Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящето проектно предложение ще се разшири дейността на създаденото звено за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж”  гр.Велинград.  Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще отговаря за успешното и ефективно изпълнение на дейностите по проекта. 
Ще се извърши подбор за наемане на персонал за предоставяне на услуги в домашна среда и обучение на този персонал. Едновременно с това ще започне и подбор на кандидат – потребители, които ще бъдат подробно информирани за целите, дейностите на проекта и начина и сроковете на кандидатстване.
Основната дейност на проекта е предоставяне на почасови услуги на лица с трайни увреждания и възрастни хора над 65 години с невъзможност за самообслужване.Целта на Проекта е да осигури качествена грижа в домашна среда на посочените целеви групи чрез повишено качество на грижа, целенасоченост и гъвкавост на предоставяните социални услуги, както и да се създаде възможност за професионално развитие на членове от семейства, в които има лице с трайно увреждане. Несигурността в социално-икономическия живот рефлектира върху цялото общество и основно върху неговите най–уязвими представители – хората с трайни увреждания, в т. ч. и децата с увреждания. Основните проблеми на тези групи са липсата на социални контакти, на сигурност и възможност за справяне с ежедневни дейности. Хората с увреждания и възрастните хора с невъзможност за самообслужване са изправени пред голям брой пречки за постигане на равни възможности, независимост и интеграция. Ето защо в проектното предложение е заложена дейност за предоставяне на психологическа подкрепа за потребителите на услугите. 
С цел преодоляване на проблемите им  е наложително предоставянето на специализирани грижи, насочени към удовлетворяване на потребностите им. Дейностите за реализиране на проекта са съобразени с особеностите на социалната обстановка в страната и с идентифицираните нужди на хората от целевите групи на територията на общината.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Организация и управление на проекта. Провеждане на процедури по реда и условията на Закона за обществените поръчки: Целта на тази дейност е да се създаде организация за ефективно управление и успешно реализиране на Проекта. В рамките на тази дейност се сформира екип за организация и ефективно управление на Проекта, който се състои от ръководител, двама технически сътрудници и счетоводител. Екипа за организация и управление ще бъде определен от кмета на общината, при съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси. Спецификата на общината налага в екипа за управление на проекта да бъдат включени минимум двама технически сътрудника. Община Велинград се състои от 21 населени места - 1 град и 20 села. Последните не са разположени равномерно на територията на общината. От центъра на Велинград до най-близкото населено място, разстоянието е от 4 км., а най-отдалеченото – на около 45 км., като до повечето села няма осигурен обществен транспорт. Не е задължително членовете на екипа да са служители на общинската администрация. Ще бъдат осигурени материали и консумативи за администрирането на проекта – офис консумативи, канцеларски материали и др. Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни се създават и се съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Актуализират се и се съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, визуализирани с името на Проекта и знамето на ЕС и на ОП РЧР. Архивирането и съхранението на финансовите документи се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл.90 от Регламент (ЕО) № 1083/2006. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите носят всички участници в екипа. 43 996.00 31 265.74
Дейност 2: Кандидатстване, подбор, наемане и обучение на персонал за предоставяне на услуги в домашна среда: Целта на тази дейност е да се извърши подбор на персонал за предоставяне на услуги в домашна среда и обучение на този персонал, с цел придобиване на знания и практически умения за качествено предоставяне на услугата. Подборът и обучението на персонала са насочени към осигуряване на подходящи хора в трудоспособна възраст за предоставяне на качествени и гъвкави социални услуги в общността. Кмета на общината ще назначи комисия, която ще разгледа всички регистрирани заявления и ще проведе интервю с кандидатите, като всеки от тях ще бъде оценен. Всеки кандидат, завършил обучителен курс по сходни програми/проекти, трябва да приложи копие на удостоверение/сертификат (или декларация - свободен текст, с описание за завършения обучителен курс). След подбор екипът изготвя списък с лицата, които следва да бъдат включени в обучение. При изготвянето на списъка се взема предвид изискването, че в обучителния курс могат да бъдат включени само тези лица, които не са преминали обучения по други проекти и програми за извършване на определената по настоящия проект дейност. За недопускане на двойно финансиране, екипът обменя информация с ДСП и ДБТ - Велинград, относно лицата, обучени за предоставяне на такива услуги по национални програми или програми, финансирани от други източници и по друг ред. Обученията ще се извършват от външни експерти и специалисти с подходяща квалификация. Обучението в рамките на настоящия Проект ще се реализира в групов формат, но не повече от 20 души в група, по разработена обучителна програма. Изготвят се присъствени форми за всяка група обучени. За всяко наето лице се създава лично досие, което съдържа подадените от него документи. Екипът ще организира срещи между потребители и одобрени за работа лица, съобразно изразените предпочитания на потребителя. Резултатите от проведените срещи и изборът на конкретния потребител се отразяват в протокол, подписан от двете страни и провеждащия срещата член на екипа. Копия на протокола се съхраняват в досиетата на потребителя и работника.Сключват се трудови договори с избраните лица, в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда и Закона за задълженията и договорите, а всяко лице предоставящо услуги подписва Декларация за спазване на поверителност на личните данни и информацията. Всеки договор се сключва в два еднообразни екземпляра - по един за всяка от страните. По настоящия проект за персонал ще бъдат наемани лица в трудоспособна възраст, като всеки от тях ще може да работи с 1 (един) или повече потребители на услугата по настоящия проект, но в различно време. В рамките на тази дейност ще бъде закупено и доставено оборудване за помещенията в звеното за предоставяне на социални услуги, където ще бъдат работните места на двамата социални работници и психолога. За целта ще бъдат закупени две бюра, два стола, два броя компютърни конфигурации и 1 брой мултифункционално устройство 3 в 1 /принтер, скенер и ксерокс/ . Предвижданата обща стойност на оборудването е 1770 лв. 4 524.00 4 260.00
Дейност 3: Кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за ползване на услугата: В настоящия проект ще се включат хора с трайни увреждания, нуждаещи се от постоянна грижа/обслужване, в т.ч. деца с трайни увреждания, както и възрастни хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Лицата, които желаят да бъдат включени в социалната услуга подават заявление – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице. Екипът по Проекта осигурява служител/екип и обособено помещение за приемане на документите, оборудвано с необходимата техника за дейността и достатъчно количество бланки за кандидатите. Подадените заявления се входират в „Дневник на заявленията от кандидатите за потребители на социалната услуга. Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат своевременно оповестявани на гражданите на цялата община, както и в информационните материали, включени в информационната кампания на Проекта. Подбора на лицата нуждаещи се от предоставяните от звеното услуги ще бъде извършен от комисия определена от кмета на общината, след извършена социална оценка от социалните работници назначени като персонал по проекта. Това се налага от факта, че желаещите да ползват тези услуги многократно ще надхвърли броя на ползвателите, които ще бъдат включени в проекта. След приемане на съответното заявление за всеки кандидат-потребител се създава лично досие, в което се съхраняват подадените документи. На одобрените за потребители на услугата ще се връчат уведомителни писма с информация за последващите процедури. Екипът ще организира срещи между всеки класиран за включване кандидат за потребител и одобрени лица от персонала, съобразно изразените предпочитания на потребителя. Резултатите от проведените срещи и изборът на конкретния потребител се отразяват в протокол, подписан от потребителя, избрания да предоставя услугата и провеждащия срещата член на екипа. Копия на протокола се съхраняват в досиетата на потребителя и наетия работник. След избора се сключва договор със съответния потребител или негов законен представител, в който са регламентирани правата и задълженията на страните по договора. При получаване на информация за некоректно попълнена декларация от кандидат-потребител, относно участието му в други проекти и програми с идентична насоченост, екипът обменя информация с дирекция „Социално подпомагане”. При констатирани невярно декларирани данни се прекратява договора за предоставянето на социалната услуга и се предприемат необходимите законови действия за търсене на отговорност. 0.00 0.00
Дейност 4: Предоставяне на почасови интегрирани услуги според специфичните потребности на потребителите : Като персонал за предоставяне на услуги в звеното ще бъдат наети 14 лични асистенти, 13 домашни санитари и 13 социални асистенти. Социалните услуги ще се предоставя на 66 потребители, живеещи на територията на община Велинград, в продължение на 18 месеца. Като 30 от тях са нови потребители и 36 са потребители от процедура "Нови алтернативи. Предоставянето на почасови услуги стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Кмета и потребителя и/или негов законен представител. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Планът включва дейностите, които са договорени с цел подобряване качеството на живот на съответния потребител. Индивидуалният план се изготвя на база оценката на потребностите от социални услуги. Разписаните конкретни дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя. Индивидуалният план се изготвя в три еднообразни екземпляра, които се подписват от потребителя (или негов законен представител), личния асистент и служител от екипа. Всеки индивидуален план се актуализира от екипа чрез извършване на преглед на всеки 6 (шест) месеца от стартирането на услугата за съответния потребител на база актуализирана оценка на потребностите извършена от „социалния работник”. Преглед на плана може да се направи и по заявка на някои от страните, участващи в процеса на предоставянето на услугата при констатирана промяна на обстоятелства или възникване на друга необходимост. За регистрация на дейностите, свързани с ползването на услуги от всеки потребител ще се води Дневник на потребителя, който се съхранява в дома на потребителя. Като в него лицето което предоставя услугите регистрира посещението и описва дейностите, които е извършил. Записите в Дневника се датира (в т.ч. час от ... до ...), и всеки път се подписва от асистента и потребителя (или негов представител). В дневника „социалния работник” отразява датата и часа на извършения контрол и мнение по предоставянето на услугите. След преустановяване ползването на услугата Дневникът на потребителя се архивира в личното му досие. С цел гарантиране на качество и ефективност при предоставяне на социалните услуги, в рамките на проекта ще се осъществява и вътрешен контрол и от екипа за управление на проекта. В рамките на тази дейност ще бъдат осигурени и доставени материали и консумативи свързани с предоставянето на услугите. Предвижда се да бъдат закупени и доставени маски и ръкавици за ежедневна употреба от страна на персонала при предоставяне на услугите. Очакваната сума за тези материали е 4460 лв. за 18 месеца предоставяне на услугите. Невъзстановим разход ДДС е 892 лв. 433 252.00 409 571.45
Дейност 5: Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Към персонала за управление на звеното за предоставяне на услуги в домашна среда ще бъде назначен психолог или експерт със сходно образование за целите и ефикасното изпълнение на тази дейност. Работата на персонала за предоставяне на социални услуги в звеното е свързана с психологическо и професионално пренатоварване, което налага професионална подкрепа. Този персонал има нужда от планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия. Супервизията има за цел да се извърши проследяване и проверяване работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставяне на качествени услуги на потребителите и избягване на професионалното прегряване. В рамките на тази дейност се предвижда провеждане на индивидуални и групови супервизии с персонала за предоставяне на социални услуги в звеното. Фокусът на проведените супервизии с персонала ще бъде насочен към правилното разпределение на работата с потребителите, според спецификата на характерите на различните потребители. Също така ще се наблегне на анализиране на професионалните и комуникативните възможности на всяко лице от персонала. При провеждане на групови супервизии с персонала за предоставяне на социални услуги ще бъдат обсъждани трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на социалните услуги, както и начина за тяхното разрешаване и преодоляване. 13 600.00 8 205.51
Дейност 6: Предоставяне на психологическа и/или мотивационна подкрепа за потребителите на услуги, спрямо тяхната индивидуална потребност.: Настоящото проектно предложение си поставя за цел да усъвършенства и подобри предоставяните социални услуги в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи. Проектното предложение е насочено към удовлетворяване на нуждите от специализирани грижи за разрешаване на ежедневни битови проблеми в дома им, удовлетворяване на потребностите от социални контакти и др. на хората от целевите групи. В проекта е предвиден механизъм за извършване на оценка на реалните потребности на всеки потребител при кандидатстване, но има необходимост от актуализиране и допълване на направените вече оценки. Броя на часовете за всяко нуждаещо се от услугата лице ще бъде определян, въз основа на оценка на потребностите, в която активна роля има лицето с трайно увреждане (или негов представител). Един от основните резултати на Проекта е постигане на промяна в разбирането за дейностите предоставяни в семейна среда, а именно потребителите и техните семейства да я възприемат като социална услуга предоставяна от лица с професия, а не само като дейност, извършвана от членове на семейството. Изключително често потребностите и ограниченията на хората с различни увреждания са свързани не само с външни, но и с вътрешни фактори. Външните фактори обхващат обществените нагласи и чувствителност към проблемите на хората с увреждания, в повечето случаи недостатъчно добре адаптирана инфраструктура, невъзможност на близките и роднините им да се грижат за тях, ограничени възможности за ползване на различни услуги в общността и осъществяване на социални контакти, което води в много случаи до тяхното настаняване в институция. Гореизброените външни фактори обуславят наличието на вътрешни потребности и ограничения на хората с увреждания като: липса на самочувствие, формирани умения за самостоятелно справяне с ежедневните нужди, формирани умения за пълноценна комуникация с околните и създаване на добри междуличностни отношения и справяне с присъщите им социални роли и предизвикателствата на увреждането. Ето защо лицата от целевите групи по проектното предложение имат нужда от предоставяне на психологическа и мотивационна подкрепа. Към персонала за управление на звеното за предоставяне на услуги в домашна среда ще бъде назначен психолог или експерт със сходно образование за целите и ефикасното изпълнение на тази дейност. 0.00 5 225.86
Дейност 7: Информиране и публичност.: Целта на тази дейност е да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в Проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на информационни материали. Ще бъдат изработени и разпространени: - 2 бр. информационни табели - за общината и Домашния социален патронаж към който е разкрито звеното. - 1 000 бр. информационни брошури за проекта, които ще бъдат разпространени на територията на цялата община, в дирекциите ”Социално подпомагане” и „Бюро по труда” – Велинград и др. Брошурите ще съдържат основна информация за проекта, неговите цели, дейности и начин за участие. В рамките на информационната кампания ще бъдат проведени две пресконференции. На тях ще бъдат поканени местни и регионални медии, което ще повиши информираността на обществото и ще спомогне за разпространение на информацията сред потенциалните бенефициенти. 4 200.00 4 200.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.