Патронажна грижа: Патронажната грижа в Община Бяла ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала, предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 38 потребители на Патронажната услуга е в размер на 76 608.00 лв. за 12 месеца, като 59 644.80 лв. са предвидени разходи за персонала и 16 963.20 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра.
Дейността ще надгради изпълнявания договор от общината по процедура BG05M9OP001-2.101 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 3“.
„Патронажната грижа“ ще се изпълнява от служители на община Бяла. Ще се осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 38 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториално ще бъдат обхванати гр. Бяла и 10-те села в общината.Продължителността на услугата ще бъде за период от 12 м. Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден.
„Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19.
Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: диспечер - 1 човек на 8 ч., шофьор – 1 човек на 4 ч., социален работник – 2 човека на 6 и 1 час, работник доставка по домовете – 6 човека, 4-ри на 4 часа и 2-ма на 8 часа, б.р 1.1. и психолог, медицинска сестра на граждански договор б.р 2.1.
Транспортът на персонала ще се осъществява с предоставено 1 превозно средство от общината, което ще се ползва по предварително изготвен график. Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разхода за гориво, а отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри. Също така предвиждаме средства от б.р. 2.1. за пътни на лицата, които предоставят услугите с цел по-голяма гъвкавост на транспортирането на персонала.
Проектната дейност ще се осъществява по разработената от МЗ методика за предоставяне на услугата „Патронажна грижа“. Преди регламентиране на трудовите отношения с лицата, реализиращи услугата, за тях ще бъде проведено обучение по утвърдената от МЗ програма, което ще допринесе за единни указания на специалистите. Предвиждаме 3 месеца подготвителни дейности.
Диспечерът ще приема заявки от потребителите и ще ги насочва към конкретния специалист (медицинска сестра, психолог, специалист социални дейности, работник доставка по домовете), в екипа за изпълнение. |
0.00
|
101 922.71
|
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности
Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дейности:
• осигуряване на лични предпазни средства на персонала в социалните услуги;
• въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности;
• тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19;
• осигуряване на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране).
Общият размер на разхода за тази дейност е 130 629,81 лв., в т.ч. 101 704,64 лв. разходи за персонал и 28 925,17 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала.
Община Бяла е доставчик на 3 социални услуги: Дом за стари хора, Център за социална рехабилитация и интеграция и Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания. Щатната численост на персонала, предоставящ трите услуги е 28 щатни служители. Индикативният капацитет на трите услуги е 63 потребители.
Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги, делегирани от държавната дейност (ДДД). Изпълнението на тази проектна дейност е в пряка връзка с изпълнението на следни разпоредби на АСП:
• Указание, относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги;
• Указателно писмо №08-00-11691 от 02.09.2020 г., относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги;
• Указание №08-00-5443 от 30.04.2020 г., относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус инфекция в социалните услуги.
Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, ДДД, така и на служителите, предоставящи тези услуги. Предвиждаме да назначим на трудов договор помощен персонал 7 лица в 3-те социални услуги. В изпълнение на работните си задачи, назначените лица ще спазват всички необходими противоепидемиологични мерки. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, с цел превенция на корона вирусната инфекция. За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19.
Към момента служителите в услугите работят, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествени и безопасни услуги на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в социалните услуги под формата на извънреден труд и допълнителни заплащания по националното законодателство в размер на 26 596,04 лв.
Предвиждаме назначаването на помощен персонал - 7 бр. изпълнител, НКПД 44193 009, на 8 ч. работен ден, които да извършват дезинфекция и почистване на помещенията и да отговарят за пропускателния режим в сградата и други спомагателни дейности, свързани с епидемиологичната обстановка. Разходите за възнаграждения са планирани на база Методологията за регламентиране на възнагражденията – 750,00 лв. и 19,22% осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 месеца - общо разходи 75 108,60 лв.
Предвиждаме социалните услуги, ДДД, предоставяни от община Бяла да бъдат адаптирани към въведените ограничения от епидемичната обстановка с цел подсигуряване на дистанционна форма на работа. Във тази връзка е необходимо да се осигури допълнителна техника като лаптопи и таблети в социални услуги, ДДД. Предвиждаме 1 месец подготвителна дейност. |
0.00
|
98 813.88
|