Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 321 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проекта предвижда предоставяне на топъл обяд на нуждаещи се лица на територията на Община Куклен, които попадат в обхвата на следните целеви групи по процедурата.
Ще бъдат обхванати до 170 потребителя от гр.Куклен, с.Руен, с.Добралък, с.Яврово, с.Цар Калоян и с.Гълъбово.
Предоставянето на на топъл обяд ще стартира от 01.10.2022г. и е предвидено да бъде в рамките на 36 месеца – ежедневно в работните дни от седмицата.
Дейностите по проекта първоначално са до 30.09.2025г. включително, като по време на изпълнението му ще бъдат взети необходимите мерки за избягване на двойно финансиране и дублиране на обхванатите дейности. Основните дейности по проекта са следните:
- Дейност „Определяне на целевите групи“.
Списък с подадените заявления-декларации от лица, които желаят да бъдат включени като потребители, се изпращат за определяне на принадлежност към целевите групи от ДСП-Родопи. След получаване на отговор от ДСП-Родопи, същия се разглежда от комисия определена с изрична заповед на кмета на общината, като тези които са потвърдени като допустими по процедурата се включват в проекта.
- Дейност „Приготвяне на топъл обяд“.
Изпълнението на дейността по проекта е предвидено чрез възлагане на изпълнител избран по реда на Закона за обществените поръчки.
- Дейност „Предоставяне на топъл обяд“ .
Готовата храна ще се доставя до дома на потребителите.
- Дейност „Реализиране на съпътстващи мерки“
По време на изпълнение на проекта ще се предоставят съпътстващи мерки на потребителите, които ще се състоят в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди, като ползване на различни услуги и получаване на подкрепа, информираност и др.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд: С оглед нуждата от обезпечаване на непрекъснатост на предоставянето на услугата по доставяне на топъл обяд на нуждаещи се лица на територията на Община Куклен, е сключен договор №139/30.09.2022 г. за приготвяне на храна, чрез директно възлагане съгласно разпоредбите на чл. 21 във връзка с чл. 20, ал.4, т.2 от ЗОП. Поради прекратена процедура по ЗОП и с цел осигуряването на храна на нуждаещи се лица, е подписан Анекс №1 от 16.12.2022г. за удължаване на дейностите по договор №139/30.09.2022 г. до 28.02.2023г. След проведена процедура по ЗОП е подписан e нов договор №23/20.02.2023г. със срок до 30.09.2025г. Към него е подписан анекс от 27.06.2024г., относно увеличаване стойността на единичния разход за топъл обяд в размер от 3,20 лв. на 3,64 лв. с вкл. ДДС, считано от 01.07.2024 г. Помещението, в което ще бъде приготвян топъл обяд за представителите на целевите групи, е с адрес гр. Асеновград, кв.«Горни Воден» УПИ 99087.18.69, и е регистрирано по реда на Закона за храните. Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната е с №16070104 на ОДБХ - гр. Пловдив. Материално техническата база в обекта е устроена с цел осигуряване на необходимите помещения и кътове за производството на кулинарни изделия. За да се осигури спазване поточността на технологичния процес и разделеността с оглед защита на храните от кръстосано замърсяване са осигурени необходимите входове за влизане на работния персонал и суровините, и изходи за експедиция на готовата кулинарна продукция и отпадъците. В обекта е налична складова площ, осигуряваща разделност на съхраняваните групи храни. Подовите, стенните, таванните повърхности и тези на вратите и прозорците са направени от непропускливи неабсорбиращи, миещи се и нетоксични материали, които се поддържат в добро техническо и хигиенно състояние. В обекта има обособен СБВ жени и мъже, достъпът до който е през самостоятелен вход. СБВ се състои от необходимия брой гардеробчета за съхранение на личното и работното облекло, тоалетна и бани снабдени с необходимите миещи средства и устройства за подсушаване на ръцете. Броя на лицата пряко ангажирани с храната са шест. Има осигурено място с мивка за приготвяне на работни разтвори и шкаф за съхранение на работните принадлежности и оборудване, който е устойчив на корозия и лесен за почистване. Всички мивки осигурени за измиване на храните са надписани според предназначението им, имат подаване на достатъчно топла и/или студена питейна вода в съответствие изискванията на гр. VII от регл. 852у/2004/ЕО, поддържат се чисти, а когато е необходимо и се дезинфекцират. В обекта технологичното оборудване е изпълнено от алпака - устойчиви на корозия, здрави, лесни за почистване, а когато е необходимо и дезинфекция. Повърхностите позволяват влажно и сухо почистване, вкл. и дезинфекция. Уредите за термична обработка са: конвектомат, фритюрници, ел. скари, газови и електрически котлони. В началото на всяка седмица изпълнителят ще предоставя за одобрение седмично меню. Седмичните менюта трябва да включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, да съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и да са изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл.13, ал.1 от Закона за храните /Обн. ДВ. Бр.52 от 09.юни 2020г./. Дейността стартира на 01.10.2022г. и ще приключи на 30.09.2025г. или до срок определен с допълнително споразумение към административния договор. Топъл обяд на територията на община Куклен ще бъде предоставян само в работни дни, в продължение на 36 месеца, като общия брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта е 750 работни дни. Прогнозно, въз основа на налична информация е определен капацитет до 170 души от гр. Куклен и останалите населени места на територията на общината, които да се възползват от настоящата процедура за предоставяне на топъл обяд. 430 894.40 167 744.00
Предоставяне на топъл обяд: Готовата храна ще се получава чрез доставка до дома на потребителите. Предоставянето ще се извършва във всеки работен ден в часовете между 09.00ч. и 13.00ч. Разноса ще се осъществява при спазване на всички здравно-хигиенни мерки. Като териториален обхват се предвижда в проекта да бъдат включени всички населени места на територията на Община Куклен, а именно: гр.Куклен, с.Руен, с.Добралък, с.Яврово, с.ЦарКалоян и с.Гълъбово. Регистрационните номера на транспортните средства, с които ще се доставя храната до дома на потребителите са: РВ4345СА, РВ2509СМ и РВ2528ТВ. Разноса на храната е разделен между двата автомобила на общината и автомобил собственост на фирмата приготвяща топлите обяди. Основната група лица получаващи топла храна са от общинския център гр.Куклен. Във връзка по-сигурна, бърза и навременна доставка на храната по домовете на потребителите, Община Куклен закупи нов автомобил по проект „Закупуване на нов лекотоварен автомобил за разнос на храна”, финансиран от Фонд „Социална закрила“. Със закупуването на новия автомобил, се подобри и работната среда на обслужващия персонал. 30 162.61 11 742.08
Реализиране на съпътстващи мерки: Със заповед на кмета на общината е определен екип за управление на проекта от общо 17 лица. Всички от екипа взаимно се подпомагат, като са в постоянна комуникация по между си. Съпътстващи мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура се изразяват в индивидуално или групово консултиране и съдействие за: Възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, вкл. такива , финансирани от ЕСФ; Ползване на административни общински услуги; Подпомагане за достъп до здравни и образователни услуги; Управление на семейния бюджет; Опазване на околната среда и ограничаване замърсяването й; Здравословно и балансирано хранене. Координатора в взаимодействие със здравния медиатор и сътрудниците анализират потребностите от конкретна нужда и вида на съпътстващите мерки. След обсъждане с ръководителя на проекта се планира предоставяне на същите. В реализиране на съпътстващите мерки се включват отговорниците за разнос, както и разносвачите на топъл обяд. 30 162.61 11 742.08
Определяне на целевите групи: Проектът предвижда предоставяне ежедневно в работните дни от седмицата на топъл обяд на до 170 лица, попадащи в целевите групи, а именно: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Подбора се извършва от комисия определена от кмета на общината на основание утвърден "Механизъм за подбор на потребители и за предоставянето на топъл обяд на територията на Община Куклен по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“. Стартирането на дейността е стартирала преди подписване на административния договор. При неполучен обяд от потребител, същият се предоставя на кандидат-потребител от списъка на чакащите лица. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.