Подготовка и изпълнение на проекта.: Община Долни Дъбник е финансирала изготвянето на проект „Рекултивация на депо за твърди битови отпадъци гр. Долни Дъбник, обл. Плевен”, който е изготвен от проектанти с пълна проектантска правоспособност. Проекта е изготвен по реда на Закона за устройство на територията, приложимата подзаконова нормативна уредба и изисквания в специалната нормативна уредба относно рекултивацията на депа. Съгласуван е с РИОСВ-Плевен, БДДР - Плевен и РСПБЗН - Плевен. Има издадено Разрешение за строеж №29 от 24.07.2018г. от главния архитект на Община Долни Дъбник. Съгласно нормативната уредба проекта е изготвен във всичките задължителни части, в т.ч. техническа и биологична рекултивация. Има изготвен Протокол от Комисия по чл.18 от ППЗОЗЗ за определяне на размера и границите на терена за рекултивация.
Община Долни Дъбник предвижда индикативна дата за сключване на АДБФП – 01.04.2020г. Предвидената дата е съобразена с датата, на която е подадено проектното предложение чрез системата на ИСУН 2020 и срока, необходим за оценката му от Експертна работна група, определена със заповед на ръководителя на УО на ОПОС 2014-2020 година.
Авторският надзор върху строежите ще бъде упражняван чрез екип от правоспособни физически лица с доказан професионален опит и технически компетентности, необходими за осъществяване на дейностите за оценяване на съответствието на конкретния проект. За изпълнението на авторсия надзор ще бъде сключен договор.
Средствата необходими за авторския надзор са изчислени на база Анализ относно остойностяването на дейностите, включени в проектното предложение процедура № BG16M1OP002-2.010 „Рекултивация на депа за закриване, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС по дело С-145/14“ по приоритетна ос 2 на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.”. Авторският надзор на обекта се упражнява от датата на подписване на Акт обр. 2 за предаване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа съгласно Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството до датата на подписване на Акт обр. 15 за установяване годността за приемане на строежа и предаването му на възложителя.
Строителния надзор върху строежите ще бъде упражняван чрез екип от правоспособни физически лица с доказан професионален опит и технически компетентности, необходими за осъществяване на дейностите за оценяване на съответствието на конкретния проект и за упражняване на строителен надзор. Изпълнителят на строителния надзор ще бъде избран след провеждане на процедура, съгласно изискванията на ЗОП.
Средствата необходими за строителния надзор са изчислени на база Анализ относно остойностяването на дейностите, включени в проектното предложение по процедура № BG16M1OP002-2.010 „Рекултивация на депа за закриване, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС по дело С-145/14“ по приоритетна ос 2 на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.”
Строителният надзор на обекта се упражнява от датата на подписване на Акт обр. 2 за предаване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа съгласно Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството до предаване на възложителя на окончателен доклад и технически паспорт.
Упражняването на независим строителен надзор на обекта е съгласно чл. 166 от Закона за устройство на територията и в съответствие с нормативните актове по неговото приложение.
След издаването на Акт обр.15, Строителният надзор е длъжен да изготви Окончателен доклад за съответствието на строежа с изискванията на чл. 169 от ЗУТ, Технически паспорт на строежа. |
45 960.00
|
45 960.00
|
Строително - монтажни работи за извършване на техническа рекултивация на депо за твърди и битови отпадъци гр. Долни Дъбник, обл. Плевен.:
Техническата рекултивация включва комплекс от взаимосвързани дейности, чрез които се предотвратява и прекратява негативното въздействие върху околната среда; реализира се отвеждането на повърхностните води; третиране на евентуално формирал се инфилтрат, направа на газоотвеждаща система за безопасно извеждане на сметищните газове от тялото на депото, възстановяване на ландшафт подобен с околният.
Стойността на необходимите средства за извършване на техническата рекултивация е изчислена на база на изготвено от проектанта КСС, което включва необходимите и допустими разходи съгласно изискванията на ОПОС. Към стойността на техническа рекултивация са включени 10% непредвидени разходи за СМР. При необходимост от ползаване на тези средства, същите ще бъдат доказани по надлежния ред. Общата стойност на необходимите средства за извършване на техническата рекултивация е на стойност 40,96 лв./кв.м без вкл. ДДС и съответно 49,15 лв./кв.м с вкл. ДДС (без непредвидените разходи), която стойност е под 55 лв/кв.м., в съответствие с изискванията заложени в Насоките за кандидатстване по процедура № BG16M1OP002-2.010 „Рекултивация на депа за закриване, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС по дело С-145/14“.
След извършване на техническата рекултивация ще се извърши биологична рекултивация на депото. Разходите за биологична рекултивация са недопустими по настоящата процедура и Община Долни Дъбник ще осигури за тях други средства извън предоставените средства по процедурата. |
2 436 077.10
|
2 702 721.30
|
Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки.: Дейностите по организация и управление на проекта ще се изпълняват смесено - от експерти на общината и от външен изпълнител съгласно сключен договор. Екипът по организация и управление на проекта ще се състои от ръководител, координатор, технически сътрудник, счетоводител и инвеститорски контрол. Дейността по организация и управление на проекта ще обхваща период от 18 месеца. Екипът ще осъществява всички функции по управлението му - планиране, организиране, ръководене, координиране и контрол. Екипът по проекта ще провежда ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Дейността по организация и управление на проекта включва управление на проекта, както и организиране и обезпечаване работата на екипа за управление на проекта (възнаграждения, осигуровки), осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване за администриране на проекта. Членовете на екипа за управление ще изпълняват функции като подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите по проекта.
При изпълнение на дейностите по информация и комуникация стриктно ще се спазват изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. Информация за проекта, включително неговите цели и резултати ще бъде качена на сайта на община Долни Дъбник. Планира се провеждане на 2 пресконференции - едната при стартирането на проекта за запознаване на местната общественост с проекта и с финансовата подкрепа на ОПОС 2014-2020 г. и съфинансирането от ЕФРЗ. На пресконференцията ще бъдат поканени представители на УО, ОИЦ Плевен, местните медии, на общинската администрация, кметовете на населени места, представители на заинтересованите страни и др., които ще допринесат за изпълнението на проекта -„Рекултивация на депо за твърди битови отпадъци гр. Долни Дъбник, обл. Плевен”. Втората пресконференция ще бъде проведена при приключването на проекта за популяризиране на постигнатите резултати. Ще бъдат поканени представители на УО, ОИЦ Плевен, местните медии, на общинската администрация, кметовете на населени места, представители на заинтересованите страни и др.
Ще бъде организирана и официална церемония за ефективния старт на проекта – „Първа копка“ и за откриване на обекта. На официалната церемония ще бъдат поканени представители на УО, ОИЦ Плевен, местните медии, на общинската администрация, кметовете на населени места, представители на заинтересованите страни и др.,
За популяризиране на проекта, на планираните дейности, финансирането по ОПОС 2014-2020 г. и съфинансиран от ЕФРР планираме 3 платени публикации в местните медии и издаване на информационна брошура за проекта, която ще бъде разпространявана сред целевата група по проекта, сред заинтересованите страни, в кметствата и др.
За информиране на местната общност за финансирането на проекта по ОПОС 2014-2020 г. и съфинансирането от ЕФРР, планираме и изработването на 1 вертикален банер, който ще бъде поставен при провеждане на информационните събития по проекта, 1 билборд, които ще бъде временен - по време на изпълнение на дейностите по проекта и 1 постояна обяснителнна табела, която се поставя след отстраняването на билборда.
Тръжните документации (технически спецификации и прилежащата документация) за провеждане на избор на изпълнител за СМР, авторският и строителен надзор ще бъдат изготвени от ст. експерт „обществени поръчки” и други експерти в общината.
Разходите за организация и управление по проекта са заложени съгласно изискванията на Актуализирана методология за определяне на размерите на единна ставка за финансиране на дейности за организация и управление на проекти по ОПОС 2014 - 2020 г., съфинансирани от ЕСФ и КФ - 4% от допустимите преки разходи по проекта. |
99 281.48
|
106 208.91
|