Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение включва дейности, насочени към: 
 - въвеждане на промени в организацията на труда за по-лесното съвместяване на личния и професионалния живот, за удължаване на професионалния живот на работниците над 54г.;
-	въвеждане на иновативен модел на организация на труда за повишаване на производителността и опазване на околната среда; 
-	осигуряване на социални придобивки за работещите (във връзка хранене, достъп на хора с увреждания); 
-	подобряване на условията на труд чрез внедряване и сертификация на OHSAS 18001:2007, обучение на персонал за специфични рискове, свързани с индивидуалното работно място; 
-	дейност за организация и управление; 
-	дейност за информиране и публичност. 
В проекта като целева група са включени всички служители и работници на дружеството.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност1: Оптимизация на работните процеси, включително въвеждане на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот (включително и на работниците и служителите над 54г.): Целта на дейността е постигане на оптимизация на работните процеси, чрез която да се насърчи по-лесното съвместяване на професионалния и личния живот на работниците и служителите (включително и на тези над 54г., а те са почти половината от персонала на дружеството). Цялостната стратегия за развитие на дружеството е насочена към разширяване на дейността (привличане на нови клиенти, увеличаване на обема на производството) и увеличаване на производителността на труда. Дружеството извършва основната си дейност (производство на бетон) в р.Троян. Тук на преден план излиза дефицита на квалифицирани производствени работници. За производството на продукти с високо качество основна роля има компетентността и мотивацията на персонала. Затова за нас е важно да създадем добри условия на труд и да предложим работни места с много добри условия на труд, които да привличат и задържат квалифицирани и мотивирани работници. Качеството на работното място е пряко свързано и с възможностите, които работодателят предлага, за гъвкави форми на заетост. Въпреки че в досегашната практика на дружеството са взимани предвид уважителни причини на служителите за адаптиране формата на заетост и работното време в случаите, в които е било поискано (напр. за грижа за болен член от семейството, за обучение и др.), считаме, че са възможни промени в организацията на труда, които официално да предложат тази политика. Дружеството отчита значението на гъвкавите форми на заетост и обвързва осигуряването им с осъществяването на своята дългосрочна стратегия за развитие. Чрез тази дейност ние искаме да разработим официални фирмени правила, с които да предложим повече възможности на работниците и служителите като спазваме принципите за прозрачност, липса на дискриминация и равнопоставеност. Тези правила трябва да гарантират, че са взети предвид както нуждите на работодателя, така и на работника, които са специфични и се изменят във времето, т.е. те ще бъдат адаптирани към актуалните нужди на дружеството и работниците. Дейността включва разработване и въвеждане в практиката на правила за идентифициране на реалните професионални и социални потребности на работниците и служителите. Правилата следва да включват описание на методи, периоди, отговорни лица, обобщаване на информацията, анализ „разходи-ползи“ от страна на работодателя, вземане на решения и публично оповестяване на решенията. Решенията биха могли да включват (без да се изчерпват до) препоръки за реорганизация, определяне на работни места, за които са допустими гъвкави форми на заетост (напр. въвеждане на трудови договори на непълен работен ден, временни (срочни) трудови договори, работно време с променливи граници, избор на смени и взаимозаменяемост и др.) Прилагането на правилата следва да се извършва в условията на прозрачност, липса на дискриминация и равнопоставеност. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните етапи: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съответствие със ЗУСЕСИФ, който да предостави консултантски услуги във връзка с разработването и прилагането на правилата. 2. Избор на изпълнител и изготвяне на правилата (външният изпълнител, подкрепен от екип на дружеството, който да предоставя информация, да организира работни срещи, посещения и др., както и да преглежда предложенията на външния изпълнител и да дава становища по тях). 3. Въвеждане на правилата в практиката със Заповед на управителя. 4. Оповестяване на правилата в дружеството. 10 000.00 10 000.00
Дейност 2: Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54г.): Дейността има за цел да бъдат идентифицирани и внедрени в практиката на дружеството конкретни мерки за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54г.). В дружеството те са 5, или 36% от персонала. Предприятието си е поставило за цел да създаде условия за по-възрастните работници, в които те да се чувстват пълноценни и да участват активно в трудовия живот. Това са висококвалифицирани и опитни работници, които са ценни кадри за предприятието, но имат повече здравословни проблеми и ползват повече болнични дни (за 2015г. – 65 случая на 100 работещи в тази възрастова група, при средно за дружеството – 36). Структурата на заболеваемостта за тази възрастова група е: сърдечно-съдови заболявания 50 заболявания на 100 работещи, заболявания на периферната нервна система – 50 на на 100 работещи. Изводът е, че служителите на "Троян бетон" ЕООД над 54 години са с висока обща заболеваемост. Предвижда се мерките за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници да обхванат служителите от всички направления на дейността на дружеството. Дейността включва разработване и въвеждане в практиката на цялостна фирмена програма за насърчаване на индивидуалната работоспособност у работниците над 54г. Програмата следва да включва предлагане на индивидуални мерки за насърчаване и запазване на работоспособността, адаптиране на длъжностните характеристики към реалните способности, конкретни стимули за служителите над 54г., които полагат грижи за здравето си, организиране на събития/осигуряване на информация за пенсионирането, последиците от него, възможностите за заетост и след пенсиониране, стратегии за здравословен живот и запазване на работоспособността и др. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните етапи: 1. Провеждане на процедура в съответствие със ЗУСЕСИФ за избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги във връзка с разработването и прилагането на програмата. 2. Избор на изпълнител и изготвяне на програмата (външният изпълнител, подкрепен от екип на дружеството, който да предоставя информация, да организира работни срещи, посещения и др., както и да преглежда предложенията на външния изпълнител и да дава становища по тях). 3. Въвеждане на програмата в практиката със Заповед на управителя. 4. Оповестяване на програмата в дружеството. Изпълняваните мерки не следва да дискриминират по-младите работници за сметка на възрастните. 10 000.00 10 000.00
Дейност 3: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията с акцент върху въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда.: Дейността има за цел да се въведе иновативен модел за организация на труда, насочен към опазване на околната среда, който да окаже положително въздействие върху качеството на работните места. Опазването на околната среда е много тясно свързано с осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд. Промяна в организацията на труда, насочена към опазване на околната среда, ще ангажира по-активно работещите и ще повиши тяхната мотивация и лоялност. Промените ще допринесат и за повишаване на производителността и запазването на заетостта в дружеството. Планираните в проекта мерки засягат производствената дейност на дружеството. Основните аспекти от дейността ни, които имат неблагоприятно въздействие върху околната среда, са: • Използване на енергия; • Използване на вода; Чрез дейността ще се разработят предложения за промени в организацията на труда металообработката по отношение на горните три аспекта, които да доведат до трайни положителни промени свързани с опазването на околната среда и повишаване качеството на работните места. Изпълнението на дейността ще допринесе и индиректно за повишаването на удовлетворението на работещите и подобряване на качеството на работните места. Дейността включва следните елементи: 1. Формулиране на конкретни измерими цели за всеки от аспектите; 2. Определяне на базовото ниво (актуално състояние на индикаторите по измеримите цели); 3. Формулиране на предложения за промени в организацията на труда с оглед постигането на целите със срокове, ресурси и отговорници и разработване на план за мониторинг; 4. Одобряване на промените (включително промени във вътрешно фирмени документи – правилници, процедури, инструкции и др.); 5. Внедряване на промените (инициативи за обвързване на целия персонал на компанията с политиката за опазване на околната среда и запознаване с правилата за екосъобразно поведение на работното си място) Етапи на изпълнение: 1. Определяне на екип от специалисти на дружеството, ангажирани в процеса; 2. Избор на външен консултант, който да осигури необходимата експертиза (предлага методология за изпълнение, дава препоръки за въвеждане на добри практики, осигурява експерти, координира процеса на събиране на информация, изготвя предложения и проекти на документите, съгласува, след одобряването им съдейства за въвеждането); 3. Изпълнение на дейността от външния консултант със съдействието на вътрешния екип, който осигурява достъп, предоставя информация, съгласува предложения и проекти на документи, организира внедряването; 4. Одобряване на промените - промените във вътрешно фирмени документи – правилници, процедури, инструкции и др. се изготвят от консултанта, съгласуват се с вътрешния екип и се одобряват от Управителя; 5. Внедряване на промените – осигуряване на достъп на засегнатия персонал до променените документи и запознаване на засегнатия персонал с промените. Етапът се извършва от вътрешния екип с подкрепата на консултанта. 9 000.00 9 000.00
Дейност 4: Осигуряване на безопасни и здравословни на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите – осигуряване на средства за колективна защита: Целта на тази дейност е да се подобрят условията на труд в предприятието чрез отопление на бетоновия възел през студения период на годината и климатизация на 2 офис помещения. Идентифицирани са нуждите на работещите в дружеството въз основа на оценката на риска по работни места и препоръчаните мерки подробно описани в Програма за минимизиране на риска. 1. Доставка на пелетен котел за бетоновия възел Машината на бетоновия център е повдигната от земята на 5 метра, за да могат да влизат камиони под нея. Машината има две платформи, съответно на 5 и на 8 метра от земята, по които оператора ходи. На първата платформа е пултът за управление и смесителят и оператора стои по време на работа там. На втората платформа се качва по няколко пъти на ден за проверка на телферните въжета и шнековете за цимент, а също за гресиране при започване на работа и за измиване при свършване на работа. Връзката от земята до първата и до втората платформа е осъществено с метални стълби и метални пътеки. Тези метални пътеки и стълби винаги са мокри от водата, която се използва при производството на бетон. За предотвратяване на обледяването и заснежаването през зимата бетоновият възел е облечен в клетка тип метална конструкция с монтирани върху нея термоизолационни панели, за която се предвижда текущ ремонт поради голямата и амортизация. За отопление допълнително през зимата ще използваме водогреен котел на пелети и водни въздухоотоплителни апарати. Така ще използваме възобновяем източник на гориво и вредните емисии ще са минимални, в сравнение с алтернативата - нафтова горелка. За целта ще бъдат доставени: 1. Водогреен котел на пелети. Предимства: - Централен контролер. - Устойчива на високи температури горивна камера. - Автоматична падаща скара. - Автоматично запалване с горещ въздух. - Защита от обратно горене. - Тръбен топлообменник с турболатори и автоматично почистване. - Регулиране с ламбда-сонда автоматичен контрол на изгорелите газове и горенето. - Смукателен вентилатор с регулиране и контрол на оборотите за максимална експлоатационна безопасност. - Ефективна топлоизолация за минимални топлинни загуби. 2. Доставка на 3 броя водни въздухоотоплителни апарати за отопление на бетоновия възел Предназначени са за местно топловъздушно подаване и се състоят от аксиален, вентилатор, водна секция топлообменник тип вода-въздух, и корпус, с възможност за монтаж на стена или таван. 3.Доставка на 2бр. климатици за 2бр. офиси на дружеството, с кубатура 100 и 40м2 и мощност съответно 24 000 и 12 000BTU/h. Те са за: счетоводство 30м2 и 90м3, пласмент 20м2 и 60м3 и логистика 32м2 и 95м3. Отоплението през студения период на годината се осъществява чрез парна инсталация на дърва. Лятото липсва ефективно охлаждане. При извършения контрол от акредитиран орган за контрол на микроклимата в офис помещенията резултатите показват стойности за летния период съответно 27оС и 28оС , при норма за летен период от 18 до 31оС при външна температура на въздуха 310С съгласно Наредба № РД-07-3/18 юли 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места отнесено за първа категория на труд /за работещи с леко физическо натоварване/. Климатизацията на тези помещения ще осигури постоянни стойност на микроклимата през зимата в допълнение към основното отопление, а лятото ще гарантира климатизация в зоната на оптималния топлинен комфорт за административния персонал в диапазона между 20-23оС. Етапите на изпълнение включват: 1. Избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ за доставка на активите 2. Доставка на закупените активи 3. Измерване на осветеността и показателите на микроклимата от акредитиран орган. 27 300.00 27 300.00
Дейност 5: Осигуряване на безопасни и здравословни на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез обшиване на модулен бетонов възел с термопанели – осигуряване на средства за колективна защита: Целта на тази дейност е да се подобрят условията на труд в предприятието чрез модернизиране на съществуващите средства за колективна защита. Мястото на изпълнение е модулния бетонов възел. Връзката от земята до първата и до втората платформа на възела е осъществено с метални стълби и метални пътеки. Тези метални пътеки и стълби винаги са мокри от водата, която се използва при производството на бетон, а зимата са заснежени и обледенени. Бетоновият възел е облечен в клетка тип метална сглобяема конструкция с монтирани върху нея термоизолационни панели. Тъй като конструкцията е силно корозирала и панелите изкривени и изпочупени, те не уплътняват добре. Планирано е да се извърши текущ ремонт чрез подмяна на корозиралите стоманени елементи и възли, като машината се покрие и обгради с нови термопанели върху сглобяемата метална конструкция, тъй като бетоновия възел е модулен и може да се мести чрез разединяване и транспортиране на модулите му. Монтирането на термопанелите ще стане сега чрез окрайчващи профили върху монтирана върху конструкцията от дограма, така че при нужда от преместване на възела да бъде улеснен демонтажът им без да се чупят. Това ще доведе до цялостно изолиране от атмосферните влияния, като през топлия период термопанелите ще имат топлоизолиращ ефект от летните горещини. За студения период на годината се предвижда отопление чрез водни въздухоотоплителни апарати, захранвани от водогреен котел с пелетна горелка. Така описаната модернизация ще доведе до значителна промяна на това работно място, като ще предотврати обледеняването на мокрите части през зимата, ще снижи значително температурните разлики вътре в конструкцията през сезоните, и по този начин ще доведе до установяване на един значително по-благоприятен работен микроклимат за операторите на на бетоновия възел. Допълнително е планувано и отоплението му с пелетен котел и конвектори през студения период на годината. Всичко това ще повдига на едно ново, качествено по-високо равнище превенцията на механичните рискове на това работно място. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ, който да извърши СМР. 2. Изпълнение на договора и приемане на работите 12 300.00 12 300.00
Дейност 6: Подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез закупуване и доставка на ЛПС и специално работно облекло: Целта на дейността е да се подменят част от ползваните сега ЛПС с по-висок клас на защита за осигуряване на по-висока степен на защита и по-голям комфорт на работещите, при тяхното използване. Представен е Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо използване на ЛПС и специално работно облекло въз основа на извършената Оценка на риска в предприятието, отговарящ на изискванията на Наредба3/19.04.2001г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, утвърден от управителя. В последните 3 години в дружеството не са регистрирани трудови злополуки. Има няколко инцидента, които са създали реална опасност от възникване на трудови злополуки, Направен е анализ и са предприети корективни действия от ръководството и ГУТ на дружеството. Дължат се на невнимание и неспазване на производствената дисциплина или случайни, непредвидими фактори. Идентифицирани опасности в дружеството от: -Машини и съоръжения/механични опасности-захващане, премазване, травми от абразивни повърхности; порязване; травми от падащи и летящи тела, изделия, заготовки, материали -Травматично увреждане вследствие спъване, падане на едно ниво -Травматично увреждане вследствие спъване, падане от височина -Неблагоприятна работна поза - усилено и системно натоварване на отделни мускули и сухожилия -Поражения от ел.ток - токов удар, шок, изгаряния; -Пожар, вследствие на работа с ел. оборудване и лесно запалими материали -Неблагоприятен микроклимат - при дейности на открито -Оптични лъчения - при заварчици(електроофалмия; катаракта) -Работа в ограничени(затворени) пространства - основно при периодическо почистване на бурето на бетоновозите -Ръчна работа с тежести Планирано е да се ползват следните ЛПС от по-висок клас за по-добра защита и по-голям комфорт при ползване: 1. Работни обувки с метално бомбе зимни - цели зимни предпазни обувки за защита на долни крайници от механични травми, електротоков удар, водоустойчиви, срещу проникване на прах и корозивни материали. 2.Работни обувки половинки с метално бомбе летни - половинки летни предпазни обувки за защита на долни крайници от механични травми, електротоков удар, водоустойчиви, срещу проникване на прах и корозивни материали. 3. Ботуши високи S5 - за защита на долни крайници от механични травми, водозащитни, термоустойчиви 4. Предпазни ръкавици кожа чифт - зазащита на горни крайници от механични травми 5. Ръкавици, издържащи на топлина до 350°С - защита на горни крайници от термични травми 6. Соларен шлем/маска заварчик - защита на зрителните органи от ултравиолетови и инфрачервени лъчения при заваръчни процеси 7. Гащеризон, куртка за защита на тялото от механични травми и замърсявания /летни; Гащеризон, куртка за защита на тялото от механични травми и замърсявания /зимни/ 8. Специален работен костюм и престилка - огнезащитни за заварчик - защита от разтопен метал и шлака. Етапи на изпълнение: 1. Сключване на договор с доставчик в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ; 2. Доставка на ЛПС; 3. Предоставяне на ЛПС на работещите. 5 000.00 5 000.00
Дейност 7: Придобиване на стандарти за безопасни условия на труд: Целта на настоящата дейност е устойчиво и непрекъснато подобряване на здравето и безопасността при работа на работещите в "Троян бетон" ЕООД чрез разработване и внедряване на система за управление на здравето и безопасността при работа (СУЗБР) в съответствие с OHSAS 18001:2007, както и сертифициране на внедрената система. Производство на бетонови смеси/Код по КИД-2008 е 23.63/ е с висок коефициент на трудов травматизъм за 2016г. (1,09 при среден за страната 0,66). През последните три години в дружеството не са регистрирани трудови злополуки. Има регистрирани инциденти, за които се е води разследване, отчетени са рисковите за възникването им, информирани са работещите, приложени са мерки за недопускането им. Дейностите на работещите на длъжност оператор приготвител смеси, оператор бетон помпа са свързани с рискове. Обхватът на СУЗБР (за разработване и внедряване и за сертификация) ще включва всички извършвани процеси и работни места. Дейността включва: 1. Разработване и внедряване на СУЗБР и сертификация на СУЗБР от независим акредитиран сертифициращ орган. Разработването и внедряването на СУЗБР включва следните основни етапи: - Избор на външен консултант, който да окаже професионална подкрепа в процеса на разработване и внедряване и определяне на екип, срокове, ресурси за участие в разработването, методи и форми на комуникация; - Преглед на актуалните нормативни актове по ЗБР, приложими към дейността на дружеството; - Разработване на въпросници, анкети, карти за оценка на съответствието за регистриране и оценка на дейностите по осигуряване на ЗБР и условията на труд и вземане мнението на работещите за тях; - Преглед на съществуващата система по ЗБР и на условията на труд; - Преглед на документите на действащата система по ЗБР; - Оценка за съответствие с изискванията на нормативните актове по ЗБР; - Анализ на процесите и определяне на модела на СУБЗР, структурата, съдържанието и обозначаването на документите на СУЗБР; - Определяне на документите, които следва да бъдат разработени/променени и несъответствията в условията на труд, които трябва да бъдат отстранени при внедряването на СУЗБР; - Получаване на одобрение от ръководството за предлаганите промени; - Разработване и утвърждаване на График за разработване на СУЗБР и Програма/и за отстраняване на несъответствията с нормативните актове; - Разработване на наръчника, процедурите по ЗБР и свързаните с тях оперативни документи; - Разработване на нови и ревизия на съществуващите правилници, инструкции, заповеди, оперативни и други документи на системата; - Интегриране на СУБЗР с функциониращите в предприятието системи; - Обсъждане и съгласуване на документите със заинтересованите звена/длъжностни лица; - Приемане и утвърждаване на документите на СУЗБР от ръководството; - Изготвяне на график за внедряване; - Заповед/и за внедряване. Определяне на длъжностните лица и отговорностите по внедряването. Утвърждаване на оперативни документи; - Обучение на ръководителите на звена, вътрешни одитори и засегнатите от внедряването лица; - Разпространение на документите на СУЗБР по ползватели; - Привеждане на дейностите по ЗБР и условията на труд в съответствие с документите на СУЗБР; - Провеждане на вътрешни одити. Документиране. Отстраняване на несъответствията; - Преглед на СУЗБР от ръководството. Сертификацията на СУЗБР включва следните основни етапи: - Избор на сертифициращ орган (с валидна акредитация и с призната компетентност да извършва сертификация по OHSAS 18001:2007 за икономическата дейност); - Провеждане на сертификационен одит етап 1 и етап 2; - Извършване на коригиращи действия при евентуални несъответствия, повдигнати в резултат от етап 2 на сертификационния одит; - Получаване на доклад с решение от органа по сертификация; 2. Получаване на сертификат за съответствие с OHSAS 18001:2007 с валидност 3 години. 12 000.00 12 000.00
Дейност 8 Обучения на работници и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване. : Цел на дейността е поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното им работно място. Обучението на работниците и служителите е насочено към специфичните рискове за безопасността и здравето и е свързано с индивидуалното работно място на всеки един работещ, както и с методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване. Предвидени са следните обучения, като е отчетен характерът на изпълняваната работа, конкретните условия на работното място и съществуващия професионален риск: 1.Рискове свързани с работа в ограничени пространства(периодическо почистване на бурето на бетоновозите) и при наличие на химични агенти в тях. Методи и средства за защита с лични предпазни средства, правила за безопасна работа и безопасни техники на работа. Начини за превенция и защитни средства за работещите в ограничени пространства в "ТРОЯН БЕТОН" ЕООД 2. Правила и изисквания при работа с ръчни електрически инструменти и работно оборудване и специфични рискове свързани с опасности и рискове при работа с тях. Обученията включват правила за безопасната работа защита на работещите от опасностите и рискове, в зависимост от спецификата на професията/извършваната дейност и на индивидуалното работно място при работа с оборудване, машини, съоръжения както и дейности свързани с технологичните процеси в "Троян Бетон" ЕООД Тема №1 е свързана със запознаване с методите и средствата на защита при работа в ограничени пространства и наличие на химични агенти в тях. Правила и техники на безопасна работа. Насочено е към запознаване с безопасните техники на работа, начините за защита, ефективното използване на личните предпазни средства за защита. Обучението ще бъде проведено за общо 10 работещи от производството. То ще бъде с продължителност 40 часа и с практическа насоченост. Предвижда се провеждането на общо два курса на обучение – 1-ва група за 5 работещи и втора група за 5 работещи. Тема №2 е свързана с повишаване на знанията на работещите във връзка с характерните опасности свързани с работното оборудване(порязване, подхлъзване, отрязване, пробождане и др.) и техники за безопасна работа с ръчни електрически инструменти. Организиране и провеждане на обучение за общо 12 работещи в „ТРОЯН БЕТОН“ ЕООД с продължителност 32 часа и с практическа насоченост. Предвижда се провеждането на два курса на обучение за по 6 работещи. Целта е да се повишат и допълнят знанията на работещите и осъзнаването на важността от спазването на правилата за безопасна работа и използването на работното оборудване и превенция на трудови злополуки и професионални болести. Изпълнителят следва да разработи и предостави учебни материали за всеки участник(на хартиен и електронен носител) и да подготви презентации, практически задачи и др. в съответствие с определените цели на обучението. Изпълнителят ще осигури зала и необходимата техника за провеждането му. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните етапи: 1. Избор на изпълнител, който да проведе обучението; 2. Сключване на договор с избрания изпълнител и провеждане на обученията по предварително съгласуван график. 3. Издаване на удостоверения за успешно преминато обучение. 4. Оценка на ефективността от обучението. 7 600.00 7 600.00
Дейност 9: Осигуряване на социални придобивки за работещите – достъп за хора с увреждания: Дейността има за цел да се осигури по-лесен достъп и подход до входа на диспечерно отделение и да се улесни достъпа на служител с двигателно увреждане до работното място. В дружеството има работещ на длъжност „шофьор бетоновоз” с двигателно увреждане. Ще бъде улеснен достъпът до работното му място /при отчитане и получаване на заявки/ чрез изграждане на рампа. Освен улесняване на достъпа за служителят, модернизирането на подхода към сградата ще позволи на дружеството да разшири политиката си за наемане на хора с двигателни увреждания и да допринесе за тяхната социална и трудова интеграция. Дейността включва изграждане на специална метална рампа за достъп в диспечерно отделение на производствена база в гр.Тоян с размери - дължина минимум 1м, широчина 0,9 – 1,2 м и височина 1.0м, която ще е обозначена със съответната маркировка . Рампата ще е с нехлъзгаво покритие. Рампата ще осигури лесно и безпрепятствено самостоятелно ползване от хора с двигателни увреждания. Етапи на изпълнение: 1. Избор на изпълнител в съответствие със ЗУСЕСИФ, който да достави и монтира рампата. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител и доставка и монтаж на рампата. 500.00 500.00
ДЕЙНОСТ 10: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в "ТРОЯН БЕТОН" ЕООД: Дейността има за цел да осигури по-добри условия на целевата група за краткотраен отдих, почивка и хранене. Съдържание на дейността Към момента дружеството осигурява за работещите в Производствена база в производствената база в гр.Троян помещение за хранене (40кв.м.), стая за отдих (17кв.м.) и стая за почивка (17кв.м.), които имат нужда от текущ ремонт, включващ: - Ремонтни дейности - доставка и монтаж на окачен таван от гипсокартон 59кв.м. и поставяне на 8бр. осветителни тела; подмяна на дограмата 25км.м.; ремонт на вътрешната част на стените и около дограмата, обръщане на ръбове на прозорци, варова мазилка, шпакловка, боядисване с латекс, полиране и боядисване на стените – обща квадратура минимум 190кв.м. и оформяне на ръбовете с минимум 70л.м., ремонт на ел. инсталация и ВиК инсталация и замазка на под и поставяне на гранитогрес за 58кв.м. - Доставка на оборудване - 2бр. маси за хранене 80/80см и столове за хранене 8бр., хладилник, кафе машина, микровълнова печка, 3бр.климатик, 3бр.шкафове и 1бр.диван с 3бр фотьоли. Във връзка с необходимостта от осигуряване на подходящи условия, свързани с физиологичния режим на труд и почивка, предприятието ще инвестира в модернизация на помещенията, включваща ремонтни дейности и осигуряване на оборудване. Предвижда се да бъдат освежени помещенията за почивка и хранене, с цел да се повиши общото ниво на удовлетвореност и мотивация на служителите и работниците. Закупеното оборудване ще предостави условия за отдих и възможност за бързо физиологично възстановяване на служителите. Етапи на изпълнение включват: 1. Избор на доставчик на оборудването, като се вземе предвид цената, съобразно предвидения бюджет на проекта; 2. Доставка на оборудването; 3. Избор на изпълнител на строително-монтажни дейности, извършване на дейностите и приемането им с приемно-предавателен протокол. 20 500.00 20 500.00
Дейност 11: Организация и управление на проекта : Дейността цели да се гарантира успешното управление на проекта, постигането на заложените цели и коректното изпълнение на дейностите в съответствие с Договор за БФП, Насоките за кандидатстване на настоящата схема, Ръководството за бенефициента, графика на проекта и при спазване на принципа за ефективност и ефикасност на разходите. В рамките на дейността ще се отчита изпълнението на дейностите и постигнатите цели и ще се планират действията при възникване на промени. Дейността включва избор на външен изпълнител в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ. Избраният външен изпълнител ще определи координатор и счетоводител по проекта. Сформираният екип ще разработи подробен план за изпълнение на проекта, ще организира и провежда обществените поръчки в рамките на проекта, ще контролира изпълнението на техните ангажименти,ще планиране паричните потоци и навременно разплащане с всички доставчици, ще осигури навременно отчитане пред Управляващия орган на всички изпълнени дейности и постигнати резултати. Етапите за изпълнение включват: 1. Избор на външен изпълнител в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ – сформираният екип ще бъде запознат с разпоредбите на административния договор, ръководството за изпълнение на проекти, Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020, Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и др. Членовете на екипа ще разполагат с необходимото оборудване и достъп до интернет, за да могат да изпълняват своите задължения. Ръководителят на проекта е определен и неговата автобиография е в съответния раздел на настоящият формуляр. Той ще управлява цялостното изпълнение на дейностите, ръководи и координира работата на екипа, отговаря за постигането на целите и спазването на изискванията на Договарящия орган, контролира спазването на графика и качеството на изпълнение на дейностите, съобразно бюджета, отговорен е за своевременната и коректна отчетност съм Договарящия орган, отговаря за осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол на проекта. Координаторът отговаря за навременното изпълнение и отчитане на дейностите, прилагането на хоризонталните принципи и визуализацията, организирането на избора и управлението на външните изпълнители по проекта, организирането на отчетните дейности по проекта. Счетоводителят извършва и осчетоводява плащания, изготвя финансови отчети за изпълнението на проекта (междинни и окончателен, следи за целесъобразността на разходите по проекта и точното им отчитане пред Управляващия орган. 2. Изпълнение на договора сключен с външния изпълнител – екипът за управление на проекта ще координира и контролира изпълнението на дейностите по отношение на постигане на целите и коректно отчитане на изпълненото. Екипът за управление на проекта ще носи отговорност и за осъществяването на комуникацията с представителите на управляващия орган, ще подготви искане за авансово плащане, както и междинни отчети и искания за плащания. Важна задача на екипа е да следи за прилагането на хоризонталните принципи (за равенство, липса на дискриминация и устойчиво развитие). Текущо счетоводителят на проекта ще извършва и осчетоводява дължимите плащания. След приключването на дейностите по проекта екипът за управление на проекта ще подготви окончателен технически отчет и искане за окончателно плащане 3. Приемане работата на изпълнителя – приемането на работата на изпълнителя ще се осъществи с подготвените окончателни технически и финансови отчети и искане за окончателно плащане. 11 000.00 11 000.00
Дейност 12: Информиране и публичност : Предвидените в дейността мерки имат за цел да се информира обществеността за изпълнените дейности и постигнатите резултати при изпълнението на проекта, както и да се популяризира приносът на Европейските фондове за неговото реализиране. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи: - Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и Оперативна програма Развитие на човешките ресурси 2014-2020”; - Изработка и доставка на информационна табела; - Поставяне на видно място на информационната табела; - Изработване, публикуване и периодично актуализиране на информация за проекта на интернет-страницата на кандидата. Предвидени са следните действия: - поставяне на информационна табела на видно място на сградата на „ТРОЯН БЕТОН” ЕООД в гр. Троян - изработване на секция с информация за проекта за интернет страницата на "ТРОЯН БЕТОН" ЕООД и редовно публикуване на актуална информация за напредъка; Изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и на проектното предложение има и следните специфични цели: - популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; - популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Добри и безопасни условия на труд”; - развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще; - популяризиране на мерките за гарантиране на пълноценно участие всеки в обществото и право на достоен труд. 200.00 200.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.