Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Създаване на условия за качествено професионално образование чрез подобряване на сградния фонд и материалната база на ПГДС „Цар Иван Асен ІІ“, гр. Хасково" е част от провежданата политика на Община Хасково, в която подобряването на образователната инфраструктура и създаването на условия за модерни образователни услуги са поставени като основни приоритети. Дейностите, които ще се изпълняват в рамките на проекта са : 
- Организация, управление и вътрешен мониторинг на проекта;
- Изготвяне на документация за възлагане на обществени поръчки по ЗОП и провеждане на процедури за избор на изпълнител;  
- Строително-монтажни и ремонтни дейности. Предвижда се реконструкция, обновяване и въвеждане на мерки за енергийна ефективност в два под- обекта към ПГДС „Цар Иван Асен ІІ“, гр. Хасково- обект "Корпус 2- Общежитие" и обект "Работилница". Основните дейности, които ще бъдат изпълнени по видове работи са: ремонт и укрепване на покрив, подмяна на ВИК и електро инсталация, газификация и отоплителна инсталация на сградите; 
- Надзор на проекта. По време на изпълнение на строителните дейности ще бъде осъществяван непрекъснат строителен и авторски надзор на обектите до получаване на Разрешение за ползване на обектите/ Удостоверение за въвеждане в експлоатация; 
- Осигуряване на мерки за информация и публичност на проекта с цел информиране на широката общественост за финансовия принос на ЕФРР; 
- Финансов одит на проекта. Ще бъде извършен независим финансов одит на разходите направени от дейностите на проекта, включително и провеждането на обществените поръчки.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация, управление и вътрешен мониторинг на проекта.: Тази въвеждаща дейност цели да осигури подходяща среда за гладко изпълнение, добър мениджмънт и координация на проектните дейности, както и да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата. Добрата организация и компетентното управление е предпоставка за положителния резултат от изпълнението на проекта и постигане на заложените индикатори. Настоящата дейност включва следните задачи: - сформиране на екип по проекта и определяна на индивидуални задължения и отговорности; - утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението на дейностите и разходване на средствата; - организиране на регулярни срещи на членовете на екипа за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение; - поддържане на постоянна комуникация с УО на ОПРР, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган; - изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови доклади, искания за плащане; - приключване на проекта и архивиране; - управление и наблюдение на под-изпълнителите като биват използвани общи техники за скрийнинг като: редовни срещи, посещения на място, задържане на плащанията при незадоволителна работа или забавяне във времето. През целият период на изпълнение на проектните дейности, Община Хасково ще се стреми да осигури ясно и прозрачно изпълнение на проекта, както и да измери качеството на постигнатите резултати и ефекта от неговото въздействие. 22 785.00 22 173.26
Изготвяне на документация за възлагане на обществени поръчки по ЗОП и провеждане на процедури за избор на изпълнители.: Важно предусловие за изпълнение на проектните дейности е своевременното и качествено изготвяне и провеждане на обществени поръчки съгласно българското законодателство в областта на обществените поръчки– ЗОП и ППЗОП, като по този начин ще се гарантира спазването на принципите на прозрачност и публичност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. В рамките на проекта, ще бъдат проведени обществени поръчки със следния предмет на изпълнение: • Строително- монтажни работи за подобряване на сградния фонд и материалната база на ПГДС „Цар Иван Асен ІІ“, гр. Хасково /по обособени позиции/; • Авторски надзор; • Строителен надзор; • Осигуряване на мерки за информация и публичност на проекта; • Одит на проекта. 0.00 0.00
Строително- монтажни работи за подобряване на сградния фонд и материалната база на ПГДС „Цар Иван Асен ІІ“, гр. Хасково: Реализацията на проекта е свързана с изпълнението на реконструкция/обновяване/ въвеждане на мерки за енергийна ефективност и газифициране в сградите на ПГДС "Цар Иван Асен II"-Работилница по дървообработване, разположена на ул. „Стефан Стамболов“ № 2, УПИ VII за обществено и делово обслужване, кв. 80, град Хасково и Корпус 2- Общежитие, находящ се на ул. Пловдивска 37, УПИ II, кв. 20, град Хасково. Сградата на работилницата изпълнява две различни функции – обслужваща (административни помещения, работилници, обслужващи и санитарни помещения) и учебна, състояща се от класни стаи, специализирани кабинети и хранилища. Обекта се състои от два корпуса свързани функционално. Учебната сграда е двуетажна постройка със сутерен, масивна, построена и въведена в експлоатация през 1936 г. Работилницата е едноетажна постройка със сутерен, построена и въведена в екплоатация през 1972 г. В сутеренните нива на двете сгради са складови помещения и котелно. Сградите са масивни, построени по стандартния монолитен начин, с носеща скелетна конструкция от стоманобетон. В инвестиционния проект са включени: 1. всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност); 2. всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване; 3. най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постигат нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас „С“ енергопотребление; 4. всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. 1 110 012.20 1 004 107.80
Авторски надзор по проекта: През целия строителен процес ще се извършва авторски надзор. Целта на дейността е осъществяването на авторски надзор на обекта съгласно изискванията на чл. 162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/ 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/ 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивите – изготвени от строителя. Успешното реализиране на проект "Създаване на условия за качествено професионално образование чрез подобряване на сградния фонд и материалната база на ПГДС „Цар Иван Асен ІІ“, гр. Хасково се гарантира с издаване на Разрешение за ползване на обекта или въвеждането на строежа в експлоатация. За целта е необходимо през целия период на строителството и до неговото завършване да се осъществи координация между строител, надзорник и проектант, изразяващо се не само в проследяване и контролиране на изпълнението на строително-монтажните работи, но и в съвместно подписване на строителната документация (протоколи, актове, Заповедни книга, екзекутивна документация и т.н.), включително и при нужда промяна в работните проекти, което може да се осъществи само от проектанта на обекта. При изпълнение на договора за авторски надзор, ще се съблюдава спазването на изискванията на: A) Българското законодателство и в частност на: • Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане - Наредба № 2/31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти (Обн. ДВ. бр.72 от 15 Август 2003г., изм. ДВ. бр.49 от 14 Юни 2005г., изм. и доп. ДВ. бр.98 от 11 Декември 2012г.), Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, и др.; • Законодателството в областта на околната среда; B) Български, европейски и международни норми и стандарти, свързани с проектирането, изграждането и експлоатацията на съоръженията, предмет на договорите за строителство в обхвата на проекта; C) Инструкциите и указанията на одобряващите и съгласуващи органи, когато са приложими. 8 000.00 8 262.00
Строителен надзор по проекта: Българското законодателство изисква назначаването на независим строителен надзор за изпълнението на строителните дейности. Съгласно работния план на проекта се предвижда процедура по възлагане на договор за услуги за строителен надзор. Основната задача на фирмата, която ще бъде избрана да извършва услугата, ще бъде да представлява и защитава интересите на Възложителя през целия инвестиционен процес. Тя ще бъде отговорна за изпълнението на всички изисквания на българското законодателство свързано с надзора на строителни дейности, а също така ще проверява дали строителната фирма извършва строителните дейности в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството свързано със строителството. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на ЗУТ и ще включва осигуряване законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект , контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, необходими за оценка на строително- монтажните и ремонтни дейности относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др. След приключване на СМР на обекта с подписан констативен акт за установяване годността за приемане на строежа – образец 15, ще бъде извършено геодезическо заснемане с цел предоставяне на данните от заснемането на Агенцията по кадастър за отразяване в регистрите. След издаване на необходимото удостоверение се подписва Приложение 16 и се издава Разрешение за ползване на обектите/ Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 10 000.00 5 880.00
Осигуряване на мерки за информация и публичност на проекта: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекта се цели постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него. Прозрачност и широка информираност при изпълнение на проектните дейности, както и за популяризиране помощта на Общността ще бъдат постигнати посредством изпълнението на следните мерки: 1. Встъпителна пресконференция по проекта- 1 бр.; 2. Официална церемония за ефективния старт на проекта "първа копка"- 1 бр.; 3. Изработване и монтаж на временни билбордове - 2 бр.; 4. Публикуване на информация за проекта на официалната страница на Бенефициента - периодично; 5. Публикации в медиите - 3 бр.; 6. Рекламни и промоционални материали- химикали (500 бр.), ранички (500 бр.), значки (1000 бр.); 7. Банер за многократна употреба с олекотена метална сгъваема стойка и калъф/куфар за пренасяне за целите на медийните събития- 1 бр. 8. Брошури на български език, представящи проекта и финансовата помощ от ЕФРР, Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 – 1000 бр.; 9. Изработване и монтаж на постоянни разяснителни табели -2 бр.; 10. Официална церемония за приключване и приемане на обектите- 1 бр.; 11. Заключителна пресконференция по проекта- 1 бр. 10 000.00 9 960.00
Финансов одит на проекта : С оглед предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС, ще бъде осъществен одит от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, които ще осъществяват контрол върху разходването на средства през целия период на проекта. Одиторският доклад ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. В последния месец от изпълнението на проекта ще се изготвят финални одиторски доклади – т.нар. „Доклад за фактически констатации по проекта” по образец на Договарящия орган. С изготвянето му одиторите ще предоставят мнение относно: - дали дейностите по Проекта са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление; - дали изборът на изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява проекта, е проведен в съответствие с изискванията на националното законодателство; - дали всички декларирани разходи са действително извършени/платени и допустими, в съответствие с изискванията на регламентите на ЕС и националното законодателство и дали дейностите (строителство, доставки, услуги) са действително изпълнени; - дали първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни, т.е. не са дописвани, поправяни, подменяни; - дали бенефициентът е извършвал 100% проверка на първо ниво – верификация на разходите от изпълнители, проверки на място; - дали са спазени изискванията по отношение на поддържането на адекватна одитна пътека; - дали всички дейности по съответния проект са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване; - дали слабостите, констатирани при извършени одити са адресирани по подходящ начин; - дали исканията за средства, подадени от бенефициентите са точни, пълни и са във формат, изискван от УО; - дали неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред (ако има такива); - счетоводните системи и осчетоводяванията; - отсъствието на двойно финансиране; - мерките за информация и публичност. 3 000.00 786.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.