Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Много са хората в община Павликени, които поради влошено здраве и/или преклонна възраст са  в частична или пълна невъзможност да се самообслужват. Те имат потребности от ежедневна грижа, подобряване на достъп до социални и медицински услуги и осъществяване на социални контакти. За да се задоволят тези потребности община Павликени разработи настоящия проект, целящ да се подобри достъпа до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция на възрастните хора и хората с увреждания, като се разширява обемът и многообразието на социалните услуги, предоставяни в общността.
По проекта се предвижда надграждането на дейността на съществуващото Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда /ЗППУДС/ към Домашен социален патронаж /ДСП/, за което ще бъдат наемани лица за извършване на социалните услуги „Личен асистент”, „Социален асистент” и „Домашен помощник”.  В ЗППУДС  се предвижда да бъдат наети: Организатор дейности, Технически сътрудник, Медицинско лице и Консултант-психолог.
Целеви групи по проекта са:
-Хора с увреждания и техните семейства;
-Хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване.   
Основни дейности по проекта са:
1.Организация и управление на проекта;
2.Информиране и публичност;
3.Осигуряване на достъп до интегрирани услуги. 
4.Обучение на персонала за предоставяне на услугите.
5.Предоставяне на психологическа подкрепа/супервизия на персонала, предоставящ услугите ;
6.Психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност;
7.Дейности за текущ ремонт,обзавеждане и оборудване.
Очакваните резултати са: 
1.Надграждане на съществуващи и разкриване на нови социални услуги
2.Увеличаване броя на лицата, които ползват социални услуги
3.Подобряване качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е цялостно качествено изпълнение и управление на проекта- навременно осъществяване на проектните дейности, ефективна работна организация при реализацията и успешното му приключване.По време на тази дейност ще се сформира екип за организация и управление на проекта, който е предпоставка за качественото изпълнение на проектните дейности.ЕОУП ще включва пет позиции-1 ръководител, 1 координатор,1 счетоводител,1 технически сътрудник и 1 експерт обществени поръчки. ЕОУП ще спазва клаузите на Договора за безвъзмездна финансова помощ, както и всички указания и изисквания, разработени и предоставени от Договарящия орган, както при подписване на договора, така и в процеса на неговата реализация. Всички членове на екипа ще спазват изискванията за поверителности конфиденциалност, предотвратяване конфликт на интереси, кодекса за етично поведение и всички вътрешни правила, свързани с изпълнението на пректи. В началото на реализацията на тази дейност екипът ще разработи задължителните документи, ще бъдат разработени детайлни Правила за дейността на Центъра за почасово предоставяне на социални услуги, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход, процедури за подбор на персонала, тръжни документи съгласно нормите на Закона за обществени поръчки. Предвижда се извършването на мониторинг за качественото изпълнение на социалните услуги чрез посещения на място, определени на избирателен принцип, провеждане на ежемесечни срещи на екипа, а при необходимост и по-често. В хода на изпълнение на дейността ще се води надлежна кореспонденция, координация и отчетност. По време на изпълнение на социалните услуги, ще се извършва ежемесечен мониторинг на място. 44 879.40 41 383.97
Информиране и публичност: Целта на дейността е да се гарантира публичност, прозрачност и отчетност за хода на изпълнение на дейностите по проекта, информиране на широката общественост за услугите, условията и начина на кандидатстване, както популяризиране и промотиране на дейностите и приноса на ЕС, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” чрез използване на подходящи комуникационни средства. Дейностите по информиране и публичност ще отговарят на условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейността включва: - Организиране и провеждане на начална конференция за запознаване на местната общност с проекта, екипа, целите и дейностите, които предстои да бъдат реализирани и заключителна конференция- при приключване на дейностите по проекта и отчитане на постигнатите резултати. Конференциите ще бъдат организирани от членовете на ЕОУП без външно възлагане; -предвиждат се 3 публикации в регионален ежедневник; -ще се правят периодични съобщения на интернет страницата на Общината и страниците на местния вестник „Павликенски глас”; -изработване на информационна табела, която ще бъде монтирана пред сградата, където се помещава Центъра; -изработване на 500 бр. брошури, които ще бъдат разпространени в институции, имащи отношение към дейностите по проекта и с ориентация към целевата група; -изработване на химикали с лого- 60бр./за присъстващите на двете конференции/; -изработване на папки с лого- 60 бр. /за присъстващите на двете конференции/; -плакати -10 бр./за промотиране на проекта, дейностите и услугите, които ще се предоставят по договора за безвъзмездна финансова помощ/; -изработване на ролбанер/ за целите на конференциите и Центъра за почасови услуги/; -изработване на баджове за персонала на Центъра за почасово предоставяне на услуги с отличителните знаци на ЕС ,ОП РЧР, съгласно изискванията за информиране и публичност с цел идентификацията на служителя и промотиране приноса на ЕС; -изработване на тефтери с лого-50 бр. за персонала на Звеното и експертите за специализирани услуги. При изпълнението на дейността и изработването на информационни материали, ще бъдат спазени всички изисквания за информация и публичност за програмен период 2014-2020. 2 180.40 1 996.44
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги: С тази дейност се цели да бъдат определени кандидатите, подходящи за работа в Звеното за почасови услуги, приемане заявления за ползване на услуги,планиране на услугите според оценка на потребностите на кандидатите и предоставяне на почасовите услуги на потребителите. При стартиране на проектните дейности при спазване разпоредбите на КТ и ЗОП ще бъде проведен подбор за наемане персонал на Звеното за предоставяне на почасови услуги. За персонал на звеното се предвижда назначаването на 1 лице „Организатор дейности” и 1 лице „Социален работник/сътрудник” един месец преди стартиране предоставянето на услугите, с цел да те да вземат участие при оформяне документацията при подбора на потребители и извършването на оценка на потребностите, изготвянето на индивидуален план за грижи и оценка на риска.Предвижда се наемането на медицински специалист за осигуряване предоставянето на комплексна дългосрочна социална грижа, включваща и здравна. Той ще участва при оценката на потребностите на кандидат-потребителите и оценката на риска, ще изготвя план за здравни грижи на потребителите, ще е ангажиран с извършването на консултации, връзка с личния лекар, измерване на кръвно налягане, кр .захар, придружаване до лечебно заведение и др. в зависимост от специализацията си. Оценката на потребностите и оценката на риска ще бъде извършена от социалния работник/сътрудник на Звеното и медицинския специалист. Така при включването на специалисти с различен профил на компетентност ще се даде възможност да бъде направена обективна оценка на нуждите и потребностите на кандидатите. Ще се извърши подкрепа на лицата от тези специалисти в избора им на услуга, която в най-голяма степен да ги удовлетворява. Планира се един етап на прием на документи за комплексните услуги "Личен асистент" (ЛА), „Домашен помощник”(ДП) и „Социален асистент”(СА). При отпадане на потребители и възникване на необходимост, ще бъде извършен повторен прием на заявления, като ще се извърши класиране на база оценка на потребностите. Комплексната социална услуга ще се предоставя 18 месеца, като ще стартира от четвърти проектен месец. За предоставянето и се предвижда да бъдат наети 12 лица за домашен помощник и 2 лица-социален асистент и 31 лични асистенти. Чрез дейността им ще се даде възможност на лица с увреждания и лица над 65 г. възраст с невъзможност за самообслужване да бъдат подпомогнати при справяне с ежедневните си дейности. С цел гарантиране предоставянето на по-широк спектър услуги , отговорностите и задълженията на домашния помощник и социалния асистент ще бъдат разширени, като в основата им ще се поставят нуждите и потребностите на конкретния потребител. По този начин в община Павликени няма да се прекъсне услугата „личен асистент”, която ще бъде преустановена на 29.02.2016г. по проект „Нови възможности за грижа”, схема „Нови алтернативи”. Предвижда се „личния асистент”(ЛА) и „социалния асистент”(СА) да полагат грижи минимум за едно лице в рамките на часовата си заетост, а „Домашаните помощници”(ДП) –минимум за двама потребители.Минимален брой очаквани потребители в обслужване-63 лица с увреждане / в т.ч.деца/ или възрастни с невъзможност за самообслужване. 430 708.73 413 610.20
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Целта на дейността е да се придобият и усъвършенстват знанията и уменията на персонала, предоставящ почасовите социални услуги. Предвижда се въвеждащо обучение на предвидените за назначаване социални асистенти и домашни помощници, които не са преминали такова по други програми преди да започнат работа в дома на потребителя. За всички служители-персонал на Центъра се предвижда поддържащо обучение. Въвеждащото обучение ще се проведе в рамките на 1 ден за прогнозен брой служители, които не са преминали обучение. Въвеждащото обучение ще бъде насочено към същността на социалните услуги, въвеждане в дейностите на професията „Домашен помощник”, „Личен асистент” и „Социален асистент”, представяне на теоретичните и нормативни положения в сферата на социалните услуги, придобиване на умения за предоставяне на подкрепа, запознаване със спецификата за работа с възрастни хора и хора с увреждания. При изпълнение на проекта на всички назначени лични асистенти, домашни помощници и социални асистенти ще бъде проведено поддържащо обучение с продължителност 2 последователни дни за общо 8 часа, като групата няма да надвишава 25 човека. Ще им се предостави възможност да дискутират положителните и отрицателните страни при обгрижване на хора в домашна среда, да споделят опит и да взаимстват такъв от свои колеги. Обученията, проведени по настоящия проект ще бъдат с практическа насоченост, което има важно значение за реализиране на проекта. 720.00 709.16
Предоставяне на психологическа подкрепа/супервизия на персонала, предоставящ услугите: Целта на дейността е чрез супервизията на персонала да се подобри работната ситуация и да се осигури превенция на професионалното прегряване, да се осигури ползотворно сътрудничество, насочено към ефективното изпълнение на работата. Дейностите на социалния асистент и домашния помощник са в групата на помагащите професии, с висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като основно средство за професионална подкрепа. На супервизите ще бъдат обсъждани трудностите и проблемите, възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начините за тяхното разрешаване и преодоляване.Ще бъдат насочени асистентите и помощниците към по-добри решения, ще бъдат обогатени техните професионални умения. Предвижда се възможност за супервизия да имат всички социални асистенти, лични асистенти и домашни помощници, които са ангажирани с реалното предоставяне на услугите. Предвижда се провеждане на групова супервизия на тримесечен период, на групи от по 10 човека в рамките на час за група /общо 5 пъти за проекта/. Предвижда се провеждането на индивидуална супервизия с част от персонала на Центъра, която ще е насочена към справяне с професионалното натоварване и стрес и ще реализира възстановителна функция върху конкретния субект. Индивидуална супервизия се предвижда да се провежда при необходимост на служителите от Центъра през шест месечен период, като се визират седми, тринадесети и деветнадесети проектен месец по един ден на месец с времетраене 4 часа дневно. 666.00 514.21
Психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Целта на дейността е да се разшири обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги, предоставяни в общността, чрез включване на психологическа подкрепа за потребителите. За целта ще бъде наето 1 лице на длъжност „Психолог” към Звеното за предоставяне на почасови социални услуги. Наетото лице ще оказва съдействие при изготвяне на индивидуалния план за грижи, за да бъде визирана нужда от психологическо консултиране на потребителя. В хода на предоставяне на услугите психологът ще осигурява психологическа подкрепа на нуждаещите се потребители по индивидуална програма, ще има възможност да идентифицира в продължение на предоставянето на почасови услуги назряващи нужди и проблеми, ще помага за прекратяването им, ще информира и обсъжда с близките дейностите, емоционалното състояние на потребителя и ще предлага решение в рамките на своите компетентности. 13 500.00 12 511.42
Дейности за текущ ремонт, обзавеждане и оборудване: Целта на дейността е да се обособи оборудвано и приветливо помещение за нуждите на Звеното за предоставяне на почасови социални услуги, където ще се извършва документооборотът на услугата и посещенията от заинтересовани граждани. Помещението, което е предоставено за нуждите на Звеното, се намира на първи етаж в сградата на Община Павликени, масивна конструкция, състоящо се от три стаи. Помещенията към настоящия момент се нуждаят от ремонт, включващ пребоядисване, поставяне на нова подова настилка, изкърпване, ремонт на ел.инсталация, подмяна на входна врата и предвид дългосрочния и иновативен характер на услугата е необходимо помещенията да бъдат реновирани и дооборудвани. За нуждите на Звеното ще бъде използвано обзавеждане и оборудване , закупено по схема „Помощ в дома”, но то ще е недостатъчно, имайки предвид, че персоналът по настоящият проект е с по-голяма численост и е необходимо всички служители да имат достъп до компютърна техника, свързана с отчетността на извършената работа и бързо обслужване на потребителите. За целта се предвижда закупуването на бюро- 1 бр., столове – 3 бр., диван за посетители-1 бр., компютърна конфигурация- 1 бр., шкафове за документи- 2 бр., телефонен апарат- 1 бр.. За осъществяването на здравни грижи и консултиране на потребителите от медицинското лице предвиждаме закупуването на апарат за измерване на кръвното налягане, комплект апарат за кръвна захар с включени тест-ленти. 6 735.60 6 486.16

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.