Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е свързано с осъществяване на инвестиции с цел повишаване конкурентоспособността и постигане на устойчив растеж на фирма „М. В. Ломоносов“ ООД чрез оптимизиране на енергийното потребление в дейността му. За целта са предвидени дейности по осъществяване на инвестиции за изпълнение на препоръчаните мерки за енергийна ефективност, включени в доклада от извършеното обследване за енергийна ефективност и одобрен със становище № BG16RFOP-269 / 07.09.2016 г. на АУЕР.

Заложената в проекта дейност по Елемент А „Инвестиции“ ще бъде изпълнявана при условията и праговете на режим регионална инвестиционна помощ като проектното предложение има за свой основен предмет осъществяването на първоначални инвестиции в дълготрайни материални активи, свързани с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект на фирма „М. В. Ломоносов“ ООД,  както следва по препоръчаните енергийно спестяващи мерки – ЕСМ 1, 2, 3 и 4 в доклада от извършеното обследване за енергийна ефективност: 
Дейност 1. Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на:
1.1. Лазерна портална машина (фибролазерна система) – 1 бр.;
1.2. Хидравлична абкант преса със ЦПУ – 1 бр.;
1.3. Лентоотрезна машина – пълен автомат с хидравлично менгеме с PLC управление – 1 бр.;
1.4. Плоскошлифовъчна машина – пълен автомат с PLC управление – 1 бр.

Заложените в проекта дейности по Елемент  Б „Услуги“ са:

Дейност 1. Извършване на енергиен одит. 
Дейност 2. Консултантски услуги за разработване, документиране и въвеждане на системи за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems).
Дейност 3. Сертифициране на въведените системи за енергиен мениджмънт по стандарт БДС EN ISO 50001.
Дейност 4. Публичност и визуализация съгласно правилата за информация и комуникация.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на: 1.1. Лазерна портална машина (фибролазерна система) – 1 бр.; 1.2. Хидравлична абкант преса със ЦПУ – 1 бр.; 1.3. Лентоотрезна машина – пълен автомат с хидравлично менгеме с PLC управление – 1 бр.; 1.4. Плоскошлифовъчна машина – пълен автомат с PLC управление – 1 бр. : Съществуващо положение и обусловена необходимост от така планираната дейност по отделните позиции: 1. Високоефективна лазерна портална машина (фибролазерна система): Към настоящия момент предприятието не е притежавало подобно оборудване. Отрезните, пробивни и пресови операции без отнемане на стружка, които са основни за производството, в момента се осъществяват на съществуващото неефективно, морално и физическо остаряло оборудване ‐ Гилотина НАЗ121 и Ексцентър преса ПЕ63 (произведени 1989год) с много нисък клас на точност, което води до ниска производителност и големи количества производствен брак. Заложената в проекта за закупуване и въвеждане в експлоатация лазерна портална машина представлява високoскоростна система за лазерно рязане и разкрой на листов материал, работеща на принципа на ''летяща оптика”. В сравнение с други методи за рязане на детайли, при този метод се получават по‐чисти и гладки повърхности на сряза, остър срез и монтирането може да бъде извършено директно без довършителни процеси. Предвиденото по мярката оборудване включва в себе си качество, надеждност, новостите в технологиите и ще доведе до висока ефективност, висока скорост, точност, широк диапазон на приложение, ниска себестойност на работа и поддръжка. В сравнение със съществуващото оборудване общото време за осъществяване на всички операции при обработката на 0,96ml e 0.0027h е около 9 пъти по‐бързо. Класът на точност на обработката е в пъти по‐добра, автоматизираното и изключително точно обработване е предпоставка за брак под 0,5‐0,8%. 2. Високоефективна хидравлична абкант преса с цифрово управление: Производството на ботоли, кюзини, тави, похлупак рифелов и капаци заема дял от 20% от общото производство или 322 012kg за 2015год. По технологична карта, за изработването на типичния детайл – рамо за капак модел Botol (в два основни типоразмера), основен елемент в посочените крайни продукти, се използва Хидравлична абкант преса. Съоръжението е амортизирано, морално и физически остаряло, с много ниска производителност, висок процент на производствения брак и нисък клас на точност в резултат от липсата на автоматизирано управление и необходимост от ръчни настройки и осъществяване на операцията. Предвидената по проекта за закупуване високоефективна хидравлична абкант преса с ЦПУ (автоматично цифрово управление). Съоръжението е с PLC управление на електрическата част. Хидравличната система на този вид съоръжения са от ново поколение, като оптимизират работата на машината, нейната точност и прецизност на огъване, като по‐този начин се намаляват разходите за инструменти. 3. Високоефективна лентоотрезна машина – пълен автомат с хидравлично менгеме с PLC управление: Производството на огради, пилони и пилони заема дял от 21% от общото производство или 338 113kg за 2015 год. За производството тази номенколатура в момента се използва Лентова отрезна машина OH254 (1990год). Съоръжението е амортизирано, морално и физически остаряло, с много ниска производителност, висок процент на производствения брак и нисък клас на точност в резултат от липсата на автоматизирано управление и необходимост от ръчни настройки и осъществяване на операцията. Новата лентоотрезна машина пълен автомат с хидравлично менгеме е с честотно регулиране на скоростта на рязане с инвертор и PLC управление - няколко класа над старото оборудване. 4. Високоефективна плоскошлифовъчна машина – пълен автомат с PLC управление: Шлифовъчната машина не е основна производствена машина, но на нея се извършва обработка на равни (плоски) повърхнини, канали и профилни повърхнини при изработката на щанци, инструменти и резервни части. Предвиденото ново съоръжение ще замени напълно използваното до момента амортизирано оборудване. С въвеждането в експлоатация на другото ново оборудване ще се увеличи цялостното производство и ще е необходимо да се увеличи работата и на шлифовъчната машина при изработването на инструменти. 944 069.00 943 200.00
Извършване на енергиен одит: Извършване на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. По реда на Процедурата BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“ и съобразно изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. първо беше извършен избор на изпълнител като лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Изборът на изпълнител беше извършен чрез събиране на три оферти и спазване на принципите за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация при разходването на средства от Структурните фондове на ЕС. Критерият за избора беше „предложена най-ниска цена“. Енергийният одит (обследването за енергийна ефективност) беше извършен от „СОФЕНА“ ЕООД, като беше представен доклад по образец съгласно Приложение Ц пред АУЕР. Докладът беше одобрен със становище № BG16RFOP-269 / 07.09.2016 г. на АУЕР. Описаната в проекта дейност по Елемент А „Инвестиции“ за придобиване на ДМА по отделните си позиции представлява препоръчаните мерки от доклада. 11 500.00 11 500.00
Консултантски услуги за разработване, документиране и въвеждане на системи за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems).: Разработване и внедряване на Система за Управление – СУ/ Система за енергиен мениджмънт в съответствие с изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 50001. Интегриране с изискванията на вече внедрените СУ по изискванията на БДС EN ISO 14001:2005 – система за управление на околната среда и БДС EN ISO 9001:2008 – система за управление на качеството. 1. Оценка и избор на консултантска организация по реда на Процедурата BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“ и съобразно изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2016 г.. Формиране на екипа: - Формиране на експертна група от консултантската организация и представители на фирмата. Разяснение на задълженията и отговорностите в работния екип и Упълномощения Представител на Ръководството (УПР). 2. Организиране на обучителен семинар в организацията за разясняване на изискванията на стандарта БДС EN ISO 50001. Съпоставка с БДС EN ISO 14001:2005 и БДС EN ISO 9001:2008, които вече са въведени във фирмата. 3. Събиране на информация за дейностите и използваната документация, от Предприятието (включващи процедури, инструкции, вътрешни разпоредби, кореспонденция, отношения между работници и т.н.) и анализ на текущото състояние спрямо БДС EN ISO 50001. 4. Разработка на документи (процедури, инструкции, работни планове, форми и програми): - Подготовка на планове за развитие на документите за СУ (включващи крайни срокове и изпълнител). - Вземане на решение, относно броя и формата на документите, включени в СУ. - Определяне на политика, цели и програми на Предприятието спрямо СУ. - Проверка на разработените документи и коригиращи действия. 5. Интегриране на СУ по БДС EN ISO 50001 с вече внедрените системи за управление – СУ по БДС EN ISO 14001:2005 и БДС EN ISO 9001:2008. 6. Създаване на обща документация на интегрираната система за управление – СУ по изискванията на БДС EN ISO 14001:2005, БДС EN ISO 9001:2008 и БДС EN ISO 50001. 7. Внедряване на интегрираната система за управление – СУ по изискванията на БДС EN ISO 14001:2005, БДС EN ISO 9001:2008 и БДС EN ISO 50001 в компанията. - Практическо обучение, свързано с одобрената обща документация на интегрираната СУ. - Тестване на документите и оценка на тяхната ефективност. - Корекции и Коригиращи действия. - Прилагане на интегрираната СУ в дейността на фирмата. 8. Провеждане на вътрешен одит на интегрираната СУ по БДС EN ISO 14001:2005, БДС EN ISO 9001:2008 и БДС EN ISO 50001. - Организиране на одитиращ екип и назначаване на дата за одита. - Осъществяване на вътрешен одит. - Анализ на резултатите, изготвяне и представяне на доклад от вътрешния одит. - Коригиращи и превантивни действия. 9. Преглед от ръководството. - Упълномощения представител на ръководството, представя резултатите от разработената и внедрена интегрираната СУ по БДС EN ISO 14001:2005, БДС EN ISO 9001:2008 и БДС EN ISO 50001, пред висшето ръководство. - УПР подготвя документите по процедурите за Прегледа от ръководството. - Документите по процедурите, включват: въвеждане данни за контролирани от ръководството дейности, въвеждане на данни за поставените задачи, управление на процесите и крайните срокове за изпълнение. 10. Подготовка за сертификация. Етап на изграждане, документиране и внедряване на съответната система за управление по изискванията на конкретния стандарт, т. е. етап на подготовка Необходимо е за Организацията да ползва компетентна консултантска услуга, която да гарантира правилното изграждане и внедряване на системата по определения стандарт, така че успешно да бъде посрещнат последващия сертификационен одит. 12 500.00 12 180.00
Сертифициране на въведените системи за енергиен мениджмънт по стандарт БДС EN ISO 50001.: Сертификация на СУ по БДС EN ISO 50001 от сертификационен орган акредитиран съгласно ISO/IEC 17021 и по условията на настоящата процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“ и съобразно изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2016. 1. Оценка и избор на сертифициращ орган 2. Провеждане на първоначален сертификационен одит. - Първоначалния сертификационен одит се провежда на два етапа: Първия етап се състои от предварителен преглед на Предприятието и внедрената СУ по БДС EN ISO 50001. Етап 1 трябва да осигури доказателства, че фирмата е готова да посрещне същинския сертификационен одит на етап 2. Провеждане на предварителен одит – Етап 1: - Посещение на място при основната работна площадка на фирмата, откъдето тя управлява и упражнява дейността си. - Оглед на инфраструктурата на фирмата и оценка на степента на обезпеченост с необходимото оборудване за да упражнява предмета на дейност. - Оценка на готовността за одит на Предприятието. - Добиване на необходимата информация относно документираната система и готовността на фирмата за ефективен одит- сертификационен одит. Проверка за наличието на основните изискуеми елементи на документираната система. - Изготвяне на план за одита в Етап 2 (или потвърждаване на вече съществуващия план). Провеждане на сертификационен одит – Етап 2: - Проверка на съответствието по всички клаузи на стандартите по изготвения план за одит. Проверка на наличието на записи и степента на ефикасност, ефективност и функционалност на внедрената интегрирана СУ. - Потвърждаване, че СУ е способна да поддържа съответствие с изискванията на стандарта БДС EN ISO 50001. - Осигуряване на обратна връзка за осигуряване на непрекъснати подобрения. Доклад и последващи действия. - Повдигане на несъответствия, препоръки или отлагане на сертификацията. - Издаване на сертификат (при положителни резултати от одита). 5 800.00 5 700.00
Публичност и визуализация съгласно правилата за информация и комуникация.: Изпълнението на проекта в рамките на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, включва и осигуряване на необходимата публичност и информираност относно проектната инициатива и оказаната подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Всички предвидени дейности за визуализация ще бъдат в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Върху закупеното оборудване ще бъдат поставени стикери, които да удостоверяват, че то е доставено по проект, с подкрепата на ЕС ( Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020) и Република България. На комуникативно място в рамките на производствените помещения на предприятието ще бъдат поставени табла, които ще указват, че в компанията се реализира проект, финансиран от ЕС, съгласно изискванията за визуализация на дейностите и резултатите от проекта. Всички писмени материали и документи, изготвени във връзка с изпълнението на проекта, в това число официална кореспонденция, предоставяни материали на медиите и др., ще упоменават финансовия принос на ЕС и ще бъдат обозначени, съгласно приложимите правила за информиране, комуникация и публичност на ЕС. Дейността е предвидена да отговаря на общите условия на Договора за БФП чл. 6 относно визуалната идентификация и да е в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация. 2 000.00 1 873.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.