Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 050 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 г. възраст вкл., живеещи в община Момчилград, които не са в образование или обучение, и последващото им активирането за включването на пазара на труда. 
Целевата група, обект на интервенцията са Икономически неактивни младежи от 15 до 29 г., които не са в образование или обучение и не са регистрирани в дирекция „Бюро по труда“, живеещи в община Момчилград. 
Това предвиждаме да се постигне , посредством следните дейности:
1.Дейности по идентифициране и насочване на икономически неактивни младежи до 29 г. възраст, посредством провеждане на :
1.1. информационни кампании и събития; 
1.2. трудови борси; 
1.3. индивидуална работа с идентифицираните лица: 
- изготвяне на индивидуален профил за определяне на потребностите; 
- насочване към включване  в обучение; 
- осъществяване на връзка с кандидата , в качеството му на работодател и подпомагане наемането на работа; 
- насочване към активно търсене на работа и подпомагане на регистрация на неактивните лица в дирекции „Бюро по труда“ към АЗ. 
2. Предоставяне на мотивационни обучения за активно търсене на работа, за 30 лица от целевата група. 
3. Предоставяне на обучения за придобиване на втора степен на професионална квалификация по професия 622020 "Озеленител"  и дигитална компетентност за минимум 30 от целевата група -  във връзка с конкретна възможност за наемане на работа след обучението. 
4. Наемане на минимум 24 лица от целевата група на длъжности , съгласно НКПД-2011 - 6113-1003 Озеленител  за период до 6 месеца.
5.Публичност
6.Управление на проекта 
Планирани резултати (Основни Индикатори):
Неактивни участници от 15 до 29 г. вкл., неангажирани с образование или обучение, които при напускане на операцията са ангажирани с образование/обучение, получават квалификация или имат работа – 24 лица
Неактивни участници от 15 до 29 г. извън обучение или образование, включени в идентифициране – 30 лица
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности по идентифициране и насочване на икономически неактивни младежи до 29 г. възраст.: Целта на дейността е да се идентифицират (определят и влезе в контакт) с лица от целевата група от община Момчилград. Дейности по идентифициране и насочване на икономически неактивни младежи до 29 г. възраст, ще се реализират, посредством провеждане на следните стъпки: Етап 1: Провеждане на процедура за избор на Изпълнител по ЗОП с Публична покана на услуга с предмет "Дейности по идентифициране и насочване на икономически неактивни младежи до 29 г. възраст. в община Момчилград ", при следните параметри: 1. Провеждане на срещи и кампании – по въпроси, свързани със заетостта, професионалното информиране и консултиране, относно идентифициране на групите от неактивни лица и техните потребности чрез : 1.1. Провеждане на 10 организирани неформални срещи с лица от целевата група в малките населени места в община Момчилград, с цел участващите лица да се асоциират към активно търсещите работа. Планираме минимум 30 неактивни лица от целевата група да се включат в тези срещи ; 1.2. Организиране и провеждане на информационна кампания „Активни” – целящи насочване на лицата към активно поведение на пазара на труда. Кампанията ще бъде насочена по няколко различни канала - местен ТВ канал, интернет и информационни табели, и брошури. За целта ще се изработи 1 бр.инфо ТВ страница (обява) с минимум 20 излъчвания, 1 бр.информационен интернет сайт, 1 бр.страница във Фейсбук, 1 бр.онлайн анкета попълнена от минимум 50 лица (включително по телефон), 1 бр.електронен информационен бюлетин с минимум 50 абонати; 2.Трудова борса - 2 дена, за минимум 40 участници, включваща: откриване на информационен щанд в сградата на общината и провеждане на организирана среща между работодатели и младежи от града за предоставяне на непосредствена възможност за диалог между лицата предоставящи и търсещи работа, включително и презентации на възможности за получаване на безвъзмездна помощ по различни мерки, финансирани от ЕС и Бюджета на РБългария, За целта ще се осигури зала с предверие, оборудвана с минимум 40 седящи места, маси за провеждане на разговори в предверие, обордуване-мултимедия с екран, преносим компютър, озвучаване , кетъринг за 40 участника за 2 дена, 2 банера, 10 плаката; комплект материали за участници - бадж,папка, химикал, листи, презентация. 3. Индивидуална работа с идентифицираните лица - осигурени от избранията за Изпълнител експерти ще проведат индивидуални срещи с минимум 30 представители на целевата група, с цел тяхното идентифициране, посредством: 3.1. Изготвяне на индивидуален профил за определяне на потребностите; 3.2. Насочване към включване в обучение; 3.3. Осъществяване на връзка с кандидата , в качеството му на работодател и подпомагане наемането на работа; 3.4. Насочване към активно търсене на работа и подпомагане на регистрация на неактивните лица в дирекции „Бюро по труда“ към АЗ. 4.Изисквания за екип от експерти с нужните квалификация и опит за провеждане на дейности по идентифициране и работа с младежи до 29г., включително минимум: 1.Ръководител екип; 2.Експерт "Информационни кампании"; 3.Експерт "Идентифициране и насочване"; 4.Координатор дейности; 5.Материално обезпечаване на планираните дейности с необходимите за целта помещения, оборудване, транспорт, информационни и други материали и консумативи; Етап 2.Изпълнение на дейности по Идентифициране. След процеса на избор на изпълнител по ЗОП, ще се организират и проведат описаните по-горе дейности по идентифициране в тяхната пълнота и при спазване условията на договора и изиксванията на ОП РЧР. В последствие лицат ще могат да изберат от следните възможни „пътеки” за активиране: (1) Връщане в образователната система: отпадналите от образователната система трябва да бъдат насочвани към образователни институции и структури на МОН на регионално и местно ниво за продължаване на образованието. (2) Регистриране в дирекция „Бюро по труда”. (3) Насочване към включване в обучение във връзка с възможност за работа. (4) Насочване към реализация на пазара на труда. 38 600.00 38 600.00
Предоставяне на мотивационни обучения за активно търсене на работа. : Целта на дейността е да се мотивират за активно поведение на пазара на труда лицата от целевата група, които са преминали процес на идентифициране и за които вече има налична информация. Мотивационно обучение е приоритетно насочено към стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване на професионална квалификация и заетост. Мотивационното обучение ще бъде проведено така, че лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост. Обучението ще бъде насочено към усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа, усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места, усвояване на умения за успешно представяне пред работодател. Етап 1.Провеждане на процедура за избор на Изпълнител по ЗОП с Публична покана на услуга с предмет "Провеждане на мотивационно, професионално и обучение по ключови компетенции", включваща за дейност 2 Мотивационно обучение за минимум 30 лица от целевата група, при следните параметри: 1. Хорариум на обучението - 24 учебни часа (45 минути); 1.1. Теория - максимум 12 уч.часа за група; 1.2. Практика - минимум 12 уч.часа за група; 2. Брой на обучаваните лица - минимум 30 лица, разделени в 2 групи; 3. Документ, доказващ завършеното обучение - сертификат. 4.Място на провеждане -изнесено обучение , близо до гр.Момчилград; 5.Форма на обучение - присъствена 6.Програма за обучение (съгласно цитирани по-горе задължителни теми) 7.Всички разходи по обучението са включени в общата цена на договор за обучение; 8.Предложени График на обучението, преподаватели и учебни материали, подлежащи на одобрение от Работодателя. 9.Изискване за капацитет и опит в провеждането на такива обучения на обучаващата организация. 10.Материално обезпечаване на обучението - хотелско настаняване и изхранване за минимум 30 лица (2 нощувки) учебна зала , оборудвана с минимум 15 седящи места, маси за работа в малки групи, оборудване-мултимедия с екран, преносим компютър, озвучаване , 1 банер, минимум 30 комплекта материали за участници - бадж,папка, химикал, листи, презентации; Етап 2. Провеждане на мотивационно обучение След провеждане на процедура за избор на Изпълнител, ще се проведе същинското мотивационно обучение, в пълнота и в съответствие с договора и условията на ОП РЧР. За проведеното обучение Изпълнителят ще предостави пълен доклад по изпълнението му, в едно с приложени доказателства (документи, снимки и др.), включително и попълнени анкети за обратна връзка от участниците и оценка на изпълнените цели и резултати(индикатори). 15 550.00 16 710.00
Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация по професия 622020 Озеленител и дигитална компетентност за минимум 30 лица , във връзка с конкретна възможност за наемане на работа след обучението. : Във връзка с конкретната дейност предвиждаме да се проведе професионално обучение и обучение по ключови компетенции за минимум 30 неактивни лица от целевата група, с цел покриване на образователно-квалификационните изисквания на Работодателя за заеманата длъжност, а именно придобиване на втора степен на професионална квалификация по професия 622020 "Озеленител" , специалност 6220202 "Парково стрителство и озеленяване" и умения за използване на специализиран софтуер, за минимум 30 лица от целевата група. За целта ще се премине през няколко стъпки, както следва: Стъпка 1.Провеждане на процедура за избор на Изпълнител по ЗОП с Публична покана на услуга с предмет "Провеждане на мотивационно, професионално и обучение по ключови компетенции", включваща за дейност 3 : обучение по професия 622020 "Озеленител" и за "Дигитална компетентност" ( специализиран софтуер - Географски информационни системи и Десктоп/мобилни приложения за позициониране и картографиране) за минимум 30 лица, при следните параметри: 1.Наименование и код на професията, и код на специалността - 622020 "Озеленител" за минимум 30 лица; 2. Хорариум на обучението с продължителност не по-малка от 660 учебни часа(45 минути) за курс/група/, по мин. 6 уч.ч./ден; 2.1. Теория - не повече от 50% от учебните часове; 2.2. Практика - не по-малко от 50% от учебните часове; 3. Брой на обучаваните лица - минимум 30 лица, разделени в 2 групи; 4. Документ, доказващ завършеното обучение - свидетелство за професионална квалификация. 5.Място на провеждане - гр.Момчилград; 6.Форма на обучение - смесена/присъствена/дистанционна (допустима само за теория) 7.Програма за обучение (съгласно предложена лицензирана програма) 8.Всички разходи по обучението са включени в общата цена на договор за обучение; 9.Предложени График на обучението, преподаватели и учебни материали, подлежащи на одобрение от Работодателя. 10.Изискване за правосубектност на обучаващата организация., съгл.чл.18 от ЗПОО, както и за капацитет и опит в провеждането на такива обучения, както и материално обезпечаване - зала, оборудване и материали. За "Дигитална компетентност" ( специализиран софтуер - Географски информационни системи и Десктоп/мобилни приложения за позициониране и картографиране) 1. Хорариум на обучението - 45 учебни часа (45 минути); 1.1. Теория - максимум 20 уч.часа 1.2. Практика - минимум 25 уч.часа; 2. Брой на обучаваните лица - минимум 30 лица, разделени в 2 групи; 3. Документ, доказващ завършеното обучение - сертификат. 4.Място на провеждане -гр.Момчилград 5.Форма на обучение - смесена/присъствена/дистанционна (допустима само за теория) 6.Програма за обучение (съгласно предложена утвърдена програма) 7.Всички разходи по обучението са включени в общата цена на договор за обучение; 8.Предложени График на обучението, преподаватели и учебни материали, подлежащи на одобрение от Работодателя. 9.Изискване за капацитет и опит в провеждането на такива обучения на обучаващата организация. Стъпка 2. Провеждане на същинското обучение за придобиване на професионална квалификация по професия 622020 Озеленител и за "Дигитална компетентност" ( специализиран софтуер - Географски информационни системи и Десктоп/мобилни приложения за позициониране и картографиране), за минимум 30 лица, включващо: - Определяне на преподаватели за теория и практика; - Изготвяне и съгласуване на График за обучение; - Осигуряване на учебни материали, пособия и консумативи за теория и практика; - Осигуряване на презентационна и компютърна техника (при нужда); - Провеждане на учебни часове по график; - Водене на учебен дневник на преоподавателя; - Провеждане на междинни тестове (за всеки модул); - Провеждане на държавен изпит по теория и практика; - Издаване и връчване на свидетелства за придобита квалификация по професия, за всички успешно завършили; - Изготвяне на финален доклад от изпълнителя за проведената дейност по професионално обучение и приемане на свършената работа от работодателя. - изплащане на Стипендии 79 950.00 76 735.00
Наемане на лица от целевата група на длъжности , съгласно НКПД-2011 - 6113-1003 Озеленител/Градинар за период до 6 месеца. : Дейността изразява основното желание на Кандидата да осигури заетост на неактивни младежи до 29г., като включва няколко основни стъпки : Стъпка 1.Дефиниране на изискванията на работодателя и подбор на минимум 24 лица от допустимите лица от целевата група, преминали пакет обучения : В процеса на изпълнение на стъпка 1 ще се направи анализ и определят ключовите изисквания на работодателя спрямо длъжността "Озеленител" (Градинар) с код по НКДП 2011 - 6113-1003 . За целта ще се използва подготвената предварително конкретна длъжностна характеристика - шаблон, в която ще се формулират минималните изисквания за образование, опит и умения, както и характеристика и условия на работата. Допълнително ще се вземе решение за бройките по населени места. Лицата от целевата група преминали курсове на обучение по проекта, за които не е осигурена трудова заетост, ще бъдат насочени за регистриране в ДБТ-Момчилград или към продължаващо образование/обучение. Целта е да се състави кратък списък на кандидатите за работа, на база на широко достъпна и прозрачна процедура. Стъпка 2.Наемане на работа на избраните след подбор лица от целевите групи: На одобрените от Кандидата лица ще бъде направено предложение за работа, като за регистрираните от тях като безработни ще бъде спазена процедурата на уведомяване чрез ДБТ-Момчилград. Кандидатът се ангажира да осигури заетост за период до 6 месеца на лица от допустимата целева група, като допускаме подписването на трудовия договр за различните лица да бъде по различно време, но съобразено (не по-рано) от приключване на дейностите по обучение. Лицата ще се наемат по трудово правоотношение, уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство, при обичайните за длъжността стартово заплащане и други условия. 81 000.00 77 192.30
Публичност: Целта на дейността е да се информира обществеността за целите и дейностите по проекта и ролята на ЕС , Националния бюджет и ОП "Развитие на човешките ресурси 2014-2020" за предоставяне на финансовата помощ за неговата реализация. Дейността включва дейности в следната последователност: Стъпка 1. Избор на изпълнител без провеждане на процедура по ЗОП за услуга по "Публичност", включваща: 1.Изработка и поставяне на плакат за визуализация и публичност - 2 броя. Плакатите за визуализация ще съдържат логото на ОП «РЧР» и всички необходими обозначения и ще са изработени с твърда основа. Те са са предназначени за офиса по проекта и залата, в които ще се осъществяват обучението. Минималният допустим размер на плаката е формат А3. Плакатът следва да съдържа следната текстова u визуална информация: - емблемата на ЕС u упоменаването „Европейски съюз"; - наименованието на съфuнансuращuя фонд - ЕСФ; - общото лого за програмен период 2014-2020 , със съответното наименование на финансиращата програма; - наименованието на проекта u главната му цел; - общата стойност на проекта, както u размера на европейското u националното съфинансиране, представен в български лева; - начална u крайна дата на изпълнение на проекта. 2.Отпечатване на 100 броя брошури, с информация за провежданите дейности по проекта. - При стартирането на проекта ще бъдат изработени и отпечатани брошури, които ще съдържат кратка информация за целите, дейностите по проекта и очакваните резултати. Те ще бъдат с технически параметри - А4, цветни, гланц, двустранни, минимум 80 г./м3 Брошурите ще бъдат разпространявани сред обществеността, с оглед популяризиране на настоящия проект, както и разпространение на идеята на проекта, която може да се приложи във всякакви организации, независимо от бранша и големината на организацията. Брошурите, публикациите u сертификатите от проведени обучения, следва да съдържат: - емблемата на ЕС; - упоменаването „Европейския съюз"; - наименованието на съфuнансuращuя фонд - ЕСФ; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма - ОП РЧР; - наименованието на проекта; - адреса на Едuннuя информационен портал. 3.Публикации в местни вестници и интернет издания - 6 бр. (3 във вестник и 3 в интернет издание)Те са предназначени за информиране за старта на проекта, обявите за търсене на неактивни лица и за края на проектните дейности. Първите публикации трябва да съдържат подробна информация за одобрения за финансиране проект , като планираме да бъде направена в рамките на 10 дни от датата на възлагане на дейността по "Публичност и визуализация" . Всеки материал трябва да съдържа минимум следната информация: - емблемата на ЕС; - упоменаването "Европейския съюз"; - наименованието на фонда - ЕСФ; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма; - наименование на проекта; - общата стойност на проекта, както u размера на европейското u националното съфинансиране, представени в български лева. Стъпка 2. Провеждане на същинските дейности по "Публичност ". Всички дейности трябва да се изпълнят в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г по утвърден график, а именно: - указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне , в съответствие с графичните изисквания u правилата за визуална идентичност на: емблема на ЕС, общото лого за програмен период 2014-2020 г. и упоменаване на ЕСФ . - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, когато се използван за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го оперативна програма РЧР се осъществява с подкрепата на ЕСФ. - публикациите на старта и брошурите ще включват кратко описание на проекта, включително на неговите цели u резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; 2 400.00 2 400.00
Управление на проекта: Дейността е ключова за цялостното изпълнение на проекта и има за цел да се гарантира качествено изпълнение на дейностите и ефикасно и ефективно управление на разходите по бюджет, посредством правилно управление на процесите по планиране, реализация, отчетност и контрол. В дейноститта се включва екипа за управление, състоящ се от Ръководител , Координатор, Счетоводител и Технически сътрудник, с разписани детайлни квалификация и отговорности. Дейността включва следните стъпки: Стъпка 1. Сформиране на екип, материално обезпечаване, организация и планиране на дейностите, включваща: - издаване на заповед и сключване на допълнителни споразумения/договори с екипа за управление, включително и определяне на детайлни характеристики за позицията/длъжността; - график за провеждане на избор на изпълнители по отделните дейности, съгласно ЗОП и тяхното възлагане; - актуализиране на графика за провеждане на дейностите (при нужда); - материално обезпечаване на екипа, посредством осигуряване на офис, 4 работни места, телефон/интернет свързаност/, копирна и принтерна техника и доставка на канцеларски материали и консумативи. Стъпка 2. Провеждане на дейностите и мониторинг на изпълнението, включително: - подготвяне на план за вътрешен мониторинг, включващ всички проектни дейности; - изпълнение на планираните дейности, съгласно индикативен график, сключени договори/възложени дейности/ с изпълнители; определяне на конкретен график за всяка една дейност; - провеждане на перманентен вътрешен мониторинг на всички дейности, включително спазването на общите условия на договора за безвъзмездна помощ; - участие в упражняването на външен мониторинг на изпълнението от стран ана ДО или друг компетентен орган. Стъпка 3. Отчет и оценка на изпълнението на проекта: - изготвяне на отчет (доклад) за всяка една дейност от изпълнителя; документиране и съхранение на записите от дейността; - изготвяне на междинни и финален (краен) технически и финансов отчети (доклади) по проекта, включително и утвърдени статистически форми; - изготвяне на искане за възстановяване на изразходени средства по проекта и предоставянето им на ДО; - отчети справки за вътрешни нужди на управлението на проекта (Кмет/Зам.Кмет). - вътрешната оценка за изпълнението на проекта, която ще обхваща както индикаторите за изпълнение , така и сериозността на срещаните проблеми, ефекта от цялостното изпълнение на проекта върху развитието на Общината (по основни показатели за заетост, сектор благоустройство/озеленяване и общ имидж). 22 800.00 22 742.59

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.