Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящото проектно предложение ще бъде задоволена потребността от подготовка на по-голям брой бъдещи предприемачи, които да стартират собствен бизнес и по този начин да осигурят разкриване на устойчиви работни места чрез самонаемане.
Общата цел на проекта е да се подготвят лица, които имат желание да стартират и развият самостоятелна стопанска дейност, в т.ч. безработни, неактивни и заети лица.

Основната цел ще се постигне чрез следните специфични цели:
- да се повиши мотивацията и информираността на лицата от целевите група за включване в предвидените в проекта дейности чрез организиране на мотивационни кампании във всеки един от 5-те областни града в района на планиране, където ще се изпълнява проекта;
- да се повишат знанията и компетенциите на представителите на целевите групи за стартиране на собствен бизнес чрез участието им в специализирани обучения;
- да се осигури достъп до експертна консултантска помощ под формата на индивидуални и групови консултации от специалисти в различни области за започване на стопанска дейност;
- да се подобри качеството на живот и доходите от труд на представителите от целевата група, които започнат собствен бизнес;
- да се разкрият повече устойчиви и качествени работни места чрез самонаемане и развитие на реален бизнес в нови за пазара ниши.

Целевите групи включват 500 бр. лица, като 400 от тях - безработни и неактивни лица и 100 бр. заети лица. 
Основните дейности по проекта са свързани с мотивиране и информиране на представителите на целевите групи за включване в проекта, специализирани обучения за предприемачество, както и индивидуални и групови консултации за стартиране на бизнес.
В резултат на проекта очакваме да обучим 500 представители на целевите групи, като минимум 25% от тях регистрират фирми и стартират собствен бизнес до 1 месец след приключване на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Целта на дейността е да бъдат запознати потенциалните кандидати с възможностите за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Предвижда се организиране на 5 бр. мотивационни кампании - по една във всеки един от 5-те областни градове в Южен Централен район - Смолян, Кърджали, Пловдив, Пазарджик и Хасково, веднага след подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ и сформиране на екип за управление от страна на Фондацията. На мотивационните кампании, освен представители на допустимите целеви групи, ще бъдат поканени и местни и национални медии, представители на публични, бизнес сектори, НПО, държавни и общински институции, местни инициативни групи, образователни институции и др., с оглед по-голяма публичност на значимостта на събитията и възможността за обмен на информация и полезни съвети. По време на самите мотивационни кампании ще бъдат представени ползите от стартиране на самостоятелна стопанска дейност, стъпките, които лицата, желаещи да участват следва да преминат и ефекта, който се очаква да имат върху тях дейностите от преминаване на специализирано обучение за предприемачество и последващите консултации. Всяка една от мотивационните кампании ще е с продължителност 4 часа. На тях, освен информиране и мотивиране, ще бъде оповестен и предварително изготвен график за приемане на заявления за включване на лица от целевата група в дейностите по проекта, с посочено време и място. Методиката за организацията на нашия проект, предвижда тази дейност, която изисква по-голям административен капацитет и логистика да бъде възложена на външна фирма, за да може човешкия ни ресурс да се насочи към набиране на представители на целевата група и самите последващи обучения и консултации. Външната организация ще поеме ангажимент за подготовка на прессъобщения, цялостно организиране и провеждане на 5-те мероприятия, включително логистика по наем на зали и оборудване за целите на събитията. 5-те събития ще бъдат последователно организирани, в рамките на един месец. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител /месец 5/ Етап 2: Провеждане на мотивационните кампании в 5-те областни града от Южен Централен район /месец 6/ Разходът за дейността е заложен в бюджетни редове: 5.1. Разходи, произтичащи от договори за изработка/услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД, неквалифицирани другаде, за извършване на Дейност 1 за код по измерение 103 и възлиза на 6000 лв. 5.3. Разходи, произтичащи от договори за изработка/услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД, неквалифицирани другаде, за извършване на Дейност 1 за код по измерение 104 и възлиза на 4000 лв. 10 000.00 0.00
Дейност: Набиране на представители на целевите групи: Целта на дейността е да се подберат 500 лица, представителите на допустимите целеви групи по процедурата, с оглед подготовката им за стартиране на самостоятелна стопанска дейност /400 от тях ще бъдат безработни и неактивни лица /с акцент върху лицата до 29 години, в т. ч. неактивни участници на възраст до 29 г. вкл., извън обучение или образование - 100 бр. и безработни участници на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование - 200 бр. /общо 300 души/ и безработни участници над 29 г./100 бр./, а 100 ще бъдат заети лица/. Процедурата по подбор на лицата ще се извърши изцяло от сформирания екип на Фондацията, който ще включва ръководител, счетоводител и по двама координатори във всеки един от 5-те областни града. При подборът на лицата, ще се осигурят равни условия за включване на всички, без значение от пол и етнос. Подборът на представители на целевите групи ще стартира паралелно с провеждане на 5-те мотивационни кампании по дейност 1, свързани с информиране и мотивиране на лицата, като още там ще бъде оповестен и предварително изготвен график за приемане на заявления за включване на лица от целевата група в дейностите по проекта, с посочено време и място. Подборът ще се осъществи както с помощта на Дирекции бюро по труда в 5-те областни града в Южен Централен район, така и с техните филиали /за безработните лица/, ще се подпомага активно и от АРО /Асоциация на родопските общини/ на доброволен принцип, без разходване на средства от бюджета на проекта /за неактивни и заети/. Ще се публикуват обяви в Интернет - за възможностите, които проекта ще предлага и обяви в печатни медии по населените места на проекта, обяви в кариерните центрове на професионални гимназии и университети и др. Ще разчитаме и на експертното съдействие на трудовите посредници в ДБТ, които ще уведомят потенциалните представители на целевите групи /безработни лица/ за дадената възможност за включване в дейностите по проекта. На база на описаните по-горе методи за набиране на целевите групи, ще се изготви “Списък” на лица, с които ще се проведе индивидуално интервю за включване в проектните дейности. Определили сме 6 месеца за подбор, поради опасения, че няма да успеем да наберем всичките 500 лица в 5-те областни града за по-кратък срок. В рамките на определения срок ще положим всички усилия да популяризираме информацията за проекта и ефекта от включените дейности. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Подготовка на съобщения за анонсиране дейностите по проекта и за набиране на представители на целевите групи /месец 1/ Етап 2: Публикуване на обяви в медии - печатни и Интернет в 5-те областни града от Южен централен район /месец 2/ Етап 3: Осъществяване на контакт с ДБТ по населени места /месец 2/ Етап 4: Назначаване на комисия от страна на Фондацията за подбор на лицата, заявили интерес и подписване на декларация или друг приложим документ от тях за включване в проектните дейности /месец 2-19/ Разходът за дейността е част от разходите за организация и управление поради тази причина той не е остойностен отделно. 0.00 0.00
Дейност 2: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения) - част 1: Целта на дейността е обучаемите лица да получат основни познания и умения в предприемаческата дейност, с оглед стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Дейността ще бъде изцяло извършена от екипа на Фондацията. За целта, ще се сключат трудови договори с настоящите обучители /10 бр./, с които Фондацията работи дългогодишно по сходни обучения и които имат специфичен опит по предишната сходна процедура за „Насърчаване стартирането на проекти за развиване на самостоятелна стопанска дейност – Компонент II”. Обученията ще бъдат с обща продължителност 80 лекторски /учебни часа/ - 60 теория и 20 практика /т.е. 10 дни по 8 часа/. За всяка група ще се използват по 2-ма обучители, като с оглед броя групи и тяхното времетраене, ще са нужни около 6 месеца, за да бъдат обучени всички лица. По време на обученията ще бъде изготвено портфолио на всеки участник с включени тестове, примерни бизнес планове на обучаемия, разработка на идеята, задавани въпроси по време на обучението, сертификат. Портфолиата ще бъдат поддържани и съхранявани на електронен носител, с оглед приетата от Фондацията политика по опазване на околната среда и възможността за бърз и дистанционен достъп до всяко досие при реализацията на дейност 3. За всеки един от участниците в обученията и за обучителите ще бъдат осигурени материали и консумативи, с оглед обезпечаване на обучителния процес, които също ще бъдат от рециклирана хартия: Копирна хартия и тонер, Тетрадки, Административна карта на България, Химикали, Флумастери, Класьори, Папки, Хартиени цветни кубчета, Телбод и телчета, Ножици, Архивни кутии, Лепило; Джобове PVC; Скицник за рисуване - спирала; Гланцов блок; Цветни моливи; Учебник - Предприемачество и мениджмънт; Учебник - Изпълнението. Новата теория на управление и организация; Здравословни и безопасни условия на труд. Учебно помагало за задължителна професионална подготовка и модулно обучение. Предварителната подготовката по проекта и създадени контакти от предишни дейности на Фондация „РЗСД-Авицена“, ни позволяват обученията да покрият всички 5 областни града включени в Южен Централен район, като за целта ще се наемат обучителни зали. Във всеки един от областните града ще бъдат обучени по 2 групи от по 10 заети лица - или общо 100 бр. заети лица /обученията за тях ще бъдат събота и неделя по 8 часа - в рамките на 10 поредни съботи и недели/. За безработните и неактивни лица - общия брой обучени лица ще бъде 400 /40 групи по 10 лица/. Обучението за тях ще бъде от понеделник до петък по 8 часа всеки ден в рамките на две пълни седмици за група - 10 дни. Обученията за безработни и неактивни и заети лица ще се водят паралелно с обученията за заети лица. Разпределение на безработните и неактивни лица по места: За област Смолян: Смолян – 4 групи * 10 лица = 40 /гр. Смолян -2 групи; с. Момчиловци – 1 група; с. Смилян – 1 група/ Чепеларе– 2 групи * 10 лица = 20 /гр. Чепеларе – 1 група; с. Хвойна – 1 група;/ Девин– 2 групи * 10 лица = 20 /гр. Девин – 1 група; с. Триград – 1 група/ Доспат– 2 групи * 10 лица = 20 / гр. Доспат – 1 група; с. Късак – 1 група/ Борино– 1 група * 10 лица = 10 Мадан– 2 групи * 10 лица = 20 / гр. Мадан – 1 група; с. Върбина – 1 група/ Рудозем– 1 група * 10 лица = 10 Златоград– 1 група * 10 лица = 10 Неделино– 1 група * 10 лица = 10 Баните– 2 групи * 10 лица = 20 /с. Баните – 1 група; с. Давидково – 1 група/ Общо групи: 18 Общо лица: 180 Разходите за част 1 от дейност 2 са заложени както следва: Бюджетен ред 1.2. Разходи за трудови възнаграждения, възлизащи на 30 432 лв. за тази дейност за код по измерение 103. Бюджетен ред 1.3. Разходи за трудови възнаграждения, възлизащи на 20 288 лв. за тази дейност за код по измерение 104. Бюджетен ред 2.2. Разходи за командировки, възлизащи на 28 500 лв. за тази дейност за код по измерение 103. Бюджетен ред 2.3. Разходи за командировки, възлизащи на 19 000 лв. за тази дейност за код по измерение 104. продължение в част 2. 98 220.00 0.00
Дейност 2: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения) - част 2: продължение - За област Кърджали: Кърджали - 2 групи * 10 лица = 20 /гр. Кърджали – 2/ Ардино - 3 групи * 10 лица = 30 /гр. Ардино – 1; с. Бял извор – 1; с. Боровица – 1/ Джебел– 1 група * 10 лица = 10 Момчилград - 2 групи * 10 лица = 20 /гр. Момчилград – 1; с. Звездел – 1;/ Крумовград – 1 група * 10 лица = 10 Черноочене– 1 група * 10 лица = 10 Кирково – 1 група * 10 лица = 10 Общо групи: 11 Общо лица: 110 За област Пазарджик: Лесичово – 1 група * 10 лица = 10 Батак– 1 група * 10 лица = 10 Сърница– 1 група * 10 лица = 10 Общо групи: 3 Общо лица: 30 За област Пловдив: Асеновград- 1 група * 10 лица = 10 Първомай -- 1 група * 10 лица = 10 Лъки– 1 група * 10 лица = 10 Хисаря- 2 групи * 10 лица = 20 /гр. Хисаря – 1; с. Старосел – 1/ Раковски – 1 група * 10 лица = 10 Общо групи: 6 Общо лица: 60 За област Хасково: Ивайловград - 2 групи * 10 лица = 20 /гр. Ивайловград – 2/ Общо групи: 2 Общо лица: 20 По време на обученията ще бъдат използвани следните интерактивни обучителни техники и подходи: - Мултимедийни презентации - позволяват представянето на учебния материал като система от ярки образи, изпълнени с изчерпателна структурирана информация, подавана в точно определен ред. Това от своя страна способства за развитие на логическото мислене. С мултимедийнните презентации се постига: разчупване на традиционния стил на преподаване; мотивиране за усвояване на нови компетенции; формиране на качества като самосъзнание, самоконтрол, сътрудничество, последователност; възможност за онагледяване на учебния материал и др. - Демонстрация - този метод подпомага вербалното изложение като предлага опори относно точното и трайно възприемане на информацията. На участниците ще се показва и обяснява как функционира определен процес/дейност, как да приложат нова техника или метод за анализ, с цел да се научат да упражняват нови умения и да дават обратна връзка. - Индивидуално упражнение - на участниците ще се възлагат индивидуални задачи (разработване на планове/ проекти/ програми/ разписания/ анализи/тестове и др.), резултатите от изпълнението на които те ще представят пред колегите си, като понякога е нужно да защитят чрез теоретико-практически аргументи личната си позиция по определен проблем. Този метод цели изграждане на увереност и подобряване на уменията за комуникиране, убеждение и презентиране в участниците. - Практически казуси - казусите са най-популярния метод на конкретната ситуация, при който се описва дадена ситуация като се предлага среден обем информация. Задачата на участниците е да открият противоречието и да намерят решение, което да има комплексен характер. Казусът отразява типични затруднения в практиката, които се обсъждат в учебно-тренировъчна ситуация. Предлаганата информация е достатъчно подробна, за да могат участниците да си съставят собствено мнение и да очертаят лична гледна точка. - Брейнсторминг/Дискусия - техника на „мозъчна атака”, която се провежда от група. Техниката може да бъде изключително ефективна при добра координация на сесията и ще се включва в обученията с цел провокиране на изказвания, които могат да подобрят процеса на учене, тъй като чрез нея дадена идея на някой от участниците може да бъде доразвита от друг участник, опитът на някой от участниците може да придаде друг смисъл на предложено решение. Тя дава възможност участниците да проявят своята креативност и своя опит. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Организационни дейности по провеждане на обученията по дейност 2 /месец 7-8/ 1.1. Наем на зали за обученията /месец 7/ 1.2. Избор на изпълнител и доставка на нужните материали и консумативи /месец 7-8/ Етап 2: Провеждане на обученията по дейност 2 /месец 8-14/ 2.1. Подписване на трудови договори с обучителите /месец 8/ 2.2. Извършване на 50 бр. обучения в 5-те областни града /месец 9 -14/ 66 000.00 0.00
Дейност 3: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност: Целта на дейността е да се подпомогнат обучените по дейност 2 лица, като им се предоставят индивидуални и групови консултации за стартиране на самостоятелна дейност. При реализация на дейност 2, на всеки един от участниците ще се създаде индивидуален профил, които да се използва и при тази дейност и който да включва и индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа. Той ще се актуализира периодично. В дейност 3 планираме да включим 50% от лицата, обучени по дейност 2, в т. ч. 50 бр. заети и 200 бр. безработни и неактивни лица, които ще преминат и групови и индивидуални консултации, започващи непосредствено след приключване на дейност 2, както следва: 1. Групови консултации /50 групи по 5 човека - малки групи, формирани на база сходни идеи за бизнес/ в рамките на 16 лекторски часа, включващи следните теми: - Консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - Преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - Консултации за подготовка и помощ за регистрация на стопанската дейност. Груповите консултации ще стартират непосредствено след приключване на обученията по дейност 2 като лицата, които проявят интерес ще бъдат пренасочени към участие в груповите консултации по дейност 3. Очакваме разпределението на групите да бъде пропорционално на обучените в дейност 2 лица, като включва всички 5 области от Южен Централен район. За всеки един от участниците в груповите консултации ще бъдат осигурени нужните материали и консумативи. С оглед приетата от Фондацията политика в областта на околната среда, всички закупувани материали и консумативи ще бъдат от рециклирана хартия. 2. Индивидуални консултации - по 16 лекторски часа за 250 лице Индивидуалните консултации ще включват : - менторство за развитие на бизнеса, консултации по маркетинг, създаване на бизнес контакти и договаряне; - подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието; - консултации за и помощ при кандидатстване за финансиране на дейността от наличните финансови ресурси; - счетоводни услуги, юридически услуги, услуги по управление на човешките ресурси и др. приложими. Проявилите интерес към включване в индивидуални консултации лица, ще могат да го направят по следните начини: - чрез заявяване на интерес след приключване на дейност 2 или по време на груповите консултации по дейност 3, като за целта ще е нужно да изпратят индивидуален имейл за записване в индивидуална консултация. Индивидуалните консултации ще се провеждат в офиса на Фондацията и онлайн чрез социалните мрежи за комуникация. За индивидуалните и групови консултации ще създадем менторски екип, които ще включва експерти в следните професионални направления: - юрист /за въпроси свързани с юридическа информация за регистрация на юридическо лице и др./ - строителен инженер /казуси по ЗУТ, КСС и др./ - икономист /счетоводство на фирмата, НКПД, финансиране, кредитиране, изготвяне на бюджет и др./ - специалист „Туризъм“ /категоризация за заведения за хранене и настаняване, управление на туристически обекти и др./ - IT специалист /консултиране - уеб дизайн, онлайн търговия и др./ - експерт Еврофинансиране по различните оперативни програми и структурни фондове. Експертите ще бъдат назначени на граждански или трудов договор, в рамките на до шест месеца. Разходите за дейност 3 са както следва: Разходът за наемане на лицата на граждански или трудов договор по дейност 3 е заложено в бюджетен ред 5.2. и възлиза на 18 259.20 лв. за код 103 и в бюджетен ред 5.4. възлизащ на 12 172.80 лв. за код 104. Бюджетен ред 3.2., възлизащи на 13 200 лв. за тази дейност за код 103 Бюджетен ред 3.3., възлизащи на 8800 лв. за тази дейност за код 104 Бюджетен ред 4.2., възлизащи на 3000 лв. за тази дейност за код 103 Бюджетен ред 4.3., възлизащи на 2000 лв. за тази дейност за код 104 Бюджетен ред 2.2., възлизащи на 3960 лв. за тази дейност за код 103 Бюджетен ред 2.3, възлизащи на 2640 лв. за тази дейност за код 104 64 032.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.