Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Изпълнението на проектното предложение цели създаване на нова социална услуга в общността, в която ще се реализират дейности, свързани с превенция на изоставянето, превенция на насилието, отпадане от училище, деинституционализацията и реинтеграцията на деца, обучения в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на децата от резидентната грижа. Предоставянето на социалната услуга цели оказване на комплексна подкрепа на децата в риск и техните семейства, както и създаване на 4 места за спешно настаняване. Проектното предложение кореспондира пряко със Стратегията за развитие на социалните услуги на територията на община Самоков за периода 2016-2020 г.
С реализиране на проектното предложение ще се осъществява насочване и посредничество за преодоляване на проблеми в ежедневието, социална подкрепа в дома на детето и семейството, в т.ч. мобилна работа, грижи за деца, индивидуална психологическа и социална работа, дейности, насочени към предотвратяване на отпадане на децата от училище и подкрепата им в процеса на социализация в училищната среда, организиране и формиране на ателиета за интерактивни занимания по интереси с повишаване на социалните им умения и равнопоставеното включване в социалния живот; обучение и подкрепа за родители, приемни родители и осиновители, както и осигуряване на спешен прием на деца  или родители, които полагат грижи за детето в случай на кризисна ситуация.
С изпълнението на проекта ще се се ще приложи основният принцип на процедурата, а именно, че семейството е най- добрата среда за отглеждането и развитието на всяко дете, дълбока социална промяна, основана на разбирането, че всеки има право на подкрепа в общността.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонал, ангажиран в Центъра за обществена подкрепа: След сформиране на екипа за организация и управление на проекта, дейността ще стартира с публикуване на обява на сайта на община Самоков за наемане на специалистите в новата социална услуга. Ще бъдат изработени бланки на заявлението за кандидатстване. Всички бланки ще бъдат качени на страницата на общината, където ще бъдат общодостъпни. При определяне на конкретния брой и видове специалисти ще се взема предвид общите принципи в Методиката за определяне числеността на персонала в социалните услуги в общността. Със заповед на кмета на общината ще се сформира комисия, която ще разгледа всички подадени заявления, ще направи интервю с кандидатите и обяви класиране. След подбора ще се сформира мултидисциплинарен екип от специалисти, който ще бъде назначен на пълен работен ден или почасово. Екипът от специалисти ще включва: Управител, 3-ма социални работника, 1 психолог, 2 специалисти "социални дейности", 2-ма педагога, 1 логопед, помощен персонал (хигиенист, огняр), външни консултанти-юрист и мед, специалист. Дейността на юриста и медицинският специалист ще бъдат разписани в техническите задания. Юриста ще извършва юридически и други видове консултации в зависимост от индивидуалните потребности на потребителите, както и случаите на кризисно настаняване, за повишаване на познанията и информираността на семействата относно техните права и отговорности по отношение на грижата за детето; засилване на мотивацията и уменията на родителите за записване на техните деца в детска градина или училище, както и за насърчаване на способностите на децата им; индивидуална или групова работа за подобряване на родителските умения и за консултиране по въпросите на семейното планиране; организиране на дискусионни клубове, фокусирани върху въпроси, които са важни за родителите на малки деца. Целта е да се обсъдят и споделят всички родителски страхове и въпроси. Предоставяне на услуги на хора в пробация -консултиране, подкрепа за реинтеграция. Медицинският специалист - Ще работи с децата с уврежданията, децата настанени в спешния прием, както и техните родители. С всички специалисти и помощен персонал ще бъдат сключени трудови договори, а с външните консултанти (юрист и медицински специалист) -договор за услуга. 0.00 751.26
Предоставяна на социалната услуга Център за обществена подкрепа: Дейността на услугата ще стартира веднага след като бъде нает персонала в новата социална услуга. Дейностите в Центърът за обществена подкрепа подкрепят процеса на деинституционализация на грижите за деца. В центъра ще се извършва: социално и психологическо консултиране на деца и семейства в риск; оценяване на родителския капацитет, посредничество в случаи на родителско отчуждение и конфликт при развод/раздяла, оценяване и обучение на бъдещи приемни родители и осиновители, консултиране на деца с поведенчески проблеми, реализиране на социални програми за деца и семейства в риск. Екипът от специалисти нает в Центъра за обществена подкрепа ще разработи и подготви основните документи за определяне правилата и работата в Център за обществена подкрепа, съгласно Методиката за предоставяне на услугата ЦОП, утвърдена от АСП и Наредбата регламентираща критерии и стандарти за предоставяне на социални услуги за деца. За правилната работа и цялостното функциониране на Център за обществена подкрепа ще се създава организация на работата, която позволява ефективно изпълнение на целите. Екипът на ЦОП разработва процедура за действия при инциденти и спешни ситуации, свързани с ползватели на услугите, за които се налага бърза намеса. Създадена е сигурна и безопасна среда за предоставяне на услугата. Финансовите средства, предвидени за покриване на разходите по предоставяне на услугата се формират на базата на предвидените разходи по пера: I. Разходи, свързани с реалното предоставяне на различните типове услуги за подкрепа в общността и в семейна среда – нови Центрове за обществена подкрепa * Възнаграждения на персонала, включващи и осигуровки от работодател за период от 42 месеца – 566 418,49 лв., в съответствие с "Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020". - в това число за външни специалисти: юрист - 20 лв. на час по 20 часа месечно; медицински специалист 7 лв. на час по 40 часа месечно. * Режийни разходи, свързани с поддръжката на сградата (разходи за ток, вода, отопление, интернет, телефон и др.) за период от 42 месеца – 32 430.36 лв. * Разходи за материали за директна работа с деца, материали за групова работа, извършване на различни дейности, други разходи за изпълнение на програмите на ЦОП- за период от 42 месеца - 5 500 лв. * Санитарни и хигиенни средства и материали - 4 500 лв.; * Канцеларски материали - 6 050 лв; * Осигуряване на нормативно регламентираната противопожарна безопасност и екплоатация на газови съоръжения; на предписанията на службата по трудова медицина на безопасни условия на труд, както и охрана на сградата- 1 100 лв. * Лекарства, памперси и пелени за нуждите на Центъра за обществена подкрепа – 600 лв. II. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ 5.1 Разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане за помещенията, в които ще се предоставят новите услуги, извън закупеното, съгласно функционалните характеристики и насоки за изграждане на инфраструктурата по процедура BG16RFOP001-5.001 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за деца“ по ОП „Региони в растеж" Става: 2528,99 лв. Всички разходи предоставяне на услугите в ЦОП ще бъдат включени в общата сума от 619 127.84 лв. 619 127.84 641 959.43

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.