Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 672 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е иновативно за община Дулово. Дейностите ще се изпълняват в следните детски заведения: 
   1. ДГ "Мир "- гр. Дулово: център- гр. Дулово; филиал- гр. Дулово; филиал- с. Поройно; 
   2. ДГ "Здравец" - с. Чернолик: център- с. Чернолик; филиал- с. Златоклас; филиал- с. Правда;
   3. ДГ "Пролет - с. Межден;
Проектът ще се изпълнява в съответствие с хоризонталните принципи на Оперативната програма, ще осигури равни възможности без оглед на пол, възраст, раса, етническа, религиозна и полова принадлежност, при сформиране на целевите групи и изпълнение на предвидените дейности. Ще се обучават и информират целевите групи, ще се изисква спазване на мерки за преход към нисковъглеродна, устойчива на изменението на климата, екологично устойчива и използваща ефикасно ресурсите икономика.
Проектът ще допринесе за изпълнение на:
   1. Общинския план за интегриране на ромите в община Дулово  2014 - 2020;
   2. Областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход и други граждани в уязвимо социално положение живеещи в сходна на ромите ситуация; 
   3. Стратегическите цели, определени в Националната стратегия на Република България за интегриране на ромите 2012- 2020;
Проектът включва 2 целеви групи: 
  - 216 деца на възраст 3- 6 години; 
  - 216 родители на деца на възраст между 3- 6 години;
  - 30 участници деца от 3- 6 години; 
  - 30 участници родители на деца на възраст между 3- 6 години; 
Териториален обхват: град Дулово и селата Поройно, Чернолик, Златоклас, Правда, Межден, област Силистра, Република България. Проектът е на стойност 196, 950 лева. 
Проектът е с продължителност 26 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на Проекта : Създаване на ефективна организация за управление, координиране и контролиране на дейностите по Проекта; Осигуряване на необходимия човешки и технически ресурс за постигане на добро управление на проекта; Сформиране на екип, отговорен за успешната реализация на проекта, работещ съобразно принципа на ефективност и ефикасност, осъществяващ оперативния мениджмънт - подготовка, организиране, управление на дейностите по проекта. Екипът ще се състои от ръководител на проекта, координатор и счетоводител. Изготвяне и подписване на договори в т. ч. трудови, допълнителни споразумения, заповеди, граждански договори, договори с изпълнители, заповеди за допълнително възлагане. Подгoтовка на тръжна документация и провеждане на процедури, съгласно ЗОП за избор на доставчик/ци на оборудване и обзавеждане, дидактически материали, учебни пособия и помагала, спортни пособия, оборудване и обзавеждане, театрални костюми, декор за целевите групи в град Дулово и селата Поройно, Межден, Златоклас, Правда и Чернолик; Подписване на договор с избран изпълнител; Доставка на оборудване и обзавеждане, играчки и пособия за целевите групи. Провеждане на ежемесечни работни срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта; Изготвяне на правилници, процедури, вътрешни правила в съответствие с изискванията на ОП НОИР. Изготвяне и представяне в УО на ОП "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014-2020 на междинни и заключителен доклади и финансови отчети съгласно образеца от Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по конкретната процедура; Водене на цялата кореспонденция с ДО (месечни справки, доклади, отчети, уведомителни писма); Провеждане на вътрешен мониторинг на изпълнението на дейностите предвидени в Проекта. Офисът на проекта ще е ситуиран в Административната сграда на Община Дулово и ще е осигурен с необходимата офис техника и консумативи. 17 900.00 0.00
Информиране и публичност : При изпълнение на проектната дейност задължително ще се спазват условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. Ще бъде разработен дизайн на информационните материали, според задължителната визуализация. На входа на Офиса на проекта, както и на входовете на всички седем филиала към трите детски градини и офиса на Сружение "Светлина и за нас" - партньори по проекта ще се разположат пояснителни табели, разясняващи и визуализиращи помощта от европейските фондове. Ще бъдат изготвени и разпространени 1000 броя брошури с информация за Проекта. Банер с информация за Проекта ще се използва по време на публичните събития и групови работи. По проекта, с цел информиране и публичност се предвижда: - Публикуване на информация за хода на Проекта в сайта на общината; - Публикуване на информация в регионално издание за хода и резултатите от изпълнението на Проекта: - Изработване на банер с информация за ОП НОИР и Проекта; - Изработване на 9 информационни табели; - Изработване на стикери, които ще бъдат залепени на закупените по проекта дидактически материали, учебни пособия и помагала, спортни пособия, оборудване и обзавеждане; - Изработени и разпространени 1000 броя брошури с информация за Проекта. 0.00 0.00
Осигуряване на подходяща образователна среда за децата от малцинствените общности, с цел повишаване качеството на обучението и подобряване резултатите от него.: Основен акцент в тази дейност ще бъде обогатяването на речниковия запас на децата от етническите малцинства, от думи на официалния език. Овладяване на устната реч ще способства те да се освободят от страха при общуване. Това ще стимулира успешното справяне на децата в среда, различна от семейната, ще повиши уменията им да общуват с непознати, без да изпитват неудобство от факта, че са билингви. Дейността ще се реализира в условното пространство на седем къщички: 1. къщичка "Приказния свят на думите" - детска театрална студия. Формата на театралното изкуство дава възможности за създаване на езиково пространство , пренесено от реални житейски ситуации, като това първо докосване до театъра като изкуство ще спомогне за изграждане на умения за социално общуване. То стимулира развитието на речта на деца, за които българския език не е майчин. Гарантира равнопоставеност на всеки малък артист. Предлага освен познавателна информация, естетически и нравствени оценки за нещата и явленията от живота. 2. къщичка "Сръчко" - ателие за приложно изкуство. Тези занимания развиват въображението, учат на търпение и сръчност, помагат в изразяването на собствени мисли, идеи и чувства, насърчават общуването и съвместните изяви между децата от различни етноси, , по един нетрадиционен начин. Създава от детето творец. Тук основен акцент отново ще бъде успешното усвояване на български език, толерантност в отношенията, чрез естествения порив на децата за креативност и творчество. 3.къщичка "Аз съм звезда" - сцена за характерни за етносите сценично- музикални изяви. Емоционалното въздействие на детската артистичност, чувство за ритъм и пластика създава емоционален мост между различните културни среди, което е предпоставка за етническа толерантност, търпимост и уважение към традициите и ценностите на другите. Всяка малка "звезда" ще изживее магията на сцената и в светлината на нейните прожектори ще заяви себе си като успешен, харесван и приеман малък човек. Ще отправи послание, че да развиваш уникалните качествата, които си наследил от етноса, към който принадлежиш, може не само да радва и да създава поводи за гордост. Чрез това малките актьори ще отправят послание, че няма "излишни" и по-маловажни хора. 4. къщичка "Порасни семенце"- екология. Заниманията в къщичката ще създадат реални условия децата да се докоснат до тайнството на живота. Общуването сред природата носи много преживявания. Когато детето само посади семе, ежедневно се грижи за него и наблюдава развитието му, изостря наблюдателността си, приобщава се към ежедневен труд и грижи, учи се на съпричастност към всяко нещо в околния свят чрез сетива, чувства и мисли. 5. къщичка " Ура за шампионите"- спорт .Чрез двигателна активност, игра и общуване под влияние на природните фактори - слънце, въздух, вода и чиста околна среда, ще се усъвършенстват познанията на сензорни еталони за цвят, големина и форма, ще се възпита самоконтрол, увереност, спортсменство, дисциплинираност и взаимопомощ. 6. къщичка "Пътешествия" - пътуване. Ще бъде организирана еднодневна екскурзия до град Силистра с познавателна цел. Децата ще се возят на автобус, ще посетят Природен резерват "Сребърна", ще видят река Дунав. За почти всички от тях това ще бъде първо излизане извън града и ще е наситено с емоции и нови преживявания. Всички екскурзианти ще осъзнаят ролята и отговорността на човека за опазването на околната среда. 7. къщичка "Регулировчик" - безопасност на улицата. Съществен елемент от опознаването на обкръжаващата среда е научаването на безопасен маршрут до детската градина, а по - късно и на цялото населено място. Запознаването с правилата на движение на пътя е определящо за осигуряване на безопасността им. Социализацията на децата и интегрирането им в общността включва както задължителните форми за вежливо общуване /поздрав/ , така и съобразяване с рисковете, които могат да заплашат детето извън контролираната среда на образователното заведение и дома. 102 180.00 0.00
Насърчаване на родителите от етническите малцинства за участие във възпитателния и образователния процес на техните деца.: Голяма част от деца от община Дулово, принадлежащи на етническите малцинства, включително роми, в предучилищна възраст, по различни социални причини отпадат или са заплашени от отпадане от образователната система. От друга страна, семейната среда не може да осигури развитие на необходимите познания и умения за училищна готовност. Това е особено значим социален проблем. Привличането на родителите в процеса на образование е предпоставка за повишаване нивото на социална интеграция и успеваемост на деца от етническите малцинства от община Дулово. Ще работим по посока за повишаването на мотивацията за формиране умения и навици в родителите за оказване на подкрепа на децата им за успешна адаптация в предучилищните групи. Самите родители често изпитват затруднения да се справят с възпитанието на децата си и се нуждаят от подкрепата на професионалисти. В повечето случаи, обаче те не са готови да признаят необходимостта от такава помощ, приемат го като констатация, че не са добри родители. Затова са необходими активни действия за повишаване на родителския им капацитет. С настоящия проект предвиждаме да въведем модел на работа с деца от етническите малцинства и техните родители, чрез който семейството получава комплексна подкрепа в развитието на детето. Важен подход в работата ни ще бъде привличане на родителите в съвместни дейности с децата. В дейността насочена към повишаване нивото на владеене на български език от децата е отбелязано, че родителите ще участват максимално, както в етапа на подготовка, така и по време на самите изяви на децата си. За целта, планираме провеждане на консултации със социален работник, психолог, консултант и прилагане на методи като: групова работа /включително групи за взаимопомощ/, обучения и тренинги, индивидуална социална, психологическа и друг вид консултация. Индивидуално и групово ще се разискват различни теми по предварително изготвена програма. За улесняване на този процес ще участват медиаторите и педагозите от дейност 3. Те ще допринасят за изграждане на отношения на доверие и открита комуникация с родителите, които не са представители на етническите малцинства- участници в групите, обученията и тренингите. Това ще съдейства двете страни да преодолеят различията. Успехът на модела се корени в доброто партньорство между всички участници в процеса - учители, деца и родители, което ще гарантира тяхната равнопоставеност и овластяване при вземане на решения и отношения в съвместната работа. Предвиждаме също прилагането на Програма "Библиотека на играчки за деца на възраст от 3 до 6 години и техните родители". Групите за игра в Библиотека на играчките, представляват предварително планирани и организирани срещи, в които по- горе упоменатите специалисти ще подкрепят игровото взаимодействие между родители и деца, и ги насочват в избора на подходящи играчки. Играта е важна и съществена част от детското развитие. Тя е естественият начин, по който децата учат. Чрез нея те разбират и опознават заобикалящия ги свят, усвояват нови умения и роли, развиват въображението си, общуват и създават приятелства. В съвместната игра децата се научават да споделят играчките си, да спазват правила и да си помагат. Играта дава възможност и на родителите да опознаят света на своите деца, да разбират по- добре техните чувства и поведения, и да изградят близък контакт на приемане и доверие. Постепенно, с израстването на детето, игрите и играчките стават все по- разнообразни и подпомагат повече области на развитие. Дейността е насочена както към родители и деца от етническите малцинства, така и към родители и деца от мнозинството, което е предпоставка за формирането на доверие и толерантност между тях. Това е важно условие за превенция на сегрегацията. 75 100.00 0.00
Подкрепа на семейства от маргинализирани етнически общности за включване на децата им в образователната система. : Голяма част от деца от ромската общност от община Дулово по различни социални причини не посещават детска градина, а семейната среда не може да осигури развитие на необходимите познания и умения за училищна готовност. Това води до тяхната социална изолация и по-нататъшно отпадане от училище. Родителите на ромските деца предпочитат децата им да усвояват навиците, културата и поведението на семейството, а не в училището., което за тях е чужда институция. Ще въздействаме на тази негативна нагласа, чрез ресурсите на сформирания по предходната дейност мултидисциплинарен, мобилен екип, който включва психолог, социален работник и консултант. Той ще подпомогне образователното развитие на децата от етнически общности в неравностойно положение. Към момента на подготовка на проектното предложение на територията на Община Антоново не се предоставят услуги, насочени към деца и семейства в риск. Изпълнението на тази дейност от Проекта ще допринесе за осъществяването на връзка между детето, семейството в риск от една страна и от друга страна - образователните институции, чрез прилагане на разнообразни инструменти и подходи, които осигуряват подкрепа на две нива: • на ниво специалисти – чрез работата на психолог, социален работник, юрист; • на ниво общност – чрез включване на образователни медиатори, на разширеното семейство и на местните лидери; Екипът ще работи в следните насоки: • Идентифициране на затруднения, които възпрепятстват интеграцията на детето в детска градина и работа за тяхното преодоляване; • Насърчаване участието на родителите във възпитателния процес; • Работа с родителите от уязвими семейства/семейства в неравностойна ситуация от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си подлежащи на задължителна предучилищна подготовка от редовно посещаване на детска градина; • Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието; • Работа за повишаване на родителския капацитет, от което зависи благосъстоянието на децата; • Превантивна работа „на терен” – в махалата, в селото, във всички компактни общности, в които са съсредоточени семейства в риск. • Индивидуална работа с дете отпадащо или отпаднало от образователната система; • Индивидуална работа с родител на дете отпадащо или отпаднало от образователния процес; • Групова работа с деца; • Групова работа с родители; • Семейно консултиране; • Социално консултиране и информиране; • Психологическо консултиране; • Провеждане на дискусии. • Поддържане на постоянен контакт с другите заинтересовани страни – ДСП, детска градина, лекарски практики, специалисти. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.