Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
НАПРАВЛЕНИЕ 1 – дейност Патронажна грижа: Предоставянето на почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги ще се осъществява съобразно разработената от Министерство на здравеопазването методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1". По проекта ще бъдат предоставени мобилните почасови интегрирани социално-здравни услуги, които имат за цел да подкрепят ежедневието на лицата от целевата група, за да могат те да останат в семейната си среда. За период от 12 месеца на 236 лица ще се предоставят до 2 часа на ден следните интегрирани услуги: поставяне на инжекции, смяна на превръзки, измерване на кръвна захар, рехабилитация и др., съгласно нуждите на лицата от целевата група, които е допустимо да се предоставят извън медицинско заведение, психологическа подкрепа и консултиране, придружаване до различни институции, помощ в домакинството и др. Ще се извършва доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция. С цел да бъдат обхванати максимален брой потребители от уязвимите групи, при необходимост, ще бъде осигурен транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата с лек автомобил, закупен по проект BG05M9OP001-2.069-0040-C01 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”. След процедура за подбор ще бъдат назначени на трудов договор 36 лица, които ще предоставят услугата - 1 бр. ръководител на услугата, диспечери – 2 бр., социален работник-1бр., здравни специалисти-2 бр., шофьор - 1 бр., домашни помощници/санитари/разносвачи - 29 бр. При необходимост почасово ще бъдат наети медицински сестри, рехабилитатори, психолози, юристи по Закона за задълженията и договорите или Трудовия кодекс. Лицата, които ще бъдат назначени ще преминат обучение според програмата разработена от Министерство на здравеопазването методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1", съобразено с епидемиологичната обстановка. Целта е оказване на професионална помощ и снемане на напрежението и професионалния стрес. Супервизиите ще се провеждат съобразно методиката разработена от Министерството на здравеопазването за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1". Супервизията представлява оказване на професионална и методическа подкрепа на персонала, с оглед изпълнение на целите на услугата и постигане на по- високо качество, а също така и изграждане на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение. Поддържане на професионалното самочувствие или консултиране при разрешаване на трудни конфликти и ситуации. Целта е оказване на професионална помощ и снемане на напрежението и професионалния стрес. Предвиждат се периодични индивидуални и групови супервизии. За период до три месеца преди стартиране на услугите ще се проведе процедура за подбор на персонал и обучение, както и ще се набират заявления на кандидат-потребители. За провеждане на супервизия, психологическа подкрепа и консултиране са предвидени разходи в размер на 35 000,00 лв. - б.р. 2.1. След изтичането на 12-те месеца на предоставяне на услугите се предвиждат два месеца за заключително отчитане. 0.00 336 984.24
НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: При изпълнение на дейностите по Направление 2 ще се осигурят лични предпазни средства за персонала и потребителите на социалните услуги, държавно делегирани дейности, ще се въвеждат на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, персонала и потребителите на социалните услуги, ще се тестват за COVID-19 при необходимост, при необходимост ще се въведат и допълнителни мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите, ще се подкрепят допълнителни плащания за извънреден труд на заетите лица в услугите. В Социални услуги, делегирани от държавата дейност има общо 669 ползватели, като заетите лица в социалните услуги са 291. След процедура за подбор ще бъдат назначени на трудов договор до 41 броя лица на длъжност „Хигиенист“, които ще се разпределят по следните социални услуги, държавно делегирана дейност: Дом за възрастни хора с умствена изостаналост (мъже и жени) селище "Качулка" – Сливен, Дом за стари хора (мъже и жени), Дневен център за стари хора, Дневен център за деца с увреждания и Дневен център за пълнолетни лица с увреждания „Св. Стилиян Детепазител”, Защитени жилища за лица с умствена изостаналост – 2 броя ,Комплекс за социални услуги за деца и семейства със звена – Център за обществена подкрепа, Център за работа с деца на улицата и Звено „Майка и бебе”, Центрове за социална рехабилитация и интеграция - 2 броя, Центрове за настаняване от семеен тип – 4 броя, Социална услуга "Асистентска подкрепа". Хигиенистите ще бъдат разпределени съобразно капацитета на социалните услуги, като в длъжностните им характеристики ще бъдат вменени задължения, свързани с превенция на COVID-19. Въз основа на направени справки от социалните услуги, чрез проекта ще се подкрепи и положения извънреден труд от служителите. За период от три месеца преди стартиране на услугите ще се проведе процедура за подбор на персонал, осигуряване на лични предпазни средства и други подготвителни дейности. Дейностите по Направление 2 ще се извършват за период от 12 месеца. След изтичането на 12-те месеца на предоставяне на услугите, се предвиждат два месеца за заключително отчитане. 0.00 377 073.82

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.