Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Предоставяне на топъл обяд по домовете на 150 потребители от целевите групи, определени в Раздел II, чл. 6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс, от Община Иваново, всеки делничен ден за периода от 01.01.2023 г. до 30.09.2025 г. (в продължение на 33 месеца). за справянето им с материалните лишения и прилагане на съпътстващи мерки, които подпомагат социалното им приобщаване.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност „Приготвяне на топъл обяд“: Приготвянето на топъл обяд ще се извършва от Домашен социален патронаж – Иваново. ДСП – Иваново разполага с персонал и шофьори за приготвяне и доставка на топлия обяд по проекта. Към момента персоналът на Домашен социален патронаж – Иваново е 20,5 щатни бройки - 1 ръководител и персонал на отделните филиали. Трите филиала на ДСП – Иваново в с.Щръклево, Пиргово и Тръстеник обслужват 300 потребители на социалната услуга „Домашен социален патронаж и 150 потребители по проект „Обществена трапезария в Община Иваново”, финансиран от Фонд „Социална закрила“, който приключва на 31.12.2022 г. Приготвената храна се доставя до домовете на потребителите в 13те населените места на територията на община Иваново с 5 лекотоварни автомобила. ДСП Филиал Щръклево Кухня 1 с адрес: с. Щръклево, ул. "Христо Ботев" № 40 обслужва с. Щръклево, с. Красен, с. Нисово, с. Сваленик и с. Церовец и доставя топлия обяд в тези населени места. ДСП Филиал Щръклево отговаря на съвременните нормативни изисквания и разполага с кухня с 5 бр. умивалника, подготвителни мивки за меса, риба, зеленчуци, яйца, кът за опаковане, склад за сухи продукти и опаковки, склад за суровини, столова, съблекалня, тоалетна и 2 бр.автомобили. Основно оборудване:1бр.ел. печка с 6 бр. котлони, 1 бр. фурна, 1 бр. пържолник, 1бр. хокер, 2бр конвектомат, 5бр хладилник, 3бр фризер. Персоналът на филиала е 9 щатни бройки. Материалната база е общинска собственост /Акт за публична общинска собственост № 727 от 10.03.2020 г., Сграда за образование със застроена площ 482 кв. м., в която се намира кухнята на патронажа в с.Щръклево/. Удостоверение № 101/28219/27.10.2017 за регистрация на обект за търговия на дребно с храни/на заведение за обществено хранене рег.№ 18070020. ДСП Филиал Пиргово Кухня 2 с адрес: с. Пиргово, ул." Никола Обретенов" № 6 обслужва с. Мечка, с. Пиргово, с. Иваново, с. Кошов, с. Божичен, с. Червен и с. Табачка и доставя топлия обяд в тези населени места. ДСП Филиал Пиргово разполага със кухня, подготвителна, 3 бр. умивалника, складово помещение, столова, тоалетна и 2 бр. автомобили. Основно оборудване: 1 бр. ел. печка с 6 бр. котлони, 2бр. хокер, 4бр. фурни, 1бр. конвектомат, 1бр. пържолник, 4бр хладилник, 2бр. фризер. Персоналът на филиала е 7 щатни бройки.Материалната база е общинска собственост /Акт за публична общинска собственост № 50 от 27.02.2009 г., площ на имота 915 кв. м./.Удостоверение № 10701/23.06.2021 г. за регистрация на обект рег. №182500405 ДСП Филиал Тръстеник Кухня 3 с адрес: с.Тръстеник, ул." Св. Св. Кирил и Методий" № 2 обслужва с. Тръстеник и доставя топлия обяд в населеното място. Разполага със кухня, подготвителна, умивалник, 2 бр. складово помещение, баня, тоалетна и 1 автомобил . Основно оборудване: 2бр. ел. печки с 6 бр. котлони, 2 бр. фурна, 1бр. ел. тава, 1бр. фритюрник, 3бр. хладилник, 1бр. фризер. Персоналът на филиала е 3,5 щатни бройки.Материалната база е общинска собственост /Акт за публична общинска собственост № 336 от 26.06.2000 г./.Удостоверение № 04381/12.12.2012 за регистрация на обект за търговия на дребно с храни/на заведение за обществено хранене № 182500259 Обектите на ДСП – Иваново и оборудването отговарят на нормативните изисквания в областта на храните относно съхранението и приготвянето на храна. Хранителните продукти, които ще се използват за приготвяне на топъл обяд по проекта ще се доставят от доставчик, избран по реда на Закона за обществените поръчки. Община Иваново следва принципа, че всичко което се предлага на крайните потребители трябва да е с високо качество. Общината ще изисква хранителните продукти да отговарят на изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене. Дейността ще се реализира в периода от 01.01.2023 г. до 30.09.2025 г. – общо 688 работни дни. 351 096.00 178 560.00
Дейност „Предоставяне на топъл обяд“: Дейността ще се реализира със собствен ресурс, чрез ДСП-Иваново. Дейността ще се реализира в периода от 01.01.2023 г. до 30.09.2025 г. - 688 работни дни. Домашен социален патронаж – Иваново разполага с шофьори и персонал за доставка на топлия обяд. Към момента персоналът на Домашен социален патронаж – Иваново е 20,5 щатни бройки. Приготвената храна в кухните на трите патронажа се доставя до домовете на потребителите в 13те населените места на територията на община Иваново с 5 собствени лекотоварни автомобила: 2 бр. Дачия Докер за ДСП Филиал Щръклево с рег.№ Р 8200 КА и рег.№ Р 3525 КВ 1 бр. Дачия Докер с рег.№ Р 3545 КВ и 1 бр.Опел Комбо с рег. № Р 5528 КТ за ДСП Филиал Пиргово. 1 бр. Дачия Докер за ДСП Филиал Тръстеник с рег.№ Р 8202 КА. Автомобилите ежедневно се почистват и дезинфекцират. Приготвеният топъл обяд ще бъде разсипван в сефертас (комплект метални кутии за обяд, комплектувани една върху друга с обща дръжка за пренос на храна) за многократна употреба и ще бъде индивидуално пакетиран за всяко лице. След това ще бъде доставян с наличните автомобили до дома на лицата. 24 576.72 12 499.20
Дейност „Реализиране на съпътстващи мерки“: Предоставянето на топъл обяд се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа.Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Предоставяните съпътстващи мерки по програмата ще са индивидуално ориентирани към нуждите на обхванатите лица и групи и ще бъдат механизмът, чрез който подпомаганите ще се насочват към конкретни и комплексни мерки за социално включване. По програмата ще бъде създадена база данни за подпомаганите лица, в това число ще бъде очертаван и специфичният социален профил на тях и членовете на семействата им. В резултат от това крайните получатели на помощта ще получават информация и ще бъдат насочвани към конкретни мерки и проекти, реализирани с подкрепата на ЕСФ+ по други програми. Информацията за резултатите за всяко насочено лице ще бъде връщана на Управляващия орган по съгласуван механизъм. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора, като те се изразяват в индивидуално и/или групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Иваново, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. 24 576.72 12 499.20
Дейност „Определяне на целевите групи": Дейността „Определяне на целевите групи“ ще започне преди стартиране на договора и ще се изпълнява през целия период на неговото действие. При идентифицирането на нуждаещите се лица ще използваме описания в одобреното проектно предложение механизъм за идентифициране на най-нуждаещите се лица - целева група по операцията. Целевите групи са:1.лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;2.лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа;3.лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;4.лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;5.скитащи и бездомни лица;6.лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.Когато всеки от членовете на едно семейство или домакинство попада в някоя от изброените основни целеви групи, топъл обяд може да бъде предоставян на всеки един от тях;на непълнолетни деца от целевите групи и за тях не е осигурено безплатно хранене по друг ред. Подкрепата може да се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация в страната. Водещ критерий е степента на уязвимост и лишения, установени от органа по социално подпомагане на местно ниво. Неполучен топъл обяд,може да бъде разпределян на лица от целевите групи, посочени в чл. 4, ал. 1 и 2, чл. 6, ал. 1 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. Преди стартиране на дейността по приготвяне и доставка на топлия обяд, всички идентифицирани от общината нуждаещи се лица подлежат на потвърждаване от Дирекция “СП“Две могили, за принадлежност към допустимата целева група. Източници на информация, които ще се използват за определяне на конкретните представители на целевите групи по проекта: сигнали от граждани, от кметове на нас.места от общината, информация от доставчици на социални услуги и др.институции, наличната база данни и др.Услугата ще се предоставя по местоживеенето на одобрените потребители. При избора на целева група ще се водим от спазване на принципа за равенство между половете, недопускане на дискриминация. Ще се зачита достойнството на най-нуждаещите се лица. С цел недопускане разхищение на храни в случай на неполучен топъл обяд ще се предоставя на определени като резерва потребители лица. Дейността ще стартира преди сключване на договора с цел да се осигури непрекъснатост на предоставяната услуга и ще продължи през целия период на неговото изпълнение. Заявления-декларации ще се приемат в Центъра за административно обслужване в Община Иваново. На сайта на Община Иваново ще бъде публикувана обява за прием на заявления-декларации като в нея ще бъде посочена информация за обхвата на целевите групи, място на подаване и срок на предоставяне на услугата. Заявления-декларации от кандидатите за потребители (Прил.1) ще се приемат в Центъра за адм.обслужване на Общ.Иваново. Към заявленията ще се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на дан. и осиг. информация (Прил 6 ), като такива се попълват от кандидат-потребителите и всички пълнолетни членове в техните семейства. Със Заповед на Кмета на Общината ще се сформира комисия за подбор на потребителите с представители на общ. администрация и Домашен соц. патронаж. Ще бъде разработена процедура за подбор на целевата група. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.