Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно  предложение е надграждане и разширяване на представяните социални услуги в общината.  Потребителите на социални услуги са в основната си част хора с увреждания и в неравностойно положение и възрастни хора в невъзможност за самообслужване с ниски доходи, които не са в състояние да поемат част от разходите на някои нови социални услуги. За съжаление през последните години се увеличава и делът на децата имащи нужда от получаване на услугата личен асистент.       
Целта на проекта е преодоляване на социалната изолация на хората в неравностойно положение, чрез предоставяне на различни социални услуги  за социално включване в общността или дома. Предвижда се потребителите да получават услуги свързани с оказване на лична помощ в ежедневието си, услуги свързани с помощ при извършване на ежедневни битови дейности, услуги за социално включване. Поради големия брой от нуждаещи се хора в неравностойно положение, услугата личен асистент ще получават по-голяма част от потребителите. Ще се предоставят и услугата домашен помощник. Едновременно с изброените социални услуги, на потребителите ще бъде оказвана психологическа подкрепа и медицинско обслужване: извършване на медицински манипулации, консултиране при приема на лекарства предписани от лекар и  консултации свързани с нуждата от рехабилитация съобразно конкретните нужди на всеки потребител. Стремежът е да бъде преодоляна социалната изолация на хората в неравностойно положение. За постигане на целта ще бъде закупен специализиран автомобил за хора с увреждания с рампа, който ще им даде възможност да се включат в социалния живот.
Предвид спецификата на работа на социалните работници, за тях е предвидена супервизия с цел преодоляване на трудностите и справяне с предизвикателствата в работата. 
Предвидена е широка информационна кампания, относно целите на проекта, резултатите и ролята на Европейския социален фонд  и Европейският съюз.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта.: Сформиране на екип за управление и администриране на проекта. Екипът за управление се състои от: Ръководител-1, Координатор -1, Технически сътрудник-1, Счетоводител - 1. Ръководителят на проекта ръководи цялостната дейност по проекта, качественото му изпълнение в заложените в договора срокове. Осъществява постоянна връзка с бебефициента-Кмета на общината и взема решения свързани с изпълнението на проекта. Упражнява контрол върху дейността на останалите участници в проекта.Ръководи и лично решава проблеми възникнали в хода на реализация на дейностите.Отговаря за коректното отчитане на дейностите по проекта, съгласно изискванията на ОПРЧР Носи цялата отговорност за реализацията на проекта от началото, до окончателното му приключване. Ръководителят на проекта и счетоводителят контролират ефективното разходване на бюджета и спазването на финансова дисциплина. Ще бъдат разработени и процедури за вътрешен мониторинг на качеството на прелаганите услуги и постигането на палнираните резултати. Служител на Бенефициента, с вменени задължения с допълнително споразумение към ТД.Не повече от 80 часа месечно. Основни задължения на Координатора са: Подпомага ръководителя на проекта при изпълнение на задълженията му, свързани с организацията и управлението.Осигурява координация между всички участници. Координира проектните дейности във всички, извършва планиране на дейностите.Разработва месечните графици и контролира тяхното изпълнение.Организира и осъществява мониторинговите посещения и изготвя доклади за посещенията.Подпомага ръководителя на проекта с информация, необходима за планирането и навременното отчитане на проекта. Информира ръководителя за резултатите и напредъка по дейностите на проекта. Извършва справки, систематизира необходимата информация и я предоставя на ръководителя. Поддържа връзка с персонала, нает за предоставяне на социални услуги, медицинския специалист, експерта-психолог и осигурява необходимите консумативи,информационни материали и др. за предоставяне на качествени социални услуги.Координира документооборота. Извършва координация между обучителя и личните асистенти и домашни помощници. Координира ползването на специализирания автомобил и подпомага дейността на приложните специалисти при необходимост.Отговаря за организацията по разпространение на информационните материали. Осигурява организацията на пресконференции и други събития и срещи. Служител на Бенефициента, с допълнително споразумение към ТД. Не повече от 80 часа месечно. Техническият сътрудник: Изготвя, окомплектова и съхранява необходимата документация по проекта/ Заявления за кандидатстване, индивидуални планове, трудови договори и договори с потребителя. Съставя и съхранява приемно-предавателни протоколи. Подготвя междинните и окончателния технически отчети по проекта. Консултира кандидат-потребителите и техните близки относно подаването и попълването на документите при кандидатстването.Приема документите на кандидат-потребителите на социални услуги и на кандидатите за работа в звеното. Води протоколите от заседанията и работните срещи на екипа. Следи за сроковете и отговорниците за конкретните дейности по проекта. Обработва и обобщава резултатите от анкетните карти и предоставя обратна информация за подобряване качеството на дейностите.Осъществява техническа помощ на конференциите, семинара, работните срещи и информационни кампании. Служител на бенефициента, назначен на втори трудов договор.Не повече от 80 часа месечно. Счетоводителя: Отговаря за финансово-счетоводната дейност, като: Извършва счетоводно отчитане на разходите по проекта. Изготвя заплатите и всички плащания. Изготвя междини и окончателен финансови отчети.Следи за павилното разходване на бюджета. Води цялостната финансова документация и отчетност. Организира съхраняването на цялата счетоводна документация.Осъществява връзки носи финансова отговорност, заедно с ръководителя по проекта. Служител на бенефициента, с вменени задължения със заповед за работа. Не повече от 80 часа месечно. 40 516.64 40 561.19
Информиране и публичност.: Провеждане на процедура за подбор на изпълнител на дейността. Осъществяване на информация за дейността на проекта – предоставяне на европейски модели на социални услуги,ролята на ЕСФ в тези дейности,формиране на позитивна позиция в местната общност и насърчаване на институциите за участие в решаването на проблемите на хората от целевите групи. Провеждане на две презентации на проекта- в началото и в края на проекта.Местната общност ще бъде запозната с дейностите и резултатите по проекта,с ролята на ЕСФ за реализирането на проекта. Началната презентация ще представи на целите, дейностите, целевите групи, услугите които ще се предлагат и условията за ползване, както и представяне на финансиращия орган и програма. Ще бъдат поканени представители на целевите групи и всички заинтересовани страни. Провеждане на заключителна презентация, представяща изпълнението на проекта и резултатите. Провеждане на заключителен семинар на тема „Развитие на услугите за социално включване в общността или в домашна среда“ – с участието на представители на институциите имащи отношение към темата, представители на потребителите и персонала по проекта. Ще бъде формиран модел за по-нататъшно развитие на Звеното и услугите за социално включване на територията на общината,въз основа на постигнатите резултати от проекта и направените изводи. Публикации- 2 бр. в регионален или централен вестник. Публикации в сайта на общината- общо 4 бр.- 1 обява за старта на кампанията по набиране на кандидати-потребители и персонал,за пресконференциите – 2 бр.,за семинара и постигнатите резултати – 1 бр. Публикациите ще дават информация за извършваното по проекта и ще гарантират прозрачност на дейността. Отпечатване на информационни материали : 500 бр. флаери за разяснителната кампания, 300 бр. брошури за резултатите от проекта и приноса на ЕСФ за реализацията на проекта.Отпечатаните материали ще бъдат раздавани в местната общност и по време на публичните инициативи – конференции и семинар.Изработване на: 1 бр. информационна табела за офиса на проекта, където ще работи управленческия екип.1 бр.банер на стойка с логото на проекта. Той ще е лесно преносим и ще бъде поставян на всички инициативи свързани с проекта – срещи,интервюта,конференции,семинари и др. 10 бр. Самозалепващи стикери с логото на проекта. 3 411.60 3 405.60
Подбор и наемане на персонал по трудови договори за предоставяне на услуги за социално включване в дома или в общността.Подбор и наемане на експерти/консултанти за подкрепящи дейности.: Извършване на информационна кампания с цел запознаване на потенциалните кандидати за работа. Определяне на критерии за подбор на кандидатите: Безработни лица с/или без опит в социалната сфера в трудоспособна възраст,които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или професионална пенсия за ранно пенсиониране. Образование основно, средно или по-високо, без ограничения по отношение на пол, религия, етническа принадлежност, политическа ориентация и др. признаци определящи личността, с изключение на ограниченията в КТ за заеманата длъжност. Приемане на заявления за работа. като личен асистент и домашен помощник през първия месец от стартиране на проекта, в рамките на 10 работни дни. Назначаване на комисия за подбор на персонала-със заповед на кмета. Разглеждане на документите и провеждане на интервю с всеки от кандидатите за работа. Извършване на подбор и изготвяне на протокол на комисията по подбор на кандидатите. Публично обявяване на списък с одобрените.Сключване на трудови договори с лични асистенти и домашни помощници. Назначаване на 10 домашни помощници и 42 лични асистенти. Предвидени средства за изплащане на допълнителни възнаграждения за професионален опит и обезщетения по чл.224 от Кодекса на труда /неизползван платен годишен отпуск/, ако е необходимо. Назначаване на консултанти-специалисти по проекта : Консултант психолог, Медицински специалист, Социален работник Консултант психолог.-Психолога насочва персонала за правилна работа с потребителите с проблеми с психиката, извършва периодична оценка на състоянието на потребителите, подпомага потребителите и техните семейства в решаването на психологични проблеми. :-предвижда се да бъде външен специалист за бенефициента. Лице с висше образование по специалността, с или без опит в работата по проекти. Сключване на договор за услуга, за работа по 10 часа на месец. Предвиждат се изплащане на пътни разходи. Медицинския специалист се предвижда да бъде служител на бенефициента. Да има медицинско образование, опит в сферата на дейността. Сключване на допълнително споразумение към трудов договор , считано от датата на стартиране на приема на заявления от кандидатите за потребители на социални услуги до края на тяхното предоставяне. Медицинското лице ще участва, съвместно с друг служител на бенефициента в изготвяне на оценка на потребностите на кандидатите за потребители. За изготвяне на оценките и предоставяне на медицинско обслужване по домовете се предвижда месечна заетост до 80 часа. Изплащане на транспортни разходи срещу заверена заповед за командировка и представяне на разходо-оправдателен документ. Социален работник - служител на бенефициента. Висше образование, специалност "Социална педагогика", професионален опит в сферата на социалните услуги. Сключване на Допълнително споразумение. Предвижда се съвместно с медицинския специалист да изготви оценка на потребностите на кандидатите за потребители на услугата "Личен асистент" и "Дом. помощник" и определяне на индивидуален месечен бюджет. Социалният работник ще проведе и въвеждащо и надграждащо обучение на наетият персонал. Предвидено е и изплащане на транспортни разходи срещу заверена заповед за командировка и представяне на разходо-оправдателен документ. За наетия персонал ще бъде осигурена трудово- медицинско обслужване от Службата по трудова медицина, обслужваща Община Дългопол. Сключване на Анекс към съществуващ договор. Изготвяне на оценка на риска. 396 634.04 119 310.67
Обучение на персонала за предоставяне на социални услуги.: Обучението предвижда в него да бъдат включени тези от наетия персонал, които не са преминали обучение в предходни проекти. Тъй като този проект надгражда предишни проект на бенефициента ,се допуска че повечето от персонала ще са обувани и те няма да бъдат включени в обучението за избягване на двойно финансиране. Предвижда се обучението да се извърши на два етапа: въвеждащо – 3 дни по 8 академични часа. И надграждащо – 6 месеца след въвеждащото обучение, То ще се проведе в два неработни дни по 8 академични часа. Обучението ще се проведе от служител на бенефициента, висше образование, специалност "Социална педагогика". Сключване на Допълнително споразумение за времето през което е предвидено да бъде проведено обучението. Часовете ще се провеждат в административния център на общината – гр.Дългопол. На наетите лица от населени места ,извън гр.Дългопол – ще бъдат изплатени пътни и дневни за дните на обучението. Обучението включва: Идентифициране на проблемите на целевата група и изработване на общи дейности и планове за предоставяне на социалните услуги, запознаване с българското законодателство в сферата на социалните услуги,запознаване със специфичните потребности на хората с увреждания,с методиката за предоставяне на социалните услуги – социален асистент, личен асистент,домашен помощник.запознаване с длъжностните характеристики. В надграждащото обучение е включена и грижа за персонала – превенция на синдрома „прегаряне“. Обучението ще се проведе посредством лекции, решаване на казуси, споделяне на добри практики, тренинги. Обучените ще получат сертификат за преминатото обучение. Предвидени са и средства за пътни разходи за лицата които ще преминат обучение и живеят извън общинския център. 261.60 260.96
Информиране, консултиране и подбор на потребители на услуги за социално включване в общността или в дома, от населените места в Община Дългопол.: Провеждане на информационна кампания за потребители- обяви в населените места и в сайта на общината. Разпространение на флаери с информация за реда и начина на предоставяне на услугите. Срещи с кметовете по места и със семействата на потенциални кандидати. Приемане на заявления от потребителите и извършване на социални оценки на кандидат-потребителите през първия месец от стартиране на проекта, общо 10 работни дни. Изработване на критерии за подбор, подаване на пакет от документи, входящ регистър. Назначаване на комисия за подбор на потребителите. Извършване на подбор и оценка на потребностите на кандидатите възрастни и/или деца от комисията съгласно Методиката за оценка на потребностите на кандидатите, отговарящи на заложените критерии. Комисията прави разпределение на часовете, които ще ползват потребителите за предоставяне на социални услуги. Сключване на двустранни договори:бенефициент-обслужващ персонал, за срока на предоставяната услуга – 18 месеца или срока до края на предоставяне на социални услуги по проекта. Разпределение на персонала за обслужване на потребителите. Съобразно индивидуалните нужди и определения им брой часове за получаване на социални услуги, потребителите ще получават услугите личен асистент за хора с увреждания, по 8 часа. Услугата домашен помощник ще бъде предоставяна за по два часа дневно на трудноподвижни възрастни хора над 65 г. През третия месец от стартиране на проекта услуги за лична помощ и социално включване ще почнат да получават възрастни хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, включително деца с увреждания и невъзможност за самообслужване. През м.Март 2016 г. ще бъдат включени още 29 потребители, които полчват услуги по процедура "Нови алтернативи".Така общият брой хора получаващи социални услуги домашен помощник или личен асистент по проекта ще достигне 69. 0.00 0.00
Предоставяне на пакет от социални услуги на нуждаещите се потребители. : Осигуряване на пакет от почасови социални услуги в домашна среда за лична помощ, комунално –битови дейности, в подкрепа на социалното включване на потребителите, психологическо консултиране и медицински услуги. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ: помощ за поддържане на хигиената, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги в дома на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение или месторабота и др. Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на потребителите: Помощ в общуването и осъществяването на социални контакти, придружаване при посещение на кино, театър, изложби, концерти и др., помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, всякаква друга дейност изразена в социална работа с представители на целевата група – честване на рождени дни, разходка сред природата, приятелско парти, посещения на изяви на читалищата, религиозни и др.празници. Услугите се предоставят от общо 42 лични асистенти. Предвид индивидуалните нужди на потребителите, графиците за предоставяне на услуги ще бъдат напавени така, че услугите да бъдат получавани в най-подходящото за хората с увреждания време. Предоставяне на почасови услуги за комунално –битови дейности: пазаруване, поддържане на хигиена в жилищните помещения, обитавани от потребителите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др. Услугите се предоставят от 10 домашни помощници на общо над 20 възрастни - трудноподвижни хора над 65 г. Консултиране на потребителите и техните семейства и оказване на психологическа подкрепа ще се извършва от консултант-психолог. Психолога насочва персонала за правилна работа с потребителите с проблеми с психиката, извършва периодична оценка на на състоянието на потребителите, подпомага потребителите и техните семейства в решаването на психологични проблеми. Работи индивидуално с деца със СОП. Изискванията към консултант-психолога са :Образователна степен по специалността-бакалавър или магистър. Предоставяне на специализирана медицинска помощ : Консултиране на потребителите от гр.Дългопол и населените места и техните лични асистенти и домашни помощници при приемането на лекарства предписани от лекар. Консултиране относно необходимите рехабилитационни дейности според специфичните нужди на потребителите. Извършване на медицинска помощ в дома при необходимост, манипулации, които могат да бъдат извършени извън лечебно заведение като превързочна дейност, поставяне на инжекции и други медицински услуги. Предоставя логопедична помощ за деца при нужда. Дейността ще се извършва от медицински специалист служител на бенефициента с необходимото медицинско образование. 800.00 275 542.29
Консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Предоставяне на домашните помощници и лични асистенти на доверителен и интерактивен подход на работа, създаване на спокойна среда, в която те намират своето конфиденциално пространство и споделят проблемите си. Супервизираните имат възможност да усвояват знания, умения и опит, да получават съвети и подкрепа, да анализират своите мисли, чувства и преживявания, за да се изправят пред предизвикателствата на професионалната среда и да постигнат промяна и развитие по отношение на себе си и потребителите на социални услуги. От съществено значение в тази насока ще са нагласите на социалните работници към провеждането на супервизия в социалната работа. Услугата ще бъде предоставяна от консултанта-психолог, който е нает за передоставяне и на психологическа подкрепа на нуждаещите се потребители и техните семейства. Споделените проблеми, които ще бъдат обсъдени по време на супервизията, ще са свързани с: • Конфликт между отговорност за резултата от работата и неадекватните ресурси (липса на сътрудничество от страна на потребителя); • Липса на умения за поставяне на лични граници. Например: спазване на емоционална дистанция и отказ да се поемат допълнителни ангажименти; • Липса на умения за себерефлексия. Например: след работа с потребител домашният помощник да отдели време да анализира и раздели собствените си преживявания от тези на потребителя. Поставените в супервизиите въпроси на всеки домашен помощник и личен асистент ще бъдат в посока на: • Какво би искал да се промени; • Кои са основните участници в ситуацията; • С какви емоции е свързана дадената ситуация; • Има ли свое обяснение на проблема; • Какви опити е направил за разрешаване на проблема. Груповата супервизия ще подпомогне работата на наетите домашни помощници, като ги изслуша, насочи към конкретни дейности за преодоляване на проблемите и ги подпомогне да достигнат до варианти за разрешаването им. Дейността ще бъде извършвана съобразно желанието на съответния социален работник, в дома на потребителя на услуги или в офиса по проекта. При посещения по домове на потребители са предвидени средства за пътни разходи до населените места. 0.00 2 675.60
Доставка на материали и консумативи за предоставянето на социалните услуги. Доставка на спезиализиран автомобил. : За реализацията на дейностите по проекта ще бъдат необходими и закупени канцеларски материали: копирна хартия, химикали, коректор, папки, джобове,класьори, бележници,както и консумативи-тонери.Канцеларските материали са нужни при изготвяне на нужната документация съдържаща се в досиетата на потребителите и на назначените на трудови договори за предоставяне на услуги, както и за изготвяне на документацията по предоставяне на услугите – графици, индивидуални планове, дневници на потребителите, месечни отчети за извършената работа.Тъй като ще обслужват по няколко потребители, ще им бъдат необходими бележници за задачите. Същите ще бъдат използване и по време на обучението – за записки. Във връзка с спецификатана работа и посещаването на домовете на потребителите ще са им нужни баджове за идентифициране. Закупуване на лични предпазни средства. За спазване на трудовата безопасност на персонала ще бъдат закупени гумени ръкавици -защитни за всеки от персонала, домакински ръкавици по 2 кутии – защитни ръкавици/ медицински-латексови/. Маски – по 3 бр.на всеки. /ще се използват при вирусни заболявания/. Тъй като основната цел на проектното предложение е предоставяне на услуги за лична помощ и социално включване, за осъществяване на качественото им предоставяне ще е необходимо да бъде закупен специализиран автомобил разполагащ с рампа за хора с увреждания и осем седящи места необходими за придружителите на потребителите на социални услуги и на трудно подвижни хора от целевата група. Специализираният автомобил ще даде на хората с увреждания и възрастните хора, които не могат да се придвижват самостоятелно, лесен достъп до културни мероприятия, празници, концерти и др. Ще се повиши качеството на получаваните медицински услуги, чрез осигуряване на достъп до медицински заведения при възникнала нужда от получаване на специализирана помощ или извършване на медицински изследвания, които не може да бъдат извършени в дома на потребителя на социални услуги, чрез транспортирането им. Специализираният автомобил ще помогне за преодоляване на социалната изолация както при възрастните хора с ограничение в предвижването си така и при децата с увреждания. Автомобилът ще даде и по-лесен достъп на дацата в неравностойно положение до училище или детска градина. Тъй като в рамките на гр.Дългопол няма градски транспорт пригоден за хора с увреждания, както и изобщо и какъвто и да е, ученическите автобуси превозващи деца и ученици от населени места със закрити училища също не са пригодени за специфичните нужди на целевата група, закупуването на специализиран автомобил с рампа за хора с увреждания е единствената възможност за осигуряване на достъп до образование на децата и учениците в общината. 57 628.49 57 264.41
Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания, в случай на необходимост.: Основна цел на проектното предложение е предоставяне на услуги за лична помощ и социално включване. Във тази връзка се предвижда нуждаещите се потребители да получават услугата осигуряване на специализиран транспорт в случай на необходимост. За целта ще бъде използван закупения специализиран автомобил разполагащ с рампа за хора с увреждания. На хората с увреждания и възрастните хора, които не могат да се придвижват самостоятелно ще се осигурява лесен достъп до културни мероприятия, празници, концерти, религиозни служби и др. Ще се повиши и качеството на получаваните медицински услуги, чрез осигуряване на достъп до медицински заведения при възникнала нужда от получаване на специализирана помощ или извършване на медицински изследвания, които не може да бъдат извършени в дома на потребителя на социални услуги. Услугата ще помогне за преодоляване на социалната изолация както при възрастните хора с ограничение в предвижването си така и при децата с увреждания. Автомобила ще даде и по-лесен достъп на дацата в неравностойно положение потребители на социални услуги до образователната система. Тъй като в рамките на гр.Дългопол няма градски транспорт пригоден за хора с увреждания, както и изобщо и какъвто и да е, ученическите автобуси превозващи деца и ученици от населени места със закрити училища също не са пригодени за специфичните нужди на целевата група. Услугата предоставяна на нуждаещите се чрез закупения специализиран автомобил с рампа за хора с увреждания е единствената възможност за достъп до образование на децата и учениците в общината. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.