Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проект Подкрепа за лица с психични разстройства в Община Кюстендил цели създаване и реализиране на устойчив модел за деинституционализация на грижите за лица с психични разстройства, чрез разкриване и предоставяне на нови резидентни услуги в община Кюстендил - Защитено жилище за 8 бр. жени с психични разстройства и Защитено жилище за 6 бр. за мъже с психични разстройства. Настоящето проектно предложение подкрепя процеса по деинституционализация на грижата за лицата, настанени в специализирани институции и закриване на тези институции. Изпълнението на процедурата ще обезпечи предоставянето на новите услуги в общността изградени по проект „Подобряване на социалната инфраструктура в Община Кюстендил – гарант за устойчив модел за деинституционализация” финансиран с Договор № BG16RFOP001-5.001-0042-C01 за БФП по процедура „Подкрепа за деинституционализация на грижите за деца” на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. В продължение на вече постигнатите инфраструктурни резултати сега намеренията на Община Кюстендил са ориентирани към осигуряване на социално включване, равен достъп и защита на лицата настанени в специализирани институции. Социалното включване на лицата ще е от първостепенно значение и ще се постига чрез осигуряване на възможност за всички те да участват във всички аспекти на живота на общността, включително да посещават местни социални услуги и да ползват местните здравни, транспортни и други обществени услуги. Чрез деинституционализацията на грижата за тези  лица ще бъде изпълнено едно от най-важните условия за гарантиране на техните права, които по една или друга причина са в риск или не могат да се отглеждат от семействата си. 
Проектното предложение е съобразно с Актуализирания план за действие за изпълнение на Националната стратегия „Визия за деинституционализацията на децата в Република България“ и утвърдената Карта на резидентните услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонал за социалната услуга „Защитено жилища за лица с психични разстройства" – 2 бр.: Подборът на персонала, структурирането на длъжностите в него, координацията и управлението му са дейности с ключово значение за предоставянето и качеството на всяка социална услуга, включително на услугите, които ще разкрие Община Кюстендил в изпълнение на проекта. В ЗЖ – 2 бр. потребителите ще водят независим начин на живот, подпомогнати от професионалисти. За целта настоящата дейност ще осигури професионални грижи за потребителите на услугите от страна на мотивиран, добре обучен и работещ в екип персонал. . Подборът на персонала на ЗЖ – 2 бр. ще бъде извършен на конкурсен принцип. Ще бъде изготвена Процедура за подбор, утвърдена от Кмета на Община Кюстендил с приложено към нея заявление за кандидатстване. Определена комисия със заповед на Кмета на Община Кюстендил ще организира и извърши подбора на персонала съгласно изискванията на Кодекса на труда - ще се подготви и публикува обява в сайта на Общината със свободните работни места. Обявата ще съдържа информация за изискванията за заемане на длъжността, необходимите документи, които трябва да се представят, начин на провеждане на подбора, кратко описание на длъжностите и място и срок за подаване на документите. Подборът на персонала ще се осъществи на два етапа - по документи и събеседване. Всички лица, успешно преминали през процедурата на подбор, ще останат, като банка с резерви при евентуални бъдещи напускания на специалисти и необходимост от кадрови промени. Чрез процедурата ще се осъществи подбора на най-подходящите лица, които да са в състояние да защитават здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугата. Одобрените кандидати се предлагат за назначаване и сключване на договор, съгласно изискванията на Кодекса на труда. Назначените служители ще получат длъжностна характеристика, неразделна част от договора, в която са описани задълженията, отговорностите и подчиненост. При започване на работа в разкритите по проекта социални услуги всеки служител ще има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията, на които е основана тя; отговорностите и задълженията, които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни). Тези важни условия и изисквания ще са детайлно описани в длъжностна характеристика. Чрез реализацията на процедурата ще се осигури заетост на лица, като всеки един назначен служител на ЗЖ – 2 бр. ще предоставя дейности, съобразно квалификацията си в зависимост от потребностите и желанието на потребителите. Процеса на кандидатстване и подбор ще се извърши в условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и т.н. на кандидатите. Подборът и наемането на персонала е съобразен с принципа на равнопоставеност и в съответствие с изискванията на трудовото и антидискриминационното законодателство. 0.00 67 537.16
Подготовка, преместване и настаняване на потребителите в 2 бр. Защитени жилища: С тази дейност се цели безпроблемно и безболезнено извеждане на потребителите от институции или от общността и настаняването им в среда близка до семейната, съобразено с индивидуалността на всеки потребител. Назначеният персонал на ЗЖ – 2 бр. ще извършат посещение на кандидат потребителите на услугата на местата, където са настанени, за да се опознаят преди настаняването им. След всяка опознавателна среща екипа ще се събира, за да анализира ситуацията и с подкрепата на консултантите ще се направят изводи, да се набележат нови стъпки в общуването с потребителите. По проекта се предвижда сформираните екипите на новите услуги да отидат на обмяна на опит в други населени места, където вече има такъв или подобен тип социални услуги, за да се разгледа документацията, която трябва да има в този вид услуги, какви проблеми срещат и как ги решават. Наетият персонал за предоставяне на услугите с експертното съдействие на двамата консултанти ще разработят необходимите документи и процедури за функциониране на ЗЖ – 2 бр., съобразно нормативната база в социалната сфера - закони, правилници, наредби, утвърдените от МТСП Методика за предоставяне на услугата ЗЖ и посетените добри практики в страната. Консултантите ще предоставят компетентни съвети, споделяне на опит, знания и умения на наетия персонал, спрямо документацията на услугата и профила на конкретните потребители. Наетите лица ще подпомогнат новосъздадените екипи на услугите, като за избора им ще се търсят квалифицирани лица, с опит позволяващ им да извършват заложените дейности. С тях ще се сключат договори за услуга. В пряка зависимост от изпълнението на тази дейност е подготовката на всеки потребител за преместването в новите услуги. Адаптацията на потребителя при настаняване в новите услуги ще се извършва на база на информацията от извършения анализ на съществуващите оценки. Планирането на грижите и интервенциите за него ще се основава и на първоначалния период на наблюдение и обсъждане в екип от страна на персонал на ЗЖ – 2 бр. и наети по проекта консултанти. За посещенията при потребителите ще се изготвят графици и протоколи за посещение. На опознавателните срещи на потребителите ще се покаже снимков материал за новата услуга, с цел запознаване с новите условия и хората, които ще се грижат за тях. На срещите ще се работи за изграждане на взаимоотношения на доверие между потребители и персонал на новите услуги. Посещението на кандидат потребителите на услугите ЗЖ – 2 бр. ще се извърши въз основа на предоставени данни от Агенция за социално подпомагане и Дирекция «Социално подпомагане» Кюстендил. За посещението на потребителите в други населени места ще се използва МПС, наето за целите на проекта. За посещенията на кандидат потребителите в съответните институции, от които ще бъдат изведени, с цел опознаване, назначените ръководители на ЗЖ – 2 бр. ще изготвят график за посещение на персонала, който ще предоставя услугите. Графикът ще се съгласува с ръководителя на проекта. При посещенията на кандидатите за потребители, с оглед запознаване ще се включи целия персонал, ангажиран с предоставянето на самите услуги и преместването на децата в бюджета са предвидени средства в размер на 10 000 лв. за наем на МПС за осъществяване на заложените дейности по проекта. Предвиденият разход е заложен на база най- отдалечена точка в страната от гр. Кюстендил, поради липсата на социални институции в град Кюстендил и все още неопределени потребители за настаняване в новите услуги ЗЖ – 2 бр. 150 354.82 3 779.74
Предоставяне на социалните услуги Защитено жилище – 2 бр.: Предоставянето на услугите Защитено жилище 1 с капацитет 8 бр. жени и Защитено жилище 2 - за 6 бр. мъже ще осигури по-добро качество на живот на 14 потребители, което ще гарантира пълноценното им физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всеки потребител в естествената за него среда, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Защитените жилища 1 и 2 са място за грижа, подкрепа и рехабилитация на хора с психични страдания, които не са в остри и тежки състояния. За всеки потребител се предоставя свобода и възможности за самостоятелна работа и саморазвитие. За всеки настанен потребител щe се води досие. Досиетата се съхраняват, съгласно изискванията за съхранение на лични данни и съдържанието им ще е съобразено с изискванията на нормативната база в социалната сфера. Важни елементи за оптимално предоставяне на всяка услуга са структурата и ритъмът на ежедневните дейности. За целта ще се разработват програми, които ще описват дейностите в центровете. Ако е необходимо ще се съставя и персонална програма за деня и седмицата, така че всеки потребител да има своите индивидуални занимания, които да включват по-детайлно заниманията в жилището (индивидуални и групови) и по-общо – заниманията навън (в дневен център, ЦСРИ, работа и др.). ЗЖ – 2 бр. ще осигуряват на ползвателите си лично пространство, право на предпочитания и личен избор и свобода за развитие съобразно собствените възможности и желания. Целта на услугите е да се предостави жилище на потребителите, в което те да живеят възможно най-нормално и възможно най-пълноценно да участват в живота на общността. Подкрепата има за задача да създаде сигурна, позната среда на живот и отношения в техния дом. В новите услуги ще се организират занимания на потребителите със смислени ежедневни дейности. Тези дейности ще насърчават социалните контакти на потребителите и активното им участие в живота на общността. Всичко това помага хората с психични страдания да започнат да изграждат самочувствие и да подобряват емоционалното си благосъстояние, което е началото на пътя им към независимост и възстановяване. В рамките на тези дейности потребителите ще получават помощ от различни професионалисти в и извън жилището (социален работник, психолог, трудотерапевт, психиатър и др.), ще посещават различни социални услуги в общността (ДЦ, ЦСРИ и др.), възможности за трудова реализация и институции на територията на община Кюстендил. Социалните услуги в общността, насочени към социално включване и интеграция на потребителите, предполагат основната част от дневните занимания и грижи да се провеждат на място, различно от мястото на живеене. Това ще даде възможност на потребителите да се срещат с повече хора, да развиват различни социални умения, да се справят с различни ситуации. Програмите в услугата ще обхващат теми като: социални и битови умения, здравна просвета, посредничество за намиране на работа, подготовка за извеждане от ЗЖ, реинтеграция и създаване на умения за самостоятелен начин на живот. За изпълнение на дейността са предвидени разходи по ЕРС за ЗЖ – 2 бр. за общо 14 потребители за периода на предоставяне на услугата по проекта. Всички случаи за отделните потребители ще се описват в индивидуалния план за подкрепа, като ще се търсят допълнителни средства и мерки за тяхното социално включване и интеграция. 209 407.38 137 501.10
Оборудване и обзавеждане за помещенията на ЗЖ – 2 бр.: В настоящето проектно предложение Община Кюстендил залага закупуване на оборудване и обзавеждане за помещенията, в които ще се предоставят новите услуги, извън закупеното, съгласно функционалните характеристики и насоки за изграждане на инфраструктурата по процедура BG16RFOP001-5.001 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за деца“ по ОП „Региони в растеж“. В рамките на тази дейност ще бъдат проведени всички процедури свързани с подбора на изпълнители за обезпечаване на проекта и неговите дейности. Ще се подготви необходимата тръжна документация, съгласно изискванията. В рамките на тази дейност ще се организират тръжни процедури за избор на доставчици на необходимото оборудване и обзавеждане свързано с дейността на услугите. Закупено обзавеждане и оборудване ще допринесе за осигуряване на психологически комфорт, уют и безопасна и сигурна среда за потребителите на услугите. 111 588.04 101 438.32

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.