Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Създаване и развитие на социално предприятие към Сдружение"Паралелен свят" е насочен към социално включване, трудова и социална интеграция на младежи с интелектуални затруднения, както и други лица в неравностойно положение на пазара на труда, каквито са и техните родители. Основната му цел е да се създадат достъп до трудова заетост и възможност за социално включване на лица от уязвими групи на пазара на труда вкл. лица с интелектуални затруднения. За да се реализира тази основна цел по настоящия проект се планира включване в заетост, обучение и оказване на трудова, социална и психологическа подкрепа за постигане на пълноценна интеграция и социализация и подобряване качеството им на живот. Базирайки се на този подход, екипът
на Сдружение"Паралелен свят", в партньорство със Сдружение"Да полетим заедно" ще обединят капацитет и експертиза за да реализират следните основни дейности по проекта:
Дейност 1: Създаване, оборудване и подготовка на социално предприятие към Сдружение Паралелен свят 
Дейност 2: Провеждане на подбор и избор на лица с интелектуални затруднения и безработни лица за заетост в социалното предприятие
Дейност 3: Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване и реализиране на заетост 
Дейност 4: Провеждане на обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“
Дейност 5: Осигуряване на заетост на лица с интелектуални затруднения и безработни лица в социалното предприятие 
Дейност 6: Социален маркетинг и дейности по популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество 
Дейност 7: Социална и професионална интеграция на лицата от целевите групи в социалното предприятие
В резултат от дейностите 10 лица с интелектуални затруднения и 9 лица в неравностойно положение на пазара на труда ще бъде осигурена устойчива заетост.
Реализирането на проекта ще бъде уникален за България модел на успешна социална и трудова интеграция на лица с
интелектуални затруднения.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване, оборудване и подготовка на социално предприятие към Сдружение "Паралелен свят": Тази дейност е основополагаща за дейностите по проекта, чрез която ще се създадат необходимите условия за ефективно функциониране на трудовия процес. Чрез тази дейност ще се подготви организационно и логистично разкриването и стартирането на социално предприятие към Сдружение "Паралелен свят". Социалното предприятие ще обхваща две икономически дейности -­ едната ще бъде търговия на дребно с книги, сувенири и подаръци, а другата ще бъде изработка на сувенири, картички и малки подаръци. За търговията с книги ще бъде наето помещение в центъра на град Пловдив, което ще функционира като магазин­-книжарница и в него ще бъдат наети общо 12 лица от целевите групи(10 от тях на 4 часа), като поне 6 от тях ще бъдат лица с интелектуални затруднения (на 4 часа). За производството на сувенирите ще бъде обособена и оборудвана работилница към помещенията, използвани в момента от Сдружение "Паралелен свят" в ж.к. Тракия, град Пловдив и в нея ще бъдат наети общо 7 лица(6 от тях на 4 часа), като поне 4 от тях ще бъдат лица с интелектуални затруднения. По дейността ще се извършат: - регламентиране и документално осигуряване на социалното предприятие ­- за самото създаване ще бъде нает юрист; - осигуряване на месечен наем за 14 месеца с вкл. режийни разходи за помещение(ток, вода, интернет и други), наето за целите на социалното предприятие и развиване на търговска дейност -­ създаване на книжарница за продажба на книги и ръчно изработени сувенири и картички. За да се обезпечи трудовата дейност на книжарницата, ще е необходимо следното оборудване и обзавеждане: За длъжностите ”Асистент продавач” и ”Продавач консултант” ще се обособи място за обслужване на клиентите, като се закупят - щанд за продажбата (касата), касов апарат(мобилен и стационарен), мултифункционален принтер - етажерки, където ще бьдат изложени книгите и сувенирите, както и канцеларски материали и консумативи. Ще бьде обособен кът за четене и осигурени ниски табуретки, където всеки клиент или посетител на книжарницата може да остане да почете, да комуникира сьс служителите или останалите посетители и да пие кафе или чай. Ще има и място за творчество, кьдето всеки, който пожелае, може да изработи свой сувенир или картичка. За служителите на длъжност ”Производител на сувенири” в работилницата ще са необходими модулни маси за работа, шкафове с рафтове, както и материали за изработката на сувенирите и картичките - опаковьчни материал, заготовки за картичките и значките, щанци за изрязване и релеф, бои, глина, лепила, четки, мьниста и други арт материали и консумативи. [Це са необходими и машина за изработка на значки, комплект гилотини, машина за картички, машина за чаши.Це са необходими и машина за изработка на значки, комплект гилотини, машина за картички, машина за чаши.За двете помещения ще бъде закупен по климатик. Дейността е необходима, тъй като Сдружението не разполага с нужното оборудване и обзавеждане за тези изцяло нови работни места и длъжности. След доставката цялото техническо оборудване, то ще бъде застраховано за периода на проекта. Затова закупуването на цялото това оборудване, обзавеждане и софтуерни продукти е от пряка необходимост за индивидуалната и колективна работа на служителите. При необходимост със собствени средства ще осигури и допълнително такова. Тази дейност ще се осъществи чрез: Осигуряване на помещение, където ще бъдат новите работни места на представителите от целевите групи; Избор на изпълнители; сключване на договори с избраните изпълнители; Извършване на доставките от изпълнителите; Приемане на доставките; застраховане на оборудването. 0.00 9 384.33
Провеждане на подбор и избор на лица с интелектуални затруднения и безработни лица на работа в социалното предприятие: Целта на тази дейност е да се осъществи подбор и избор на лица с интелектуални затруднения, както и лица в неравностойно положение на пазара на труда за включване в заетост в новосъздаденото социално предприятие. Общо ще бъдат подбрани 10 лица с интелектуални затруднения от едната целева група, от които 6 на брой на длъжност "Асистент продавач", код по НКПД 52232002, които ще работят в книжарница и 4 на брой на длъжност "Производител сувенири", код по НКПД 73171006, които ще работят в обособен кът - работилница в Центъра за социална рехабилитация и интеграция. При избора на тези лица, ще се прави предварителен анализ и оценка на тяхното заболяване и степен на увреждане и възможностите им за изпълняване на специфичните за социалното предприятие трудови дейности - подреждане, продажба на книги и изработка на сувенири и картички. За оценката ще се използва опита на специалистите, работещи със Сдружение "Паралелен свят". Основно място за провеждане на избора на лицата ще бъде действащия ЦСРИ към Сдружението, като за контакта с лицата ще се използва и партньорството с БАЛИЗ (Българска асоциация на лица с интелектуални затруднения), на която "Паралелен свят" е член. Ще бъдат избрани за включване в заетост лица с лека и умерена степен на интелектуални затруднения, които имат мотивация и капацитет да изпълняват ежедневна трудова дейност. При оценката на лицата ще се използва и експертизата на психолога от Сдружение "Да полетим заедно", който ще бъде нает за целите на проекта. Освен лица с интелектуални затруднения ще бъдат подбрани и 9 лица в неравностойно положение на пазара на труда - от някоя от следните групи - безработни младежи до 29 - годишна възраст; трайно безработни/ неактивни лица, безработни лица - самотни родители (осиновители) и/или майки (осиновителки) с деца до 5-годишна възраст, безработни над 54-годишна възраст. Приоритет в избора на представители на тази целева група ще бъде даден на родители и близки на лица с увреждания (вкл. интелектуални), които са трайно безработни или са работели като лични асистенти, но имат потребност от възстановяване на заетост в реален сектор на пазара на труда. Целта е грижата за децата с увреждания да бъде поверена на специалисти в дневни центрове и ЦСРИ, а родителите да започнат работа с която да реализират доходи и да възстановят своите професионални умени и навици. Част от тези лица ще бъдат родители на лица с интелектуални затруднения, които също ще бъдат наети към социалното предприятие. Чрез създаването на социално предприятие, Сдружение "Паралелен свят" ще даде възможност на част от лицата с интелектуални затруднения да се превърнат от посетители на ЦСРИ в служители чрез откриването на книжарница, в която да се продават и сувенири, картички, ръчно произведени в артработилница, която ще бъде обособена в помещение в Центъра за социална рехабилитация и интеграция. Част от назначените по проекта представители на целевите групи ще изработват различни сувенири, картички и др., като работят в екип. Целта е да се даде възможност на родители на младежи с интелектуални увреждания да видят децата си можещи и способни да се справят, ще открият нови силни страни на децата си. Основните етапи за реализация на дейността са: 1. Разпространение на информация за новите работни места сред обществеността в гр. Пловдив и сред организации работещи с целевите групи по проекта. За целта ще се използват методите за публичност и визуализация и информиране на всички заинтересованите лица. 2. Сформиране на комисия, която ще извършва избора на кандидатите, състояща се от представители на ръководството на Сдружение "Паралелен свят", психолог от Сдружение "Да полетим заедно", консултант социална интеграция. 3. Провеждане на оценка на пригодността за заетост на подбраните лица с интелектуални увреждания - със стандартизирани методики и инструменти. 4. Провеждане на интервюта с кандидатите за работните места. 5. Окончателен избор на лицата, които ще бъдат включени в заетост. 0.00 3 587.76
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване и реализиране на заетост : Целта на тази дейност е да се подпомогне ефективното включване в заетост на представителите на целевата група. Посредством консултантска помощ от квалифициран психолог представители на целевите групи ще бъдат насочени и мотивирани за включване в заетост по проекта. Мотивирането ще бъде проведено така, че лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост и адаптиране към условията на новото работно място. Дейността ще обхване както всички идентифицирани и заинтересовани за включване в заетост представители на целевата група, така и други представители на целевите групи по проекта – лица с интелектуални затруднения; безработни младежи до 29 годишна възраст; безработни лица - самотни родители (осиновители) и/или майки (осиновителки) с деца до 5-годишна възраст; трайно безработни/ неактивни лица, безработни над 54-годишна възраст. Мотивирането ще бъде свързано със стимулиране на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда. Освен мотивиране на безработни и/или неактивни лица от целевите групи за активно поведение на пазара на труда и включване в заетост, чрез тази дейност ще се извършва и психологическо подпомагане за ефективна адаптация на работните места на включените в заетост по проекта представители на уязвими групи. Психологическото подпомагане ще включва техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Те ще бъдат подпомогнати за придобиване на умения за успешно справяне на работното място и адаптиране към работните условия. Психологът ще използва доказани в практиката диагностични и консултантски подходи и инструменти. Ще се провеждат редовни индивидуални консултации, групови срещи между включените по проекта лица от целевите групи с цел да обменят опит, да споделят собствените си постижения и трудности и взаимно да се подкрепят за успешна трудова адаптация и професионално развитие. На всеки от включените в заетост лица ще бъде извършена индивидуална диагностика и ще бъде изготвен личностен профил, индивидуален план за всяко лице, а също така и да се подпомогне работодателя и екипа на социалното предприятие за по-ефективно използване на ресурса на всяко лице. Основните етапи, посредством които ще се реализира тази дейност са: 1) Идентифициране на лица от целевите групи по проекта за включване в заетост. 2) Провеждане на индивидуални интервюта с всички, проявили интерес, и идентифицирани лица. 3) Оценка на индивидуалния капацитет и мотивация за включване в заетост на идентифицираните лица. 4) Избор на лица за включване в заетост и провеждане на мотивационно интервю за мотивиране и подкрепяне за започване на работа. 5) Индивидуална психологическа диагностика на включените в заетост лица – изготвяне на личностни профили с описани силни и слаби страни, препоръки към работодателя за ефективно взаимодействие с всяко отделно лице. 6) Индивидуално психологическо консултиране – за индивидуална подкрепа и мотивация. 7) Групови мотивационни срещи и тренинги с участието на всички наети представители на целевата група - обмяна на опит, взаимна подкрепа и формиране на водещи умения за ефективна адаптация на работното място. 8) Финална индивидуална атестация на всички лица с цел оценка на нивото им на адаптация, справяне с професионалните задължения и удовлетвореността им труда. Целта на тази атестация е да се даде обективна оценка и да се подпомогне работодателя в избора на лица, които да задържи на работа и след края на проекта. За изпълнението на всеки един от етапите ще бъде отговорен партньора по проекта „Да полетим заедно“ посредством назначен за целта на трудов договор опитен и квалифициран психолог. Психологът освен, че ще работи пряко с целевата група, ще подпомага и екипа на социалното предприятие за създаване на оптимален психоклимат в колектива и ефективна организация и управление на персонала. 0.00 11 261.62
Провеждане на обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“: Целта на тази дейност е да се формират основни компетенции, които да увеличат възможностите за трудова реализация на лица интелектуални затруднения и за безработни лица, наети по проекта. Обученията ще обхванат двете целеви групи – лица с интелектуални затруднения и безработни/ неактивни лица, наети по проекта. Обученията ще се реализират посредством интегриран подход, базиран на участие в обучителната група на представители и на двете целеви групи. Целта на този подход е да се подпомогне интегрирането на лицата с интелектуални затруднения към общия екип на социалното предприятие и те да се чувстват включени и пълноценни служители наравно с останалите лица. Обучението по ключови компетенции ще се реализира посредством Обучение по ключова компетентност 6 съгласно Европейската квалификационна рамка: „Обществени и граждански компетентности“ с продължителност 64 учебни часа, обхващащо една група от 12 лица. Обучението ще бъде проведено в рамките на 8 дни (по 8 учебни часа на ден), като ще бъде организирано след избора на лицата, но преди започването на същинската им заетост, за да не се пречи на трудовия процес. На ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“ ще бъдат обучени 6-те "Асистент продавачи" (лица с интелектулни затруднения) и 6-те "Продавач-консултанти" (други лица в неравностойно положение на пазара на труда - вкл. родители на лица с увреджания) включени в заетост към книжарницата, която ще бъде създадена като социално предприятие. Основни теми, които ще бъдат обхванати в обучението са: - Комуникация – принципи на общуване с клиенти; - Работа в екип; - Ефективно и творческо решаване на проблеми; - Мотивация за работа; - Управление на времето; - Осъзнаване на способностите ; - Себеутвърждаващо поведение и успешно представяне при работа с клиенти. Методите на обучение на участниците от целевите групи ще бъдат съобразени с техните индивидуални планове, които ще бъдат разработени в процеса на професионално ориентиране. Ще се залага на интерактивни методи на обучение и методи на т.нар. неформално образование, с акцент върху интеракцията и съпреживяването на участниците. След завършването ще получат от обучаващата организация сертификат за завършено обучение с описание на формираните компетенции. Основните етапи, по които ще се реализира тази дейност, са: 1) Избор на изпълнител за провеждане на обучението; 2) Запознаване на обучителите със спецификата на целевите групи; 3) Изготвяне на съдържанието на учебната програма и учебни методи и материали; 4) Изготвяне на график на учебните занятия; 5) Подготовка и организация зали и оборудване, необходими за обучението; 6) Същинско провеждане на обучението по установения график; 7) Оценка (обратна връзка) за ефекта на обучението върху участниците; 8) Издаване Сертификати, удостоверяващи завършено обучение по Обучение по ключова компетентност 6 съгласно Европейската квалификационна рамка: „Обществени и граждански компетентности“. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост на лица с интелектуални затруднения и безработни лица на работа в социалното предприятие.: Целта на тази дейност е да се осигурят възможности за заетост и професионална реализация в социалното предприятие на подбраните лица с интелектуални затруднения и други лица в неравностойно положение на пазара на труда (вкл. трайно безработни родители на лица с увреждания). Към социалното предприятие ще бъдат назначени 10 лица с интелектуални затруднения на 12 месечни трудови договори на 4 часово работно време, като на длъжността "Асистент продавач" - код по НКПД 52232002, ще бъдат назначени 6-ма, а на длъжността "Производител сувенири" - код по НКПД 73171006 - 4-ма. Така ще създадат общо 5 работни места за лица с увреждания на пълно работно време. Лицата ще бъдат назначени на половин работно време, за да могат плавно и ефективно да се адаптират към трудовия процес, тъй като те нямат никакъв професионален опит и пълното работно време може да им се отрази неблагоприятно. Освен лица с интелектуални затруднения в социалното предприятие ще бъдат назначени и 9 други лица в неравностойно положение на пазара на труда (с приоритет трайно безработни родители и/или други близки полагащи грижа за лица с увреждания), от които 6-ма ще бъдат на 4 часа, 3-ма на 8-часово работно време, както следва: - 4-ма на Длъжност "Продавач консултант" - код по НКПД 52232001 - в книжарницата на 4 часа; - 2-ма на Длъжност "Продавач консултант" - код по НКПД 52232001 - в книжарницата на 8 часа; - 2-ма на Длъжност "Производител сувенири" - код по НКПД 73171006 - в работилницата на 4 часа; - 1 на Длъжност "Организатор дейности" - код по НКПД 51693008 - в работилницата на 8 часа. Част от лицата в тези групи няма да могат да са на пълно работно време, защото са ангажирани с грижа за лица с увреждания. Но дори тази частична заетост е полза за реинтеграцията им на пазара на труда. Общо за тази целева група ще бъдат създадени 6 работни места на пълно работно време. Така общо новооткрите работни места на пълно работно време ще бъдат 11, а лицата работещи на тях - 19. За ефективното изпълнение на заетостта ще се разработи график на смени, като за всяка смяна ще има представители и на двете целеви групи. Ще бъдат сключени срочни трудови договори за период от 12 месеца, с възможност за удължаването им за минимум още 6 месеца. Така ще се гарантира заетостта и професионалната реализация на придобилите опит в областта на търговията и производството на сувенири за период от минимум 12 месеца. Целта на дейността е да се осигури заетост на 19 лица с увреждания/безработни лица и да се създадат необходимите условия за постигането на устойчива заетост и развитие на новосъздаденото социално предприятие. За позициите ще бъдат изготвени длъжностни характеристики, с които ще бъдат регламентирани задълженията, правата и отговорностите на новоназначените служители за периода на заетост. За ефективно функциониране на социалното предприятие и за ефективно интегриране на целевите групи в трудовия процес ще бъдат сформиран мениджърски и административен екип на социалното предприятие състоящ се от: - оперативен счетоводител, който ще организира счетоводно-отчетната и финансовата дейност на социалното предприятие и - ръководител (управител) на предприятието, който ще се грижи за цялостното управление, контрол, промотиране и развитие на програмата и пряко ще бъде отговорен пред УС на Сдружение "Паралелен свят" както за ефективна стопанска дейност на предприятие, така и за постигане на поставените социални цели. За въвеждането на представителите на целевите групи в работата и усвояване на трудовите умения и навици ще се грижат както управителя на предприятието, така и останалите членове на експертния екип по проекта. Ръководителят на проекта също ще осъществява постоянна комуникация и текущ контрол на новоназначените за гарантиране качественото изпълнение на тази дейност. Счетоводителят на социалното предприятие ще бъде отговорен за навременното заплащане на месечните възнаграждения и всички дължими данъци и осигуровки на новоназначените служители. 0.00 117 664.21
Социален маркетинг и дейности по популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Дейността се изразява в популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество, както и в частност дейностите по проекта и програмата сред целевите групи и обществеността. За да се развие ефективно социалното предприемачество като цяло е необходимо да има добре работещи и стабилни граждански организации, местна власт, която разчита на партньорството и инвестира местен ресурс в него, бизнес, който е социално ангажиран в решаването на обществени проблеми. С тази дейност се цели информиране и насърчаване на предприемането на активни действия за развитието на социалното предприемачество на местно, а оттам и разширяването на общинско и национално ниво като важен инструмент за решаване на проблемите на целевите групи. В рамките на дейността ще бъдат изработени материали, които ще популяризират дейността на създаденото социално предприятие, така и мерките на програмата и безвъзмездната помощ, ще привлекат потенциални партньори и заинтересовани страни, които да бъдат въвлечени към целите и идеите на социалното предприятие и привлекат и стимулират обществеността да инициира дейности и цели в социалната сфера. Дейностите по популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество ще бъдат реализирани на територията на град Пловдив на три етапа, които ще продължават през целия период на проекта: 1. Първоначално представяне и популяризиране на социалното предприемачество и в частност проекта и безвъзмездната финансова помощ пред обществеността, заинтересовани страни и целеви групи посредством публична презентация, разпространение на рекламно-­информационни материали, публикации в интернет информационни страници, съобщения в социалната мрежа и др. 2. Текущо промотиране на социалното предприятие, чрез различни маркетингови инициативи. Като такива инициативи ще бъдат: -­ Дни на отворените врати в работилницата и в книжарницата, с цел повече хора да се убедят в способностите и възможностите за изпъленение на пофесионални задължения на лица с интелектуални затруднения. - Изработване на промоционален филм с участници наетите лица с интелектуални увреждания, с цел да се покаже, че и те имат качества и място на пазара на труда; - ­Организиране и провеждане на семинар с работодатели, клиенти, родители на лица с увреждания и други заинтересовани страни с цел всеки да сподели опит и добри практики в социалната сфера -­ какви са нагласите им към представителите на целевите групи, какви са техните идеи за интегрирането им в обществото, а родителите на лицата с увреждания да споделят специфичните им потребности, възможности и умения за справяне с поставените задачи, както и за целите и дейностите на социалното предприятие. 3. Финално представяне на резултатите от проекта, чрез заключителна презентация и прожекция на изготвения филм пред обществеността на Пловдив и заинтересовани страни, както и чрез заключителни публикации в интернет медии и социални мрежи, описващи постигнатите резултати по проекта и приносът на социалното предприемачество за обществения живот. Ще се приложат необходимите комуникационни мерки, за да бъдат информирани всички заинтересовани лица, пряко или непряко свързани с проекта. 0.00 0.00
Социална и професионална интеграция на лицата от целевите групи в социалното предприятие: Тази дейност ще бъде извършена от Психолог -­ консултант професионална интеграция -­ от сдружение "Да полетим заедно" и социален работник ­- консултант социална интеграция от сдружение "Паралелен свят" -­ наети на 4 ч. работен ден за периода на заетостта на безработните/ неактивни лица от уязвимите групи по проекта. Дейността цели да подпомогне постигането на ефективна трудова и социална интеграция на двете целеви групи. Тази дейност подпомага и допълва, но се различава от дейността по психологическо подпомагане и мотивиране на лицата от целевата група. Докато с психологическата подкрепа ще се търси индивидуално и личностно подпомагане на лицата да трансформират своите нагласи, да преодолеят страхове и предразсъдъци, то с тази дейност ще се формират конкретни умения и компетенции, ще се инициират конкретни мероприятия и ще се реализират конкретни програми за пълноценно участие на лицата в трудовия живот на предприятието и за пълноценно социално включване в обществото. Тази дейност ще включва следните мерки, които ще бъдат реализирани от двамата консултанти: 1) Развитие на умения за общуване и работа в група -­ ще се допълнят, надградят и упражняват в реална работна среда формираните знания и умения от обучението по ключова компетентност 6; 2) Развитие на различни навици и умения за живот - ще изградят конкретни навици, по-специално у лицата с интелектуални затруднения за самостоятелен и независим живот. 3) Придружаване и подкрепа в процеса на работа -­ ще се подкрепят лицата с интелектуални затруднения да изпълняват своите трудови задължения и да се адаптират към трудовата среда. При работата с такива лица ще възникват различни ситуации, които може да затруднят тяхната адаптация, затова ролята на двамата специалисти ще е много важна, за да овладеят тези ситуации и да няма риск както за психичното и физическо здраве на лицата с увреждания, така и негативен ефект върху клиентите на социалното предприятие. 4) Професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици.­ Специалистът "Трудов психолог" ще работи за изготвяне на индивидуални планове за професионално развитие на всички лица включени в заетост и на базата на тези планове да подкрепи трудовата реализация на тези лица. При изготвяне и реализиране на плановете ще се използва научен подход, доказан в практиката с лица с увреждания ­ "Self­directed carier model". Целта на този модел е да се развият умения за самостоятелно планиране и управление на професионалното развитие, ­ вкл. самостоятелен избор на обучение, самостоятелен контрол върху изпълнението и др. 5) Организиране на свободното време, отдих и развлечения (в т.ч. културни и развлекателни дейности, любителски и професионален спорт и др.). С помощта на консултанта ­социален работник ще бъдат организирани мероприятия за свободното време, вкл. участие в спортни прояви (плуване), посещение на театър, обща екскурзия и други с цел прилагане на формирани социални умения на лицата с интелектуални затруднения в реална среда и подпомагане на социалното им включване. Цялостното изпълнение на дейността за 12 месеца ще премине през следните етапи: 1) Оценка на индивидуалните нужди, възможности и потребности на лицата от двете целеви групи, включени в заетост; 2) Разработване на индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за лицата от целевите групи; 3) Изготвяне на ежемесечен график с конкретните мероприятия за социална и трудова интеграция от всеки от двамата консултанти -­ психолог и социален работник. 4) Изпълнение на планираните мерки и мероприятия според графика. Извършването на тези дейности ще бъде по време както на работния процес, така и в свободното време - ще бъдат, както групови, така и индивидуални спрямо специфичните нужди на всеки зает. Целта е чрез тези групови занимания през свободното време ще помогне за тяхната интеграция и сплотяване на работния екип. 0.00 24 924.69

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.