Инженеринг за изграждане на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Айтос и доизграждане на главни канализационни клонове (в това число и съпътстваща инфраструктура).: Съгласно разработеният и одобрен идеен проект (ИП) за изграждане на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Айтос и идеен проект за линейна инфраструктура, ще бъдат разработени технически/работни проекти, последващо строителство и осъществяване на авторски надзор. Дейността ще обхваща изпълнение на следното:
- Изготвяне на технически/работен проект (във всички необходими проектни части:технологична,архитектурна,конструктивна,машинна,електротехническа,КИПиА, ОВК, и т.н.) за изграждане на Пречиствателна станция за отпадъчни води гр. Айтос, съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му;
- Изготвяне на технически/работен проект (във всички необходими проектни части:технологична,архитектурна,конструктивна,машинна,електротехническа,КИПиА, ОВК, и т.н.) за доизграждане на Главен клон I и Главен клон III, съгласно Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му;
- Съгласуване и координиране на проектите с всички контролни органи, експлоатационни дружества и заинтересовани институции, в съответствие с изискванията на нормативната база и действащото българско законодателство;
- Получаване на всички необходими становища и разрешения съгласно българското законодателство;
- Получаване на разрешение/я за строеж, въз основа на придобит положителен доклад за оценяване съответствието на проекта със съществуващите изисквания към строежите, съгласно изискванията на чл. 142 от ЗУТ и законосъобразно започване на строителството;
- Изпълнение на строително-монтажни работи за изграждане на Пречиствателна станция за отпадъчни води гр. Айтос, в съответствие със заложените в техническите спецификации изисквания;
- Изпълнение на строително-монтажни работи за доизграждане на Главен клон I и Главен клон III, в съответствие със заложените в техническите спецификации изисквания;
- Доставяне, монтиране и пускане в експлоатация на технологично и друго оборудване, свързано с процеса на пречистване на отпадъчните води и обработка на утайките;
- Осъществяване на авторски надзор по ЗУТ, технически решения, доработки на проекта, технологичен контрол и съдействие при въвеждане на обекта в експлоатация. Задължението за изпълнение на авторски надзор е съгласно изискванията и разпоредбите на действащата нормативна уредба, в частност разпоредбите на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ).;
- Изготвяне на екзекутивна документация и кадастрални заснемания на целия обект съгласно чл. 52 от Закона за кадастъра и имотния регистър;
- Извършване на изпитания на съоръженията и изготвяне на необходимата документация, съгласно Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, както и предаване на обекта, съгласно действащото в момента българско законодателство - а именно Наредба № 2 от 31.07.2003 г., за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти;
- Обучаване на персонала за наблюдение на пречиствателните процеси и подпомагане на експлоатационния персонал, при поддръжката на новоизградените съоръжения на ПСОВ;
- Постигане на изисквания ефект на пречистване и гарантиране показателите за заустване, съгласно разрешителното за заустване и покритие на необходимите гаранции съгласно договора;
Подробно описание на обхвата на дейността, е изложено в приложения идеен проект и извършените към него актуализации (във връзка с препоръките на ДЖАСПЪРС) към настоящето проектно предложение. |
17 213 300.22
|
17 411 979.97
|
Независим строителен надзор на проект: „Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Айтос“: Консултантските услуги, ще включват изпълнение функциите на Консултанти съгласно ЗУТ за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор, на обектите по обособени позиции, включени за изпълнение в проект: „Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Айтос“, а именно:
- „Изграждане на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Айтос“ (в това число и съпътстваща инфраструктура, като довеждащ и отвеждащ колектор на ПСОВ, довеждащ водопровод и др.) и
- „Доизграждане на Главен клон I и Главен клон III от канализационната мрежа на гр. Айтос и и всички съпътстващи съоръжения (преливници, задържатели, шахти и др.)“
Изпълнението на дейността ще включва дейности за:
- Изпълнение на функциите на Консултант, който трябва да оцени съответствието на инвестиционните проекти за обект: „Инженеринг за изграждане на Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Айтос“, включващ изграждане на ПСОВ и съпътстваща инфраструктура и доизграждане на главни канализационни клонове.
- Упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, свързани с неговото прилагане;
- Законосъобразно стартиране на строежа;
- Коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- Извършване на СМР съобразно одобрен инвестиционен проект и спецификации;
- Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи;
- Опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните работи;
- Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с техническите спецификации;
- Технически контрол по част "Конструктивна";
- Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- Проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените строително-монтажни работи;
- Годност на строежа за въвеждане в експлоатация.
- Геодезическо заснемане на целия строеж, изготвяне на документация за издаване на Удостоверение от службата по кадастъра за изпълнение на задължението по чл.52 от Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР);
- Изготвяне на технически паспорт съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5/28.12.2006 г. за целия обект или за съответната част от обекта, ако се извърши поетапно предаване на части от целия строителен договор;
- Издаване на технически паспорти на строежите.
- Други задължения, произтичащи от действащото законодателство и от договора за възлагане на дейностите. |
336 000.00
|
336 000.00
|
Консултантски услуги за оказване на техническа помощ на ЗИП, определено във връзка с изпълнението на проект: „Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Айтос“: Дейността ще включва, оказване на техническа помощ във връзка с изпълнение на проект: „Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Айтос“, в това число и услуги, извършени от архитекти, инженери, икономисти, юристи и други специалисти, които са пряко свързани с изпълнението на операцията (проекта). Основна цел на дейността е да бъде осъществена консултантска подкрепа от инженери, икономисти, юристи и експерти по управление и отчитане на инвестиционни проекти, която да подкрепя при организация и управление на проекта, Възложени на ЗИП (без да дублира задълженията на отделните членове на ЗИП), като крайният общ резултат от дейността е успешно завършен и отчетен АДБФП от страна на община Айтос. Дейността ще включва в себе си услуги свързани с:
• Консултира бенефициента при подготовка на искания за средства, доклади, справки и приложения към тях, както и всякаква друга документация във връзка с изпълнението на дейностите, която да се представя пред Управляващия орган на ОПОС;
• Консултира бенефициента за коректното и навременно изпълнение на дейностите по проекта;
• Консултира и съблюдава спазването на всички нормативни документи на ОП „Околна среда” и общите нормативни документи за изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС;
• Оказва съдействие при изготвяне на справките и докладите за напредъка по изпълнение на проекта (технически и финансови), като идентифицира своевременно несъответствия и проблеми и предлага корективни действия за преодоляването им;
• Подпомага ЗИП за коректното изпълнение и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности;
• Подпомага ЗИП при правно-нормативното обслужване на проекта, включително относно спазване на изискванията и нормативните документи на ОПОС;
• Идентифицира и докладва своевременно на ръководителя на проекта за констатирани нередности при изпълнението на проекта, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности.
• Консултира ЗИП при отстраняване на непълноти и/или несъответствия в отчетните документи на проекта;
• Оказва съдействие при подготовката на необходимите протоколи и условия за започване на строителство, в които има задължително участие на Възложителя или на негов упълномощен представител.
• Подпомага на Общината, в качеството й на Възложител по смисъла на Закона за устройство на територията или участва от нейно име в оформянето на техническите протоколи и съгласувателни процедури в процеса на изпълнение на договорите за строителство и строителен надзор, според изискванията на действащото законодателство.
• Указва съдействие при създаването на качествена система за контрол на строителя и строителния надзор на обекта.
• Информиране своевременно ръководителя на проекта при промяна на напредъка на работите, който води до натрупване на закъснение.
• Идентифициране на необходимостта от документи/становища/разрешителни от местни и национални органи и институции във връзка с изпълнението на проекта;
• Съдействие за повишаване на административния капацитет за управление и изпълнение на инвестиционни проекти, финансирани от Европейския съюз.
Във връзка с правилното изпълнение и отчитане на дейностите по проекта, ще се оказва пълно съдействие на ЗИП, сформиран със заповед на кмета на община Айтос, свързано със задължението им да следят за спазването на всички изисквания на нормативните документи на ОПОС и указанията на МФ относно разходването на средства по Структурните и Кохезионния фонд на ЕС, в това число и:
• при поддържането на адекватна счетоводна аналитичност в рамките на съществуващата счетоводна система на Община Айтос за всички свързани с проекта транзакции;
• при верифицирането на разходите, вкл. цялостно наблюдение и контрол върху финансовия и физическия напредък по проекта за потвърждаване на приемливостта на разходите. |
281 199.60
|
281 199.60
|
Изпълнение на мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация) на проект: „Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Айтос“: Дейността ще предвижда мерки и дейности във връзка с постигане на съответствие на проекта с Насоките за информация и публичност, за проекти финансирани по ОП „Околна среда 2014 - 2020 г.”, които са съобразени с изискванията, заложени в чл. 115-117 и Приложение XII от Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд. Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие. Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета, както и в чл. 3-5 и Приложение II от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 година за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на някои подробни разпоредби за прехвърлянето и управлението на приноса от програми, докладването относно финансовите инструменти, техническите характеристики на мерките за информация и комуникация относно операциите и системата за записване и съхранение на данни. Посочените регламенти определят минималните изисквания по отношение на прозрачността и публичността на проекти, съ-финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове на ЕС. Дейността цели, да бъде информирана широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз чрез ОП "Околна среда 2014 - 2020 г.”, Мерките за информация и публичност имат за цел:
- да се повиши информираността на целевите групи за визията и приоритетите на Споразумението за партньорство;
- да се повиши информираността на бенефициентите и потенциалните бенефициенти относно възможностите, предоставяни от Общността;
- да се повиши общественото признание за ролята на ЕС за развитието на регионите.
Необходимостта от изпълнението на Мерките за информация и публичност е породено от задължението на всички бенефициенти, по проекти финансирани по ОПОС, независимо от приоритетната ос, за която е отпусната безвъзмездна финансова помощ, да предвидят изпълнението на подобни дейности.
Общи принципи, които ще бъдат спазени при изпълнението на дейността са:
- Изискванията на Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013, съгласно който всеки бенефициент, който получава финансиране от КФ или от ЕФРР в рамките на ОП „Околна среда 2014 - 2020 г”, е задължен да изпълнява определени мерки за информация и публичност, предназначени за широката общественост;
В допълнение и изпълнение на регламента ще бъде потвърдена подкрепата от фондовете за операцията чрез:
- поставяне на емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в Приложение II към Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията;
- упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на операцията; информиране на обществеността за получената подкрепа, като я включва на своя уебсайт (когато такъв съществува) кратко описание на операцията, включително на нейните цели и резултатите от нея, и откроява финансовата подкрепа от Съюза и я поставя, за операциите, които не отговарят на изискванията за поставяне на билборд/постоянна табела, поне един плакат с информация за проекта (поне размер АЗ), в който се споменава финансовата подкрепа от Съюза, на видно за обществеността място, като например входа на сградата. |
83 400.00
|
44 147.40
|
Привеждане на документации за обществени поръчки в съответствие с изменената нормативна уредбва в областта на обществените поръчки: Дейността включва консултантски услуги свързани с привеждане в съответствие на разработените документации за възлагане на обществени поръчки получени като резултат от изпълнението на проект: „Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Айтос“, финансиранот договор за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП) №DIR-51011119-1-13, от приоритена ос 1 на ОПОС 2007-2013, по процедура с референтен №BG161PO005/10/1.11/03/19, както и привеждането им в съответсвие с настоящия проект. Дейността ще включва извършване на анализ на съществуващите документации за възлагане на обществени поръчки, с действащия Закон за Обществени поръчки и подзаконовите му нормативни актове, както и преглед, анализ и актуализация на техническите спецификации на обществените поръчки, с цел уеднаквяването на обхвата им с проектното предложение подадено за финансиране по BG16M1OP002-1.009 – „Изпълнение на ранни ВиК проекти-компонент 2“
С изпълнението на дейността ще се гарантира, съответствието на документациите за възлагане на обществени поръчки с проектното предложение подадено за финансиране по BG16M1OP002-1.009 – „Изпълнение на ранни ВиК проекти-компонент 2“ и действащата нормативна уредба.
Изпълнението на дейността е стартирало преди подаване на проектното предложение за финансиране по процедура BG16M1OP002-1.009 – „Изпълнение на ранни ВиК проекти-компонент 2“. |
35 400.00
|
35 400.00
|
Организация и управление на инвестиционен проект:„Пречиствателна станция за отпадъчни води на гр. Айтос“: Община Айтос ще организира и осъществява дейностите по управлението на проекта. Асоциираният партньор, „ВиК Бургас” ЕАД, ще подпомага изпълнението на проекта, чрез подаване на изходна информация, преглед и становища по техническата документация и други дейности.
Кметът на Община Айтос ще назначи със своя Заповед Звено за изпълнение и управление на проекта, което да организира и контролира работата, както и да следи за изпълнението на дейностите по проекта. За целите на качественото, коректно и навременно изпълнение и отчитане на проекта ще се ползва външна експертна помощ по договор за подпомагане на звеното съгласно дейност 3. Представител на асоциирания партньор – „ВиК Бургас” ЕАД, ще бъде включен в състава на звеното.
Звеното/екипа ще заседава ежемесечно, а в случай на необходимост, ще се организират тематични работни срещи с представители на всички заинтересовани лица (компетентни органи, изпълнители по договори и др.) Срещите и заседанията ще бъдат документирани в протоколи, решения, заповеди на кмета и др.
За участие в управлението на проекта се предвижда да бъде избран по реда на ЗОП и външен консултант, който да осигури адекватен екип от ключови експерти със съответната компетенция. Организационната структура и състава на звеното/екипа се предвижда да бъдат:
- Ръководител на екипа;
- Координатор;
- Технически сътрудник/Лице по архив/Информация и публичност;
- Икономист/Счетоводител;
- Юрист/Лице по нередности;
- Инженер/Технически експерт.
Отделните отговорности на посоченият екип/звено, както изискванията към позициите са описани в раздел 9 „Екип“ от настоящето проектно предложение. Посредством заложените отговорности и задължения на екипа/звеното, както и външният изпълнител за подпомагане на екипа, са предвидени достатъчно механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка и предприемането на корективни мерки, при необходимост при изпълнението на проекта.
С цел обезпечаване на административните нужди за архивиране, мониторинг, докладване и отчитане на изпълнението на дейностите по проекта е предвидено да бъде доставено оборудване и консумативи, за тези цели. |
312 983.00
|
249 647.29
|