Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Изпълнението на Директива 2007/60/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 23 октомври 2007 г. относно оценката и управлението на риска от наводнения изисква действия за намаляване на риска от настъпване на неблагоприятни последици за човешкото здраве и околната среда и е част от Общата стратегия за прилагане на Рамковата директива за водите. Като основна стъпка в тази насока се разглежда изграждането на Национална система за управление на водите в реално време (НСУВРВ), която представлява интегриран междуведомствен инструмент за  оперативно наблюдение и управление на вътрешните води в страната с едно управленско звено за взимане на решения. Системата ще осигурява уеб-базирано наблюдение на бързо променящите се характеристики на водния цикъл (валежи, снеготопене, речен отток) и прогнозиране на речния отток с цел взимане на ефективни решения за управление и правилно разпределение на задачите между всички участващи в управлението и експлоатацията държавни структури – МОСВ, БД, НИМХ, НЕК ЕАД , „Напоителни системи“ ЕАД, областни и общински администрации и др., при високи води и в периоди на суша. 
Изграждането на системата е предвидено на два етапа и настоящото проектно предложение включва първия етап – изграждане на Система за управление на водите в басейна на река Искър ( СУВ - БРИ) с цел предотвратяване на евентуални пропуски. Основа за нейното изграждане е съществуващата хидроложка информационна система за получаване на данни в реално време, която при доказана необходимост ще бъде оптимизирана и модернизирана с телеметрични автоматични устройства. Системата ще прогнозира в краткосрочна, средносрочна и дългосрочна перспектива вътрешните водни ресурси на страната, ще оценява риска от наводнения и засушаване и ще изпълнява функции, свързани с управлението на водите и защитата от вредното им въздействие, като дава възможност за вземане на своевременни решения и реакции както от административни структури така и от обществеността.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Д1 Подготовка на проектното предложение: Включва разработване на концепция за проектно предложение; подготвяне на проектното предложение, съгласно сроковете определени от УО на ОП „Околна среда 2014-2020“; изготвяне на документи, заповеди, договори, споразумения и др. свързани с подготовката на проекта, подготовка на структура за организация и управление при изпълнението на проекта; координация, комуникация и документи от асоциираните партньори необходими за подаване на проектно предложение; подготовка на документации за обществена поръчка "Подготовка на проект и изграждане на Система за управление на водите в басейна на река Искър (СУВ-БРИ) като част от Национална система за управление на водите в реално време (НСУВ в РВ)", обявена на 14.04.2016, която включва 5 проектни дейности (Дейности 4,5,6,7,8) от настоящото проектно предложение. Дейност 1 е изпълнена преди издаването на заповедта за предоставяне на БФП. Съгласно насоките, прогнозна дата за сключване на ДБФП е 15 Ноември 2016г ( 4.5 месеца след подаване на проектното предложение). 68 241.00 13 993.26
Д2 Управление на проекта: Управлението на проекта ще се осъществява според Вътрешните правила за управление на проекти от бенефициенти – дирекции в централната администрация на МОСВ и второстепенни разпоредители с бюджетни кредити към МОСВ, одобрени за финансиране по ОПОС 2014-2020. Дейността се изпълнява за срока на реализация на проекта, като включва цялостното оперативно ръководство, финансово и техническо управление на изпълнението на проекта, включително специфични аспекти на изпълнението и отчитането на проекти, финансирани по ОПОС 2020; координация между изпълнители, структури на бенефициента, партньори както и други държавни институции; мониторинг върху текущото изпълнение на дейностите в проекта и докладването; законосъобразно избиране на изпълнители по проекта – организиране на обществени поръчки; администрирането на документообората, публичността и комуникацията със заинтересованите страни и обществеността. За целите на оперативното управление се сформира Екип за управление на проекта (ЕУП), който включва 9 експерта – 1) ръководител, 2) координатор, 3) експерт управление на европейски проекти, 4) експерт мониторинг и докладване, 5) финансист, 6) счетоводител, 7) експерт по обществени поръчки, 8) експерт информация и публичност по проекта и 9) съхранение на документи по проекта. В процеса на управление на проекта ЕУП ще взаимодейства и приема и становищата на работните групи (Дейност 12). Експертът по мониторинг и докладване от ЕУП, след като получи доклада на сформирания екип от експерти за Пилотна експлоатация и мониторинг на СУВ-БРИ - Дейност 10, следва да го изпрати на изпълнителя по Дейности 4,5,6,7,8, доколкото е осигурено неговото гаранционно обслужване, за отстраняване на проявили се проблеми при функционирането на системата и подобрения. Като част от техническото обезпечаване на управлението дейността предвижда и осигуряване на офис оборудване (компютри, принтери, мултифункционални устройства, скенери), канцеларски материали и консумативи, както и финансови средства за осъществяване на полеви визити с цел осъществяване на ефективен мониторинг, контрол и координация на място при изпълнение на дейностите. Периодът на изпълнение на дейността съвпада със срока на проекта, като последните 6 месеца са предназначени за окончателното отчитане, съгласно изискванията на ОПОС 2014-2020. 700 000.00 349 576.14
Д3 Провеждане на процедури по ЗОП : Дейността е стартирала в подготвителния период – на 14.04.2016 е обявена открита процедура с предмет "Подготовка на проект и изграждане на Система за управление на водите в басейна на река Искър (СУВ-БРИ) като част от Национална система за управление на водите в реално време (НСУВ в РВ)" ( Дейности 4,5,6,7,8 от проекта) . Подготовката и на останалите предвидени в Плана за външно възлагане процедури е в процес на подготовка към момента на подаване на проектното предложение. Дейността включва изготвяне на технически задания/спецификации за останалите дейности, подлежащи на възлагане по смисъла на ЗОП, изготвяне и съгласуване на документацията за избор на изпълнители, съгласно предвиденото за съответната процедура в ЗОП, в изискванията на ОПОС 2014-2020 и във вътрешните разпоредби на МОСВ. Предвидените дейности за външно възлагане са описани в Плана за външно възлагане Дейността приключва със сключването на договори за всички предвидени за контрактуване дейности от проекта. 20 000.00 0.00
Д4 Обзор, оценка и предложение за оптимизация на съществуващи системи за наблюдение на водите в басейна на река Искър: Дейността е основна за разработването на проекта за изграждане на СУВ-БРИ и на концепция за реализацията на НСУВРВ. Ефективно управление на водите с минимални рискове от различен характер и максимална устойчивост на вземаните решения, може да функционира само на базата на всестранна, точна и адекватна информация за пространствената и времева променливост на водите и инструментите за тяхното управление. В България дейността по събиране, обработка и анализ на информацията за водите и механизмите за тяхното управление се извършва в няколко ведомства и една от основните цели на настоящия проект е обединяване, стандартизиране и хармонизиране на информацията от различните източници, нейното подобряване и усъвършенстване за целите на управлението, улесняване на нейната използваемост и достъпност за заинтересованите лица и ведомства. В рамките на дейността ще бъде извършен и систематичен преглед на нормативната база за постигане на съгласуваност на доклади, графици, съобщения и ще се изработят препоръки за усъвършенстване на документите, които имат практическо приложение в самата система. Предмет на наблюдението на водите са нивата, обемите и движението на водите в язовирите от Приложение 1 на ЗВ в басейна на река Искър, реките - притоци към язовирите и притоци първи порядък към основната река, интензитетът и количеството на валежите в поречието, възможностите на хидротехническите съоръжения и ограничения при управление на водите. Ще се извърши преглед и оценка на съществуващите системи за прогнозиране на речния отток, и ще се предложи компилация на съществуващите най-добри практики, използвани в момента за управление на водите, механизми за разпространение на информацията, аварийни прагове и добри практики за управлението при наводнения и засушаване, възможни механизми при бъдещо управление. Ще бъдат изследвани като минимум информационните системи на асоциираните партньори по проекта – НИМХ-БАН, Предприятие „Язовири и Каскади“ към НЕК ЕАД, Напоителни системи ЕАД и на ЦДУ при ЕСО, МВР ГД ПБЗН, ИАППД, Столична община. Партньорите по проекта ще осигурят достъп до информацията за своите мониторингови системи. Обзорът и оценката ще покрият като минимум: 1.Метеорологични и хидроложки въпроси; 2.Водностопански въпросия 3.Основни видове измервателни станции - класификация и категоризация на съществуващите съоръжения. 4.Възможности за прогнозиране на потоците в басейна на река Искър; 5.Действащите процедури и начин на експлоатация, правилата за вземане на решения при експлоатацията на водните обекти и управление при наводнения и засушаване; 6.Наличните системи за предупреждение при наводнения, както и процедурите за реагиране при извънредни ситуации; 7.Оперативните и информационни потребности на МОСВ и правителството в цялостното управление на наводненията и по-специално за водосбора на Искър; 8.Заинтересовани страни, свързани с изготвянето и използването на прогнозите и отговорни за управлението и експлоатацията на водните ресурси по течението на река Искър; 9.Инструменти за метеорологични прогнози, връзката валеж-отток, както и речни високи вълни, тяхната трансформация и прогноза; 10.Най-подходящия тип данни и метод за метеорологични прогнози, които да бъдат използвани с инструмента за прогнозиране, включително определянето на прогнозните типове данни (като валежи, температурни полета) и качеството им (като разпределение и честота). Там трябва да се разграничат "общите" условия и опасният период за наводнение; 11.Хидро-метеорологични данни от различни източници и необходимостта от допълнителна информация (физични изследвания, наблюдения, оценки на местата и т.н.), за подобряване моделирането на потоците и наводненията; 12.Дефиниране на сценарии за оптимизиране на работата, особено по отношение на системната координация във времето при управлението на язовирите; 13.Оценка на необходимостта от подобрения на взаимодействието между институциите и начините за използване на генерираните анализи и информация. 80 640.00 80 100.00
Д5 Разработка, представяне и съгласуване на обща концепция за управлението на водите в реално време в Република България (Концепция за НСУВРВ).: Изпълнението на тази дейност започва след приемането на резултата от Дейност 4. На базата на резултатите и изводите от Дейност 4 ще бъде разработена подробна концепция за създаване на Национална система за управление на водите в реално време (НСУВРВ) при нормални условия и при възникване на непредвидими обстоятелства (суши и наводнения). Ще бъде разработена идеята за структуриране и организация на работата на системата, информационните потоци, рисковете, инструментите за анализ и подпомагане вземането на решения в национален мащаб, както и бизнес модел за функциониране и бюджетиране в съответствие със законовите разпоредби. Изпълнението на дейността ще включва следните елементи: - Подробно описание на обхвата на управлението, съобразено с действащата законова база; - Подробно описание на обекта на наблюдение, включващо всички релевантни водни обекти по Приложение 1 на ЗВ, реките притоци към тези обекти, основните реки в България и притоците първи проядък към тях. - Определяне на субекта (субектите) на управлението на водите - външни/вътрешни потребители, както и техните права и задължения. - Определяне на целите и задачите на управлението на водите, включва дефиниране на основните видове измервателни станции; класификация и категоризация на измервателните съоръжения, необходими за реализация на проекта с уточняване на измерваните величини, размерности, честота и точност на измерване, изисквани обхвати и работни диапазони и други технически характеристики, които да бъдат използвани при проектирането на следващите фази. - Определяне на схемата, по която субектът решава задачите по управлението, включително схеми за взаимодействие, които ясно дефинират структурата и функциите на системата. Описание на финансовите и организационните процеси, свързани с експлоатацията на системата; - Основни инструменти, с помощта на които се решават задачите на управлението, мястото на НСУВ в РВ като инструмент за управление на водите на Република България; - Предложение за схема за структура на НСУВ в РВ, която включва кадрова структура, финансова схема за работа и техническо обезпечение. Представени под формата на бизнес модел/органиграма. Партньорите по проекта ще осигуряват информация за организацията и правилата по които е организирана тяхната дейност и ще участват при обсъждане и одобрение на резултатите от дейността. 107 520.00 106 800.00
Д6 Разработка, представяне и съгласуване на идеен проект за изграждане и внедряване на Система за управление на водите в басейна на река Искър (СУВ – БРИ) на база общата концепция за Национална система за управление на водите в реално време (НСУВРВ): Изпълнението на дейността започва след приемането на резултатите по Дейност 5. На база на одобрената от възложителя концепция ще бъде разработен идеен проект за СУВ-БРИ, който да доразвие концепцията като представи необходимите детайли за разработване на технически проект за уеб-базирана система: 1. цели и задачи на системата 2. структурно и функционално описание, вкл. звена и компетентности, йерархията на звената, описание на субектите на управление и схемите за решаване на задачите на управление, класификация на потребителите – вътрешни и външни, определяне потребителите на специална информация (МВР, МЗХ, НИМХ-БАН, МЗ,МТ, Общини, и др. институции) и общодостъпна информация (граждани, обществени организации); 3. предложения за подобрения в институционалния капацитет, ИТ, комуникации и протокол за генериране, анализ и използване на информацията, създаване на обща платформа за обмен на данни между отделните инструменти 4. дефиниране на основните видове измервателни станции; класификация и категоризация на измервателните съоръжения с уточняване на измерваните величини, размерности, честота и точност на измерване, изисквани обхвати и работни диапазони и др. 5. дефиниране на технологичните вериги за първична и вторична обработка на информацията, както и асимилация на информацията от различни източници, които произвеждат метод и алгоритмичен подход за определяне на количествата валежи и валежната интензивност, водните количества в речната мрежа, запасите вода в язовирите и наличните ретензионни обеми 6. цифров модел на релефа 7. определяне на инструментите, с помощта на които ще се решават задачите на управлението – диагностични продукти за състоянието на водите и модел за прогнозиране на оттока в реално време, разпределение на водните маси в три режима на работа: при нормални условия, при наводнения и при суша; определяне на модел за получаване на резултатите за прогнозата на времето, за връзката валеж-отток, хидроложко и хидравлично моделиране на речния отток, модели на експлоатация на водите от язовирите; 8. концепция и софтуер на системата за хидравлично моделиране, позволяваща следните процеси: подприщване, трансформиране на високите вълни и интегриране на хидроложки модели; 9. инструменти за последваща обработка, анализ и оценка на резултатите от симулацията; инструменти за подпомагане на оператора при интерпретация на резултатите и процеса на вземане на решения; 10. интегрираност на програмните подсистеми в обща среда и достъпност през общ интерфейс; динамична свързаност и съответствие с OMI стандарти; 11. надеждност на системата – структурна и функционална, надеждност на системните компоненти (информационен център, измервателни станции, комуникации), достоверност , своевременност, точност и пълнота на данните; възможност за проверката на първичната информация; възможност за back-up и архивация на всички нива и възстановяване при загуба на данни при аварийна обстановка. Системата ще съдържа три основни модула: мониторингова система, (съдържаща информация за интензитет и количество от различни източници, нива от речната мрежа по главната река и притоците от първи порядък, данни за значимите язовири, верига за първична обработка и контрол); система за моделиране (на водния баланс на водосбора, хидравлично моделиране на водните нива в речната мрежа и цифров модел на релефа за определяне на залетите територии, експлоатацията на язовирите); и рамкова система за интеграция (компютърни системи с бази данни, ГИС, програмни продукти и модели, интернет свързаност за получаване и разпространение на данни от станции, партньори и заинтересовани страни, средства за резервираност и сигурност, организация на достъпа до информацията и управление на системата). Партньорите по проекта ще осигуряват информация в своята сфера на компетентност и отговорност и ще участват в обсъждането и одобряването на идейния проект. 80 640.00 80 100.00
Д7 Разработка, представяне и съгласуване на технически проект за изграждане и внедряване на Система за управление на водите в басейна на река Искър (СУВ – БРИ), в съответствие с идейния проект за Система за управление на водите в басейна на река Искър (СУВ – БРИ): Изпълнението на дейността започва след приемането на резултатите по Дейност 6. Съгласуването и одобряването на идейния проект на системата осигурява развитието на проекта със следващата стъпка – подробен технически проект за осъществяване на системата, представляващ прототип на бъдещата национална система и включва под-дейности по създаването на: 1. Структура и функционалност на СУВ-БРИ СУВ ще се изгражда в системата на МОСВ като център за събиране и обработка на информация за управление на водните ресурси в поречието на р. Искър с използване на всички възможни източници на оперативна, историческа информация, статистически оценки и прогнози, даващи възможност за оперативна оценка на състоянието и тенденциите на изменение за целите на управлението на водите. Системата ще работи в три режима: а) общи - нормални условия; б) период на опасност от високи води и наводнения; в) период на опасност от недостиг на вода и суши. Центърът ще осигурява непрекъсната връзка с наблюдателните подсистеми, партньорите и своите диспечерски подсистеми; обработка и анализ на информацията, симулации и прогнози; ще подпомага вземането на решения и управлява язовирите в реално време; ще осигурява автоматизиран достъп до информацията и ще разпространява предупреждения при извънредни ситуации, наводнения и недостиг на вода. Организационната и функционалната му структура ще се състои от: А) Аналитично звено - разгръща се в началото като експериментално внедрителско и проектно звено в състава на МОСВ, обработва и анализира информацията и подпомага процеса на създаване и изграждане на системата. Звеното следи и контролира работата на системата, събирането на данни и поддръжката на базата данни, контрола и обработката им, производството на диагностични продукти за водния баланс, както и ГИС визуализация на резултатите. Звеното поддържа, експлоатира и развива системата от модели за прогнозиране на речния отток, състоянието на язовирите, поддържа базата знания на системата, разработва предписания за персонала. Б) Група за техническо обслужване, осъществява експлоатацията и поддръжката на техническите средства, сървъри, комуникационни съоръжения и др. 2. Техническа структура на центъра: А) Информационен и оперативен център, включващ: сървърен комплекс осигуряващ изчислителната среда за моделите и базите данни, комуникационен комплекс, резервиращ комплекс и резервиращо ел.захранване, работни станции (локални и изнесени) и др. Б) Измервателна подсистема: ще включва дефиниране на изискванията към различните видове инструменти, необходимост от разширяване и усъвършенстване на съществуващите станции и първичния контрол на данните. Б1) Измервателни станции, включващи: устройване, включително проекти на нови речни мерилни участъци с укрепване на речните створове и телеметрични нивомери, рехабилитиране на съществуващи такива, прибори за измерване на водното количество, телеметрични валежомери, метеорадар. 3. Програмно осигуряване В тази подзадача ще бъдат формулирани изискванията към доставката и внедряването на нужните програмни средства (софтуер) за осигуряване на описаната обща функционалност на Система за управление на водите в басейна на река Искър, представляваща ядрото на НСУВ в РВ, а именно: А) Общи изисквания: да включва средства осигуряващи методите и алгоритмите за обработка, контрол и архивация на данни; средства за хидроложко и хидравлично моделиране и прогнозиране, воднобалансови и водо-стопански симулации; средства за осигуряване на контролиран потребителски достъп. Б) Комуникационна подсистема, съдържаща средства за осигуряване комуникацията на телеметричните системи за измерване, връзките с партньорите и сигурността на мрежовата среда. Партньорите по проекта ще осигуряват информация в своята сфера на компетентност и отговорност и ще участват в обсъждането и одобряването на техническия проект. 268 800.00 264 330.00
Д8 Изграждане и внедряване на Система за управление на водите в басейна на река Искър (СУВ – БРИ): Изпълнението на дейността започва след приемането на резултатите по Дейност 6 и 7 - изготвянето на идейния проект по Дейност 6 и техническия проект по Дейност 7 създава необходимите условия за реализиране и пускане в действие на СУВ–БРИ, която е пилотен инструмент на НСУВРВ и представлява интегриран междуведомствен инструмент за оперативно наблюдение и управление на вътрешните води в страната с едно управленско звено за взимане на решения. СУВ - БРИ и в последствие НСУВРВ ще предоставя необходимата информация в реално време за количеството на водните ресурси на заинтересованите лица и обществеността, осигурява уеб-базирано наблюдение на бързо променящите се характеристики на водния цикъл, осигурява възможност за вземане на ефективни решения за управление и правилно разпределение на задачите между всички участници в процеса по управление, мониторинг на водите и стопанисване на водностопанските системи. Изграждането и установяването на СУВ - БРИ включва осигуряване на цялостно оборудване; създаване на база данни - изпълнителят по обществена поръчка " Подготовка на проект и изграждане на Система за управление на водите в басейна на река Искър (СУВ-БРИ) като част от (НСУВРВ)", ще събере по време на изпълнението на поръчката (Дейности 4,5,6,7,8) и въведе в базата данни на системата релевантната информация, необходима за нейното функциониране; тестване на СУВ - БРИ в нормален режим на работа, при суша и висока вълна /при възможност в реално време/. Пускането в действие на системата включва: - доставка на техническото оборудване (автоматични станции, компютри и комуникационни средства, радар, мобилни инструменти, моделиращи платформи и др.); - осигуряване на програмни средства/софтуер за функциониране на СУВ - БРИ - изпълнение на услуги по инсталация и конфигурация на оборудването и софтуера - въвеждане в експлоатация и инсталиране на всички компоненти на артикулите от разопаковане на стоките до пълното окабеляване и инсталиране на софтуер, устройване на мерилни речни участъци с укрепване на бреговете и др., тестване и верифициране на конкретни симулационни и прогностични модели за речния отток и язовирите; установяване на информационните потоци от станциите и конфигуриране на базите данни; осигуряване на интернет достъп до информацията от системата за различните видове потребители и разпространение на информация. - пълно гаранционно обслужване за срок от 24 до 36 месеца, като за периода на гаранционното обслужване се осигуряват необходимите софтуерни лицензи за нормалното функциониране на Системата за управление на водите в басейна на река Искър (СУВ – БРИ) и застраховка на активите, обект на интервенции/инвестиции покриваща застрахователни рискове като кражби, пожар, наводнения и други природни бедствия, както и злоумишлени действия на трети лица и др. - подготовка на документи за експлоатация и обучение - ръководство за потребителя, необходимо за съответния оператор; Техническо ръководство, необходимо за поддръжка и експлоатация и Общо ръководство за ползване на Системата - обучение от минимум 160 учебни часа за 10-15 експерта от Дирекция УВ и други експерти, ангажирани с експлоатацията на СУВ - БРИ - (технологиите, програмните средства и оборудването) при всички режими на работа – нормални условия; и извънредни – наводнения и суши. Обучението ще бъде фокусирано както върху използването на реализираните в системата технологии, така и върху проучване на опита в подобни центрове в други държави от ЕС . За целта ще бъдат организирани и проведени 2 обучения от по 20 учебни часа всяко за 5-8 експерта от Дирекция УВ и другите експерти ангажирани с експлоатацията на СУВ-БРИ. Дейността предвижда закупуване на земя при необходимост. Партньорите по проекта ще участват при установяване на информационните потоци от станциите и конфигуриране на базите данни 4 816 000.00 3 695 725.00
Д9 Екологична оценка, съгласуване и администриране на процесите по изпълнение на проекта : Дейността има помощен характер и осигурява извършването на необходимите съгласувателни процедури, оценки, разрешителни, и др., които могат да се идентифицират по време на изпълнението на Дейност 6 и 7 и са задължение на възложителя; При идентифициране на необходимост на по време на проектирането, дейността предвижда и извършване на строително монтажни работи във връзка с изграждане и/или ремонтиране, реконструиране на пунктове и станции за мониторинг, които осигуряват автоматично пренасяне на данните от тях в СУВ-БРИ. Координаторът на проекта има основна роля за изпълнението на дейността и стартирането и в точния момент, когато има достатъчно яснота и в същото време да се обезпечaт навреме условията за извършване на Дейност 8. Към момента на подаване на проектното предложение са извършени необходимите предварителни съгласувателни процедури с Дирекции на МОСВ - Превантивна дейност, НСЗП, както и Басейновата Дирекция и са приложени получените писмени становища. 147 400.00 33 476.16
Д10 Пилотна експлоатация и мониторинг на СУВ - БРИ : Тази дейност цели да извърши мониторинг в продължителен процес на пилотна експлоатация на системата за осигуряване на качество при работата функционирането й, изчисти до максимум възможни проблемни области при функционирането на СУВ-БРИ, да нанесе корекции и извлече поуки. Изпълнението на дейността е предпоставка и ключов инструмент за осигуряване на работещ механизъм и гарантиране на качеството на цялостното изпълнение на НСУВ в РВ. Дейността предвижда текущ мониторинг на изпълнението на заложените и очаквани действия, функции, резултати, процеси на обмен на информация и взаимодействие, време на производство и др. аспекти, свързани с използването на СУВ - БРИ. В допълнение на техническите параметри следва да се проследят и организационните аспекти, свързани с функционирането на изградения център (аналитично и техническо звено). Специално внимание ще бъде отделено и на комуникационния процес с обществеността и заинтересованите страни. За нормалното функциониране на аналитичното и техническо звено се предвижда и обезпечаване с канцеларски материали и консумативи, полеви визити за осъществяване на наблюдение на място. Тази дейност включва следните основни поддейности: ПД1 Изготвяне на мониторингов план - всички аспекти, които са предмет на мониторинг ще бъдат идентифицирани в процеса на изграждането (Дейност 8) и описани със съответните индикатори, които ще подлежат на наблюдение. Мониторинговият план трябва да включва, най-малко: параметри за наблюдение, индикатори, честота, последователност, период за обобщение на наблюденията и периодичност на докладване. ПД2 Изпълнение на мониторингов план Екипът ангажиран с пилотната експлоатация и мониторинга ще изготви доклад съдържащ проявили се проблеми при функционирането на системата, включително анализ на причините за тяхната поява, предприети действия и/или предложения за отстраняването им и предотвратяването настъпването на нови такива. Докладът следва да съдържа и евентуални дефекти и/или проблеми при експлоатацията на оборудването, които са регистрирании и чрез експерта по мониторинг и докладване от ЕУП се представя на Изпълнителя по Дейности 4,5,6,7,8, доколкото е осигурено неговото гаранционно обслужване. Ще се създадат инструкции за задълженията на всеки от екипа с цел натрупване на знания и опит. Ще се разработят препоръки и ще се генерират най-добри практики за осигуряване на качество. Прилагането на мониторинговия план ще даде възможност за своевременно изграждане на кадрови потенциал за бъдеща експлоатация на СУВ - БРИ. Обучаването на експерти и инженери и изграждане на необходимо екипно взаимодействие между тях за работа в аналитичното звено и група за техническата поддръжка ще гарантира независимост и качествена работа на системата след завършването на проекта. Обучените служители на Дирекция УВ в МОСВ и другите експерти ангажирани с експлоатацията на СУВ-БРИ в рамките на Дейност 8 ще бъдат ядрото и ще проведат последващо обучение на всички, които ще се включат впоследствие в експлоатацията на СУВ-БРИ. 363 759.00 55 966.07
Д11: Правен и институционален анализ по отношение извършването на мониторинг на водите, поддържането и стопанисването на пунктовете, станциите и системите за мониторинг, с цел постигане на устойчивост на резултатите от проекта: В рамките на тази дейност се осигуряват необходимите анализи на нормативната база и институционалната рамка по отношение на извършването на мониторинг на водите, което да се извърши на база реалното пилотно функциониране на системата. Целта е да се изготви предложение за подобряване /оптимизиране на модела за извършване на мониторинг на количеството на водите и стопанисване на пунктовете и станциите, с отчитане на режима на държавни помощи, което е приложимо и за националната мониторингова система. Дейността се състои от следните поддейности, които се извършват в представената последователност: ПД 1: Правен и институционален анализ на текущото състояние по отношение на мониторинга на водите, включително стопанисване и поддържане на пунктове, станциите и системите за количествен мониторинг на повърхностните водите. ПД 2: Предложение за подобрение и/или нов институционален модел /рамка/, приложим за условията на РБ, обоснован с необходимите нормативни промени, отчитайки и режима на държавни помощи по отношение на мониторинга на повърхностните води, включително стопанисване и поддържане на пунктове, станции и системи за количествен мониторинг на повърхностните водите, с цел постигане на устойчивост на изграждащата се Система за управление на водите в басейна на река Искър (СУВ-БРИ), като първа фаза на Национална система за управление на водите в реално време (НСУВРВ). Предложеният модел следва да оптимизира взаимоотношенията между различните заинтересовани старни, които са част от процеса на УВ и по този начин да направи прилагането на НСУВРВ устойчив и стабилен процес. ПД 3: Идентифициране на потенциалните рискове за системата (НСУВРВ), при прилагане на текущия (съществуващия) модел и при прилагане на препоръчания нов модел. Сравнителна таблица на предимства и недостатъци. Този анализ следва да подпомогне взимането на информирано решение за институционален модел. 84 000.00 81 000.00
Д12 Осигуряване на съответствие и оценка на приложимостта на предложените разработки, услуги и изгражданата система, съобразно политиките по управление на водите: Целта на тази дейност е да се постигне съгласуваност и синергия между законодателните, технически и организационни промени, планувани по Дейности 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11 и с останалите практики, политики и нормативни актове, приложими в областта на водите, в т.ч. разработени и приети стратегически и планови документи. Това е от особено значение, така че да не възникне противоречие между вече приети и действащи документи и предложенията за нови такива или изменения на съществуващи, в рамките на проекта. 105 000.00 75 155.13
Д13 Информация и публичност: Дейността включва организация, подготовка и осъществяване на дейности за осигуряване на публичност и обществено признание за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по ОП „Околна среда“ 2014-2020 г., както и информиране на обществеността в четирите РЗПРН относно пилотната СУВ-БРИ, нейния начин на работа и процедури за информиране. ПД 1 Публикуване на интернет страницата на бенефициента на подробна информация за проекта с поставяне на хипервъзка към интернет страницата на ОПОС 2014-2020 г. Последващо актуализиране на информация за прилагането на проекта насочено към потребителите на интернет страницата на бенефицента и широката общественост. ПД 2 Изготвяне на комуникационен план за осигуряване на публичност и информиране, който съдържа 1) Подготовка и разпространяване на информация за проекта в интернет (описание на проекта, цели и очаквани резултати и подчертаване на финансовата подкрепа от ЕС) – на интернет страниците на партньорите и други заинтересовани страни. 2) Осигуряване на билборд с размери 4х3 м, за цялото време на изпълнение на проекта, на видно място, достъпно за широката общественост 3) Поставяне на постоянна обяснителна табела след приключване на проекта – на видно място, достъпно за широката общественост, с минимални размери 100х140 см. Монтажът на табелата трябва да се извърши в рамките на една седмица след отстраняване на билборда. 4) Организиране и провеждане на 2 бр. пресконференции в гр София – откриваща за представяне на целите и дейностите и при приключване на проекта – за представяне на постигнатите резултати. 5) Организиране и провеждане на официална церемония за стартиране прилагането на дейностите – в територията на 4-те РЗПРН, но извън гр. София 6) Организиране и провеждане на 2 бр. срещи с основни заинтересовани страни (парньорите, ЦДУ при ЕСО, Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав”, областни администрации София, Софийска и Враца, общински администрации Столична, Своге, Костинброд, Елин Пелин, Горна Малина, Сливница, Роман, Ботевград). 7) дизайн и печат на плакат на проекта във формат А3 (индикативен брой: по 500 за всяка от седемте общини, за Столична – 5000 или общо 8500); 8) дизайн и печат на стикери за поставяне на повърхността на доставеното оборудване (индикативен брой: 1000). 9) отпечатване и разпространяване на информационни брошури, (индикативен брой: по 500 за всяка от седемте общини, за Столична – 5000 или общо 8500); задължително се поставят в общинските/районните администрации и/или техни информационни центрове. 70 000.00 41 712.00
Д14 Комуникационна стратегия за информиране на обществеността и популяризиране на СУВ - БРИ: Дейността е насочена специално към по-широко разпространение на информация, популяризиране на използването на СУВ - БРИ като инструмент за намаляване на риска за населението, включително неговата адекватна реакция в бедствени ситуации. Целта е информиране на населението и постигане на по-високо ниво на подготвеност за ползване на Системата. Да се формира позитивно мислене по отношение възможността рискът от бедствия да бъде управляван. Предвижда се изготвянето и прилагането на: ПД1 Комуникационна стратегия в периода на пилотната експлоатация на СУВ - БРИ, и до края на проекта, която да насърчи и структурира диалога и обмена на информация с обществеността, заинтересовани страни, отделни граждани и др. проявяващи сщецифичен интерес лица. ПД2 Подготовка и разпространение на информационни материали, като основен акцент представлява изготвянето и разпространение в електронните медии , включително такива с национално покритие на видео рекламни и информационно обяснителни клипове. Материалите следва да информират и поясняват начина на функциониране, ползите и значението на СУВ - БРИ за отделните групи, включително възможностите за обществено достъпна информация, отговорните институции и др. важни аспекти на функционирането. Комуникационната стратегия следва да бъде одобрена от Работната група за Дейности 13 и 14 преди нейното прилагане. 52 000.00 51 787.20

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.