Управление на проекта: Дейността има за цел осигуряване на необходимия човешки ресурс, система за вътрешно проектна координация и документооборот за изпълнение на проектните дейности в съответствие с принципите на доброто проектно управление. За постигане на поставените по проекта цели е сформиран екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности. Екипът за изпълнение на проекта ще отговаря за цялостното управление и изпълнение на проекта, координацията на
проектните дейности, вътрешен мониторинг и оценка на проектните цели и индикатори, като изпълнява следните ФУНКЦИИ:
- администрира технически и финансово основните дейности по проекта;
- поддържа контакт и осъществява координация между всички заинтересовани страни по изпълнението на проекта;
- координира дейността на всички външни изпълнители;
- поддържа комуникация с Междинното звено и Управляващия орган на ОП „Региони в растеж” 2014 – 2020;
- съгласува дейността си и осигурява непрекъснат поток на информация от и към ресорните звена в общинска администрация – Бургас;
- осъществява общ вътрешен мониторинг на напредъка по проекта, като контролира извършваните от външните изпълнители дейности на място, дава препоръки и сигнализира Община Бургас за нередности;
- събира, анализира и обобщава информацията за постигания по проекта напредък;
- внедрява и поддържа система за съхранение и управление на проектната документация, съобразно изискванията на УО на ОПРР
- верифицира представените за плащане фактури за извършените проектни дейности;
- подготвя отчети, аналитични информации и шестмесечни и годишни планове за разходване на финансовите средства по проекта;
- анализира и предлага на Община Бургас варианти за изграждане на капацитет за управление на създадената по проекта
инфраструктура
Екипът за изпълнение на проекта включва:
1.Ръководител проект - Отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, осъществява управлението и контрола на дейностите, представлява екипа на проекта и самия проект пред отделни лица и институции.
2. Координатор на проекта - Отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на управление на докуметооборота, отчетността и координацията между отделните участници в процеса на изпълнение. Подпомага организационното и административното изпълнение на проекта.
3. Финансов експерт - Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените по проекта разходи.
4. Експерт "Инвеститорски контрол" - Осъществява оперативен контрол в процеса на изпълнение на строително - монтажните дейности, следи за тяхното изпълнение в съответствие с одобрените технически проекти.
Техническото и финансово отчитане по проекта ще бъде извършвано съгласно изискванията на ОУ на ОПРР, договорите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и за финансиране чрез финансов инструмент чрез изготвяне на междинни, годишни и окончателен технически отчети, финансови отчети и искания за плащане. |
0.00
|
0.00
|
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители на проектните дейности: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, според правилата за разходване на средства от Общността, действащото българско законодателство, Системата за финансово управление и контрол на Община Бургас и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки. В рамките на дейността ще се извърши подготовка на тръжната документация и провеждането на необходимите процедури за възлагане изпълнението на дейностите по проекта на външни изпълнители, съгласно ЗОП, публикуване на информации за сключени и изпълени договори и др. Предвижда се провеждането на следните процедури за избор на изпълнители:
1. Обществена поръчка с предмет: „Реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност в Културен дом на Лукойл Нефтохим – гр. Бургас“- открита процедура по ЗОП чл.18 (1), ал.1;
2. Обществена проъчка с предмет: "Извършване на консултантска услуга - упражняване на строителен надзор за строеж "Реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност в Дома на Нефтохимика, пл."Тройката" №1, УПИ I, кв.125 по плана на ЦГЧ, гр. Бургас, ПИ с идентификатор 07079.612.181";
3. Обществена поръчка с предмет "Упражняване на авторски надзор при реализацията на проект „Реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност в Културен дом на Лукойл Нефтохим“ - договаряне без предварително обявление - процедура по ЗОП чл.18 (1), ал.8;
4. Обществена поръчка с предмет: "Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за Културен дом на Лукойл Нефтохим" - открита процедура по ЗОП чл.18 (1), ал.1;
5. Обществени поръчки с предмет "Услуги по осигуряване на публичност и визуализация по проект "Реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност в Културен дом на Лукойл Нефтохим“ - открити процедури по ЗОП чл.18 (1), ал.1.
Подготовката и провеждането на обществени поръчки е ангажимент на Екипа за изпълнение на проекта и дирекция "Обществени поръчки" към Община Бургас.
Всички обществени поръчки по проекта ще бъдат обявени в срок до 3 месеца от влизане в сила на административния договор за БФП и всички договори с изпълнители ще бъдат сключени до 12 месеца от влизане в сила на договора за БФП, съгласно насоките за кандидатстване. |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на строително - монтажни дейности за реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност на Културен Дом на Лукойл Нефтохим: Техническият инвестиционен проект за обект „Реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност в Културен дом на Лукойл Нефтохим“ е изготвен по Договор за безвъзмездна финансова помощ BG161PO001/5-02/2012/029, проект "В подкрепа на инвестиционната програма на Община Бургас за 2014- 2020 г.", по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007- 2013г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Проектното решение предвижда изпълнението на следните строително - монтажни дейности:
1.1.Цялостен ремонт на всички съществуващи зали и помещения с изключение на залата на Общинския съвет, с функционално преустройство на част от помещенията така, че да отговарят на съвременните изисквания за пространства за културни мероприятия и достъпност.
1.2.Реконструкция и ремонт на зрителната зала, сцена и спомагателни пространства с цел привеждането им в съответствие с действащите норми, вкл. противопожарни изисквания и норми за осигуряване на достъпна среда, естетизиране на пространствата, като се запазват най-характерните и интересни елементи от сегашното им оформление и хармоничното им съчетание с нови съвременни решения. Зрителната зала има 605 места в завареното си положение. Новото решение намалява общия брой места до 537 места, но се изграждат 10 места за хора в неравностойно положение.
1.3.Реконструкция и ремонт на покрива - цялостна топлоизолзция и хидроизолация на покрива, подмяна на всички отводнителни елементи и нови детайли на хидрозолацията при тях и при бордовете.
1.4 Изграждане на частична надстройка в зоната около главния вход - увеличаването на височината на сградата в източната част е реакция на новото застрояване в близост. В надстройката се предвиждат две нови многофункционални зали и обслужващи помещения към тях.
1.5.Ремонт на вътрешния двор и свързването му с площада - вътрешният двор заедно със зрителната зала са ядрото на сградата. Отварянето на двора позволява живота в сградата да се свърже с този на площада, придава допълнителна значимост на дворното пространство, което освен като място за почивка ще поеме и по-представителни функции. През него се осъществява бърз достъп от главния вход до различни части на сградата, ще се организират мероприятия на открито.
1.6.Осигуряване на достъп за хора в неравностойно положение до всички обществени зони и помещения, посредством два асансьора и пасарелка на две нива. Предвидени са също достъпни санитарни възли, гримьорни и достъпни места в зрителната зала. Проектът цели осигуряването на достъпен подход до всички обществени помещения, зали и пространства в сградата. Основният достъп за хора със затруднена мобилност е по съществуваща рампа с подходящ наклон и парапети. Този подход може да обслужва всички основни входове на сградата. При стълбището на главния вход се предвиждат два броя парапети по детайл. В двора настилката е равна и не се преодоляват прагове. Новопредвидените стълбища също са съобразени с нормативните изисквания. В зрителната зала са предвидени 10 места за хора с ограничена двигателна подвижност, което е 2% от общия брой.
1.7.Мерки за постигане на енергийна ефективност - проектът предвижда въвеждане на мерки за енергийна ефективност, съгласно доклад за обследване за енергийна ефективност от 2013 г. Към м. юли 2018 г. е извършена актуализация на доклада за оценка на съответствието за енергийна ефективност на инвестиционния проект съгласно чл.196, ал.1 т.6 и чл.9 от ЗУТ, потвърждаваща енергийен клас С, който ще придобие сградата. Изпълнението на пакета от мерки ще повиши класът на енергопотребление на сградата от G на C, с което ще бъде изпълнено изискването на чл.6, ал.1, т.2б от Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия в сгради. |
3 349 347.50
|
4 352 247.99
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за Културен дом на Лукойл Нефтохим: Дейността включва доставка и монтаж на модерно обзавеждане и оборудване, отговарящо на съвременните технически изисквания за акустика, видимост, осветеност, сценични възможности на зали за провеждане на музикални, художествени и друг вид събития, спектакли и културни мероприятия, включително ново сценично осветление и озвучаване за зрителната зала, машина за кино прожекции и др.
Предвиденото в рамките на проекта оборудване и обзавеждане е съобразено с функциите на отделните зали, сградата като цяло и има за цел да обезпечи технически традиционни и популярни събития, които се провеждат на територията на града и общината. Единственото кино, което функционира в Бургас предлага предимно касови прожекции. В същото време градът е традиционнен домакин на кино фестивала "София филм фест на брега", който се провежда в крайно неподходяща за този вид изкуство зала. Популярност набират и други събития, свързани с фестивали и конкурси на документалното и други специфични жанрове на филмовото изкуство. След реконструкцията и модернизацията на Културния дом ще бъде доставена и монтирана кино система, което ще даде възможност за провеждане на фестивали и събития с регионално и национално значение, за каквито липсват условия в момента.
Неразделна част от инвестицията е реконструкцията на дворното пространство и превръщането му в част от културните функции на сградата. Проектът предвижда доставка на мобилна сцена, която ще допринесе за отваряне на сградата към околното пространство, за интеграция на вътрешни и външни събития. |
0.00
|
0.00
|
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството и въвеждане на обектите в експлоатация: За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строително - монтажните дейности по реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност е предвидено осигуряването на строителен надзор в обем и обхват съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, вкл. надзор върху съставяните при строителството актове и протоколи по ЗУТ и изготвяне на окончателен доклад/и по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ. По време на изпълнението на строителството, стротелният надзор следи основно за следното:
1.Законосъобразно започване на строежа съгласно чл. 157 на ЗУТ, включително даване на строителна линия, подготовка и регистриране Заповедна книга и уведомяване всички специализирани контролни органи;
2.Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
3.Приемане СМР в съответствие с изискванията на действащи нормативни документи;
4.Контрол по спазването на изискванията на одобрените инвестиционни проекти и техническите спецификации в съответствие с чл. 169 на ЗУТ;
5.Контрол по спазването на условията за безопасност на труда и пожаробезопасност;
6.Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
7.Контрол на материалите и оборудването в съответствие с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на строителните продукти;
8.Контрол на мерките за енергийна ефективност при реализацията на проекта в съответствие със Закона за енергийната ефективност и наредбите към него;
9. Контрол на опазването на околната среда и управлението на отпадъците в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях;
10.Изготвяне на Окончателен доклад съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползванe /Удостоверение за въвеждане в експлоатация, включително допълване технически паспорт, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Докладът следва да е окомплектован с всички необходими документи, удостоверяващи годността на строежа за държавно приемане.
11.Заснемане и нанасяне в кадастралната карта и кадастралните регистри на строежа и самостоятелните обекти/ при необходимост/, съгласно ЗКИР.
12. Изготвяне на технически паспорти на обектите/строежите съгласно чл. 176(б) от ЗУТ и в обхвата, посочен в чл. 4 от НАРЕДБА № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството, обн. ДВ, бр. 7.
Продължителността на дейностите по изпълнение на строителен надзор ще съответства на графика за реализация на строително-монтажни работи на обекта до неговото завършване, въвеждане в експлоатация и ще приключи с предаване на цялата документация на Възложителя.
Строежът е трета / III- та/ категория, като след изпълнение на планираните строително- монтажни работи, обектът ще бъде въведен в експлоатация след проведена Приемателна комисия от ДНСК. |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на авторски надзор: Авторският надзор по проекта ще бъде осъществяван от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Наредба № 4. Целта му е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, спазването на параметрите на проектите, изготвяне на детайли или друга екзекутивна документация в случай на необходимост и участие в приемателни комисии.
С цел гарантиране качеството на изпълнените дейности и тяхното съответствие с нормативната уредба, както и за функционирането на реконструираните обекти е необходимо извършването на проверка за достъпност на средата в съгласно Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. |
0.00
|
0.00
|
Информация и публичност по проекта: Дейностите по информация и публичност имат за цел да популяризират целите и резултатите от реализацията на проекта, финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие, както и да промотират създаване на условия за насърчаване на културното многообразие, творческата мобилност, развитието на културните индустрии и съвременни форми на творческо изразяване, бизнес инициативите чрез реконструкция и модернизация на Културен дом на Лукойл Нефтохим.
В рамките на дейността са предвидени няколко групи мерки за осигуряване на публичност и повишаване на информираността на заинтересованите страни за целите и ефектите от проекта:
- организиране на публични събития: 2 пресконференции за стартиране и отчитане на резултатите по проекта, както и 2 официални церемонии за стартиране и приключване на реконструкцията и модернизацията на Културен дом на Лукойл Нефтохим .
- осигуряване на публичност и визуализация по време и след приключване на СМР: в съответствие е изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020“ са предвидени изработване и монтаж на билборд по време на строителството и постоянна информационна табела, които ще бъдат поставени на ключови места в близост до обекта.
- през целия период на изпълнение на проекта, регулярно ще бъде подготвяна информация за напредъка на проектните дейности, която ще бъде разпространявана чрез местни, регионални и национални медии, Интернет страницата на Община Бургас и социалните мрежи.
Всички медийни съобщения, информационни материали и събития ясно ще демонстрират финансовия принос на Европейски съюз, чрез Европейски фонд за регионално развитие за реализация на инвестицията. |
0.00
|
0.00
|
Одит на проекта : Въпреки че осигуряването на извършването на ангажимент за договорени процедури във връзка с проекти, финансирани от структурните и инвестиционни фондове на ЕС са задължителни за бенефициента при проекти с размер на предоставената БФП над 200 000 лв. съгласно насоките за кандидатстване за проекти от Културна инфраструктура не е задължителна дейност. Предвижда се извършването на една междинна и една окончателна одитна проверка за осъществявания проект. Дейността ще се финансира със собствени средства и е ангажимент на дирекция "Вътрешен одит" на Община Бургас. |
0.00
|
0.00
|