Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на проектното предложение е преодоляване на  социалното изключване и бедността, чрез подобряване качеството на живот и достъпа до социални и здравни услуги на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, в отговор на комплексните им потребности. С проекта Община Бяла създава нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани социални и здравни услуги на общинско ниво. Услугите ще се предоставят въз основа на индивидуална социална оценка и специфичните потребности на нуждаещите се лица. С проекта ще се подкрепят и семействата, на хората от целевата група, като им се даде възможност за връщане на пазара на труда. В Центъра ще бъде нает следния персонал, необходим за цялостното му функциониране и предоставяне на услугите: управител-1 бр., социален работник-1 бр., социален асистент-5 бр., домашен помощник/санитар-10 бр. , личен асистент -81 бр. и персонал за специализирани услуги-медицинска сестра-1 бр., психолог-1 бр., педагог -1 бр. и рехабилитатор -1 бр. Персоналът за предоставяне на услуги ще бъде обучен и ще му се предостави психологическа подкрепа и/или консултиране. На потребителите на услуги ще се окаже мотивационна и/или психологическа подкрепа, според индивидуалните им потребности. Ще се наеме специализиран транспорт за хора с увреждания за транспортиране на лицата от целевата група за предоставяне на специализирани услуги в Центъра и в общността. За функционирането на Центъра ще бъдат закупени обзавеждане и оборудване. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, в състав: ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Ще бъде осигурена публичност и разпространена информация относно конкретните цели и резултати от проекта и финансовия принос на ЕС. Проектът ще допринесе за насърчаване равните възможности на уязвимите групи и разширяване обема и многообразието на социалните услуги, предоставяни в общността или в домашна среда в община Бяла.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. Организация и управление на проекта. Функциониране на Център. Избор на изпълнители.: Цел на дейността: качествено и ефективно организиране, координиране, изпълнение, контрол и отчитане на проекта за постигане на заложените цели. 1.1. Екип по проекта. Дейността стартира през м. декември 2015 г. и включва: сформиране на екипа за управление на проекта, подготовка на график за външно възлагане и изпълнението му, изготвяне на информационен материал с описание на обхвата на социалните и здравни услуги, условията и реда за тяхното предоставяне. Екипът за организация и управление на проекта провежда работни срещи, които се протоколират. Изготвя и процедура за вътрешен мониторинг. Екипът по проекта се състои от: ръководител -1, счетоводител -1, технически сътрудник -1. - Ръководител: отговорностите му са разписани в т. 9 от Формуляра. - Счетоводител: извършва счетоводната дейност, необходима за осъществяването на проекта. Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените бюджетни разходи по проекта. Води точна и редовна счетоводна отчетност по изпълнението на договора, използвайки подходяща и адекватна електронна система. Следи за правилното разходване на средствата по проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера и в съответствие с подписания договор. Участва в отчитането и приемането на извършваните дейности с контрол на финансовите разходи. - Технически сътрудник: отговаря за подготовката и изпълнението на дейностите в съответствие с план-графика по проекта. Координира дейностите, обект на външни възлагания. Следи за правилното оформяне на документите по проекта в съответствие с изискванията за публичност. Пряко участва в комуникацията с УО, изготвя справки и контролира приемането и изпращането на кореспонденцията, свързана с управлението и отчитането на дейностите по проекта. Подготвя документи за междинни плащания и заключителен доклад по договора. Организира и провежда извършването на вътрешен мониторинг и контрол по проекта. Екипът ще е от общински служители с длъжности: ръководител, счетоводител, технически сътрудник, всеки с по 80 часа месечно за 20 месеца, с възнаграждения общо 17195 лв. Ще бъдат осигурени материали и консумативи за администрирането на проекта – офис консумативи, канцеларски материали и др. за екипа - 1200 лв. с ДДС. Предвидени са командировки на екипа за периода на проекта за контрол и мониторинг в размер на 1000 лв. 1.2. Функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Община Бяла ще ситуира новосъздадения център в две помещения, в сграда общинска собственост, която е с осигурен достъп за хора с увреждания. Ще бъдат разработени правила/методология за дейността на услугите, на стойност 2000 лв. Организацията и предоставянето на интегрираните услуги изисква обособяване на Център, обезпечен с материална база, което обуславя необходимостта от закупуване на обзавеждане и оборудване, включващо: бюра -2 броя, компютърни конфигурации -2 бр., мултифункционално устройство -1 бр., работни столове -2 бр., посетителски столове -5 бр., шкаф -1 бр., шкаф метален -1 бр., GSM апарат -1 бр., климатик -1 бр. медицинска кушетка -1бр., апарат за кръвно -1бр. на обща стойност 7392 лв. с ДДС. Режийни разноски за Центъра-ел.енергия, вода, интернет, телефон и др. в размер на 9600 лв. с ДДС. Материали и консумативи за Центъра- 3600 лв. с ДДС. 1.3. Подготовка на документация и провеждане на процедури за избор на изпълнители в съответствие с българското законодателство в областта на обществените поръчки, което ще гарантира спазването на принципите на прозрачност и публичност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. 41 987.00 30 208.61
2. Информиране и публичност.: Цел на дейността: Осигуряване на публичност и разпространение на информация относно конкретните цели и резултати от проекта и финансовия принос на ЕС. При изпълнение на дейността ще се съблюдават изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г. Информирането на обществеността ще се осъществи чрез: - Организиране и провеждане на две пресконференции при стартиране и приключване на проекта. На пресконференциите ще бъдат предоставени информационни материали на участниците – 720 лв. - Изготвяне на съобщения с информация за напредъка на проекта и поместването им на уебстраницата на общината; - Платени публикации в местната преса - 2 бр. - 360 лв. - Изготвяне и разпространение на 200 бр. брошури - 300 лв. - Изготвяне и разпространение на 20 бр. плакати – 48 лв. - Дни на отворени врати - 2 дни - 852 лв. - Поставяне на информационна табела - 1 бр. – 420 лв. - Стикери за обзавеждането и оборудването - 30 бр. – 36 лв. - Откриване на Центъра – 360 лв. В заложените стойности е включено и ДДС. 3 096.00 3 096.00
3. Подбор и наемане на персонал, ангажиран в услугите : Цел на дейността: Осигуряване на персонал 1. Персонал за социални услуги /т.1.1. от бюджета - 343 155 лева/: Социален асистент - 5 лица за 18 месеца Дом. помощник/санитар - 10 лица за 18 месеца Личен асистент - 81 лица за 16 месеца В съответствие с Решение на МС за одобряване на средносрочна бюджетна прогноза за периода 2016-2018 г. от 22.04.2015 г. са заложени часови ставки: 2,25 лв. за 2016 г. при 420 лв. МРЗ; за 2017 г. при 460 лв. – 2,74 лева; осигуровки за сметка на работодателя 18,1 % и клас 3 % за придобит 5 год. трудов стаж по специалността. Предвидени са средства за абонаментни карти за градски транспорт - за 3 лица от персонала за услуги за 18 месеца. Разходът от 1080 лв. е за придвижването на персонала за услуги от и до дома на потребителите. Те ще обгрижват повече от 1 потребител на ден и пътуването ще е ежедневно / в т.3 от бюджета/. Заложени са средства за работно облекло и ЛПС на персонала, включващо 1 бр. престилка, 1 чифт чехли и ръкавици за всички наети лица, в размер на 4680 лв. с ДДС. В съответствие с Наредба за задължително застраховане на работниците и служителите за риск "Трудова злополука" и съгласно Заповед №РД-01-702 от 03.10.2014 г. на Министъра на труда и социалната политика, с която е определен коефициент на трудов травматизъм 0,69 по икономическа дейност "Социална работа без настаняване", ще се сключи застраховка "Трудова злополука" за всички лица, наети по трудово правоотношение, на ст-ст 1375 лв. 2. Персонал нает в Центъра, необходим за цялостното му функциониране, управление и предоставяне на услуги за 21 месеца с по 3528 часа/т. 1.2 от бюджета-36832 лв./: Управител - 1 лице - ръководи, организира, контролира цялостната дейност на Центъра. Социален работник-1 лице за мотивационна подкрепа и консултиране на потребителите на услугите; консултиране на персонала, предоставящ социални услуги; оценка на потребностите на кандидат-потребителите, изготвяне на документация като - индивидуален план на потребителя, графици за работа с наетите експерти за специализирани услуги и др. 3. Персонал нает в Центъра за предоставяне на специализирани услуги /т.2 от бюджета-17708 лв./: Медицинска сестра - 1 лице за 21 месеца с 3528 ч. за консултиране на персонала, предоставящ социалната услуга и за предоставяне на специализирани услуги в Центъра /вземане на кръв и секрети при невъзможност за посещение в здравно заведение, съдействие при снабдяване с необходимите помощни средства при инвалидност или тежки заболявания, наблюдение на здравословното състояние /измерване на кръвно налягане, температура и др./ и съдействие за получаване на медицинска помощ; преглед и обработка на декубитални рани, смяна на превръзка, подкожни, мускулни, венозни инжекции, поставяне на система, изчакване и изключване/. Месечни карти за 2-ма служители на Центъра по т.2 и т.3, обслужващи повече от 1 лице на ден за 18 месеца-720 лв. /т.3 от бюджета/. Пътни за соц. работник, психолог, мед. сестра, рехабилитатор, управител /т.3 от бюджета/-810 лв. 4. По договори за услуга / част от т. 12 от бюджета/ за лица, предоставящи специализирани услуги-29176 лв.: Рехабилитатор - 1 лице, за 40 часа средномесечно, за 18 месеца, за предоставяне на специализирани услуги в центъра или в домашна среда. Рехабилитация на хора след инсултни състояния, травми и ортопедични заболявания. Диагностицира и осъществява индивидуални и рехабилитационни и ЛФК програми, целящи укрепване на общото и физическо здраве на потребителите. Община Бяла разполага с оборудване за рехабилитация в Центъра за социална рехабилитация и интеграция. Психолог -1 лице за 40 часа средномесечно, за 18 месеца, за предоставяне на специализирани услуги в центъра; за психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социалната услуга; консултиране на персонала предоставящ социалната услуга; психологическа подкрепа на потребителите на услугата. Педагог - 1 лице за 686 часа за 16 месеца, за специализирани услуги на деца с увреждания, в центъра или в дома им. 435 536.00 408 088.58
4. Информиране, консултиране, оценка и подбор на потребителите на почасови социални/здравни услуги: В 1-ви проектен месец екипът за управление ще проведе кампания /пресконференция, информационен материал предоставен на заинтересованите страни, съобщения на страницата на общината/, чрез която ще информира обществеността за проекта и възможностите за ползване на социални и здравни услуги от хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. От втори проектен месец екипът на Центъра ще провежда консултиране на желаещите да ползват услуги. С оглед интегрирания характер на предоставяните услуги по настоящия проект, на лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи” след приключване на предоставянето им през м. март 2016 г. , ще се направи нова оценка на потребностите и същите ще бъдат включени в дейностите по този проект. Оценка на потребностите се извършва за всички подали заявление за ползване на социални и здравни услуги в рамките на настоящия проект. Въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител. Оценката на потребностите се актуализира веднъж на шест месеца, но може да се преразгледа и по-рано по молба на потребителя или негови близки, роднини или законен представител, както и при промени, настъпили в състоянието на потребителя или в специфичните му потребности. Потребителите ще имат възможност да получават интегрирани социални и здравни услуги в домашна среда или в Центъра. 0.00 0.00
5. Обучение на персонала за предоставяне на услуги: Обучението на персонала е насочено към предоставяне на достатъчен обем знания и умения, които да осигурят практикуване не само в рамките на проекта, но и реализацията на трудовия пазар. Целта на обученията е да дадат базисни и специализирани знания за работа, които да им позволят да подпомогнат нуждаещите се деца и възрастни да водят независим живот в собствените си семейства. Обученията са насочени към придобиване на умения базирани върху собствения опит и знания на хората за лично и професионално усъвършенстване. Обучението ще се реализира, чрез прилагането на интерактивни методи на обучение и използване на казуси от практиката. В базовите модули преобладаваща е теоретичната част, а в специализирания – практическата. Предвижда се провеждането на две обучения за персонала на Центъра-Социални асистенти /Домашни помощници/Лични асистенти: Въвеждащо 3-дневно и Поддържащо 2-дневно обучение. Обученията ще се извършват от експерти и специалисти с подходяща квалификация, практици в съответната област, с професионален опит в социална работа и социални/здравни услуги за посочените целеви групи, обект на проекта. За целта ще се сключи договор за услуга между Община Бяла и съответните обучители. Темите на отделните лекции ще бъдат подбрани съгласно специализираната Методика за предоставяне на социалните услуги в общността или домашна среда. Обучението в рамките на настоящия проект ще се реализира в групов формат, съответно за Социални асистенти /Домашни помощници/Лични асистенти. За групите ще има разработена специална обучителна програма, с оглед спецификата на предоставяните почасови услуги и дейности в домашна среда. Въвеждащо обучение - 3-ти проектен месец за социални асистенти и домашни помощници/санитари - 5 лица Поддържащо обучение - 12-ти проектен - 96 лица Въвеждащото обучението на личните асистенти ще се проведе в 6-ти проектен месец - 81 лица Стойността на обучението възлиза на 4800 лв., разход за 96 лица по 10 лв. на ден при 5 дни обучение. 4 800.00 4 180.00
6. Предоставяне на почасови услуги в общността или в домашна среда: Ръководните принципи в процеса на предоставяне на социалната услуга в общността и/или в домашна среда ще са: зачитане на личното пространство и достойнство, самостоятелност и независимост на потребителя, поверителност на личните данни и информация. Всяко лице от целевата група, съобразно нуждите си, ще може да ползва различни услуги, според необходимостта и вида помощ. Възможно е всеки един от предоставящите услуги да отговаря за различни по вид дейности. Това е в зависимост от решението на потребителя. Целта е да се осигури на потребителите достъп до дългосрочна здравно-социална грижа. Дейностите, които Центъра се ангажира да извършва за удовлетворяване на индивидуалните потребности на потребителя се описват в индивидуален план за предоставяне на услугата. Индивидуалният план се изготвя с участието на потребителя, а когато това е невъзможно и когато потребителят е дете – с участието на негов законен представител. Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания. Индивидуалният план се изготвя на база анализ и оценка на индивидуалните потребностите от социални услуги. Потребителят получава гъвкава и надеждна услуга, съответстваща на индивидуалните му потребности, предоставяна от наетия персонал: 1. по предвидените в договора и в индивидуалния план на потребителя дейности, съобразявайки се с ежедневните му нужди и предпочитания, 2. при спазване стриктно договорения период от време, в който потребителя трябва да получава услуги. Всяка промяна в работния график се съгласува с потребителя или неговия законен представител и с управителя на Центъра. 3. Наетият персонал се заменя с друг само при наличието на основателни причини. Изготвя се лично досие на всеки назначен от персонала. За предоставяне на специализирани почасови услуги в Центъра потребителите ще ползват специализиран транспорт, нает по проекта за извозването им от дома до Центъра - 12000 лв. с ДДС. След проучване на пазара е установено, че минималната пазарна цена за закупуване на специализирано транспортно средство възлиза на 50000 лв. без ДДС. Разход в такъв размер би довел до невъзможност за реализиране на предвидените дейности в този им обем, поради което Община Бяла не предвижда закупуване, а наемане на специализиран транспорт. Видове услуги, които ще се предоставят: 1. Услуги за лична помощ: дейности за поддържане на личната хигиена, хигиената в жилището, помощ при хранене, обличане и др.; 2. Битови услуги: закупуване на хранителни и продукти, заплащане на текущи разходи, подготовка на храна и др.; 3. Медицински услуги и рехабилитация: измерване на кръвно налягане, следене на кръвна захар, помощ при приемане на лекарства, предписани от лекар, смяна на превръзки, обработване на рани, рехабилитация в дома на потребителя и/или в център, обучение на близки на хора с увреждания за извършване на рехабилитаия в дома и др.; 4. Административни и социални услуги: съдействие при попълване, подаване и получаване на документи до и от институции, социално консултиране, контакти с институции по заявка на потребителя и др.; 5. Дейности за социална подкрепа и социално включване: помощ в общуването, помощ при осъществяване на социални контакти, придружаване до услуги в общността, обществени сгради и др.; 6. Мотивационна и психологическа подкрепа. Комплексните услуги ще се предоставят от назначения персонал в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, 7. Педагог: работа с деца със специални нужди, индивидуалните терапии на деца с речеви, емоционални, поведенчески и др. проблеми, услуги за социално включване в общността или в домашна среда на деца с увреждания. За тези дейности е предвиден следният персонал: социален работник /за услуги по т.4 и 5/, психолог /за услуги по т.6/, медицинска сестра и рехабилитатор /за услуги по т.3/, социален асистент, домашен помощник/санитар и личен асистент /за услуги по т.1, 2 и 4/, педагог /за услуги по т.7/. 12 000.00 0.00
7. Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране на персонала, предоставящ социални услуги: Психологическата подкрепа е насочена към членовете на персонала, която се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Нейна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. Персоналът може да получава екипна, групова и индивидуална подкрепа. Тя улеснява и подпомага развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко създава условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите. Индивидуалната подкрепа цели да даде възможност на всеки специалист да прегледа своята работа; да провери усещанията и чувствата си; да изясни ролите и очакванията си във връзката си с клиента. Индивидуалната подкрепа има същите цели като груповата, насочена е към конкретен член на екипа и е конфиденциална. Тя може да се осигурява при необходимост по заявка на специалиста или по преценка на ръководителя/управителя. При подкрепата/консултирането следва да бъде гарантирана конфиденциалността на поставените въпроси и споделените професионално-личностни трудности. Индивидуалната подкрепа трябва да съответства и адаптивно да отговаря на професионално-личностните потребности, както и на етапите на професионално израстване на подкрепения специалист. В индивидуалните сесиите се поставят и обсъждат теми, проблеми и въпроси, които се отнасят и служат за: а) практиката на работата по случаите - справяне с индивидуални затруднения, проблемни ситуации; изготвяне на оценки, вземане на решения и планиране; колебания, несигурност и нужда от сверяване с експерт на собствените оценки и мнения; недостиг на знания и умения и нужда от насочване; справяне с преживявания във връзка с работата и в частност – във взаимоотношенията с потребителите и техните близки, и т.н. б) проследяването и стимулирането на напредъка и професионалното развитие на специалиста – обсъждат се развитието на уменията, чувството за напредък, автономия и самостоятелност в работата; професионалната зрялост, интегрирането на опита, качеството на работата, мотивацията, личностното израстване (например самопознанието, увереността, самоконтрола), собствената самооценка на служителя; въпроси на себереализацията в професията; въпроси за нуждите от допълнителна информация или обучения, както и пренасянето на резултатите от проведените обучения в собствената практика. Психологическа консултация е вид краткосрочна психологическа помощ, ориентирана към разрешаване на конкретен проблем и възстановяване на емоционалното равновесие. Консултацията с психолог може да бъде полезна за всеки, който са сблъсква с трудности, усеща безпокойство, страх или безсилие, който го мъчи прекалена раздразнителност, лошо настроение и др. Назначените психолог, социален работник, медицинска сестра, управител, които имат необходимите квалификация и опит, и познават специфичните параметри на услугата, са лицата, които са определени да извършват подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги по проекта. Средствата за възнаграждения на горепосочения персонал са включени в стойността на дейност 3. 0.00 4 153.48
8. Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: При планирането на услугите в проектното предложение се вземат предвид комплексните нужди на представителите на целевата група, при което целта на работата на всеки специалист е комплексно въздействие, водещо до възстановяване и развитие на потребителите и ще се извършва чрез мултидисциплинарен подход. По проекта ще се наемат експерти с различни професионални квалификации, които да оказват почасово здравна, психологическа, педогогическа и социална подкрепа на потребителите.Тези специалисти ще: - се запознават с конкретните нужди на лицето; - с изготвената оценка на потребностите на лицето; - с изготвеният индивидуален план; - ще планират и провеждат консултации според установените проблеми; - ще дефинират ролите на специалистите в обслужването на лицето и специализираните почасови консултации, които ще се извършват по график; - ще определят очакваните резултати и по възможност времето за постигането им в зависимост от наличните ресурси. Експертите за подкрепа ще работят в следните направления: - Подкрепа за бъдещото пълноценно участие на потребителите в социалния живот. - Осигуряване на условия за подобряване на забавените форми на физическа, психическа и социална адаптация. - Подобряване на общуването и улесняване на бъдещата социализация и интегриране в обществото на хората с увреждания. - Преодоляване на социалната изолация и придобиване на социални умения за самостоятелен живот и справяне с всекидневните проблеми. - Възстановяване и развитие на потенциала на потребителите и възможностите им за социална интеграция. Средствата за възнаграждения на горепосочения персонал /медицинска сестра, психолог, педагог, рехабилитатор, социален работник/ са включени в стойността на дейност 3. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.