Реализиране на пазара на предприемаческата идея (Дейността ще бъде извършена чрез наемане на квалифициран персонал - 5 бр., наема на работно помещение за 18 месеца, закупуване на лаптопи - 3 бр., многофункционално устройство - 1 бр., сървър - 1 бр., таблети - 2 бр., смарт мобилни телефони - 2 бр., прожектор - 1 бр., LCD дисплей - 1 бр., интернет рутер - 1 бр., мобилен принтер - 1 бр., ... : Дейността обхваща разработването и пазарната реализация на софтуерна платформа за мобилни устройства за опосредстване на комуникацията между управителите и обитателите на сгради и комплекси с различно предназначение (Платформата). Това обхваща, от една страна, разработване на компонентите на Платформата, реализиране на прототип в продуктивна среда и провеждане на необходимите тестове с цел осигуряване на качеството, а от друга страна, представяне на продукта пред потенциални клиенти и партньори чрез разработване на пазарен анализ и маркетингов план и участия в семинари и събития на браншови организации.
За реализиране на дейността ще бъде сформиран екип от 5 квалифицирани експерти, които ще дефинират структурата и съдържанието на платформата, ще разработят алгоритмите, необходими за осигуряване функционирането на системата, ще тестват системата и компонентите й по отношение на сигурността и качеството й, ще представят Платформата на потенциални клиенти и ще търсят тяхната обратна връзка за подобряване на продукта.
Цялостната работа ще се ръководи от предприемача в ролята й на Мениджър "Бизнес развитие". Тя ще дефинира концептуално продукта и ще промотира платформата пред потенциални клиенти и браншови организации. Тя ще бъде подпомагана от Продуктов мениджър по отношение на дефиниране и анализ на потребителските и нормативни изисквания и управлението на промените в софтуерните изисквания и версии.
За да се осигури адекватност на мобилната платформа спрямо потребностите на пазара, за последните 6 месеца от проекта ще бъде нает Експерт "Проучвания", който ще проведе интервюта с представителна извадка от потенциалните клиенти. На тази база ще бъдат взети решения за модификации на продукта.
Старши програмистът и Програмистът ще разработят софтуерната платформа за мобилни устройства на базата на заданието, подготвено от Мениджър "Бизнес развитие" и Продуктовия мениджър.
След приключване на проекта се предвижда Мениджър "Бизнес развитие", Старши програмистът и Експерт "Проучвания" да останат на трудов договор за минимум 6 месеца с цел да оптимизират продукта след пускането му на пазара.
За реализация на предвидените дейности ще бъдат наети работни помещения в обл. Благоевград, където екипът ще извършва развойната дейност. Там ще бъде инсталирано и оборудването (собствено и закупено по проекта), необходимо за разработването и реализирането на пазара на предприемаческата идея.
Ще се закупи хардуерно оборудване (съгл. техническата спецификация), което ще бъде използвано за извършване на проучвания, анализ на данни и протоколиране на изследванията, разработване на алгоритмите за компонентите на системата, както и за презентационни цели с цел популяризиране на продукта пред потенциални клиенти. Предвиденото за закупуване оборудване обхваща:
- лаптопи за разработване на софтуер (2 бр.) и сървър (1 бр.) - ще бъдат ползвани от Старшия програмист и Програмиста за разработване на софтуерната платформа за мобилни устройства, вкл. разработване на алгоритмите за компонентите на системата, разработване и съхранение на различните версии на продукта, симулиране на тестова среда и пр.
- таблети (2 бр.) и смарт мобилни телефони (2 бр.), работещи с двете най-разпространени операционни системи (Android и iOS) - ще бъдат ползвани за разработване на мобилната платформа, вкл. тестване и разработване на версии на функционалностите и потребителския интерфейс на приложението, тестване и оптимизиране на работата с приложението от гледна точка на потребителя (user experience), тестване на сигурността и качеството на продукта (quality assurance, penetration testing). Предвид скоростта, с която се развиват мобилните технологии, и факта, че се очаква пазарната реализация на продукта да стартира след най-малко 18 месеца, се предвижда закупуването на последно поколение мобилни устройства, за да може да се гарантира актуалност на продукта при пускането му на пазара.
Описанието на дейността продължава в следващата дейност. |
249 396.00
|
243 113.78
|
Продължение на дейност: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (Дейността ще бъде извършена чрез .... , закупуване на софтуерен модул за микроразплащания - 1 бр., участие в мероприятия - 2 бр. и ползване на външни услуги за разработване на маркетингова стратегия) : Продължение от предходната дейност
- интернет рутер (1 бр.) - ще се ползва за осигуряване на качествена интернет връзка, която е необходима, както за разработване на платформата като уеб-базирано приложение, така и за разработването на мобилното приложение.
- лаптоп за аналитични и презентационни цели (1 бр.) - ще се ползва от Мениджър „Бизнес развитие“ за разработване на концепцията, стратегическия план и бизнес плана за развитие на софтуерната платформа и за презентации на платформата пред потенциални клиенти и партньори.
- прожектор (1 бр.) - ще се ползва от Мениджър „Бизнес развитие“ за презентации на мобилното приложение пред потенциални клиенти и партньори в директни срещи и на организирани събития/изложения.
- LCD дисплей (1 бр.) - ще се ползва от Старши програмиста и Програмиста за разработване на функционалностите на системата за управление на няколко сгради. Дисплеят ще симулира реална работна среда на оперативен фасилити мениджмънт център, където на голям сегментиран екран симултанно ще бъдат следени процесите в няколко сгради. Това ще бъде и демонстрационен център, където потенциалните клиенти ще бъдат канени да се запознаят в детайл с възможностите на системата.
- мобилен принтер (1 бр.) – ще се ползва за разработване на формат за принтиране на документите от системата (напр. фактури, справки и пр.), които ще бъдат предоставяни на място от фасилити мениджърите на обитателите на сградите. Също така, ще се ползва за демонстрация на място при потенциалните клиенти как мобилната платформа позволява пълно обслужване на обитателите на място.
- многофункционално устройство (1 бр.) - ще се ползва за надлежното документиране на процесите по разработването и реализирането на пазара на софтуерната платформа (изработване на анализи на потребителските изисквания и добри практики, протоколиране на разработката на платформата, протоколиране на промените в потребителските изисквания и софтуерните версии, комуникация с потенциални клиенти и заинтересовани страни и др.).
За да отговори на изискванията на пазара, системата ще разполага с модул за микроразплащания, който да опосредства разплащанията на крайните клиенти. Тъй като това е специфичен елемент от разработката, за който е необходима експертиза по финансово-счетоводни въпроси, сигурност и интерфейси към различни банки, тази дейност ще бъде възложена на външен изпълнител с доказан опит в разработването на сходни продукти. Този модул ще бъде интегриран в Платформата от Старши програмиста.
От основно значение за успешната пазарна реализация на продукта е провеждането на професионална маркетингова кампания, която да информира таргетираните клиенти относно възможностите на продукта и да го позиционира като пазарен лидер. За тази цел в рамките на проекта се предвижда разработването на пазарен анализ и маркетингов план, които да определят целевите клиенти у нас и в Европа и конкурентните ни предимства и да поставят основите за актуализация на бизнесплана. Те ще бъдат извършени като външна услуга от утвърден изпълнител с доказана експертиза в областта, тъй като екипът не разполага със специалисти в тази област.
Също така, ще се проведат срещи с персонала, вземащ управленски решения, в професионални организации, занимаващи се с управление на недвижима собственост, за да се запознаят с продукта и да се вземе мнението им при разработването му. Предвиждат се участия в семинари и събития на браншовите организации, както в страната, така и в чужбина с цел представяне на продукта и привличане на клиенти. В бюджета по проекта са включени единствено средства за две от големите ФМ събития в Европа, които се провеждат ежегодно и са средище за популяризиране на новости на този пазар:
- Изложение и конференция на Facilities Management Ireland,
- BAlREc – Investment and Real Estate Market Conference в гр.София.
Предвидените разходи включват транспорт, настаняване, дневни командировъчни разходи и такса за участие за 1 член на екипа за всяко събитие. |
0.00
|
1 955.83
|
Визуализция на проекта (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на 2 броя табели и 13 броя стикери): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на административния договор за безвъзмездна финансова помощ (АДБФП), Насоките за кандидатстване, актуалното към момента Ръководство за изпълнение на АДБФП по ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020 и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020.
Изпълнението на дейността ще включва както ангажираност на членовете на екипа, така и външни услуги.
Вътрешно екипът на компанията ще разработи необходимите образци на документи, съдържащи съответните лога и реквизити, отчитайки изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020.
Външните услуги се свеждат до изработването на информационни материали 2 бр. временна и постоянна табели и 13 бр. стикери. Тяхното изготвяне ще бъде възложено на един или двама изпълнители.
|
326.00
|
304.50
|