Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение се основава изцяло на препоръките от извършения енергиен одит в „БКК-95“ ООД, изготвен за целите на процедурата. Проектът цели повишаване на енергийната ефективност и модернизиране на производственото оборудване на предприятието, чрез първоначални инвестиции в ДМА, водещи до разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект на предприятието в гр.Монтана и повишаване конкурентоспособността на „БКК-95“ ООД. С реализирането на проекта и на включените мерки за енергийна ефективност, стопанският обект ще може да произвежда повече от основната продукция - метални колички (за пазаруване и за бита), което ще доведе до по-устойчив растеж на предприятието. Необходимостта от реализирането на проекта е продиктувана от стремежа на предприятието да подобри енергийната ефективност и автоматизира процеса на производство, с което да гарантира своето устойчиво развитие и конкурентоспособност в бъдеще. Проектът предвижда дейности за първоначални инвестиции в материални активи  5 бр. (доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на машини и оборудване) за изпълнението на мерки за енергийна ефективност, включени в доклад от Енергиен одит. Новото оборудване ще увеличи количеството на общата произвежданата продукция годишно при реализиране на енергийни спестявания.
В резултат на изпълнението на проекта се очакват следните ефекти за предприятието:
- повишена енергийна ефективност; 
- подобрена ресурсната ефективност;
- реализирани енергийни спестявания; 
- придобити и въведени в експлоатация нови ДМА- 5 бр.;
- разширен капацитет на стопанския обект в град Монтана за производство на метални колички (за пазаруване и за бита) и повишаване на производствения капацитет на основните продукти с 10%;
- подобрена конкурентоспособност на предприятието;
- подобрено управление на енергийните ресурси чрез внедрен стандарт EN ISO 50001; 
- по-високо ниво на използване на рециклирани суровини.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност по обследване за енергийна ефективност в „БКК-95“ООД: Като част от дейността е предвидено извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, чл. 1 от Закона за енергийната ефективност. Дейността има за цел да оцени нивото на енергийна ефективност в „БКК-95“ООД и изготви препоръки относно повишаване на енергийната ефективност в предприятието, което съвпада с Специфична цел 1 от проекта. Дейността е част от допустимите дейности от Елемент Б „Услуги“. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. На базата на извършения енергиен одит ще бъдат предвидени мерки за повишаване на енергийната ефективност в „БКК-95“ООД и по- специално в съществуващия стопански обект в гр.Монтана. Дейността осигурява сигурност, че мерките и съответно дейностите, които ще бъдат реализирани в проекта, ще имат доказан ефект енергийни спестявания и отговарят на изискванията на процедурата. Това е постигнато и гарантирано по следния начин : 1. Енергийният одит се извършва от правоспособен изпълнител - лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, чл. 1 от ЗЕЕ и 2. Енергийните одити са обект на внимателно разглеждане от АУЕР, органът изготвя Становище за одобрение/неодобрение на представения одит. Затова тази дейност е ключова за изпълнението на проекта и постигане на заложената основна цел в проекта относно подобряване на енергийната ефективност в „БКК-95“ООД. По изисквания на настоящата процедура за подбор на проекти тази дейност по изготвяне на енергиен одит е необходимо да бъде извършена преди подаване на проектното предложение, а доклада от Енергийния одит изпратен за становище на АУЕР до 10.08.2016 г. С оглед на изискването дейност 1 от проекта е изпълнена преди подаване на проектното предложение. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнител, провеждане на процедура за избор на изпълнител и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 1 месец- първи). 2. Изготвяне на Енергиен одит по образец (с продължителност от 2-ти до 3-ти месец вкл.). Стъпката се реализира чрез съвместна работа на избрания изпълнител и представители на фирма „БКК-95“ООД. 3. Подписване на приемо-предавателен протокол за услуги за изготвения Енергиен одит по образец (3-ти месец) и изпращане на посочения адрес за разглеждане и становище от АУЕР. 19 980.00 19 980.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на Кабина за прахово боядисване на детайли с 8 броя автоматични пистолети - 1 брой): Дейността е от Елемент А „Инвестиции“ и е насочена към инвестиции за изпълнение на препоръчаната мярка 1, включена в изготвения Доклад за енергиен одит (извършен от лице, вписано в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ) чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на ДМА- Кабина за прахово боядисване на детайли с 8 броя автоматични пистолети - 1 бр. Мярката е с потвърден ефект на енергийни спестявания gt; 5% (ESR= 76,2%) съгласно доклада.Инвестицията се отнася за Мярка 1- “Смяна на камера за прахово боядисване с нова енергийно ефективна”. „БКК-95“ ООД осъществява своята основна икономическа дейност в код 30.99 по КИД- 2008 Производство на други превозни средства, некласифицирани другаде, съвпадащ с кода на проекта, както е описано в секцията“Допълнително описание“. Като част от описания производствен процес е операцията по Боядисване на детайлите, влагани в основните продукти. С осъществяване на първоначална инвестиция в ново оборудване ще се запази базисния производствен процес, който включва операцията Боядисване на детайлите, но той ще се изпълнява по по-ефективен начин. В следствие на инвестицията предприятието ще постига по-голям брой боядисани детайли (по-голяма боядисана площ) за единица време, което ще доведе до преодоляване на забавянето и капацитета на производство в тази операция и съответно до разширяване на капацитета на стопанския обект в гр.Монтана за производство на повече готови изделия метални колички. Целта на инвестицията отговаря на специфични цели 2 и 3, общата цел, заложени в проекта и ще допринесе пряко за тяхното постигане. Тя ще доведе до постигане на значително по-високо равнище на енергийна ефективност, по- висока производителност и капацитет. Към момента операцията по Боядисване се осъществява в съществуваща кабина за прахово боядисване, която работи на ръчен принцип. За целта са ангажирани 4 работника на 2 смени (по 2-ма/смяна). По данни от Енергийния доклад поради грешки на операторите 7% от детайлите се пребоядисват, с което се забавя производствения процес допълнително. Съществуващата кабина е с капацитет от 30 m2/час при инсталирана мощност от 14 kW. Ръчните операции позволяват производителност от 60% от максималния капацитет, т.е. реално достиганата производителност към момента е 18 m2/час. Средният разход на боя е 170 гр./м2, който расте в случаите на пребоядисване, а енергийна интензивност е 0,78 kWh/ m2. Инвестицията в новата Кабина за прахово боядисване на детайли с 8 броя автоматични пистолети ще доведе до автоматизиране на процеса, което позволява по-висока скорост на работа (по-висока производителност), намаляване на разхода на материал и повишаване на качеството на боядисване. Тя е с по- ниска инсталирана мощност – 10 kW при капацитет 90 m2/час, т.е. отчита се 3 пъти по- висока производителност спрямо старата машина при 28,5% по-ниска инсталирана мощност. Боядисаните детайли с новата машина ще бъдат 217 728 m2/ год.,което е със 145152 m2/ год .повече спрямо старата (72 576 m2/ год.) Средният разход на боя от 150 гр./м2, а енергийна интензивност е 0,19 kWh/ m2.Спестените въглеродни емисии при работа с новата машини е 105,7 tCO2/год.С внедряване на новото оборудване персоналът ще бъде намален до 1 оператор на смяна.При новата машина се намалява до минимум риска от пребоядисване на детайлите. Машината позволява използване на рециклиран прах в кабината, което е подробно описано в точка 11.4 от Формуляра. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец). 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец). 3. Доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на ДМА- Кабина за прахово боядисване на детайли с 8 броя автоматични пистолети - 1 брой, завършвайки с подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец). 199 103.49 199 100.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на Линия за опаковане на плоски пакети - 1 брой): Дейността е от Елемент А „Инвестиции“ и е насочена към инвестиции за изпълнение на препоръчаната мярка 2, включена в изготвения Доклад за енергиен одит (извършен от лице, вписано в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ) чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на ДМА- Линия за опаковане на плоски пакети - 1 бр. Мярката е с потвърден ефект на енергийни спестявания gt; 5% (ESR= 51,14%) съгласно доклада. Инвестицията се отнася за Мярка 2 от Енергийния одит. Като част от описания производствен процес в секцията “Допълнително описание“ е операцията по опаковане/фолиране на готовата продукция. С осъществяване на първоначална инвестиция в ново оборудване ще се запази базисния производствен процес, който включва операцията опаковане/фолиране, но той ще се изпълнява по по-ефективен начин. В следствие на инвестицията предприятието ще постига по-голям брой опакована продукция за единица време, което ще доведе до преодоляване на дефицитите в осъществяването на тази операция и с постигнатите резултатите от останалите мерки ще доведе до разширяване на капацитета на стопанския обект в гр.Монтана за производство на повече готови изделия метални колички. Целта на инвестицията отговаря на специфична цел 2 и общата цел,заложени в проекта и ще допринесе пряко за тяхното постигане. Тя ще доведе до постигане на значително по-високо равнище на енергийна ефективност, по- висока производителност и капацитет. Към момента операцията по опаковане/фолиране на готовата продукция се извършва на опаковъчна инсталация, експлоатирана от 2005 г. (11г.). Тя се характеризира с голям брой ръчни операции, обслужва се от 16 работници на 1 смяна (8ч.). Нейният капацитет е 175 пакета с размери 700х500х100 на час . По данни от Енергийния доклад поради грешки на операторите 5% от случаите се налага смяна на опаковката, с което се забавя производствения процес допълнително и води до загуби от опаковки. Старата опаковъчна инсталация е с инсталирана мощност 56 kW. Инвестицията в новата Линия за опаковане на плоски пакети ще доведе до висока скорост на автоматизирано опаковане, последователност и оптимизиране на качеството на опаковката, намаляване на специфичните разходи на електроенергия и намаляване на разходите за брак. Новата машина е с по- ниска инсталирана мощност – 43 kW при капацитет 275 пакета /час, т.е. отчита се 57% по- висока производителност спрямо старата машина при 23% по-ниска инсталирана мощност. Бракуваните опаковки с новата линия ще спаднат до 2%. Опакованите изделия с новата линия ще бъдат 554 400 бр/ год.,което е със 201 600 бр./ год.повече спрямо старата (352 800 бр./ год.). Енергийна интензивност с новата машина е 0,16 kWh/ m2, при 0,32kWh/ m2 със старата .Спестените въглеродни емисии при работа с новата машини е 74,30 tCO2/год. С внедряване на новото оборудване персоналът ще бъде намален до 11 оператори. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец). 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец). 3. Доставка, монтаж, инсталиране, изпитване, въвеждане в експлоатация на ДМА- Линия за опаковане на плоски пакети - 1 брой, завършвайки с подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец). 98 100.00 98 100.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на Компресор за сгъстен въздух- 1 брой и Инсталация за сгъстен въздух на цех „Основен“ - 1 брой): Дейността е от Елемент А „Инвестиции“ и е насочена към изпълнение на препоръчаната мярка № 3, включена в изготвения Доклад за енергиен одит чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на ДМА- Компресор за сгъстен въздух- 1 брой и Инсталация за сгъстен въздух на цех „Основен“ - 1 брой.Мярката е с потвърден ефект на енергийни спестявания gt; 5% (ESR= 56%). За работата на над 70% от машините в Цех „Основен“ е необходимо захранването на консуматива сгъстен въздух, който към момента се осигурява от стар бутален компресор. В следствие на инвестицията всички машини, които се захранват от сгъстен въздух ще работят по- ефективно. В комбинация с постигнатите резултатите от останалите мерки ще доведе до разширяване на капацитета на стопанския обект в гр.Монтана.Целта на инвестицията отговаря на специфична цел 2 и общата цел в проекта и ще допринесе пряко за тяхното постигане. Към момента наличния компресор е много амортизиран, което води до по-продължителна работа за достигане на номиналното налягане и дебит в системата и увеличена консумация на енергия. Наличната инсталация за пренос на сгъстен въздух е изградена със стоманени тръби, с малки сечения преди повече от 20 г.Тя е неподходяща за използване при високо налягане и комбинирано със стария компресор води до следните дефекти в произвеждания за машините сгъстен въздух: 1.наличие на много течове на въздух-води до по-продължителна работа на компресора за достигане на необходимото налягане и неефективно използване на електрическата енергия. 2.отчитат се големи падове на налягането в пневматичните трасета, това води до недостиг на въздух за производствените машини.При липса на необходимото налягане и дебит,те спират,т.е по- ниската производителност. 3.сгъстеният въздухът, който се произвежда е примесен с масло, поради течове в стария компресор и задръства въздушните филтри и разпределители на захранваните машини. По данни на предприятието всяка седмица между 5 и 6 от машините са в ремонт (разглобяване, почистване на задръстените части и сглобяване).Спирането на работа за ремонт води намаляване на производствения капацитет в процесите „разкрояване“ и „щанцоване“ с 20%. 4. наличието на постоянен конденз и ръжда в инсталацията налага често спиране на работа. При трисменен режим на работа спирането на работа за 1 денонощие е в размер на 3 часа или 12,5% от времето, когато производителността на машините намалява до 0. Инвестицията в: Компресор за сгъстен въздух и Инсталация за сгъстен въздух на цех „Основен“ ще доведе до постигане на висока степен на автоматизация и ефективност. Компресорът работи с инверторен мотор и произвежда толкова сгъстен въздух, колкото е необходим, т.е. максимална енергийна ефективност при значителни икономии на разходи за експлоатация. Инсталацията е изградена за работа с газове под налягане, минимизиращи падовете на налягане в тръбопроводите и възможност за бърза реорганизация на структурата на системата чрез наличните „бързи връзки“. Течовете ще бъдат сведени до 0, правилно оразмерената пневматична система ще доведе до елиминиране на загубите на въздух в системата и ще позволи нормалната работа на машините в цеха без спиране. В новата инсталация няма да има механични замърсявания/ръжда/, конденза ще се отделя с кондензоотделители и произвеждания сгъстен въздух е с гарантирано качество, което свежда ремонтите поради лошо качеството на въздуха до 0. Спестената консумация на енергийни разходи е 125950 kWh чрез новите активи. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка, монтаж, инсталиране, изпитване, въвеждане в експлоатация на ДМА- Компресор за сгъстен въздух- 1 брой и Инсталация за сгъстен въздух на цех „Основен“ - 1 брой, завършвайки с подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец). 92 000.00 0.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на Тръбоогъвни машини - 2 бр.): Дейността е от Елемент А „Инвестиции“ и е насочена към инвестиции за изпълнение на препоръчаната мярка№4, включена в изготвения Доклад за енергиен одит (извършен от лице, вписано в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ) чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на ДМА- Тръбоогъвни машини - 2 бр.Мярката е с потвърден ефект на енергийни спестявания gt; 5% (ESR= 95,55%) съгласно доклада. Инвестицията се отнася за Мярка 4 от Енергийния одит. Като част от описания производствен процес в секцията “Допълнително описание“ е операцията по огъване на детайлите, които се влагат в готовата продукция- метални колички. С осъществяване на първоначална инвестиция в новото оборудване 2бр. Тръбоогъвни машини ще се запази базисния производствен процес, който включва операцията огъване, но той ще се изпълнява по по-ефективен начин. В следствие на инвестицията предприятието ще постига по-голям брой огънати детайли за единица време, които ще бъдат вложени в основния продукт- метални колички. „Тясното място“ в производството, което се получава от неефективността на операцията по огъване ще бъде преодоляно с осъществяване на проекта и с постигнатите резултатите от останалите мерки ще доведе до разширяване на капацитета на стопанския обект в гр.Монтана за производство на повече готови изделия метални колички. Целта на инвестицията отговаря на специфична цел 2 и общата цел, заложени в проекта и ще допринесе пряко за тяхното постигане. Тя ще доведе до постигане на значително по-високо равнище на енергийна ефективност, по- висока производителност и капацитет. Към момента операцията по огъване се осъществява на 3 стари тръбоогъвни машини произведени съответно през 1988 г, 1998 г, 2004 г. Машините са амортизирани и изискват множество ръчни операции за подготовка и позициониране на детайлите за всяка огъвка, което води до снижаване на реалната скорост на огъване до 4 бр. на минута.Машините се обслужват от 6 работници, разпределени в 2 смени.По данни на Енергийния одит се отчита около 5% брак за всяка от машините. Енергийната интензивност на машините е 0,041666 kWh/бр. Инвестицията в новите две Тръбоогъвни машини ще доведе до по-висока производителност;надеждност; по-ниски разходи за поддръжка и персонал. Те имат включено автоматично подаване и позициониране на детайла в машината и ръчна операция по подаването на детайлите към машината.Номиналният капацитет на новите машини е 120 огъвки/минута, но поради ръчната операция за подаването на детайлите към машината реалната скорост на 1 машина е 24 огъвки на минута ( т.е. с 6 пъти по-висока реална производителност спрямо старите машини). По данни на Енергийния одит инсталираната мощност на една машина е 16,7 kW, разпределена между 12 двигателя. Във всеки един момент от времето работят най-много два от двигателите, което означава, че средният коефициентът на натоварване е 0,16. Енергийната интензивност на машините е 0,001855kWh/бр., което 22 пъти по- малко в сравнение със старите. Спестената консумация на енергийни разходи е 462293 kWh при работа с новата машини, а спестените въглеродни емисии- 378,62 tCO2/год. С внедряване на новото оборудване персоналът ще бъде намален до 4 оператора (по 1 на всяка машина/смяна). Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец). 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец). 3. Доставка, монтаж, инсталиране, изпитване, въвеждане в експлоатация на ДМА- Тръбоогъвни машини - 2 броя, завършвайки с подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец). 504 000.00 504 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на 5 осен Металообработващ център- 1 бр.): Дейността е от Елемент А „Инвестиции“ и е насочена към инвестиции за изпълнение на препоръчаната мярка№5, включена в изготвения Доклад за енергиен одит (извършен от лице, вписано в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ) чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на ДМА- 5 осен Металообработващ център - 1 бр.Мярката е с потвърден ефект на енергийни спестявания gt; 5% (ESR= 95,2%)съгласно доклада. Инвестицията се отнася за Мярка 5 от Енергийния одит. Като част от описания производствен процес в секцията“Допълнително описание“е операцията по Изработване на матрици за изделията, както и Разкрояване, щанцоване и изтегляне, огъване. Фрезоването е операция, която се включва и двата процеса, като чрез фрезоване се изработва инструментална екипировка за машините, които произвеждат детайли за основния продукт- метална количка и се осъществява обработка на метални детайли, влагани отново в основния продукт. С осъществяване на първоначална инвестиция в новото оборудване 5 осен Металообработващ център ще се запази базисния производствен процес, който включва операцията фрезоване, но той ще се изпълнява по по-ефективен начин. В следствие на инвестицията предприятието ще постига по-голям брой фрезовани детайли/ инструментална екипировка за единица време, които ще бъдат вложени или използвани за изработването на основния продукт. Неравномерното разпределение на производствения капацитет между отделните операции в рамките на производствените етапи Изработване на матрици за изделията и Разкрояване, щанцоване и изтегляне, огъване ще бъде преодоляно с инвестицията в новата инвестиция.Общо с останалите мерки ще доведе до разширяване на капацитета на стопанския обект в гр.Монтана за производство на повече изделия-метални колички.Целта на инвестицията отговаря на специфична цел 2 и общата цел,заложени в проекта и ще допринесе пряко за тяхното постигане. Тя ще доведе до постигане на значително по-високо равнище на енергийна ефективност, по- висока производителност и капацитет. Към момента „БКК 95“ ООД разполага с няколко фрези, три от които са включени в мярка № 5. Те са силно амортизирани, произведени в периода 1985-1989 г. Повечето операции се изпълняват с помощта на квалифициран оператор, като почти е невъзможно да бъдат извършвани автоматични обработки на детайлите. Фрезите се обслужват от 3 работници. По експертна оценка, описана в Енергийния одит, производителността на старите фрези е следната: за 1 минута фрези 2 и 3 ще фрезоват 0,0000112 m3, а стара фреза 1- 0,000036 m3. Скоростта на отнемане на материал за стари фрези 2 и 3 е: 0,08792 кг./min зафреза 1 е 0,2826 кг/min. Специфичният разход на енергия е 4,47 kWh/кг. Инвестицията в новия 5 осен Металообработващ център ще доведе до по-висока производителност; подобрена енергийна ефективност; по-ниски разходи за персонал. Максималната мощност на тази машина по технически характеристики е 32 kW, а максималната работната мощност по данни на Енергийния одит е 13 kW.Новият център не изисква операторско присъствие след пуск в автоматичен режим, а единствено зареждане от оператор на програма и настройка на режимите,което води до 8 пъти намаление на разхода за труд. Производителността на новия център е за 1 минута- 0,000128 m3 (11 пъти по- висока). Специфичният разход на енергия е 0,22 kWh/кг (т.е. 20 пъти по- малко). Скоростта с металообработващия център е 1,0048 кг./ min.За една година трите стари машини ще обработят общо 33271,74 кг. материал, а металообработващия център ще обработи 72924,36 кг. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец). 2.Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец). 3. Доставка, монтаж, инсталиране, изпитване, въвеждане в експлоатация на ДМА- 5 осен Металообработващ център - 1 брой, завършвайки с подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец). 370 000.00 370 000.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт по стандарт EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните 2 поддейности: 1. консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт EN ISO 50001 в „БКК-95“ ООД 2. консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарти EN ISO 50001 в "БКК-95" ООД. Дейността е част от Елемент Б „Услуги“. Целта на дейност 7 е развитие и укрепване на управленския капацитет на „БКК-95“ООД относно управление на енергийните ресурси чрез подкрепа за въвеждане и сертифициране по стандарт EN ISO 50001, което ще доведе до изпълнение на специфична цел 4 на проекта, а именно: “Да се подобри управлението на енергийните ресурси чрез съответствие на управлението на „БКК-95“ ООД с изискванията на стандарт EN ISO 50001.“ „БКК-95“ ООД е компания, която демонстрира корпоративна отговорност чрез постигане на цели и осъществяване на дейности за постоянно подобряване на управленския и организационния капацитет, особено по отношение на управлението на околната среда, енергийните ресурси и стремеж към постигане на устойчиво развитие на предприятието като цяло. В тази връзка една от целите на ръководството е подобряване на енергийната ефективност в предприятието, което е част от основната цел на проекта. Затова успешното въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на международния стандарт EN ISO 50001 е ключово за „БКК-95“ООД, защото постигането на по-високо ниво на енергийната ефективност в предприятието е неразривно свързано с подобряване на управленския капацитет по отношение на управлението на енергийните ресурси в предприятието. Ползите от въвеждане и сертифициране по изискванията на международния стандарт EN ISO 50001 по отношение на укрепване на управленския капацитет са: •Внедрен механизъм за правилно прилагане на контролните механизми за енергийно управление •Систематично управление на енергията, което да постига намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи •Прилагане на специфични изисквания към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики •Възможност за гъвкавост и промяна на управлението спрямо променящи се енергийни характеристики,възможност за непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление •Овладяване на инструменти за разработи енергиен мониторингов план •Лесно се интегрира към останалите стандарти за управление тип ISO Съответните ползите за предприятието като цяло са: •Намаляване на емисиите без отрицателно въздействие върху дейността •Непрекъснато подобряване на използването на енергия и постигане на енергиен баланс, увеличаване на ефективността от използваната енергия •Изградена корпоративна култура сред ръководството и служителите за по-ефективно използване на енергията. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на двама изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/2016 г. за консултантска услуга по въвеждане- 1бр., и консултантска услуга по сертифициране – 1бр. на EN ISO 50001 (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец). 2. Провеждане на процедура за избор на двама изпълнители чрез оповестяване на съобщение за набиране на ценови предложения по реда на чл.2, ал.7 от ПМС 160/01.07.2016 г. и сключване на договор с тях (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец). 3. Изпълнение на консултантска услуга по въвеждане на система за енергиен мениджмънт по стандарт EN ISO 50001 (с продължителност от 5-ти до 10-ти месец вкл.). Подписване на приемо-предавателен протокол за извършената услуга. 4. Изпълнение на консултантска услуга по сертифициране на EN ISO 50001 (с продължителност от 11-ти до 12-ти месец вкл.). Подписване на приемо-предавателен протокол за извършената услуга и придобиване на 1 брой сертификат по EN ISO 50001. 20 000.00 19 800.00
Дейност за публичност и визуализация: Целите на дейността за публичност и визуализация на проекта са: •да повишат обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПИК 2014-2020; •да информират широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; •да гарантират прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; •да информират за източника на европейско съфинансиране –Европейския фонд за регионално развитие. Мерките, включени в настоящата дейност са съобразени с изискванията за информация и комуникация в Приложение XII „Информация и комуникация относно подкрепата от фондовете” от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, с Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020, както и с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020". Дейността включва изпълнението на следните мерки: 1. Включване в уеб- сайта на „БКК-95” ООД на кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, текст относно финансовата подкрепа от Европейския съюз (вкл.всички задължителни елементи)- до два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. 2. Изработка и поставяне на Плакат- 2 бр. Плакатът ще съдържа информация за проекта, вкл. финансовата подкрепа от ЕС и ще бъде поставен на видно за обществеността място в офиса на предприятието и в производствената база (гр.Монтана ул. "Иван Давидков" № 2), където ще се изпълнява проекта и ще бъдат разположени активите по проекта. Плакатът ще съдържа всички задължителни елементи, изброени в Условията за изпълнение на проекта, Единен наръчник. 3. Изработка и поставяне на Постоянна обяснителна табела - 1бр. Тя ще бъде изработена в края на проекта при приключване на дейностите и поставена на видно за обществеността място в производствената база в с гр.Монтана, ул. "Иван Давидков" № 2, където ще бъдат разположени активите по проекта. Табелата ще съдържа всички задължителни елементи, изброени в Условията за изпълнение на проекта, Единен наръчник. 4. Изработка и поставяне на Информационен стикер- 7 бр. Стикерът ще обозначи закупените и доставени ДМА (Кабина за прахово боядисване на детайли с 8 броя автоматични пистолети - 1 бр., Линия за опаковане на плоски пакети - 1 бр., Компресор за сгъстен въздух- 1 бр.,Инсталация за сгъстен въздух на цех „Основен“ - 1 бр., Тръбоогъвни машини - 2 бр , 5 осен Металообработващ център- 1 бр.) в рамките на проекта. Той ще бъде поставен на подходящо място на повърхността на всяка бройка от придобитите ДМА. Стикерът ще опише информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК 2014-2020. Във всяка информация, документ, отчет, обяви, публикации и др. изготвяни при изпълнението на проекта ще се посочва, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 и ще съдържа номера на проекта.Освен това при описаните мерки ще се съдържат всички задължителни елементи за указване съфинансирането на проекта от ЕФРР. Стъпки за реализация на дейността: 1.Включване в уеб- сайта на „БКК-95” ООД кратко описание на проекта - до два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ; 2.Подготовка на документация за избор на изпълнител (с продължителност от 1 месец в рамките на първия месец от проекта). 3.Оповестяване на публично съобщение за набиране на ценови предложения по реда на чл.2, ал.7 от ПМС 160/01.07.2016 г. и ЗУСЕСИФ и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 1 месец в рамките на втория месец от изпълнението на проекта). 4. Изработка и поставяне на Плакат- 2 бр.; Постоянна обяснителна табела- 1бр. ; Информационен стикер- 7бр.(с продължителност от 3-ти до 12-ти месец вкл.). 300.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.