Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Бюджетната линия ще осигури необходимата подкрепа за управление на програмата, нейното изпълнение, мониторинг, контрол и оценка и включва следните дейности:
1. Извършване на устни и писмени преводи, включително симултанни и консекутивни преводи за нуждите на Оперативна програма “Околна среда" ;
2. Юридически услуги в областта на европейското финансиране по Оперативна програма „Околна среда“; анализи, консултации и подкрепа пред ЕК по правни казуси, възникнали във връзка с управлението и изпълнението на Оперативна програма „Околна среда“  и процесуално представителство;
3. Предоставяне на услуги за подбор и осигуряване  на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на ОПОС;
4. Oбработка и окомплектоване на документи  свързани с изпълнение  функциите на УО на ОПОС;
5. Наемане на лектори във връзка с обучения организирани в рамките на ОПОС;
6. Осигуряване на копирни услуги свързани с управлението и изпълнението на ОПОС;
7. Подготовка на становища, доклади, проучвания, изследвания, анализи и др. документи свързани с изпълнението и управлението на ОПОС; 
8. Предоставяне на хамалски услуги.
Бюджетната линия ще допринесе за постигане на дефинираните специфични цели на Приоритетна ос 6 „Техническа помощ“, по- конкретно дейност 6 от специфична цел 1 „-Дейности, насочени към осигуряване на необходимата подкрепа за управлението и изпълнението на ОПОС 2014-2020 г., затваряне на ОПОС 2007-2013 г. и ОПОС 2014–2020 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на устни и писмени преводи, включително симултанни и консекутивни преводи: Изпълнението на дейността се състои в осъществяване и предоставяне на професионални писмени и устни преводи по време на официални и работни срещи, семинари, обучения, командировки и други служебни мероприятия, организирани във връзка с изпълнение на ОПОС на следните езици: английски, френски, немски, руски, испански, италиански, турски, гръцки, румънски, сръбски, хърватски, словенски, словашки, чешки, полски, украински, молдовски, португалски, македонски, холандски, шведски, норвежки, датски, албански, арабски, литовски, латвийски, японски, китайски, естонски, ирландски, малтийски и други. 90 000.00 23 674.15
Юридически услуги в областта на европейското финансиране по Оперативна програма „Околна среда“ и процесуално представителство: В процеса на управление и изпълнение на Оперативна програма „Околна среда“ възникват казуси със значителна правна сложност от различни области на правото, които често изискват вземането на спешни и неотложни решения. Видът на тези казуси не би могъл да се определи предварително, а в същото време е необходимо УО да осигури получаването по всеки конкретен казус на специализирани юридически услуги с професионална компетентност в съответната правна област. Специализираните юридически услуги обхващат предоставянето на юридически консултации на УО под формата на устни или писмени консултации и/или становища, правни анализи и разработване на документи в различни области на националното и европейско право. Обект на финансиране по дейността са заявени от УО юридически услуги под формата на анализи, консултации и подкрепа пред ЕК по правни казуси, възникнали във връзка с управлението на ОПОС. В дейността са включени и услуги за осъществяване на процесуално представителство, включително с обезпечаването на всички необходими съдопроизводствени дейности и разходи от страна на МОСВ. 540 000.00 50 445.00
Предоставяне на услуги за подбор и осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на ОПОС: Изпълнението на дейността следва да осигури подбор на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на ОПОС. В изпълнение на дейността следва да бъде избран изпълнител, който да извърши процедура/и на подбор на персонал . Управляващият орган в заявка до избрания изпълнител посочва необходимостта от технически и експертни лица, за които следва да бъде проведена процедура за подбор и назначаване. В заявката се определят месечното възнаграждение, условията и характера на длъжността и функцията на всяко едно техническо/експертно лице. Възложителят ще има право на участие при избора и/или одобрение на предложените кандидати за съответните позиции, както и да одобрява проекта на трудов договор с всяко едно лице. Изпълнителят ще отговаря и за цялостното администриране на трудово-правните взаимоотношения с наетите на трудов договор технически/експертни лица и изплащане на месечните възнаграждения и осигуровки съгласно националното законодателство. 1 734 302.00 1 110 754.88
Oбработка и окомплектоване на документи свързани с изпълнение функциите на УО на ОПОС: Съгласно изискванията на Регламент (EС) № 1303/2013 на Съвета от 17 декември 2013 година относно определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за отмяна на Регламент (EO) № 1083/2006, съхранението на документи по ОПОС се извършва с цел установяване на адекватна одитна пътека на всички нива на управление и изпълнение на ОПОС, включително при извършването на оценки на програмата и в процеса на докладване. Настоящата дейност следва да осигури необходимите дейности свързани с поддържането на архив, който да осигури предоставянето на възможност за получаване на документална информация при управление на процесите, свързани с подготовката и изпълнението на ОПОС, функционирането на системите за управление и контрол на ОПОС, подготовката и провеждането на процедурите за избор на проекти за финансиране по ОПОС, изпълнението на проектите, финансирани по ОПОС, включително избора на изпълнителите на отделните дейности, включени в проектите; мониторинга и контрола на проектите, финансирани по ОПОС, както и докладването на нередности по ОПОС. Изпълнението на дейностите ще осигури текущото и дългосрочно съхранение в архив, съгласно нормативната база на Европейския съюз и изискванията на националното законодателство. Настоящата дейност включва изпълнението на следните задачи: обработка, окомплектоване на документите, съставяне на описи на съдържанието на класьорите по видове документи за архивиране и процедури, етикиране, подреждане, транспортиране и др. дейности свързани с обработка и съхранение на документи на хартиен и електронен носител и др. 60 000.00 0.00
Наемане на лектори във връзка с обучения организирани в рамките на ОПОС : Повишаването на административния капацитет на отговорните структури (представители на Управляващия орган, бенефициенти, партньори и др.) с цел ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите, свързани с програмиране, управление, наблюдение, оценка и контрол на ОПОС 2014-2020 г. е ключов фактор за успешното изпълнение на програмата. Целенасоченото и добре фокусирано обучение е поетапен процес, който ще доведе до придобиване, надграждане и затвърждаване на знания и умения, и ще се отрази върху ефективното изпълнение на поставените задачи. Регулярните и съобразени с нуждите обучения ще допринесат за качественото и ефективно изпълнение и управление на програмата, а оттам и до оптимално усвояване на средствата, предоставени от ЕС и постигане на заложените в програмата цели. Необходимо е провеждането на регулярни обучения под формата на работни семинари с практическа насоченост, на които да бъдат поканени лектори с доказан професионален опит и квалификация в съответната област с цел придобиване на умения и компетенции на служителите/бенефициентите и др. 40 000.00 0.00
Осигуряване на копирни услуги свързани с управлението и изпълнението на ОПОС: В процеса на изпълнение на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г." се налага предоставяне на информация пред различни институции и организации, което е свързано с копиране, сканиране, подвързване и размножаване на големи по обем документи, инженерни чертежи, картен материал, административни преписки и др. Управляващият орган на ОПОС не разполага с необходимия административен капацитет, време и технически средства за самостоятелно изпълнение на горепосочените дейности. Констатирана е необходимост от външен изпълнител за предоставяне на копирни услуги. 24 000.00 16 677.84
Подготовка на становища, доклади, проучвания, изследвания, анализи и др. документи свързани с изпълнението и управлението на ОПОС: При осъществяване дейността на Управляващия орган на ОПОС възникват казуси и необходимост от вземане на решения със значителна сложност от различни области: финансовата, инженерната, техническа, биоразнообразие, управление и развитие на човешките ресурси и др. области , които често изискват специфична експертиза. Извършването на анализи, подготовката на становища, проучвания, изследвания, изготвянето на доклади с предложения за необходимите конкретни практически действия, които да бъдат предприети в посочените области е фактор за доброто управление и изпълнение на оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.”. В рамките на настоящата дейност ще бъдат финансирани възнаграждения и услуги за: - възнаграждения и осигуровки, съгласно националното законодателство на външни оценители, които вземат участие в оценката на проектните предложения за съответствие с изискванията и критериите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ; - предоставяне на експертиза в различни области при констатирана необходимост; - предоставяне на услуги за изпълнение на оперативни дейности и др. Чрез изпълнението на дейността ще бъде осигурена експертна помощ от различни икономически оператори, която се изразява в подготовка на становища, доклади, проучвания, изследвания , анализи, подпомагане на УО при изпълнение на оперативни дейности и др. в различни области и етапи на изпълнението и управлението на ОПОС . 660 000.00 200 764.14
Предоставяне на хамалски услуги : Във връзка с осъществяване на различни дейности свързани с изпълнението и управлението на ОПОС е констатирана необходимост от предоставяне на хамалски услуги. В рамките на настоящата дейност ще бъдат осигурени необходимите средства за преместване, товарене и разтоварване на документация, офис оборудване, мебели, документи , бюра, стелажи, шкафове, маси, метални шкафове, метални каси и други, транспортиране на вещи, опаковане, разопаковане, демонтаж и монтаж на оборудване, документация, кашони с документи и други, преместване на вещи между помещенията в рамките на сградата на МОСВ, ул. „Уилям Гладстон” № 67 и извън нея, както и др. сходни дейности. 24 000.00 2 304.00
Мерки за информация и комуникация на бюджетната линия : Бенефициентът ще постави плакат на бюджетната линия на подходящо място, видимо за обществеността, като ще бъдат спазени изискванията за формат, текстова и визуална информация, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.