Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 728 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Развитие на предприемаческия капацитет в Югозападна България" цели да повиши капацитета, знанията и уменията на лицата от целевата група, с цел насърчаване на предприемачеството и стартирането на самостоятелна стопанска дейност. 
Специфичните проектни цели са:
1) Да се организират и проведат 4 еднодневни информационни кампании (семинари) за информиране и мотивиране на лицата от целевата група, за стартиране и развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество;
2) Да се повиши капацитета, знанията и уменията на 160 души, представители на целевата група, чрез организиране и провеждане на 6 специализирани обучения, за развитие на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения;
3) Да се утвърдят и популяризират принципите за учене през целия живот като средство за повишаване конкурентоспособността на човешките ресурси;
4) Да се предоставят консултантски и менторски услуги на лицата от целевата група за регистриране, стартиране и управление на самостоятелна стопанска дейност; 
5) Да се насърчи стартирането на самостоятелна стопанска дейност сред представителите на целевата група чрез предоставяне на комплекс от услуги за развитие на предприемаческите умения и знания – от генерирането на идея до нейното реализиране. 

Проектът ще бъде изпълнен за период от 15 месеца и включва дейности за информиране и мотивиране, организиране и провеждане на обучения и консултантски и менторски услуги, които ще бъдат изпълнени в градовете София, Перник. Благоевград и Кюстендил.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: В рамките на дейността се предвижда провеждането на 4 еднодневни информационни кампании, тип семинари, които да предоставят на участниците информация за: - Начини за стартиране на самостоятелна стопанска дейност, в това число намиране на подходящо финансиране на идеите; - Практики за създаване и насърчаване на различните видове предприемачество, създаване и устойчиво развитие на различни видове предприемачески инициативи; - Развитие на предприемачески умения – информация относно необходимите умения, които всеки желаеш да започне самостоятелна заетост следва да притежава; - Различни организационни форми на търговска дейност; - Методи за стимулиране на предприемаческите инициативи чрез националния / европейски бюджет, в това число участие в субсидирани програми за обучения на предприемачи. Информационните кампании ще бъдат проведени в градовете София (1 бр.), Благоевград (1 бр.) и Кюстендил (1 бр.) и Перник (1 бр.). Провеждането на информационни кампании във всички областни градове на Югозападния район за планиране цели достигане до по-широк кръг от целевата група, които да бъдат информирани относно възможностите за стартиране на самостоятелна стопанска дейност, различните видове предприемачество и форми на търговска дейност, както и методите за създаване и устойчиво развитие на предприемаческите инициативи. На всяка една информационна кампания се предвижда да вземат участие до 100 представителя на целевата група. Също така, ще бъдат поканени лектори – практици в предприемачеството и бизнеса, които да споделят с участниците своя опит – положителен или отрицателен, често допускани грешки и добри практики в областта. Информационните кампании ще бъдат организирани под формата на инфо панели, по време на които освен поканените гост лектори, ще бъде давана думата и на участниците, които да зададат своите въпроси и да споделят предприемачески опит, ако имат подобен. По този начин чрез активната комуникация между лекторите и участниците, целевата група ще разшири своите знания, ще получи отговор на въпроси, имащи отношение към повишаване на компетенциите й, както и ще получи ценна информация по широк спектър от въпроси, засягащи темите за предприемачество и самостоятелна заетост. Предвидената дейност допринася за постигане на заложената обща цел, както и за постигането на специфични цели 1 и 5. 9 800.00 9 800.00
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения: В рамките на дейността ще бъдат проведени 6 обучителни курса, както следва: 1)Обучение "Предприемачество", съдържащо следните обучителни модула: -Видове предприемачество; -Вие като предприемач, фигурата на съвременния предприемач: роля, профил и поведение; -Предприемаческият процес. Оценка на бизнес идеи. Създаване на нова фирма. Разработване на бизнес план за стартиращ бизнес. Разработване на маркетингов план за стартиращ бизнес; -Стартиране на бизнес. Форми на търговска дейност; -Финансиране и кредитиране на малък и среден бизнес. Финансово планиране. Капитал и видове източници; -Управление на малък и среден бизнес. Специфични характеристики и практика. Персонал, правни отговорности и застраховка. Стратегическо управление; -Изграждане на иновативни конкурентни предимства в МСП. Обучението ще бъде проведено за 20 представителя на целевата група, който ще бъдат разделени в 2 групи от 10 лица. Общата продължителност на обучителния курс за всяка група ще бъде 42 лекторски часа (общо за двете групи 14 дни). 2)Обучение „Онлайн маркетинг“, съдържащо следните обучителни модула: -Интернет и онлайн маркетинг – принципи на виртуалната среда; -Маркетинг в социалните медии; -Разработка на уеб сайт; -Онлайн реклама; -Оптимизация на уебсайт за търсещите машини; -Маркетинг чрез електронна поща; Обучението ще бъде проведено за 20 представителя на целевата група, който ще бъдат разделени в 2 групи от 10 лица. Общата продължителност на обучителния курс за всяка група ще бъде 42 лекторски часа (общо за двете групи 14 дни). 3)Обучение „Дигитални маркетингови комуникации“, съдържащо следните модули: -Интернет и комуникационният процес; -Маркетингови комуникации чрез социалните медии; -Маркетингови комуникации чрез социалните платформи; -Маркетингови комуникации чрез уеб сайт и електронна поща; -Вирусна дигитална комуникация; -Контекстна реклама; -Блогсфера и блогове; -Мобилен маркетинг. Обучението ще бъде проведено за 20 представителя на целевата група, който ще бъдат разделени в 2 групи от 10 лица. Общата продължителност на обучителния курс за всяка група ще бъде 42 лекторски часа (общо за двете групи 14 дни). 4)Обучение „Дигитален брандиг“, съдържание на модулите: -Уебсайт и дигитален брандинг; -Трафик и дигитален брандинг; -Маркетингови изследвания и ефективен дигитален брандинг; -Интернет маркетинг за подсилване на онлайн бранда; -4G Маркетинг и брандинг Обучението ще бъде проведено за 20 представителя на целевата група, който ще бъдат разделени в 2 групи от 10 лица. Общата продължителност на обучителния курс за всяка група ще бъде 42 лекторски часа (общо за двете групи 14 дни). 5)Обучение „Лидерство и предприемачество“, съдържащо следните модули: -Микро и/или арт предприемачество; -Лидерство и развитие на таланта; -Творческо писане; -Презентационно и словесно майсторство. Обучението ще бъде проведено за 20 представителя на целевата група, който ще бъдат разделени в 2 групи от 10 лица. Общата продължителност на обучителния курс за всяка група ще бъде 42 лекторски часа (общо за двете групи 14 дни). 6)Обучение „Личностно развитие и предприемачество“, съдържание на модулите: -Практическа психология за повишаване на мотивацията и ефективността; -Емоционална интелигентност; -Планиране; -Комуникация и мотивация – стилове на общуване, език на тялото; -Master sell - Как да профилираме правилно, как да затворим продажбите; -Техники за емоционална свобода за високи личностни постижения и увеличаване на творческия потенциал. Обучението ще бъде проведено в 3 града – София, Благоевград и Кюстендил за общо 60 представителя на целевата група. Във всеки един град, лицата ще бъдат разделени в 2 групи от 10 лица. Общата продължителност на обучителния курс за всяка група ще бъде 42 лекторски часа (общо 42 дни за 3 града). След завършване на всеки един обучителен курс, участницте ще получат документ, доказващ придобитите им нови знания и умения - сертификат / удостоверение за квалификация. 203 900.00 202 800.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка на самостоятелна стопанска дейност: Дейността цели предоставяне на индивидуални консултации, които да подпомогнат лицата, представители на целевата група към оценка жизнеспособността и приложимостта на тяхната идея, насочване към финансираща институция / програма, както и придобиване на специфични познания при стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Ще бъдат предоставени следните видове консултации: -Консултации и менторство за разработване и подготовка на бизнес планове - 10 бр. -Консултации и менторство при стартиране на онлайн магазин - 20 бр. -Консултации за създаването на личен Бранд / Търговска марка - 10 бр. -Консултации за насочване за кандидатстване за финансиране - 15 бр. -Консултации и менторство за създаване на бизнес контакти - 25 бр. -Консултации за стартиране на търговска дейност - 15 бр. -Консултации за подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност - 20 бр. -Консултации и запознаване с базови понятия и правила в Счетоводството при стартиране на стопанска дейност - 25 бр. Лицата, които ще вземат участие в изпълнението на дейности 1 и 2 ще бъдат регистрирани от фирмата, като на всяко лице ще бъде изготвен индивидуален план - карта, включващ следната информация: - придобито образование и завършени квалификационни курсове; - опит - трудов стаж и опит в предприемачеството и самостоятелната заетост; - желания за придобиване на нови квалификационни умения - сфери и области; - имате ли идея, която желаете да развиете в собствен бизнес; - пречки пред осъществяването на бизнес идеята; - възможности за нейното реализиране, в това число разработване на бизнес план, създаване на бизнес контакти, насочване към финансираща програма за осигуряване на стартов финансов ресурс, подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, създаване на търговска марка и др. В зависимост от регистрираната за всеки участник информация, ще бъде определено дали консултациите и менторската помощ ще се предоставят индивидуално или в група. Също така, в зависимост от конкретните казуси и желания не лицата, в хода на изпълнение на дейността ще бъде определена и продължителността на всяка една консултации и менторска помощ. При определяне на тяхната продължителност ще бъде спазено изискването на ДО за „не надхвърляне на 40 часа за всяко едно лице“. В хода на изпълнение на дейността и при необходимост, съставените за всяко лице индивидуални планове - карти ще бъдат променяни, в зависимост промените в нуждите / бизнес идеите на лицата. Именно поради описаните по-горе причини са предвидени по-широк кръг от консултантски и менторски услуги, както и по-голям брой, като се цели предаване на опит и познания в по-широка сфера, необходими за успешно стартиране и управление на самостоятелна стопанска дейност. 54 950.00 72 515.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.