Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

В рамките на проекта се предвижда развитието на СП в община Нови пазар чрез създаване на ново общинско предприятие „Благоустройство, озеленяване и комунални дейности”, съгл. чл. 52 и 53 от ЗОС.
Проектът е фокусиран върху улесняването на достъпа до заетост и осигуряване на подкрепа за социалното включване на уязвими групи от общината чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика.
Предвидените дейности ще ги подпомогнат да преодолеят съществуващите до момента пречки за професионално и личностно развитие: Психологическо подпомагане и мотивиране; Социална и професионална интеграция; релевантни обучения по КК за дейността на СП. Предвидено е и сформиране на управленски екип на СП- управител, касиер-счетоводител, организатор трудов живот, които няма да са от представителите на целевите групи, но също ще премине обучения по КК.
Общият брой представители на целевите групи, които бъдат включени е 33 души.
Обученията по КК са планирани за да осигурят на СП екип от мотивирани за работа и личностно развитие работници и служители.
Предвижда се закупуване на необходимото оборудване за дейността на СП, както и ремонтни дейности на офис и битовите му помещения.
След края на проекта в СП ще бъде осигурена заетост за 6 м. за мин. 50 % от включените в субсидирана заетост представители на целевата група.
СП ще извършва дейности по подържане на обществените пространства в 15-те населени места на община Нови пазар, както и услуги по поддържане на дворове (почистване от храсти, клони, сняг, лед) за самотни/възрастни/социално слаби хора, които не ползват социални услуги за подкрепа в домашна среда. След приключване на проекта за тези услуги ще бъде заплащана такса. В тази връзка ще бъде извършено проучване на ценовите равнища за услугите и изготвена ценова и пазарна политика на СП.
Очакваният резултат е по този начин се създаде устойчив модел за решаване на казуси от социално-икономическия живот в община Нови пазар.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Психологическо подпомагане и мотивиране на избраните представители на целевите групи за включване в заетост: Психологическото подпомагане и мотивиране на лицата от уязвимите групи за включване в заетост е от стратегическо значение и подобряването на мотивационните показателите за развитието на неангажираните и уязвими човешки ресурси в страната като цяло и община Нови пазар в частност. За това тази дейност ще започне паралелно с подбора на 33 лица от целевите групи за включване в субсидираната заетост и 3-ма служители на новосъздаденото социално предприятие, които няма да бъдат представители на целевите групи. Подборът ще бъде извършен на два етапа: през петия месец от изпълнението на дейностите по проекта, (когато вече е формиран екипа за управление, установени са вътрешните правила за мониторинг и контрол, процедурите и договорите по ЗОП са в процес на изпълнение) ще бъде направен подборът и сформирана първата група от 18 души, които ще бъдат включени в заетост за 12 месеца. При подбора ще бъде дадено предимство на 18-те преминали обучение по цитирания проект, които отговарят на описанието на целевите групи. При отказ от тяхна страна групата ще бъде допълнена от други представители на целевите групи от община Нови пазар. По този начн ще бъде приложен подходът на неформалното обучение и „учене чрез правене”, които имат доказан положителен ефект при повишаване на мотивацията за заетост и интеграция на представители на тези целеви групи. Втората група от 15 души ще бъде сформирана през месец 10 от изпълнение на проекта и ще стартира заетостта си от 11-тия за 6 месеца. За изпълнението на дейността ще се търси съдействието на Дирекция "Бюро по труда" в Нови пазар и общинска дирекция Социално подпомагане, които имат най-пряк контакт с целевите групи. Психологическото подпомагане може да бъде определено като предлагане на помощ в различна форма.Като принцип то се осъществява под формата на интервюиране, психотерапия или консултиране. Интервюто е метод за събиране на информация; Психотерапията и консултацията са често съдържателно смесвани. Общите им характеристики са в общата методологическа база от теории за личността и теории за психичната промяна. Включването на 33-те лица от община Нови пазар в този модул ще им позволи да разпознават стресогенните фактори и да изградят стратегии за справяне със стреса (копинг стратегии). Те ще разберат кои са компонентите, които оформят самооценката и методите за повишаването ѝ. В настоящата дейност ще има ключова роля изграждането на активно поведение на пазара на труда, силна мотивация и ефективна стойност в трудовия процес. Ще се търси потребността на участниците от повишаване и/или придобиването на професионална квалификация и/или включването в заетост, чрез извеждане и развиване на адекватни умения за успешно адаптиране и справяне на работното място. Ръководещ компонент в модула ще бъде професионалното ориентиране, адаптиране и диагностика. Базов елемент е разкриването на кариерните избори за подходяща трудова ангажираност при лицата включени в тази дейност. Първо ще бъдат избрани членовете на мениджърския екип на СП - хора с необходимото образование и/или опит в сходни дейности. Подборът ще бъде извършен от Кмета на общината, финансовия директор и екипа за управление на проекта с нарочна заповед на Кмета за комисия за избор. Поетапността на подбор и заетост ще позволи на общината и мениджърския екип на новосъздаденото социално предприятие да установят и приложат на практика правилника за функционирането му, да създадат екипност в първата група заети, която да помогне за плавното интегриране и включване на втората група такива. Стартирането на дейността и установяването на процедурите е доказан в стопанския живот подход с по-нисък риск за управлението от отклонения. Екипът за управление ще има водещата роля в изпълнението на дейността. При планирането на дейността е постигнато съответствие и логическа връзка с предвидените разходи за изпълнението й. Последните са оптимални за своевременното, количественото и качественото й изпълнение и постигане на очакваните резултати от нея. 0.00 7 514.91
Социална и професионална интеграция на избраните представители на целевите групи в сектора на социалната икономика: Общата теория на развитието на социокултурните системи определя смисъла на този термин като отражение на обществените условия и на признаците на сцепление, чието наличие е необходимо, за да може всеки социален организъм не само да съществува, но и правилно да функционира. Анализ на данни на Eurostat от доклади за напредъка по важни икономически и социални проблеми предоставя статистическа подкрепа на стратегията Европа 2020. Според анализа, през 2013 г. почти 123 млн. души, или 24,5% от населението на Европейския съюз, са в риск от бедност и социално изключване. За хората под 18 години този процент е 28%. Що се отнася до образованието, квалификацията, здравословното състояние и работоспособността на различните лица на пазара на труда, те не могат да бъдат еднакви или да бъдат изравнени. Следователно социалната и професионалната интеграция означава да бъдат изравнени или поне приближени шансовете за заетост на всички лица чрез определени стратегии и механизми, чрез които да се прекъсне цикъла на неравностойното положение и попадане в уязвими групи: ниска квалификация-липса на работа/ниско заплащане – ниска личностна оценка-социална и професионална демотивация. Редица са компонентите, аспектите и техниките за активирането и развитието на социалния и професионален живот на хората. Една от най-ефективните и благоприятни комбинации е мерки за социална с професионална (трудова) интеграция. Предвид това, 33-мата представители на целевите групи от община Нови пазар, включени в изпълнението на проекта, ще формират комуникационни умения, начини за включване и интеракция в група, развитие и усъвършенстване на високоефективни навици и умения за живот. Всяко лице ще бъде фасилитирано и подкрепено в процеса на обучение и/или по време на работа. Особено внимание ще се обърне на баланса „заетост-свободно време“. Ще се разгърнат възможностите, начините и аспектите за подобряването на личния им социален живот в съчетание с изграждането на трудови и професионални навици. 33-мата представители на целевите групи на уязвими групи от община Нови пазар ще се научат да организират собственото си свободно време, ще обогатят мирогледа си и ще бъдат насърчени да разгърнат своите таланти, интереси и хоби. В процеса на двупластова интеграция, всяко лице ще получи професионално ориентиране, подкрепа за формиране и развитие на трудови навици и съдействие за реализация на работа. 33-мата представители на уязвими групи от община Нови пазар ще имат възможност да разгърнат и развият качества, с които да отстояват своята автономност, асертивност, независимост, индивидуалност и застъпничество. Основният акцент в този модул ще бъде поставен върху себепознанието и себеразвитието 0.00 688.00
Предоставяне на обучения по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка (КК): Всички 33 представители на уязвими групи от община Нови пазар, както и наетият управленски състав ще преминат и релевантно обучение по КК 6 „Обществени и граждански компетентности“. Обучението ще съдържа необходимите часове теория и практика, съгласно програмата за обучение по КК 6. Мотивите за избор на тази КК са както следва: Изпълнителският и ръководния състав ще работят пряко в ежедневната си работа в общинското социално предприятие. Първите ще трябва да упражняват усвоените знания и умения до тук - в психологическото подпомагане и мотивацията, социалната и професионалната интеграция, професионалното обучение, вече в своя професионален живот. Липсата на трайни трудови навици в тях предполага установяване на такива по време на заетостта в намирането на общ професионален и човешки език между тях самите, както и между тях и прекия им ръководител. Придобиването на ключови компетентности и от двете страни за комуникация, работа в екип, решаване на проблеми и справяне с конфликти, мотивация, управление на стреса и времето, осъзнаване на способностите и усвояване на себеутвърждаващо поведение, ще фасилитира и улесни процесите на професионална и социална интеграция. 0.00 237.00
Осигуряване на заетост в новосъздаденото социално предприятие: За всички 33 представители на целевите групи от община Нови пазар, преминали обучение по КК, съобразени с основните дейности на новосъздаденото общинско социално предприятие и професионалните позиции в него, ще бъде осигурена заетост за 12 месеца в рамките на изпълнението на проекта. Както беше посочено 33-мата представители на целевите групи и отговорника „Трудов живот” ще работят пряко в ежедневната си работа в общинското социално предприятие. Първите ще трябва да упражняват усвоените знания и умения до тук, както следва: 33-мата представители, ще имат за задача да извършват дейности по оформление и поддържане на зелените /паркови пространства и почистване на улици, както и цветните площи, да подпомагат подготовката и засаждането на посадъчния материал, а част от 18-те да ръководят работата на терен; ще бъдат ангажирани в обществените площи и зелени пространства – паркове, градини, улици, ще извършват дейности по поддържане на зелените и цветните площи, засаждането им, обработката им, поддръжката и почистването им. Те ще бъдат ангажирани и с изпълнение на дейности по градинско и битово поддържане в частни имоти на социално-слаби/възрастни хора след заявка от тяхна страна. Отговорникът Трудов живот, назначен на позиция Организатор, ще бъде част от екипа за управление на общинското социално предприятие и ще бъде ангажиран с организирането на трудовия живот на 33-мата заети в благоустрояването и озеленяването, почистването, подпомагане на професионалната им интеграция, изграждане на устойчиви трудови навици и съчетаването на професионалния със социалния им живот. Управленският състав ще бъде сформиран от 3-ма новонаети, които няма да са представители на целевите групи. Ще се търсят хора със знания и умения за отделните позиции. Придобитите умения по ключова компетентност 6 и от двете страни за комуникация, работа в екип, решаване на проблеми и справяне с конфликти, мотивация, управление на стреса и времето, осъзнаване на способностите и усвояване на себеутвърждаващо поведение, ще фасилитира и улесни процесите на професионална и социална интеграция. Другите 2-ма членове на управленския екип на общинското социално предприятие Управител и Касиер – счетоводител ще извършват своите професионални задължения в офиса на предприятието след приключване на планираното в него СМР. Ще бъдат ангажирани с цялостното управление и отчетността на дейностите среда – изготвяне на документи, заповеди, справки, графици и др. За подпомагане на процеса на изграждане на устойчиво социално предприятие е предвидено да бъдат ангажирани 2-ма наставници за управленския екип. Единият ще бъде наставник на касиер-счетоводителя на предприятието и ще бъде служител от финансово-счетоводната дирекция на общината. Новосъздаденото общинско СП трябва да има самостоятелна аналитична отчетност, осигуряваща проследимост и прозрачност на приходите и разходите му. Този процес на изграждане и установяване на аналитична счетоводна отчетност, която в същото време да бъде интегрирана в аналитичната счетоводна система на Общината (съгл. ЗОС общинското предприятие има определена икономическа и правна самостоятелност, но то е част от общинската администрация и не е обявено за самостоятелно ЮЛ) изисква подпомагане от служител с професионален опит. Вторият наставник ще бъде за Управителя на общинското СП, което ще бъде нова структура, която също трябва да бъде интегрирана в общинската такава. Наставник с ръководен опит от Общината ще осигури този процес. 0.00 219 656.57
Доставка на оборудване за новосъздаденото социално предприятие: За да бъде осигурена пълноценна заетост за 33-мата представители на уязвими групи от община Нови пазар, преминали релевантни обучения по КК, съобразени с основните дейности на новосъздаденото общинско социално предприятие и професионалните позиции в него, ще бъдат закупени необходимите оборудване и материали, както за заетите в благоустрояването и озеленяването, така и в управлението му. Предвиденото оборудване включва: моторни метли- 2; храсторез -6; уред за засмукване, обдухване и раздробяване-2; мотофреза -1; самоходна бензинова косачка -2; метачна и сметосабираща система-1; ръчни снегорини-2; система за капково напояване -1; ремарке -1; Помощен инвентар /кофи, метли, лопати и т.н./; моторен трион – 1; Оборудването и обзавеждането за офиса включва: Компютърна система -2; софтуерен продукт ТРЗ и счетоводтсво – 1; Печатащо/сканиращо устройство -1; Работно бюро-3; контейнер за бюро -3; шкафове/ етажерки -2; диван тройка -1; ниска маса -1;офис столове - 3 бр.; климатик -2; Обзавеждането за работните помещения/стаите за персонала включва: Шкаф за дрехи-17; Работно облекло -33; климатик-2; противопожарно оборудване-1, бойлер проточен – 1 бр.; столове – 6 бр. Предвиденото за закупуване оборудване и обзавеждане ще осигури необходимите средства за трудова реализация, добри и безопасни условия на труд, в т.ч. стая за персонала, който ще работи на терен и офис за управленския екип. Стаята ще се ползва за оперативки, подготовка на техническите подложки за озеленяване и оформление с цветя на обществените площи. Предвидени са средства за: 1) издръжка на социалното предприятие 2) трудова медицина 3) пътни за заетите лица 0.00 0.00
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги: Част от дейностите, извършвани от социалното предпрятие ще бъдат услуги за самотни/възрастни/социално слаби жители в 15-те населени места на община Нови пазар, които не ползват услуги, предоставяни в домашна среда. Много от представителите на тези социални групи срещат трудности при намирането на услуги по почистване на градините и дворовете от сухи клони/растения, разчистване на снега и леда вътре. Затрудненията са свързани или с начина, по който търсят услугата или с цената й. По време на изпълнението на проекта, в периода на субсидирана заетост, тези услуги ще бъдат предоставяни безплатно за ползвателите им. До приключване на субсидираната заетост трябва да бъде направено необходимото проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги, както определяне на ценовите равнища, които са приемливи за потенциалните ползватели на услугите. За това в рамките на дейността ще да бъдат включени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за съответните услуги, които община Нови пазар ще предоставя. Ще бъдат анализирани възможните начини за популяризирането и продажбата им, както и изследвани ценовите им равнища. Прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за дадена услуга и др. Дейността има за цел да създаде устойчива и гъвкава ценова и пазарна политика на социалното предприятие, които да му гарантират дългосрочно и успешно развитие в общината. 0.00 13 850.04
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Социалният маркетинг е сравнително ново явление, придобило особено значение след бума на комуникационните технологии, в т.ч. и социалните медии. Изразява се в систематично прилагане на маркетингови техники и похвати, целящи да постигнат конкретни поведенчески цели за социално благо. Социалният маркетинг може да се прилага за насърчаване към достойно качествени услуги и стоки, или да накара обществото да избягва некачествените стоки и по този начин насърчават общественото благосъстояние като цяло. Основната цел на социалния маркетинг е "благо за обществото". Използва се за подпомагане на решаването на различни проблеми на обществото, като подобряване на здравния статус на населението, екологитя, социалната интеграция. Основните му ползватели са публични и неправителствени организации, които работят в обществена полза. Заедно с други интервенции подкрепя промяна в поведението. Във връзка с тези негови характеристики ще бъде изпълнена и тази дейност: да подкрепи и насърчи промяната на поведението сред уязвимите групи и тези организации в общността, които могат да имат положително въздействие чрез работата си с тях. В рамките на дейността ще бъдат включени следните под-дейности: А) Изготвяне на анализ и оценка на условията за социално предприемачество в общината, в т.ч. и в частния сектор; Б) Изготвяне на общинска стартегия и препоръки за развитие на социалното предприемачество в община Нови пазар, като примерът от изпълнения проект ще бъде неразделна част от нея. Тези под-дейности ще бъдат изпълнени изцяло от екипа на АРИР. В рамките на дейността ще бъде изпълнен комплекс от мерки, насочени към популяризиране на социалното предприемачество и социалната икономика и популяризиране на социалния ефект от дейността на бенефициента и партньора. Те ще включват: В) организиране на събития в общината – ½ дневен семинар на който ще бъде представено социалното предприемачество като инструмент за решаването на обществено значими каузи. Семинарът ще бъде за 30 участници от община Нови пазар и област Шумен; Д) Публикации в местни и регионални електрнонни и печатни издания, както сайтовете на партньора и общината, Facebook amp; Twitter профилите на АРИР. Тези под-дейности ще бъдат изпълнени от община Нови пазар. 0.00 13 050.07
Ремонтни дейности в помещенията на новосъздаденото социално предприятие: За да бъде осигурена пълноценна заетост за 33-мата представители на уязвими групи от община Нови пазар, ще бъдат извършени строително-ремонтни дейности масивна двуетажна сграда с идентификатор 52009.504.3.10 по кадастралната карта на гр. Нови пазар, общинска собственост, която ще бъде ползвана като негова производствена база и офиси за управление и администриране. Сградата от няколко години не се използва по предназначение, не е поддържана и по нея не са извършвани ремонти. Конструктивните елементи на сградата се без видими измемения и дефекти. За да бъдат приведени в съответствие с изикванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд е необходимо да се извършат ремонтни дейности, с характер на текущ ремонт. Предвидените ремонтни дейности по същество представляват текущ ремонт и попадат в обхвата на §5, т. 43 от Допълнителните разпоредби на Закон за устройство на територията. За същите не се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно чл. 151, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. В ремонтираната сграда ще се съхранява закупеното оборудване и материали, както за заетите в благоустрояването и озеленяването, така и в управлението му. На първия етаж са разположени фоайе, коридор, две стаи и санитарен възел, на втория – фоайе, коридор, три стаи и санитарен възел. Те ще бъдат отремонтирани както следва: стая за преобличане и отдих за жени с размери 3,90/5,60 м.; стая за преобличане и отдих за мъже с размери 3,90/2,50 м.; санитарен възел състоящ се от 2 тоалетни с размери 1,35/0,90 м, баня с размери 1,10/2,15 м. и две предверия с размери 0,90/2,15 м и 1,60/3,25 м.; фоайе с размери 3,65/5,60 м. и коридор с размери 1,50/8,40 м. Общо на първи етаж се монтират 6 бр. PVC прозорци с размери 120/140 см. На етаж 2 са: Стая за технически сътрудник с размери 4,00/3,85 м.; Стая за касиер-счетоводител с размери 3,90/3,85 м.; Стая за управител с размери 3,90/5,60 м.; Санитарен възел – с размери 1,30/1,70 м и предверие 1,30/2,30 м.; Фоайе с размери 3,65/5,60 м. и коридор с размери 1,50/8,40 м. Общо на втори етаж се монтират 10 бр. PVC прозорци с размери 180/140 см. Състоянието на мазилките, настилките и ел.инсталацията в помещенията и санитарните възли не осигуряват възможност за експлоатация и осъществяване на работния процес. Същите не отговарят на условията на Наредба № 7 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места. Премахването на паркетната настилка и замяната й с теракотна е наложено от факта, че помещенията ще се използва от 33 работници и служители и ще има възможност да се поддържат необходимите хигиенни условия. В планирането на продължителността на дейността са взети предвид и месеците за подготовка и провеждане на процедурата за избор на изпълнител. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.