Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 106 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Община Омуртаг предвижда по настоящия проект реализиране на дейности по предоставяне на социална услуга “Топъл обяд”, с цел да допринесе за смекчаване и намаляване на бедността и за преодоляване на социалното изключване.
Проекта ще се реализира на територията на община Омуртаг, а бенефициентите, които ще бъдат обслужени са 900 човека. Те ще бъдат подбрани от комисия, в чийто състав ще има представители на дирекция “Социално подпомагане”.
През целия период на изпълнение на дейността „Осигуряване на топъл обяд“ ще се реализират съпътстващи мерки, които се
изразяват в дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин на живот, като например: възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ+; ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене и други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
„Приготвяне на топъл обяд“: Приготвянето на топлия обяд ще бъде извършено със собствен ресурс, като по този начин ще се осигури прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд, включваща супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт. По време на реализацията на проекта, от екипа отговорен за техническото и финансовото изпълнение на проекта, ще се отчита и мнението и обратната връзка от потребителите относно качеството на храната. Екипа на проекта ще направи оценка за качеството на предоставяната услуга. За целта към всеки технически отчет ще бъдат представени и обобщени данни на дадената обратна връзка от крайните получатели в Дневниците на крайните получатели. Механизмът, по който ще бъде получавана обратна връзка от потребителите относно качеството на предоставяната услуга, е чрез дадената обратна връзка от крайните получатели в Дневниците на крайните получатели за съответния период. Приготвянето на обяда ще се извършва в кухнята на: - „Домашен социален патронаж“ - на адрес гр. Омуртаг, ул. Търновска № 40 - сградата е собственост на Община Омуртаг (АОС № 17 от 09.03.2011), същата притежава необходимото оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене (получаване на топъл обяд). Налично е удостоверение по чл. 12 от ЗХ от ОД БХ - Търговище № 101/18678 06.06.2019г.; - Хранителен Блок към МБАЛ Омуртаг ЕАД,- на адрес гр. Омуртаг, ул. Търновска № 51(общинска болница, собственост на Община Омуртаг), същата притежава необходимото оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене (приготвяне на топъл обяд). Налично е удостоверение по чл. 12 от ЗХ от ОД БХ - Търговище № 851/02.08.2011г.; Освен наличното оборудване и посуда през 2016г. със съфинансиране от фонд „Социална закрила“, е закупено и ново оборудване за кухненския блок“ на Домашен социален патронаж гр. Омуртаг: Професионална електрическа печка – 2 бр., Професионална електрическа фурна на едно ниво – 1бр., Универсален блендер – пасатор – 1 бр., Зеленчукорезачка (в т.ч. ножове 3 бр.) – 1 бр., Картофобелачка (в т. ч. стойка) – 1 бр., Електрическа тръбна скара с 30 тръби – 1 бр., Фризер – 2 бр., Абсорбатор - 1бр. Човешките ресурси, които ще бъдат ангажирани с процеса по приготвяне на храна са следните: 1 калкулант, 2 готвач, 2 пом. готвач и 2 бр. разносвачи на храна. При необходимост ще бъде осигурен допълнителен персонал. Получаването на топъл обяд от потребителите, ще се извършва на място в кухнята на Домашен социален патронаж гр. Омуртаг/Пункта за получаване на топъл обяд в съответното населено място. За осигуряване на топъл обяд на хората със затруднения в придвижването и хора с увреждания, Община Омуртаг ще реализира доставки до домовете им. Община Омуртаг разполага с транспортни средства и е създала подходяща организация за доставка на храната по домовете на потребителите (за хората със затруднения в придвижването и хора с увреждания) при спазване на всички санитарно- хигиенни изисквания. Ще бъде предоставена и съпътстващата подкрепа за лицата от целевата група, като същата ще бъде организирана чрез персонала на Домашен социален патронаж и екипа отговорен за техническото и финансовото изпълнение на проекта от състава на общинска администрация Омуртаг. Общината може да осигурява и годна за директна консумация храна/консервирана или пакетирана/, която отговаря на санитарно-хигиенните изисквания, в съответствие с установените изисквания. - Датата на стартиране и датата на приключване на дейността: 01.02.2023 г. - 30.09.2025 г. - Общия брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд -668 бр. - Общия брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд (така, както са описани в дейност „Определяне на целевите групи“) - 900. (първоначално от 01.02.2023г. - ще бъдат включени 700 човека, а от 10.04.2023г. още 200) 1 893 760.00 805 120.00
„Предоставяне на топъл обяд“ : Приготвената храна за селата ще се раздава в пунктове за раздаване на храна, за гр. Омуртаг ще се раздава на място в кухнята на Домашен социален патронаж, а за за хората със затруднения в придвижването и хора с увреждания ще се доставя ежедневно до дома на потребителя в работни дни. Човешките ресурси, които ще бъдат ангажирани с процеса по приготвяне на храна са следните: 1 калкулант, 2 готвач, 2 пом. готвач и 2 бр. разносвачи на храна. При необходимост ще бъде осигурен допълнителен персонал. Община Омуртаг разполага с транспортни средства и е създала подходяща организация за доставка на храната по домовете на потребителите (за хората със затруднения в придвижването и хора с увреждания) при спазване на всички санитарно- хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. Наличните транспортни средства, отговарят на изискванията на Закона за храните. 132 563.20 56 358.40
„Реализиране на съпътстващи мерки“: При реализирането на съпътстващите мерки, ще се създаде необходимата организация от екипа отговорен за техническото и финансовото изпълнение на проекта. Ще бъде предоставена съпътстващата подкрепа за лицата от целевата група, като същата ще бъде организирана чрез персонала на Домашен социален патронаж и екипа отговорен за техническото и финансовото изпълнение на проекта. Персонала на Домашен сациален патронаж гр. Омуртаг и Екипа отговорен за реализацията на дейностите по проекта, е с дългогодишен опит при реализирането на съпътстващи мерки, в т. ч. по ОП "Храни и основно материално подпомагане" 2014-2020г. Община Омуртаг ще реализира и съпътстващи мерки, които са свързани с изготвяне на информационни материали за възможности за ползване на други социални услуги на територията на общината и проучване на потребностите на потребителите от нови социални услуги, за които могат да кандидатстват ще бъдат изработени информационни брошури/дипляни. Тези информационни материали ще бъдат раздавани на потребителите при получаването на храната си от Домашен социален патронаж, същите ще бъдат поставени на видно място на информационните табла в сградите на общинска администрация. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на дейността „Осигуряване на топъл обяд“. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. 132 563.20 56 358.40
„Определяне на целевите групи": Проекта ще се реализира на територията на Община Омуртаг – в следните населени места:Основно в гр. Омуртаг и в селата: Беломорци, Българаново, Величка, Веселец, Висок, Врани Кон, Веренци, Великденче, Г. Църквище, Горно Новково, Горско село, Г. Хубавка, Г. Козарево, Д. Козарево, Д. Хубавка, Д. Новково, З. Морава, Змейно, Звездица, Илийно, Камбурово, Кестеново, Козма Презвитер, Красноселци, Могилец, Обител, Паничино, Петрино, Плъстина, Птичево, П. Хитово, Падарино, Първан, Рътлина, Станец, Тъпчилещево, Угледно, Церовище, Чернокапци. При наличие на заявления от желаещи от с. Царевци да ползват услугата, в случай, че същите отговарят на условията на процедурата и са одобрени за включване в услугата от комисията за подбор на потребители, при наличие на капацитет ще бъдат включени в проекта.Набирането на потребители стартира преди одобрението на настоящото проектно предложение.Бенефициентите, които ще бъдат обслужени са 900 човека (първоначално от 01.02.2023г. - ще бъдат включени 700 човека, а от 01.04.2023г. още 200). Те ще бъдат подбрани от комисия, в чийто състав ще има представители на дирекция “Социално подпомагане”.Ще се включат 900 бр. потребители за предоставяне на услугата и лица, определени като "резервни потребители на услугата". При невъзможност за получаване на топлия обяд на някои от лицата, включени в основния списък на потребителите на услугата, които си вземат лично обяда от гишето на Домашен социален патронаж/Пункта за получаване на топъл обяд в съответното населено място, нераздадената храна ще бъде разпределена на лица, включени в резервния списък за съответния ден.Поради спецификата на операцията тази дейност започна преди стартирането на договора, както и ще се изпълнява през целия период на изпълнение.Целевите групи, които са определени за допустими по Операция „Топъл обяд“ са регламентирани в Наредба № РД-06-53 от 17 септември 2021 г. (Наредбата) на Министъра на труда и социалната политика за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд ПЛЮС, обн. ДВ бр.81 от 28.09.2021 г., в сила от 28.09.2021 г.В съответствие с Наредбата целевите групи са:лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа;лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;скитащи и бездомни лица;лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.Подкрепата може да се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация в страната. Водещ критерий е степента на уязвимост и лишения, установени от органа по социално подпомагане на местно ниво. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.