Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът за създаване на социално предприятие "Югозападни новини" - стрийминг онлайн медия има за основна цел да улесни достъпа до заетост и да се осигури подкрепа за социалното включване на уязвими групи чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика в Област Благоевград.
Ще бъде създадено социално предприятие - интернет социална медия "Югозападни Новини", която ще осигури заетост на 8 лица от целевата група. 
1. Намаляване на безработицата сред рискови групи, посочени по-конкретно в т.11.4.
2. Създаване на субсидиране заетост на 11 представители от тези целеви групи за 12 месеца и дългосрочна такава, след приключването на проекта. 
3. Създаване на дигитален социален бизнес - стрийминг онлайн медия със силно регионално представителство за Област Благоевград, която специализира в социални теми и предоставя подкрепяща информация за уязвими групи. 
4. Подобряване на достъпа до пазара на труда на членове на уязвими групи чрез психологическо подпомагане, консултиране и мотивиране и обучение.
Проектът предвижда изпълнението на тези цели да се осъществи в рамките на 16 месеца. 
Измеримостта на постиженията на проекта ще са както количествени, така и качествени. Количествените ще се изразяват в селекцията и подбора на определен брой безработни за участие в проекта и дългосрочната им заетост в новосформираното социално предприятие, а качествените чрез анализ на повишените социални и професионални умения на участниците, установени с тест или проучване. 
Настоящият проект на СНЦ "Сбъдбати мечти" има за фокус социална и професионална адаптация към новите условия на труда на журналисти в София и страната: безработни хора над 54 годишни, както и такива с трайни физически увреждания.
Същите ще разработват всички теми от действителността и едновременно с това един от акцентите на бъдещата им работа и кариерното им развитие ще бъдат близките до тях теми, свързани с хора с увреждания, социално слаби и безработни.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и назначавана на лица от целевата група за период от 12 м.: Целта на тази дейност е да бъде организиран подборът на лицата от целевата група и те да бъдат назначени на работа за период от 12 м. Подборът ще се стреми да селектира подходящи лица от целевата група - с фокус към лица над 54 години. Насочили сме се към тази група поради характера на социалното предприятие. Хората с увреждания, особено такива с различна степен на глухота и мобилност биха могли успешно да се интегрират в една работна офис среда и да им се повишат уменията за работа с Интернет, както и да бъдат мотивирани, психологически подпомогнати, обучени и с помощта на ментори да откриват възможности за икономическа активност за самите себе си и прилагането на собствените си познания и опит в глобален мащаб, без да са зависими от пазара на труда в България. Периодът от субсидирана заетост е достатъчно продължителен, за да могат селектираните лица да преминат през етап на адаптация, мотивация, обучение и приложение на уменията им. Предвижда се да бъдат наети общо 11 лица от целевите групи. Етапите на изпълнение на тази дейност са следните: 1. Популяризиране на социалното предприятие, информиране и набиране на желаещи. Този етап изисква не само публикуване и разпространяване на обяви, но и взаимодействие с потенциални заинтересовани представители на целевата група, консултации със заинтересованите страни. 2. Помощ и подкрепа за подготовка на документите и подпомагане на кандидатите за ориентиране във възможностите, които им се предлагат от социалното предприятие. Това се налага, тъй като представителите на целевите групи в по-голямата си част e възможно да не притежават добри социални умения или нямат практически трудов опит, за да могат самостоятелно да се справят с този процес. 3. Провеждане на подбор, интервюта и пробен период. При провеждането на интервюто е необходимо да има участници със специфични професионални умения в областта на интеграцията на пазара на труда и психологическа специфика. Проведеното интервю ще се води от един от участниците – интервюиращи- а друг ще документира какво се случва и ще изготвя профил на лицето. За кандидатите, преминали на следващо ниво – ще бъде задълбочено изготвянето на трудовия профил. Той включва въпроси като способности и умения, мотивация, силни и слаби страни, опит или не от трудова дейност, и имат за цел да подпомогнат екипа за изработване на правилна стратегия за интегриране на работното място. . Предвижда се да бъдат подбрани 11 лица от целевите групи. След като бъдат подбрани, те ще бъдат включени в заетост за 12 месеца на следните длъжности: 8 кореспонденти код по НКПД 2642-6012 1 видеооператори код по НКПД 3521-3018 1 монтажист код по НКПД 3435-3019 1 редактор журналисти код по НКПД 2642-6020 За нуждите на подбора ще бъдат нает консултант психолог - код 2634-6001. С консултантът ще бъде сключен трудов договор, като един месец ще бъде ангажиран за нуждите на подбора. След приключване на подбора, с избраните лица от целевата група ще бъдат сключени трудови договори за 12 месеца. Тъй като социалното предприятие предвижда да бъдат създадени регионални корепсондентски звена, назначените лица, ще фунцкионират в Петрич и Благоевград. Редакторът ще осъществяват координацията и контрола на изготвяните материали. 0.00 71 987.99
Социална и професионална интеграция: Тази дейност е предвидена като съпътстваща целия период на заетост на лицата от целевата група, за да им бъде представена възможност за социална и професионална интеграция. С лицата от целевата група ще работи психолог (код по НКПД2634-6001) на 5 часа дневна заетост за 12 м на трудов договор. Ще бъдат включени мерки за поощряване на участието в социалния и професионалния живот, развитието на уменията за общуване, организиране на свободното време, отдих и развлечения, разработване на индивидуални интеграционни програми. В процеса на функциониране на социалното предприятие е предвидено да има индивидуална социална програма за всеки от включените представители на целевата група. За разлика от наставничеството в дейност 3, което е ориентирано към изпълнение на задачите и дейността в предприятието, социалната програма е насочена към развитие на личностните качества на назначения персонал. Предвижда се да се провеждат индивидуални периодични срещи и да се подпомагат новоназначените служители в тяхното психологическо адаптиране, в изграждането на трудов образ и да се подкрепи подпомага готовността им за вписване и приучаване на трудова дисциплина и трудов ред. Психологът трудов терапевт, който ще работи с лицата от целевата група, ще подпомага развитието на различни навици и умения за живот, намиране и прилагане на стратегии за преодоляване на конфликти. Тази подкрепа трябва да бъде продължителна и да продължи през целия период на изпълнение на проекта. Като част от тази дейност ще бъдат включени мерки, насочени към поощряване участието на наетите лица от целевите групи в социалния и професионалния живот, съобразени със спецификите на всеки отделен случай. Това може да бъде постигнато чрез (но не само): Развитие на умения за общуване и работа в група; Развитие на различни навици и умения за живот; Придружаване и подкрепа в процеса на обучение и/или по време на работа; Организиране на свободното време, отдих и развлечения (в т.ч. културни и развлекателни дейности, любителски и професионален спорт и др.); Професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици, съдействие за намиране на подходяща работа; Дейности, които поощряват автономността и независимостта (помагате на лицето да поддържа личната си автономност, помагате на лицето да осъзнае индивидуалните си способности и ресурси, помагате на лицето да намира собственото си жизнено пространство); Разработване на индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевите групи и тяхното прилагане. 0.00 7 998.39
Обзавеждане и оборудване на новите работни места: Тази дейност предвижда да бъдат обезпечени с оборудване и обзавеждане новите работни места и новоназначените служители. Както е указано в дейност 1 и т. 11.4 част от служителите ще работят от домовете си . За да вършат пълноценно задълженията си, ще им бъде осигурено необходимото оборудване. За да работи социалното предприятие ще бъде необходимо следното оборудване и обзавеждане:Лаптопи (3 бр); Професионална цифрова видеокамера (1 бр.); Репортерски микрофон – Безжична система (2 бр.); UHF двоен безжичен микрофон тип брошка (2 бр.); видеостатив (1 бр.) професионално диодно осветление; софтуер за монтаж, диктофони. Наред с оборудването ще бъдат подсигурени и режийни разходи - най-вече разходи за телефон и интернет поради естеството на работа. Ще бъдат покривани и наем и режийни разходи за 12 м. Етапите за провеждане на дейността са: 1. Подготовка за доставка на оборудването 2. Доставка на оборудването 0.00 0.00
Осигуряване на екип на социалното предприятие: С финансирането по Процедурата Кандидатът ще разкрие по Проекта Социално предприятие с развиваща се дейност, имаща изразен социален ефект спрямо лицата от уязвими групи в най-широк смисъл с цел: -Подобряване на жизненото им равнище -Осигуряване на заетост -Предоставяне на услуги и други форми на пряка подкрепа, чиито краен резултат е ефективното им социално включване. Управлението на приходите на Социалното предприятие ще бъдат използвани единствено за постигане на определените в Устройствения му акт цели без възможност за разпределение на печалба. Ще бъдат спазени изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 1296/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 декември 2013 година относно Програма на Европейския съюз за заетост и социални иновации („EaSI“) и за изменение на Решение № 283/2010/ЕС за създаване на Европейски механизъм за микрофинансиране, както и съществуващите законови понятия в Българското законодателство. Създаване на Социално предприятие с предмет на дейности, насочени към осигуряване на подкрепа на хора принадлежащи към други рискови групи (безработни, неактивни, в неравностойно положение) във връзка с осигуряване на заетост. С подкрепата на безвъзмездната финансова помощ в предприятието ще бъдат назначени за 12 месеца Управител (код по НКПД 1321-3001) , счетоводител (код по НКПД 2411-6004), експерт маркетинг - (код по НКПД 2431-6002), експерт бизнес развитие (код по НКПД 2431-6002) и специалист ИТ поддръжка -(код по НКПД 3512-301), за да се обезпечи нормалното функциониране и управление на предприятието. Управителя и счетоводителят ще разработят вътрешни правила и процедури за функциониране на социалното предприятие и ще отговарят за ежедневното управление на дейността му. Етапите на изпълнение на тази дейност са: - Разкриване на Социално предприятие НЕПОСРЕДСТВЕНО ПРЕДИ СКЛЮЧВАНЕ на Административен договор с УО -- Назначаване на екип на Социалното предприятие за срок от 12 месеца - Назначаване на 11 лица от уязвимите целеви групи на пазара на труда, за срок от 12 месеца. - Оборудване на работните места - Управление и отчетност на Социалното предприятие. Управителят на социалното предприятие ще бъде ангажиран с цялостното управление, назанчаване и освобождаване на персонал, планиране на дейността. Счетоводителят ще отговаря за финансовото обезпечаване и сетоводната отчетност. Експертът бизнес развитие ще бъде зает с изготвяне на стратегия за работа на социалното предприятие, както и за осигуряване на устойчивостта на социалното предприятие и визията за дългосрочно развитие, както и разработване на план с ресурсно и финансово осигуряване. Заедно със специалиста по маркетинг ще разработят комуникационен и маркетингов план за осъществяване на стратегията за развитие. Специалистът по маркетинг ще бъде зает също с популяризиране на самото социално предприятие, както и формите на социално предприемачество. Ще бъде създадена уеб страница на социалното предприятие с възможности за регистрация и получаването на информация за проекта и неговото развитие или така наречение 'диалогов двустранен маркетинг'. Регистрацията ще дава възможност за набиране на база персонални данни на потребители за директен маркетинг. Ще има секция Блог на страницата за регулярни информации. Ще бъдат публикувани прес-информации в началото, в средата и при приключване на проекта в мин 3 средства за масова информация. Ще бъде създадена листовка/брошура за популяризирането на резултатите от проекта и с цел устойчивото развитие на социалното предприятие Ще бъдат създадени бизнес акаунти в социалните канали - Twitter; LinkedIn; Facebook; YouTube; Instagram с регулярно публикуване на информация за хода на проекта при основните му етапи и след приключването му.Ще бъде организиран онлайн уебинар в края на проекта. Специалистът по ИТ поддръжка ще обезпечава работата от гледна точка поддържане на информационните системи и платформи. 0.00 31 096.26
Популяризиране на социалната икономика: Дейността предвижда да бъдат организирани мероприятия за популяризиране на социалния маркетинг и социалната икономика, както и платформата, която ще бъде развивана от новото социално предприятие "Югозападни новини" . Наред с работата на специалистите по маркетинг и бизнес развитие в екипа на социалното предприятие, които ще разработят комуникационен план за популяризиране и социален маркетинг, като част от тази дейност се предвижда да бъдат организирани специализирани събития за промотиране на възможностите на социалната икономика чрез представяне на дейността на социалното предприятие и неговата продукция. Ще бъдат организирани три специализирани събития - едно в Благоевград, едно в Петрич и друго в някое от населените места в областта. Ще бъде представена работата на социалното предприятие и възможностите на социалната икономика. В рамките на тези промоционални събития ще бъдат направени представяния с презентации на възможностите на социалните предприятия и предлаганите продукти и услуги. Ще бъдат поканени различни корпоративни клиенти и работодатели, както и заинтересовани страни. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.