Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектните дейности са насочени към осигуряване на подкрепа за създаване на Социално предприятие „Общинска пералня" - Гърмен,което чрез безвъзмездна финансова помощ ще осигури заетост за период от 12м.,на 16 безработни лица от целевите групи на проекта. 
Дейността ще бъде ситуирана в помещение общински имот,находящо се в с.Марчево, което ще бъде преустроено за целта съгласно Наредба 37 на РЗИ. Работата на новото общинско социално предприятие ще обезпечи и подпомага постоянно работата на детските градини на територията на общината,социалните институции и хотели.Насочен е приоритетно към справяне с проблемите произтичащи от бедността и социалната изолация на хората от прилежащите населени места в общината.За целта ще бъде създаден успешен социален модел на предприятие,с гъвкав режим на работа и съвременно управление.Специален фокус-изграждане на потребителска мрежа за туристическия сектор в региона,който има потенциал да мобилизира приходи за местното население,като по този начин повлияе миграционните процеси и създаде условия за връщане на младежи от региона, които в момента учат и работят в чужбина.По проекта ще бъде разписан правилник за вътрешния трудов ред,технологична карта и методика за работа.  
Дейности: 
- Организиране и провеждане на ремонтни дейности на помещенията на социалното предприятие
- Психологическо подпомагане и мотивиране на 16 безработни и неактивни лица и над 54 г. за включване в заетост
- Назначаване на Екип на социалното предприятие - 6л 
- Включване в заетост за 12 м. на 16л. насочени и мотивирани лица от целевите групи на процедурата  
- Закупуване на обзавеждане и оборудване- 2бр. професионални перални, 2бр. сушилни,2бр. колдери за гладене, стелажи и др 
- Социален маркетинг
Дейността ще надгради европейски практики и постигне резултати в унисон с 3-те стълба на стратегията на ОП РЧР по-висока и по-качествена заетост;намаляване на бедността,насърчаване на социалното включване;модернизиране на публичните политики.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организиране и провеждане на ремонтни дейности на помещенията на социалното предприятие.: Изграждането на социалното предприятие „Общинска пералня- ГЪРМЕН“ще бъде съобразено с изискванията на Наредба №37 на РЗИ. С тази наредба се уреждат хигиенните изисквания към устройството, обзавеждането, експлоатацията и перилния процес в обществените перални. Кандидатът ще спази стриктно изискването за дейността на една обществена пералня да разполага с отделни помещения: за приемане на мръсно пране, за дейността пране, дейността гладене, помещението за съхранение на чистото пране и помещението за издаване на продукцията на клиентите . Абсолютно задължително условие е потоците на мръсно и чисто пране да не се засичат. С цел да осигурим необходимото за дейността на новото СП, предвиждаме да извършим по проекта извършването на СМР на стойност 6 802,86 лв. или 10% от стойността на ПРЕКИТЕ РАЗХОДИ по проекта: I.Вид на ремонта - текущ, съгл. ЗУТ "Текущ ремонт" е подобряването и поддържането в изправност на сградите, постройките, съоръженията и инсталациите, както и вътрешни преустройства, при които не се: а) засяга конструкцията на сградата; б) извършват дейности като премахване, преместване на съществуващи зидове и направа на отвори в тях, когато засягат конструкцията на сградата; в) променя предназначението на помещенията и натоварванията в тях; Ремонтните дейности включват следните видове работи: демонтажни, мазачески работи, бояджийски работи, подмяна на дограми, осветителни тела и др. II. Описание и размер на помещенията: Сградата на кметство с.Марчево е с обособени 3 етажа, единият от които е приземен. За целите на проекта се предвижда да бъдат заети помещения на приземния етаж. Съществуват 3 складови помещения с коридор. Те са с измазани стени и тавани, а подът е с бетонова настилка. Ремонтът предвижда боядисване на стени и тавани, както и полагане на замазка по пода. В приземния етаж са предвижда и направа на санитарен възел с баня и тоалетна. В приземния етаж има една голяма зала с размери 9.50х7.60м, като за целите на проекта се предвижда освежаване на залата и направа на необходимите канализационни и водопроводни отклонения към пералнята и сушилнята, както и ел.захранване. III. Решение за предоставяне на подходящо помещения за нуждите на социалното предприятие./Решение на Общинския съвет № 333/ ПРОТОКОЛ № 27/18.08.2017 г./ 1/Дава съгласие община Гърмен да кандидатства с проектно предложение за създаване на Общинско СП„Общинска пералня"- Гърмен, по процедура BG05M9OP001-2.010 „Развитие на социалното предприемачество" по ОП РЧР 2014-2020. 2/Предоставя за времето на изпълнение на проекта помещения с площ 110 м2, които се намират в сутерена на Кметство село Марчево, община Гърмен -собственост на община Гърмен, съгласно акт за публична общинска собственост №43 от 01.02.2000 г. 3/Дава съгласие за извършване на ремонт на предоставените помещение. 4/Дава съгласие за предоставяне право на ползване със срок не по-малък от 5 г. след одобряването на окончателния доклад по проекта за създаване на СП „Общинска пералня"- Гърмен. 5/Възлага на Кмета на община Гърмен да извърши необходимите фактически и правни действия свързани по създаване на СП„Общинска пералня" - Гърмен, по процедура BG05M9OP001-2.010 „Развитие на социалното предприемачество". Разходите за извършване на ремонтите дейности на помещенията за пералнята са планирани съобразно изготвена Количествено стойностна сметка и възлизат на 6 802,86 лв. с ДДС /или 10% от стойността на ПРЕКИТЕ РАЗХОДИ по проекта/. Попадат в групата ПРЕКИ РАЗХОДИ - служебно отчитане Месец на стартиране на дейността - 1-ви, продължителност 3-ти м., включително. 0.00 0.00
Психологическо подпомагане и мотивиране на 16 лица от уязвимите групи за включване в заетост.: На човешките ресурси ще се отделя голямо внимание, тъй като това ще спомогне да се реализират всички потенциални възможности в работата. На първо място ще се поставят мотивацията, лидерството, комуникацията и обучението. В процеса на развитие на фирмата планирането и намирането на човешките ресурси ще е най- важният фактор. I. Осъществяването на ПСИХОЛОГИЧЕСКО ПОДПОМАГАНЕ е ключова дейност за целевата група на проекта. Ще се реализира от кандидата с наемане на експерт-психолог, който в рамките на 70 часа за времето от 1 месец (първият от началото на проекта), ще бъде ангажиран с експертна подкрепа на лица от целевата група. Те ще бъдат предварително селектирани и насочени от Дирекция "Бюро по труда" - гр. Годе Делчев. Предвижда се използването на различни техники за справяне със стреса и придобиване на умения за успешно справяне с работата на новото работно място и адаптация.Чрез психологическото подпомагане ще се изгради адекватен модел за успешна трудова реализация по отношение на поведение, трудови навици, социална адаптация, общуване в професионална среда, комуникативни и говорни умения, умения за постигане на цели.Търсен резултат - изясняване на предпоставките за желаната промяна от страна на лицата и очаквания по отношение на процеса на промяна в краткосрочен и дългосрочен аспект. Дейността включва два вида консултиране: - индивидуално консултиране - с всяко едно лица от всички селектирани предварително - 16 л. - групово психологическо консултиране. II. МОТИВИРАНЕ с практически занимания за оказване на персонални съвети от специалист, който ще подпомогне лицата, с цел пълноценното им включване в социалния и трудов живот с помощта на техники за справяне със стреса и повишаване на самооценката, придобиване на умения за успешно справяне на работното място и адаптиране към работните условия. Предвижда ежеседмично обсъждане на проблеми възникнали в процеса на работа,касаещи адаптацията. Ръководството на социалното предприятие също ще бъде привлечено към процеса като отговорна страна, способстващо постигане целите на дейността и проекта.е свързано със стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда. За целта ще бъдат разработени и проведени 3 последователни образователни модули за интеграция и социализация на лицата от целевите групи. - модул "Управление на стреса" - модул "Работа в вкип и лична отговорност" - модул "Устойчивост и резултати" * Специален акцент ще бъде работата със стресорите на работното място и у дома и възможните техники за сваляне на напрежението с варианти на лечебна гимнастика за ума и тялото. III. Изготвяне на списък с 16 л., които ще влязат в обучение за последваща заетост по професиите обявени от новото социално предприятие. Ще бъде осъществено профилиране на безработните и неактивни лица обект на настоящата интервенция, за тяхната професионална пригодност, личностен и когнитивен потенциал. Ще бъде използван методически инструментариум, в който ще се включват изследване качествата на личността, мотивацията, особености на реакциите и др., съществени за идентифицирането на възможностите на лицата характеристики, така че да се подпомогне реалистичната им самооценка и напредък в развитието по пътя на новата трудова реализация. Дейността ще започне да се извършва от 14-ти месец и ще продължи 1-н месец. Психологът ще бъде назначени на трудов/граждански договор съгласно КТ и съобразно методологията за почасова ставка *13.50 лв./ Приложение Н, за 70 раб.часа осъществена психологическа грижа за времето от 1 месец. Обща стойност: 945 лв. Разходът е заложен в т. 3.2 на бюджета във формуляра. 0.00 0.00
Назначаване на Екип за управление на новото социално предприятие (6 л.): Работата на социалното предприятие (СП) „Общинска пералня - ГЪРМЕН“ ще се осъществява под ръководството на екип на социалното предприятие.Предвидено е той да се състои от 6 лица,които ще работят по трудов/граждански договор.Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от Работодателя,ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство.Съгласно изискванията за новоназначените ще бъдат разработени длъжностни характеристики с описани задължения и отговорности. Организационно-управленската структура на социалното предприятие. На всяко лице от екипа на социалното предприятие са определени съответните отговорности: - УПРАВИТЕЛ/Ръководи цялостната дейност на СП.Организира и управлява дейността на предприятието, съгласно действащото законодателство, правилника за организацията и решенията на Об.съвет-Гърмен.Оказва съдействие за реализирането на всички мерки, свързани с осигуряване на безопасността и опазване на здравето на хората и за контрол в тази насока.Контактува с потенциални клиенти и да развива пазара на предлаганите услуги. - КАСИЕР ДОМАКИН/Организира снабдяването, съхраняването и отпускането на стоки и материали, инвентар, обзавеждане, раб.облекло и канцеларски принадлежности. Води картотека, закупува материали, приема и оформя поръчки.Контролира качеството, организира товаро-разтоварните и преносните работи, и подготвя документите за целта. - СЧЕТОВОДИТЕЛ ОТЧЕТНИК /Извършва всички дейности, свързани с обработка на финансово-счетоводни документи по сметките на СП.Изготвя оборотни ведомости, извършва извлечения и справки от аналитични сметки, участва при изработването на тримесечните, шестмесечни и деветмесечни междинни баланси, както и годишния баланс на предприятието. Участва в комисии по инвентаризации и проверки и осигурява необходимата информация при реализиране на имуществената отговорност на работници и служители.Отговаря за своевременното оформяне на счетоводните документи на СП. - ЕКСПЕРТ ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ /Отговаря за цялостно техническо и документално обслужване на дружеството във връзка с възникването, съществуването и прекратяването на трудово правните отношения с работниците и служителите в него.Изготвя и актуализира щатното разписание, отчетите, длъжностните характеристики и личните дела за персонала в предприятието, съгласно трудовото законодателство.Изготвя проекти на трудови договори, допълнителни споразумения към трудовите договори, предизвестия и заповеди за прекратяване на трудовото правоотношение.Обработва и съхранява трудовите досиета на работниците и служителите в предприятието.Изготвя графици за ползване на платените годишни отпуски от работниците и служителите, още анализи и справки. - ЕЛЕКТРОТЕХНИК /Отговаря за обезпечаването на нормалната работа на машинния парк на пералното стопанство и безопасността на работещите по време на тр. процес. Следи за изправността на ел.мрежата. Замерва, отчита, следи и докладва за евентуални проблеми на управителя на СП. -ТЕХНИЧЕСКИ СЪТРУДНИК /Отговаря за организация на доставката на чисто пране до крайни клиенти и др. помощни дейности. Заплати - екип: 1.Управител социални услуги в общността- НКПД 1344 7003 / (МОД 660 лв.+121.84 лв. осиг.раб.)х12 м.=9382,08 лв. 2.Касиер - домакин- НКПД 4121 2002 /МОД 460.00 лв.+84.46 лв. осиг. раб.) х 12 месеца=6539,04 лв. 3.Счетоводител - отчетник- НКПД 2411 6004 /(МОД 460.00 лв.+84.46 лв. осиг. раб.) х 12 месеца=6539,04 лв. 4.Експерт човешки ресурси- НКПД 2423 6008 /МОД 460.00 лв.+84.46 лв. осиг. раб.) х 12 месеца=6539,04 лв. 5.Електротехник- НКПД 3111 3005 /МОД 460.00 лв.+84.46 лв. осиг. раб.) х 12 месеца=6539,04 лв. 6.Технически сътрудник - НКПД 4110 2005 /МОД 460.00 лв.+84.46 лв. осиг. раб.) х 12 месеца=6539,04 лв. Общо сума за заплати и осигуровки за екипа на социалното предприятие- 42 077,28 лв.+10%(4 207,73 лв.)=46 285,01 лв. Дейността ще се реализира от началото на 6-ти м. и ще продължи до 18-ти м. Дейността е заложена в ред 3.6 на бюджета. 0.00 32 762.53
Осигуряване на заетост на 16 продължително безработни лица и такива над 54 г., от целевата група, за период до 12 месеца в новосъздаденото социално предприятие.: Целта на дейността е осигуряване на устойчиви работни места за лица от уязвимите групи,които да се включат активно в трудова заетост чрез социалната икономика. Трудовите възнаграждения за наетите лица от уязвими групи се финансират от ОП “РЧР” в рамките на минималната работна заплата за страната за съответната година и дължимите плащания по КТ и КСО. Работата е предприятие - пералня не изисква допълнителна квалификация или специални умения, затова кандидатът не предвижда организирането на такива като част от проектите дейности. Всички новоназначени ще преминат обаче рутинно задължително обучение за работа със закупената техника на новото социално предприятие още в самото начало, при получаването на трудовите си характеристики. С цел оптимално използване на ресурсите на социалното предприятие и задоволяване на нуждите на клиентите в региона, работниците ще работят на двусменен режим на работа. Ще бъде организиран и гъвкав режим на доставка на готовото чисто пране на клиентите. Дейността включва: I.Планираните длъжности и съответните работни места за тях са съобразени с идентифицираните нужди от персонал в социалното предприятие и са от изключително важно значение за бъдещото му развитие,тъй като ще отворят широк хоризонт за устойчиво развитие, давайки му възможност да разполага със необходимия ресурсен потенциал от квалифициран човешки ресурс - с необходимите познания и умения.Чрез действията за осигуряване на заетост и развитие на човешките ресурси ще се подпомогне процеса за устойчива социална икономика.Осигуряването на заетост на лицата в социалното предприятие ще постигне дълготраен ефект и по отношение на знания, умения и работни места.Длъжностите на които ще бъдат назначени служителите са : код НКПД 91210003/ Работник пералня - 6 лица НКПД 9121-0001/ Гладач, преса (ръчно) - 6 лица НКПД 9321-0001/ Пакетировач/ - 4 лица. Дейността осигурява 16 работни места, за период от 12 месеца.Чрез дейността,ще се даде възможност на наетите лица да натрупат достатъчно практически опит, ако до момента не са имали такъв и чрез социалната икономика и проекта да придобият и/или развият личностни и професионални умения,които ще спомогнат подобряване на човешкия капитал и постигане на по-високи нива на заетост. Разходи за трудови възнагражения и осигуровки съгласно условията на процедурата: Заплати работници: 460.00лв.+18,66% осиг.раб.=545,84лв.х12м.=6550.08лв.х 655,01 лв. (10% резерв) = 7205.09 лв. за един работник за целия проект Общо за 16 работника: 115 281,44 лв./ Ред в бюджета в който са отразени разходите - 1.1 Съгласно предвидените работни места и длъжности в социалното предприятие, които ще бъдат разкрити с настоящия проект,е формиран и бюджет включващ разходи за възнаграждения за всяко лице включено в заетост в размер на Минималния осигурителен доход (МОД) за описаните длъжности,както и всички дължими вноски за сметка на работодателя съгласно КТ и КСО за съответната длъжност за период от 12 месеца. Кандидатът е предвидил и резерв в рамките на 10% спрямо настоящия МОД. II. Със стартиране на дейността на социалното предприятие,ще бъде сключен договор със СТМ.При започване на дейността на социалното предприятие по проекта ще се сключи договор с лицензирана служба по трудова медицина за период от 12 месеца. Ще бъде извършена оценка на риска за здравето и безопасността на работещите; изготвяне на физиологичен режим на труд и почивка; наблюдение, анализ и др. Сумата за целта няма да бъде по-висока от 1200 лв./От групата ПРЕКИ РАЗХОДИ по проекта - служебно отчитане. III. За работниците кандидат-бенефициента предвижда да бъде закупено и работно облекло, съгласно наредбата за работното облекло, приета с ПМС № 10 от 20.01.2011г., чл.6, ал.(1) и (2)/От групата ПРЕКИ РАЗХОДИ по проекта - служебно отчитане. 0.00 59 796.84
Закупуване на обзавеждане и оборудване за нуждите на социалното предприятие. Доставка на обзавеждане, оборудване и стопански инвентар необходими за функционирането на социалното предприятие. : Социалното предприятие ще бъде ситуирано в помещение в кметство с. Марчево, общ. Гърмен, което ще бъде обзаведено подходящо за целта по проекта. Разположението и вида на помещенията в производствения сектор отговарят на последователността на технологичния процес, като не се допуска пресичане пътя на чистото и нечистото бельо. Производственият процес ще започва с приемане, маркиране и сортиране на нечистото бельо. В следващ етап предстои изпиране и центрофугиране, сушене и гладене. Сортирането, складирането и предаването на чистото бельо ще се извършва в друго помещение. I. Обществената пералня ще бъде оборудвана с професионални средни и големи перални и сушилни машини, още - гладачна техника. Това ще дава възможност да се подходи отговорно и индивидуално към всеки клиент, спазвайки изискванията на Наредба №37 на РЗИ. Чистото бельо ще се предава на клиента в опаковка, недопускаща допълнително замърсяване. Оборудването, което предвиждаме да закупим по проекта цели осигуряване на условия за ефективен работен процес и е предпоставка за креативна работна среда и съвременна визия на предприятието. Всички машини, стопански инвентар и инструменти ще отговарят на съвременните стандарти за енергийна ефективност, опазване на околната среда и изискванията за безопасен труд. Обзавеждането на новото място за работа ще бъде съобразено с изискванията за безопасни и здравословни условия на труд. Доставеното оборудване ще бъде визуализирано чрез поставяне на стикери. Необходимо ДМА и стопански инвентар: - професионална пералня (2 бр.) - минимум 15 кг (1 бр.) и минимум 40 кг (1 бр.) - професионална сушилня (2 бр.)- минимум 15 кг (1 бр.) и минимум 40 кг (1 бр.) - каландър за гладене на чаршафи (2 бр.) - малък (минимум 80 см. дължина на вала) и голям (минимум 160 см. дължина на вала) - професионална маса и ютия за гладене (1 бр.) - количка за мокро пране (2 бр.) - количка за сухо пране (2 бр.) - работна маса за сгъване и сортиране на пране (4 бр.) - стелажи 10 броя - професионален кантар - стойка за фолио за опаковане * Това оборудване е необходимо,тъй като бенефициента не разполага с нужното оборудване за изпълнение на работните задачи,които ще се изпълняват от служителите в социалното предприятие.При определяне броя на всяко едно оборудване е следван принципа на гъвкавост, който позволява използването на повече от един човек да използва конкретна вещ. II. Особено важна за работата на пералнята е технологията на организация на трудовия процес и изборът на подходящи консумативи. С цел осигуряване на оптимална ефективност и икономичност е необходимо да се търси оптимално съчетание на използване на консумативи и определяне на точна разходна норма за различните типове пране. За всяко пране се използва прах за пране, омекотител и дезинфектант. Средното количество е 0,2 гр. смес на 1 кг сухо пране. Предвид на това, че СП ще извършва услуги основно за сектора на туризма, можем да изчислим средно 4 кг пране на едно легло, което включва: хавлия халат - 1,5 кг, спален комплект - 2,5 кг., кърпи (3 бр.) - 1 кг. Предвид на факта, че една програма за пране трае минимум 1 час, и това че средно на ден с едната пералня машина можем да изперем 200 кг мръсни дрехи, на месец това означава (за 20 работни дни) - 4000 тона. Две перални ще могат да реализират чиста продукция от 8000 тона месечно. При разходи за ползване на вода - 60 куб. м вода на месец и ток - средно 850 лв. месечно, цената на 1 кг сухо пране по проекта с включени разходи за труд се формира на - 1.60 лв. на кг. с ДДС, сухо тегло. Планираните средства в бюджета, които са необходими за закупуване на обзавеждането, оборудване на работните места и консумативи, са от групата Единна ставка по проекта - служебно отчитане. 0.00 20 983.28
Социален маркетинг.: Социалното предприятие ще изпълнява и социална функция, тъй като в него се предвижда назначаването на работници от уязвими групи. В тази връзка социалният маркетинг е средство за положително влияние върху целевите общности, като основната цел е чрез инструментариума и каналите на маркетинга да се подобри благосъстоянието както на целевата общност, така и да има положителен отзвук в обществото. Дейността е ключова за постигане целите на проекта. Социалният маркетинг е важен фактор за успех, благодарение на разрастващата популярност на социалните мрежи в последните няколко години. Има големи предимства за популяризиране на идеи и създаване на позитивна репутация и имидж. В рамките на дейността се планира да бъдат организирани и реализирани 2 събития: 1. Организиране на велопоход „За чисто бъдеще“. Начална точка на тръгване – пред община Гърмен и ще се карат колела на територията на общината и ще има състезателен характер. Колела ще карат: собственици на хотели и туристически къщи, директори на социални институции в общината и екипът на социалното предприятие. Събитието ще открие официално дейността на социалното предприятие „Общинска пералня“ - Гърмен в 1-ви месец на проекта. 2. Пътуващ туристически форум - изложба "Златни занаяти", която ще популяризира дейността на социалното предприятие в туристическия сектор. Предвижда се за целта в по-големите хотели на територията на общината да се гостува с демонстрация на произведения на различни занаяти от региона. В основата ще бъдат читалищата и самодейните групи. Ще бъдат показани носии, тъкан текстил, грънчарски произведения и др. Периодът на провеждане на събитията е предвиден от 9-ти месец и ще продължи до 14-ти месец на проекта. За постигане целите на дейността ще се използват различни комуникационни канали – интернет, електронни, печатни издания и др. Ще бъдат отпечатани афиши, тениски и листовки. Дейността ще се реализира чрез назначаване на експерт по маркетинг на събития за целта. Обща стойност: 7 560 лв. Разходът е отразен в ред 3.2 от бюджета на проекта. 0.00 2 382.02

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.