Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е насочен към внедряване в дейността на „Найс 2002" ЕООД на продуктова (стока) иновация "Състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези". Инвестицията е свързана с разширяване настоящия капацитет на дружеството, в следствие на което ще се постигне увеличение в обема и усъвършенстване на произвеждания от него нано-хибриден възстановителен материал, без да се променя из основи базисния му производствен процес. Предвидения за внедряване в дейността на предприятието иновативен продукт представлява новост на световния/европейския пазар и превъзхожда сходните му алтернативните решения.
Изпълнението на проекта ще доведе до пазарна реализация на внедрения иновативен продукт в приоритетно направление "Индустрия за здравословен живот и биотехнологии" (производство на инструменти, оборудване, консумативи за медицинска и дентална диагностика и терапия и/или участие в над-национална производствена верига) на ИСИС. Посочената тематична област е сред приоритетните за подкрепа в Северозападния регион за планиране, където дружеството ще осъществи своята инвестиция (град Враца). По този начин предприятието ще повиши дела на високотехнологичното си производство и ще създаде допълнителни условия за развитие на СЗ регион, който е сред най-бедите и слабо развити райони не само в България, но и на територията на целия Европейски съюз.
Успешното изпълнение на проекта изисква реалистично планиране на целия процес и балансирано разпределение на дейностите във времето на неговото изпълнение. Като част от методологията за изпълнение на всяка дейност, кандидата е предвидил управление на проекта, провеждане на процедури за избор на изпълнители, доставка на оборудване, консултантска услуга (пазарно проучване) в подкрепа на иновацията. 
Планираните за изпълнение в рамките на проекта дейности са в пълно съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
При внедряването на иновативния продукт няма да бъдат нарушавани чужди права върху интелектуална собственост.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния продукт (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Керамична мелница - 1 брой, Машина за смесване на прахообразни форми - 1 брой, Машина за изсушаване на прахообразни форми - 1 брой, Машина за спектрофотометричен анализ - 1 брой, Пещ 100 л.- 1 брой).: Дейността по придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния продукт ще се реализира чрез закупване, доставка и въвеждане в експлоатация на Керамична мелница-1 брой, Машина за смесване на прахообразни форми-1 брой, Машина за изсушаване на прахообразни форми-1 брой, Машина за спектрофотометричен анализ-1 брой, Пещ 100 л.-1 брой. Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността по следния начин: Предвиденото оборудване е задължителна и необходима част от процеса на внедряване в дейността на дружеството на иновативния продукт - Състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези: Керамичната мелница служи за намаляване размера на частиците на материали подлежащи на смилане; Машините за смесване и изсушаване на прахообразни форми служат за хомогенизиране на прахообразните компоненти, както и за намаляване на водното съдържание на прахообразни материали в условията на циклон, което гарантира тяхното незалепване; Машината за анализ служи за определяне на компонентите на една композитна среда, в зависимост от спектралния диапазон; Пеща е необходима за промяна на физичните характеристики на материалите след третиране с определени температурни режими. Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 1-12): В изпълнението й ще участват всички членове на ЕУП, като пряката отговорност ще се носи от Ръководител на ЕУП. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месеци 1-5): Изборът на външен изпълнител за доставка на предвиденото оборудване ще бъде извършен в съответствие с изискванията на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) и Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020. Изпълнението на тази под-дейност ще премине през следните етапи: 2.1) Представяне за съгласуване от УО на ОПИК на План на процедурите за избор на изпълнители в рамките на проекта; 2.2) Изготвяне на документация за провеждане на процедура за определяне на изпълнител за доставка на оборудване, съгласно чл.50 (1) на ЗУСЕСИФ - „Избор с публична покана“, тъй като предвидената индикативна стойност без ДДС за доставка на оборудване в рамките на проекта (в т.ч. общия размер на безвъзмездна финансова помощ и съфинансиране от страна на кандидата) попада в разпоредбите на чл.50, ал.2, т.2; 2.3) Изготвената документация ще бъде представена за осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. Предварителен контрол ще бъде осъществяван през всички етапи от провеждането на процедурата: изготвяне на документация за процедурата, изготвяне на протокол от дейността на комисията за оценка и класиране на оферти и изготвяне проект на договор с избрания изпълнител; 2.4) Провеждане на процедура „Избор с публична покана“ за доставка на оборудване, като документацията ще бъде предоставена на УО за публикуване на интернет страниците на ОПИК и ЕИПФЕС. 2.5) Оцени и класиране на постъпилите оферти. 3) Сключване на договор (месеци 6-7): Бенефициентът ще сключи писмен договор за доставка на оборудване с определения за изпълнител кандидат. 4) Доставка и инсталация на оборудване (месеци 8-12): След доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването, бенефициентът подписва Приемо-предавателен протокол за доставка съгласно Приложение 2.3. 5) Изпълнение на мерки по информация и комуникация (месец 12): Бенефициента ще изпълни задължението си да запознае обществеността с факта, че получената финансова подкрепа по настоящият проект е предоставено от ЕС (ЕФРР) чрез ОПИК в съответствие с Приложение XII „ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ОТНОСНО ПОДКРЕПАТА ОТ ФОНДОВЕТЕ” от Регламент (ЕС) № 1303/2013. За целта се предвижда изработка на следните визуализиращи средства: Обозначителна табела (1 бр.), която ще бъде монтирана на мястото на инвестицията и Информационни стикери (5 бр.) поставен върху доставеното по проекта оборудване. Бенефициента ще финансира със собствени средства разходите за информация и комуникация. 915 000.00 913 000.00
Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите (ще бъде изпълнена чрез възлагане и разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт "Състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези") - 1 брой: Дейността по консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите ще се реализира чрез възлагане и разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт "Състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези" - 1 брой. Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността по следния начин: С изготвянето на подробен и аналитичен анализ се цели да бъде подпомогнат мениджмънта на предприятието при пазарната реализация на разработения от „Найс 2002” ЕООД иновативен продукт - състав на лесно втвърдяващ се полимерен материал за зъбни протези. Пазарното проучване ще има следния минимален обхват: описание на настоящата ситуация в дружеството от гледна точка на съществуващи пазарни позиции – национален и международен пазар, описание на иновативния капацитет на дружеството, представяне на настоящата система за пазарна реализация на продукцията, основни конкуренти, SWОT анализ, продуктовото портфолио, фирмена политика по отношение на цени, клиенти и реклама, дългосрочно планиране за капитализиране на резултатите от внедрения иновативен продукт, дефиниране на стратегическите пазарни и маркетингови цели на компанията, в съответствие с наличните ресурси от една страна и изискванията и тенденциите на пазара в този сектор. Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 6-11): Координатора на проекта ще следи и отговаря за нормалното изпълнение на дейността и осъществяването на контрол и комуникация с избрания за изпълнението й външен изпълнител. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месец 6): Изборът на външен изпълнител за разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт ще бъде извършен в съответствие с изискванията на ЗУСЕСИФ и Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020. Тъй като предвидената стойност за доставки или услуги, в т.ч. съфинансирането от страна на кандидат за безвъзмездна финансова помощ, без данък върху добавената стойност е по-ниска от 30 000 лв. без ДДС, кандидата ще приложи към първичните платежни документи три предложения (съдържащи цена, характеристика/функционалност/описание, които не противоречат на заложените в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ) и изготвена от него обосновка, съдържаща аргументи за направения избор на изпълнител на базата на получените 3 предложения. 3) Сключване на договор (месец 7): Бенефициентът ще сключи писмен договор за изпълнение на консултантската услуга с определения за изпълнител кандидат. 4) Разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт (месеци 7-11): Изработването на услугата ще бъде удостоверена с подписване на Приемо-предавателен протокол за услуга съгласно Приложение 2.4. При разработването на пазарното проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен продукт, ще бъде съблюдавано изпълнението на мерките за информация и комуникация като се посочи, че същия е разработен в рамките на настоящия проект и с финансовата подкрепа на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. 19 500.00 19 500.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.