Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е предназначен да се справи със системните бариери, пред които са изправени няколко групи в неравностойно положение на пазара на труда, като е насочен конкретно към безработни млади хора в домове за настаняване, безрб. младежи до 29 г. и над 55 г., лица с трайни увреждания, безрб. с ниско образование и мигранти. Като предоставяме персонализирана подкрепа, ние се стремим да преодолеем пропастта между тези общности и възможностите за устойчива заетост.
Ключови дейности:
- Идентификация и индивидуално планиране: Идентифициране на лица от целевите групи и съставяне на персонализиран план за тяхното активно включване.
- Назначаване на мениджъри на случай:На всеки участник се назначава мениджър на случай, който осигурява последователен и съобразен подход към трудовия им път.Това включва информационна подкрепа, мотивационно обучение, професионално ориентиране, кариерно консултиране и, когато е необходимо, психологическа подкрепа за укрепване на тяхната увереност и устойчивост.
- Институционално сътрудничество: Мениджърите на случаи поддържат активна връзка с различни институции като Агенция по заетостта, Агенция за социално подпомагане, доставчици на образователни/обучителни услуги и др.
- Ангажиране на работодатели: Основен компонент е ангажираност с потенциални работодатели. Улесняване намирането на работа, но също така полагане на усилия за промяна на перспективите на работодателя, насърчавайки приобщаването и разбирането на уникалните силни страни, които целеви групи носят на работната сила.
- Оперативна инфраструктура: За ефективно изпълнение на дейностите по проекта ще бъде създаде оперативна база във Варна, обзаведена и оборудвана, за да посрещне нуждите на наетия персонал и на участниците. Това включва наемане на офис пространство и осигуряване на оборудването му с необходимите материали и удобства.
Устойчивост: 90 лица целева група, от които поне 10 ще бъдат със сключен договор за наемане на работа или самонаемане по време или след края на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите: Поддейност 1 - Идентифициране на лица от целевата група и определяне на индивидуален набор от мерки (план) за тяхното активно приобщаване. Цел на дейността: Да бъдат идентифицирани общо 90 представители от целевите групи на проекта в гр. Варна, от които 20 безработни младежи, ползващи социални или интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа, завършили образованието си, 30 безработни младежи, 10 безработни над 55-годишна възраст, 10 безработни лица с трайни увреждания, 10 безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация, 10 мигранти, вкл. граждани от трети страни. Целта ще бъде постигната чрез следните действия: 1.1. Въз основа на проучвания на административните бази данни и срещи със специалисти от общинските институции, прилагащи политиките на социалното подпомагане и на заетостта, с ръководствата на местните неправителствени организации, ще бъдат идентифицирани от трудов посредник по проекта безработнитени лица. 1.2. Установяване контактните данни на поне 90 идентифицирани потенциални представители от целевите групи на проекта, уговаряне с тях и изготвяне на график на срещи –извършва се от трудовия посредник, направил проучването; 1.3. Информиране на лицата за ползите от включване в проекта – извършва се по домовете им, в офиса на бенефициента и онлайн. За целите на информирането ще бъдат подготвени и информационни листовки в тираж от 300 бр., които ще се разпространят на ключови места – ДБТ-Варна, отдел „СП“ на община Варна, НПО и др.; 1.4. Проучване на индивидуалните потребности на лицата– по време на срещите за информиране далите съгласие за включване в проекта ще бъдат анкетирани за установяване на индивидуалните им потребности, параметрите на семейната среда – взаимоотношения, проблеми и зависимости от грижи, които ще бъдат решавани чрез прилагане на комплексни интегрирани междусекторни мерки. Констатирането на индивидуалните потребности е необходимо за изготвянена специализирани индивидуални оценки и планове за предоставяне на услугите. Проучването приключва с анализ на резултатите от анкетирането и доклад на трудовия посредник. За ранно идентифициране на индивидуалните нужди ще бъдат изготвени профили на лицата, за да се определят най-подходящите мерки за тяхното личностно развитие. Ще бъде изготвено персонално досие в което е събрана цялата налична информация от работата с лицето; 1.5. След идентифицирането на лица от целевата група и тяхното съгласие за включване в проетка се насочват към мениджърите на случай и психолога за последващи действия по решаване на конкретни казуси и интеграция на пазара на труда, катко и за разработване на индивидуален план за действие за тяхното активно приобщаване Предвижда се набирането на подходящи представители на целевата група по различни канали в т.ч. чрез: - съвместно с местните ТД на ДБТ; - чрез публикации в медиите и интернет сайтове; - чрез директни съобщения, комуникация и разпространение по всички възможни канали за информация. #### ПОДДЕНОСТ 2 "АКТИВНО ПОДПОМАГАНЕ НА ЛИЦАТА" ПРОДЪЛЖАВА В ОПИСАНИЕТО НА ДЕЙНОСТ 2 #### 229 181.94 0.00
Планирани дейности: Поддейност 3 - Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата. Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата. Цел: Да се работи активно с потенциални работодатели, да се противопоставим на дискриминационните нагласи, да насърчим приобщаващи практики за наемане и да създаване на устойчиви работни места за лица от групи в неравностойно положение. Целта е да се насърчат дългосрочни възможности за заетост, които намаляват зависимостта от социалните системи. Планираме провеждането на поне 5 трудови борси, които обединяват потенциални работодатели и лица от целевите групи. Всички събития ще са достъпни за всички, включително за хора с увреждания. Поканените работодатели ще бъдат от индустрии, особено подходящи за лица от целевите групи, като ще им бъдат представени образователни материали, свързани със добрите страни при наемането на представители от целевата група. Събитията ще се състоят на веднъж на всеки 6 месеца. Особено вниание ще бъде насочени към партньорството с компании, които искат да подобрят своите профили за корпоративна социална отговорност, като им предложим конкретен начин за социално въздействие чрез приобщаващо наемане. По време на всяка борса предвиждаме да отдадем признание към работодателя направил значителни крачки (Пример: наемането на няколко представителя от целевата група) в приобщаващото наемане, под формата на публично признание в социланите мрежи. Ще документираме истории на успешно поставени лица и работодателите, които са ги наели, за използване в рекламни материали преди всяко събитие. Ще бъде създадена и система за събиране на обратна връзка както от работодатели, така и от целевата група за непрекъснато усъвършенстване на подхода. Тази дейност има за цел да разруши системните бариери, които поддържат безработицата сред групите в неравностойно положение чрез пряко ангажиране и обучение на работодателите. Чрез провеждането на 5 трудови борси и целенасочена работа, дейността се стреми да промени нагласите на работодателите, да насърчи приобщаващото наемане и да създаде по-устойчиви пътища към заетостта. Изпълнението на дейността предвижда да се работи активно с потенциалните работодателите за преодоляване на дискриминационните нагласи на някои от тях и насърчаването им за предоставяне на възможност за получаване на подкрепа при включване в заетост и наемане на лица в неравностойно положение. 91 672.77 0.00
Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Поддейност 2 - Активно подпомагане на лицата. 1. Дейността е да предложи цялостен набор от механизми за подкрепа, включително информационна, мотивационна, професионална и психологическа помощ, съобразени със специфичните нужди на всеки индивид в целевата група, за да се улесни устойчивата заетост. Дейността стартира с подготовката на специализирани индивидуални оценки на лицата от целевата група на база направените с тях анкети по време на идентифицирането им. Те включват оценка на индивидуалните потребности, свързани с развитието, факторите на семейната и социалната среда, зоните на потребност. Въз основа оценките се изготвят индивидуални планове за предоставяне на услугите - планирани цели, дейности, области наинтервенция и методи за въздействие. Плановете ще бъдат консултирани с лицата, за да бъде стимулирана активността им за постигане на планираните цели. Очакванията са дейността да повиши капацитета им за включване в услуги по заетост, респ. ефективността на мерките за интегрирането им в пазара на труда и в общостта. Мениджърите на случаи ще извършват първоначални оценки на лица от целевите групи, за да установят техните нужди, проблеми и цели. Ще бъдат създавани индивидуални досиета се създават и непрекъснато се актуализират. Мениджърите ще предоставят персонализирана информация за възможностите на пазара на труда, законните права и социалните помощи. Ще проучват местния пазар на труда за идентифициране на подходящи възможности за заетост. Профилът на групата бенефициенти изисква прилагането на специфични подходи за интеграцията им в системата по заетостта. Цел на проучването е да установи наличието на подходяща заетост, търсени професии и квалификации, предлагане на непълна и почасова заетост, икономически сектори и конкретни работодатели, склонни да наемат лица от целевите групи на проекта. 2. Предвидено е и мотивационно обучение насочено към активно участие на пазара на труда. Темите включват изграждане на самочувствие, преодоляване на стигмата на възрастта или увреждането и практически стратегии за търсене на работа, както и ще бъде адресирано към групови дефицити и потребности – формиране на умения /за лицата без трудов и социален опит/ или подобряване на съществуващи умения /за лицата с трудов опит/ за търсене на работа и включване в пазара на труда. Очакванията са потребността от заетост да бъдео съзната и приета като жизнена стратегия за социално включване - предпоставка за висока активност на пазара на труда. Предвиждат се и допълнителни обучения за затвърждаване на наученото и справяне с нови предизвикателства. Очакванията са потребността от заетост да бъде осъзната и приета като жизнена стратегия за социално включване - предпоставка за висока активност на пазара на труда. Важна част от дейността е професионално ориентиране и кариерно консултиране. Мениджърите на случаи ще предоставят индивидуални кариерни обучения, включително съставяне на автобиография, обучение за интервю и специфични за индустрията съвети. Също така, мениджърите ще работя активно с потенциалните работодателите за преодоляване на дискриминационните нагласи на някои от тях и насърчаването им за предоставяне на възможност за получаване на подкрепа при включване в заетост и наемане на лица в неравностойно положение. ##### ПРОДЪЛЖЕНИЕТО НА ОПИСАНИЕТО НА ПОДДЕЙНОСТ 2 ПРОДЪЛЖАВА В ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТ 3 Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите - ПРОДЪЛЖЕНИЕ #### ##### НАЧИНЪТ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПОДДЕЙНОСТ 2 Е ОПИСАН В НАЧИН НАИЗПЪЛНЕНИЕ НА ТАЗИ ДЕЙНОСТ #### 0.00 0.00
Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ##### ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ОПИСАНИЕ НА ПОДДЕЙНОСТ 2 #### 3. Също така, мениджърите на случаи ще имат и задължения при установяване на контакти с институции и организации. Те ще трябва да изградят и поддържат връзки с ключови институции и организации, като по този начин се създаде стабилна мрежа за подкрепа, която може да помогне на лицата от целевата група да преодолеят бариерите пред социалното и трудовото включване. Те ще действайт като основна точка за контакт между крайните бенефициенти и съответните институции, като Агенция по заетостта или Агенция за социално подпомагане, и ще уверяват, че всички необходими документи и заявления са правилно подадени и последвани от съответното лице. Ще идентифицират институции и организации, специализирани в уникалните нужди на всяка целева група. Например, намиране на институти за професионално обучение, които са квалифицирани в приемането на хора с увреждания. За лица, които имат семейни отговорности, ще работят за установяване на контакти със съответните институции като детски градини или доставчици на здравни услуги, за да координирате услугите за подкрепа на семейството. Ще оценяват потенциалните работодатели и програмите за обучение, особено за хората с увреждания в целевата група и споделят тази информация, за да насочат лицата към дейности по кариерно консултиране. Мениджърите ще изработят и поддържат списък с спешни контакти за всеки индивид, включващ специализирани медицински услуги, правна помощ или услуги за спешно настаняване, за незабавна реакция в кризисни ситуации. Кандидатът Сдружение "Развитие и интеграция" е лицензиран доставчик на социална услуга "Застъпничество и посредничесво", както и "Информиране и консултиране". Примери: - На младежи ползващи резидентна грижа ще бъде даден приоритет на връзките с образователни и обучителни институции, които предлагат основни житейски умения и програми за готовност за работа; - Безработни младежи - ще бъдат свързвани с Агенция по заетостта, трудови посредници и службите за финансово планиране, за да се справите с общи проблеми като умора от търсене на работа и управление на студентски заем; - Безработни над 55 г. - установяване на контакти с агенции, които са специализирани в заетостта на възрастни хора, програми за преквалификация и работодатели, подходящи за възрастта; - Хора с трайни увреждания - създаване на силни връзки с организации и агенции, които могат да помогнат при адаптиране на работното място, както и юридически органи, които могат да подкрепят в случаи на дискриминация. - На безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация ще бъде даден приоритет на връзките с образователни и обучителни институции - Мигранти, вкл. граждани от трети страни ще бъдат насочени към програми, които им помагат да разберат и да се интегрират в културата, социалните норми и етикета на работното място на приемащата страна. Като поемат тези допълнителни задължения, мениджърите на случаи не само ще бъдат подготвени да предоставят индивидуализирана подкрепа за търсене на работа и кариерно развитие, но също така ще изградят основните връзки, необходими за цялостно справяне с бариерите пред социалното и трудовото включване за всяка целева група. #### ОПИСАНИЕТО ПРОДЪЛЖАВА В НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ #### 0.00 0.00
Планирани дейности - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Поддейност 4 - Разпределяне на ресурси за цялостни услуги за поддръжка Целта е да се подсигури и поддържа напълно оборудвано офис пространство във Варна, което ще служи като център за всички консултантски и подкрепящи услуги, насочени към активно включване на целевите лица на пазара на труда. #### Оформяне и обзавеждане на офис: - Месец 1-2: Идентифициране на подходящо офис пространство във Варна, което да е достъпно за всички целеви групи, включително тези с увреждания. Завършете процеса по отдаване под наем и пристъпете към обзавеждане и настройка на оборудването с бюджет от 5000 лв. Офисът ще бъде функционален и добре поддържан. Отделяме 1000 лв. за закупуване на материали и консумативи, необходими за ежедневната работа и поддържане на досиетата. #### Режийни разходи и поддръжка: - Покриване на сметки за комунални услуги. Тези режийни разходи и разходи за поддръжка са отделни от разходите за наем и са предвидени в бюджета на стойност 2170,21 лв. #### Организация и управление: - Месечно: Офис пространството ще се използва и за провеждането на екипни срещи за преглед на оперативната ефективност, работата на персонала и въздействието на услугите за консултиране. Разходите за управление са предвидени в размер на 29 000 лв. #### Видимост, прозрачност и комуникация: - Месец 1: Разработена комуникационна стратегия, която включва онлайн платформи и общуване с общността, за да информирате целевите групи за наличните услуги. - Текущо: Поддържане на прифили във Facebook и LinkedIn, изготвяне на тримесечни бюлетини и използване социални медии за предоставяне на актуализации. Разходите за тези дейности са предвидени в размер на 9 502.57 лв. --- ### Специална обосновка за целеви групи: 1. Младежи в резидентна грижа: Офисното пространство ще бъде предвидена отделна стая за консултиране за чувствителни дискусии, свързани с лична история и травма. 2. Безработни младежи до 29 г.: Ще се предложат дигитални павилиони за търсене на работа и създаване на автобиография, като се има предвид тяхното удобство с технологията. 3. Безработни над 55: Ще има налични и достъпни печатни ресурси за промени в кариерата в средата на живота, актуализиране на автобиография и възможности за работа според възрастта. 4. Хора с трайни увреждания: Ще дадем приоритет на пълната достъпност, от рампи за инвалидни колички до брайлови и аудио ресурси. 5. Безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация и мигранти, вкл. граждани от трети страни - Във офис пространство ще бъде място където мениджърите на случаи може директно да подпомогне техните специфични образователни и трудови пътеки. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.