Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение цели подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. 
Чрез реализацията на проекта ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. и социални и здравни услуги в домашна среда. Ще бъде създаден "Център за  почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда". В него ще се предоставят три основни типа почасови дейности: за лична помощ, в т. ч. дейности с медико-социална насоченост, за социална подкрепа и социално включване, комунално-битови дейности. Първият е за лична помощ - поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, приемане на лекарства, придружаване в лечебно заведение. Вторият тип е за социална подкрепа - общуване, създаване на социални контакти, посещение на културни събития, писане и подаване на документи. Последният тип е свързан с битово-комунални дейности като пазаруване, почистване на жилища, дребни ремонти, извършване на административни услуги. Ще бъдат наети 91 безработни лица на длъжност: "Лични  асистенти"- 71, "Социални асистенти" - 10 и "Домашни помощници"- 10, като ще бъдат задоволени нуждите на  91 потребители. Те трябва да са в трудоспособна възраст и да не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст. Главната цел е да бъде  създаден  устойчив модел за осигуряване на достоен живот, преодоляване на социалното изключване и бедността чрез предоставяне на услуги в домашна среда за хора с увреждания и хора над 65 години, в частична или пълна невъзможност за самообслужване. Освен това чрез процедурата се предоставя възможност за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление : Дейностите по организация и управление на проекта са хоризонтални и ще се изпълняват през целия период на реализиране на проекта. Изпълнението на дейността ще се извършва от Екип за управление на проекта на община Каолиново, в чийто състав са включени ръководител на проекта, счетоводител, координатор и технически сътрудник. Дейността включва: • Разпределяне на задълженията и отговорностите на екипа. • Провеждане на конкурс и назначаване на Управител и медицинско лице към Центъра. • Разработване на Правила за дейността на Центъра за почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда. • Регулярно провеждане на работни срещи на екипа. • Създаване и поддържане на система за комуникация, както в екипа по проекта, така и потребители и Лични асистенти, Домашни помощници и Социални асистенти. • Уточняване на организацията на работата и начините за съхраняване на документите. • Планиране и организиране на процедури за избор на изпълнители по реда на ЗОП. • Изработване на тръжна документация за избор на изпълнител . • Изготвяне на технически и финансови доклади, както и всякаква отчетност във връзка с изпълнение на заложените дейности. Дейността е необходима с оглед успешната реализация на проекта. Сформираният екип ще следи за качеството на изпълнение на конкретните дейности, за постигането на индикаторите по проекта, за неговото успешно отчитане и изпращане на информация до Управляващия орган в необходимото качество и в срок. Администрацията разполага със сграден фонд и необходимото материално техническо оборудване, което ще предостави за изпълнението на дейностите по проекта. Кабинетите на служителите от администрацията, които ще участват в управлението и изпълнението на проекта са оборудвани с необходимото офис оборудване – компютри, принтери, интернет връзка. Дейността ще обхване целия период на изпълнение на проекта (20 месеца). 28 443.68 24 419.51
Информиране и публичност: С цел достигане до максимална публичност и информираност за проекта, в настоящата дейност са предвидени следните мерки, които ще бъдат изпълнени: • Начална пресконференция - 1 брой • Отпечатване на рекламни материали – 200 брошури. • Заключителна пресконференция – 1 брой. • Банер – 1 брой • 2 публикации в местни или регионални медии. По проекта се предвижда провеждане на една начална и една заключителна пресконференция на които да бъдат представени резултатите от изпълнение на проекта. На тях ще бъдат поканени журналисти от местни, регионални и национални медии и ще бъде представен проекта, очакваните и постигнатите резултати, както и къде могат да бъдат намерени те с цел мултипликация. Материалите от проекта ще бъдат публикувани на Интернет страницата на община Каолиново, където ще бъде публикувано и кратко представяне на самия проект. В допълнение се предвижда да бъдат отпечатани 200 цветни брошури, представящи проекта и постигнатите по него резултати, които да бъдат разпространени по време на изпълнение на началната пресконференция и на заключителната пресконференция. Изработеният банер ще се използва за визуализация на всички мероприятия по изпълнение на дейностите. Екипът по проекта ще организира избора на изпълнител за тази дейност, при спазване на действащото законодателство в областта на обществените поръчки (ЗОП). Провеждането на информационна кампания по проекта е необходимо с цел популяризиране на резултатите по проекта и на финансовата подкрепа получена от ЕСФ чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси “ 2014-2020. Това е гаранция за доброто управление, прозрачността и отчетността на администрацията, което не може да бъде постигнато без отразяване в средствата за масова информация (СМИ). По настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ е заложено задължителното изискване за бенефициенти по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020, а именно осигуряване на информация и публичност за целите на процедурата, проекта и неговата успешна реализация. Разработване на информационни материали и провеждане на кампании сред потенциалните потребители на проект „Независим живот в община Каолиново” с описание на обхвата на услугите: Лични асистенти, Домашни помощници и Социални асистенти и реда за предоставянето им. 2 100.00 2 098.80
Набиране на потребители на услугите: Личен асистент, Домашен помощник и Социален асистент: Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители. Оценките ще се разработят от външен изпълнител избран при спазване на правилата по ЗОП. Индивидуалните оценки ще включват оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; изискванията за медикаментозно лечение и диети; допълнителни потребности; безопасност и рискове. Въз основа на направената оценка в индивидуалния план за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности за удовлетворяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител. Индивидуалния план се изготвя на база на индивидуалната оценка и анализ на индивидуалните потребности от услуги. Ще се разпишат конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител. 2 137.70 2 136.99
Подбор на Лични асистенти, Домашни помощници и Социални асистенти: Изготвяне на обява и публикуването и в сайта на общината, и на информационното табло пред сградата на общината. Изготвяне на образци на заявление и пълномощно. Приемане на заявления от кандидат-лица, които ще предоставят услугите: Личен асистент, Домашен помощник и Социален асистент. Създаване на регистър на постъпилите заявления на лицата. Екипът на проекта ще подбере безработни лица, с които ще проведе индивидуално интервю за запознаване с програмата и мотивиране за участие в нея. Кандидатите за Лични асистенти, Домашни помощници и Социални асистенти се интервюират с цел установяване мотивацията и нагласите им за работа. Показалите удовлетворителни резултати се назначават на трудов договор, подписват декларация за спазване поверителността на личните данни и информация. На назначените се предоставя длъжностна характеристика, включваща подробно описание на дейностите, които трябва да изпълняват, включително индивидуален план на услугите, които ще предоставят на потребителите. 292.35 287.80
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Предвижда се провеждането на 3-дневно обучение на 28 предварително подбрани Лични асистенти, Домашни помощници и Социални асистенти. Целта на обучението е избраните Лични асистенти, Домашни помощници, Социални асистенти да придобият необходимите умения за предоставяне на услугите, спазвайки всички принципи на съществуващите методики за предоставяне на социалните услуги. Предвижда се при подбора на лицата от втория етап след приключването на проекта по "Нови алтернативи" да се проведе надграждащо обучение на 63 лица и обучение при необходимост. Екипът по проекта ще организира избора на изпълнител за тази дейност, при спазване на действащото законодателство в областта на обществените поръчки (ЗОП). Темите на отделните лекции ще бъдат подбрани съгласно специализираната Методика за предоставяне на социалните услуги в общността. 900.00 900.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, въз основа на индивидуална социална оценка чрез създадения "Център за почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда".: Чрез тази дейност се цели подобряване качеството на живот и социалното включване на потребителите на услугите по проекта. Основна цел е подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. Тази дейност е основна в настоящето предложение. В него ще се предоставят три основни типа почасови дейности: за лична помощ, в т. ч. дейности с медико-социална насоченост, за социална подкрепа и социално включване, комунално-битови дейности. Първият е за лична помощ - поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, приемане на лекарства, придружаване в лечебно заведение. Вторият тип е за социална подкрепа - общуване, създаване на социални контакти, посещение на културни събития, писане и подаване на документи. Последният тип е свързан с битово-комунални дейности като пазаруване, почистване на жилища, дребни ремонти, извършване на административни услуги.Тя ще бъде реализирана чрез ежедневната дейност на Личните асистенти, Домашни помощници и Социални асистенти в услуга на потребителите. Организирането й ще става на база Индивидуални работни планове за предоставяне на услугата на всеки Личен асистент, Домашен помощник и Социален асистент, изготвени на база на Индивидуалните оценки за социални услуги на потребителите и актуализирани на 6 месечен период или при необходимост. Те ще съдържат описание на ежедневните и месечните услуги на потребителите, тяхното време на предоставяне и продължителност. Индивидуалният работен план ще бъде неразделна част от договора и изпълнението му ще бъде мониторирано. Личните асистенти, Домашните помощници и Социалните асистенти ще се отчитат ежемесечно със специална форма, описваща предоставените услуги за всеки потребител и подписана от него (законния представител). Формата ще дава и възможност потребителят да оцени качеството на услугата, което ще обективизира отчета и ще мотивира подобряване на качеството. Формата ще дава възможност да се докладват също така срещаните трудности и казуси. По този начин ще се идентифицират нуждите от консултации от експерти и поддържащо обучение. Подкрепата на Личните асистенти, Домашните помощници и Социалните асистенти в осъществяване на тяхната работа ще се организира и по време на срещите на екипа на проекта с тях, в края на всеки месец, при представянето на индивидуалните отчети. 452 600.62 430 018.58
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Подобряване качеството на социалните услуги с акцент преодоляване на социалната изолация; управление на кризисни ситуации; повишаване на компетентността на Личните асистенти, Домашните помощници и Социалните асистенти. Супервизията е процес на подкрепа на работещите в социални услуги с цел подобряване на работата по отношение на качеството на услугите, на професионалното развитие на персонала, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне, както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. Супервизиите могат да бъдат индивидуални (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на потребителите, справяне с личните им емоции, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай), групови (за обсъждане на случай) и екипни (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране). Дейността включва експертна помощ, а именно: - Консултиране на кризисни интервенции (работа по случай), при необходимост от спешна и компетентна намеса, която не е по силите на Личните асистенти, Домашните помощници и Социалните асистенти - напр. при суициден риск; - Индивидуална и групова супервизия на Личните асистенти, Домашните помощници и Социалните асистенти във връзка с различни социални случаи. Планираме груповата супервизия да става по време на месечните посещения с Личните асистенти, Домашните помощници и Социалните асистенти. Поради различния характер на заявките и изискването за висок професионализъм Екипът по проекта ще организира избор на изпълнител за тази дейност, при спазване на действащото законодателство в областта на обществените поръчки (ЗОП). 6 750.00 6 750.00
Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Подобряване качеството на социалните услуги с акцент преодоляване на социалната изолация; управление на кризисни ситуации; мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите. Дейността включва експертна помощ, а именно: - Консултиране на потребители и семейства на потребители в две посоки: за преодоляване на социалната изолация (напр. психологическо, информационно, юридическо и пр. консултиране) и кризисни интервенции (работа по случай), при необходимост от спешна и компетентна намеса, която не е по силите на Личен асистент, Домашен помощник и Социален асистент - напр. при суициден риск; Поради различния характер на заявките и изискването за висок професионализъм, Екипът по проекта ще организира избора на изпълнител за тази дейност, при спазване на действащото законодателство в областта на обществените поръчки (ЗОП). 6 750.00 6 750.00
Мониторинг: Проследяване постигането целите на проекта. Изготвяне на План за мониторинг, включващ: текущо наблюдение и контрол върху изпълнението на индивидуалните планове, оценка качеството на работа на Личните асистенти, Домашните помощници и Социалните асистенти, оценка на потребностите от обучение на Личните асистенти, Домашните помощници и Социалните асистенти, посещения на потребителите ежемесечно и при сигнали. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.