Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

За целите на този проект ще бъде разкрит Център за почасово предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда,  в който ще се предоставят  интегрирани почасови социални услуги за хора с увреждания/в това число и деца/ и самотно живеещи възрастни лица със затруднение или невъзможност в обслужването, с цел осигуряване на дългосрочни социални, здравни,психологически и други грижи в общността или в домашна среда. С реализацията на проекта ще се подобри качеството на живот на хората от целевите групи и техните семейства,  ще се повиши качеството на предлаганите услуги по предходни проекти, ще се разшири обемът и многообразието им и ще се постигне пълен териториален обхват.  В резултат на изпълнението на дейностите по проекта, целевите групи ще имат възможност да упражнят правото си на независим живот и социално включване чрез зачитане на правата им, съобразяване с техните специфични потребности и лични желания. Ще се зачита правото им на избор при подбор на необходимите услуги, които максимално ще гарантират удовлетворяване на потребностите им. Чрез реализирането на проектните дейности, от една страна, ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст и лица, които полагат грижи за близките си , и ще им се даде възможност да се върнат  на реалния пазар на труда,  а от друга, ще се даде възможност на хората с увреждания да изберат желания и необходим асистент.  
         С изпълнението на проекта и предвидения максимално дълъг период на изпълнение ще се допълнят и надграждат дейностите и успешните резултати от предишни процедури, реализирани на територията на община Белово и ще се осигурят дългосрочни грижи на целевата група. Ще се приложи нов метод на децентрализирано предоставяне на общинско ниво на почасови услуги, което прави проекта иновативен по своята същност и ще даде възможност на Общината да управлява и координира самостоятелно този вид услуги, подготвяйки я за момента, в който тези дейности ще станат делегирани.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта.: Отчитайки спецификата на Проекта и необходимостта от нови подходи за управление и взаимодействие , дейностите по управление и координиране ще изискват повече усилия, време и креативност в сравнение с реализираните до момента проекти. Екипът ще координира дейностите, но и ще подпомага персонала при вземането на решения, като същевременно ще ги обучава за организация и управление на услугата чрез постоянна връзка за даване на методически указания и подкрепа. Това налага и осигуряване на адекватно заплащане труда на ангажираните с администрирането специалисти.Помощни дейности за изпълнение задълженията на Ръководителя на проекта ще оказват технически сътрудници, координатор и счетоводителя на проекта .За постигане на ефективна координация и оперативност при изпълнение на дейностите, в рамките на организационните дейности на Проекта, ще се изгради надеждна информационна връзка между управленският екип и персонала на центъра ангажирани в Проекта, чрез осигуряване на мобилна телефонна връзка.Ще бъдат осигурени материали и консумативи за администрирането на проекта – офис консумативи, канцеларски материали и др. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни и ще съдържат всички необходими реквизити. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите ще носят всички участници в екипа на проекта. Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни ще се създават и се съхраняват в посочените от българското и общинското законодателство начини и срокове. Задължителната документация, която трабва да се съхранява от екипа на проекта е: • входящ дневник за кандидат- потребители • входящ дневник за кандидати за лични асистенти • лично досие за всеки потребител; • регистър на потребителите • лично досие за всеки личен асистент • правилник за вътрешния ред • процедура за жалби и сигнали • присъствена форма на личните асистенти назначени на трудов договор • декларация за поверителност • индивидуални планове на потребителите; • други при необходимост Финансови документи: • финансов отчет и приложения • ведомости за заплати и отчети за осигуровките • други при необходимост Преди стартиране на дейностите по предоставяне на социални услуги, екипа по проекта ще проведе консултиране и супервизия на наетия персонал на центъра, на персонала предоставящ социалните услуги и на персонала предоставящ здравни, психологически, мотивационни и социални консултации. 30 900.00 34 495.95
Кандидатстване, оценка и класиране на потребителите, наетия персонал за предоставяне на социални услуги ;управленския персонал на Центъра и персонала нает за предоставяне на специализирани почасови услуги - медицински работник, психолог, специалист - социални дейности.: Подборът на персонала на центъра /лични асистенти, домашни помощници, социални асистенти, санитари/ще е насочен към осигуряване на подходящи хора в трудоспособна възраст, одобрени от класираните потребителите, за предоставяне на качествени и гъвкави социални услуги в общността.Лицата, които желаят да предоставят социалната услуга ще подават заявление , придружено с определени документи - по настоящ адрес в общината-партньор по проекта. Ще бъдат подбрани лица, желаещи да предоставят социални услуги като лични асистенти, домашни помощници,социални асистенти, болногледачи.Подборът ще се извърши от екипа по проекта.Ще има период на прием на документи със срок 10 работни дни,като в случай на необходимост ще бъде обявен нов прием. Подборът ще се състои в няколко етапа - прием на заявление, подбор по документи, интервю, предпочитания от класиран потребител. Подборът на управленския персонала на Центъра,необходим за цялостното му функциониране, управление и предоставянето на услугите ще се състои от екипа по проекта, ще включва двама технически сътрудници. Лицата, желаещи да ползват социалните услуги, предлагани от Центъра за почасови услуги ще преминат подбор от екипа на проекта, също след подаване на заявления до Общината.Подборът ще се извърши през вторият месец на проекта. Ще има период на прием на документи със срок 10 работни дни. В 7 дневен срок / работни дни / от подаване на заявлението екипа по проекта ще извърши оценка на потребностите на лицата в дома им и ще извърши подбор, за който лицата ще бъдат уведомени своевременно. Те ще имат право да пуснат жалба до Кмета на община Белово и да поискат при необходимост оценката им да бъде преразгледана. Цялата тази процедура ще се състои през вторият месец на проекта. Ще се осигури достъп до кандидатстване за услугите на всяко лице от определените в Проекта целева група и обективна оценка на потребностите му. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати лица, не обхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на Проекта. През месец март 2016 година ще бъде извършена оценка на потребностите на лицата, ползващи услугата личен асистент по Проект "Нови възможности за грижа" и на лицата попадащи в целевите групи по настоящия проект ще бъде дадена възможност да продължат да ползват услугата. Ще бъде проведен подбор от екипа по проекта на желаещите да бъдат наети за предоставяне на почасови и специализирани услуги - медицински работник, психолог и специалист - социални дейности. Подборът ще е на няколко етапа - по документи и интервю. Ще се оценяват възможностите на кандидатите за предоставяне на професионални здравни, психологически, мотивационни и социални консултации. 0.00 0.00
Обучение на наетия персонал за предоставяне на социални услуги - лични асистенти, домашни помощници, социални асистенти и санитари.: Обучението на наетия персонал като лични и социални асистенти, домашни помощници и санитари. Ще се проведе въвеждащо обучение на лица, които до сега не са имали опит в предоставянето на този вид социални услуги и не са обучавани по други предходни проекти и програми. Ще се проведе и поддържащо обучение на тези лица, на дванадесетия месец от проекта. Обучението ще е насочено към хора в трудоспособна възраст, одобрени от потребителите и от Екипа по управление на проекта и наети за предоставяне на качествени и гъвкави социални услуги в общността.Ще се предостави възможност на лицата за развитие чрез обучение и обмяна на опит, включващи: обучителни програми ; въвеждащо обучение на новопостъпили лица/ три дни/, включващо: общи познания,основни задължения, специфика на грижите за възрастни хори и лица и деца с увреждания ,етични стандарти в работата; иновативни практики; съвместна работа с по-опитни и компетентни социални асистенти, домашни помощници и лични асистенти имащи натрупан опит в предоставянето на услугите; 1 500.00 1 426.68
Предоставяне на социалните услуги.: Проектът предвижда създаване на Център за почасово предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда в община Белово, който ще предоставя следните социални услуги: 1.Дейности за лична помощ, предоставяни от лица наети като Лични асистенти:помощ за поддържане на лична хигиена,помощ при хранене,приготвяне на храна,помощ при вземане на лекарства,придружаване до детско и учебно заведение,придружаване до болнично заведение; 2.Дейности за социална подкрепа и социално включване, предоставяни от лица наети като Социални асистенти:помощ в общуването и осъществяване на социални контакти,помощ при писане на писма,заявления и подаването им до съответните институции, помощ при административни дейности, разходки, посещения на културни мероприятия; 3. Дейности за помощ при комунално-битови дейности, предоставяни от лица наети като Домашни помощници:пазаруване,поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите на услугата,приготвяне на храна с продукти на потребителя и други; 4.Санитарно - битови дейности, които ще се предоставят от лица наети като Санитари : това са услуги, които ще се предоставят почасово по график на потребители, които нямат нужда от ежедневна грижа, а по тяхна преценка санитарите ще извършват определени дейности няколко пъти в седмицата или при инцидентно възникнали ситуации. Санитарите ще обслужват и потребителите на Домашен социален патронаж и ЦНСТ за възрастни хора в село Дъбравите според потребностите им. 5. Медицински услуги, предоставяни от медицински работник, назначен в Центъра, което ще даде възможност на всички потребители на проекта да ползват здравни грижи и услуги. 6.Психологически услуги и социални услуги, предоставяни от лица, наети в Центъра като психолог и специалист-социални дейности : тези услуги ще дадат възможност на всички потребители да получават психологическа и мотивационна подкрепа винаги когато се нуждаят от нея; специалист - социални дейности ежедневно ще осигурява подкрепа на лицата, ще ги подпомага при дейности насочени към справяне със социално - битови и административни проблеми.Осигуряване на психологическа подкрепа на потребителите е от особена важност.Наетият специалист - психолог ще се включи в дейности по изготвяне на индивидуалния план на потребителя, ще следи за промени в психичното му състояние и при необходимост ще изготвя психологическа характеристика, ще оказва емоционална подкрепа, насочване към психиатър при нужда, ще работи върху връщане на комуникативните и социални умения на потребителя, с цел социалната им интеграция.Ще работи със семействата на потребителите за изграждане на взаимодействие и диалог в семейството, ще информира относно социалните услуги, предлагани на територията на Община Белово.Специалистът ще поддържа писмена документация за работа с потребителите. Дейността по предоставяне на социални услуги ще продължи 24 месеца, като в проекта са предвидени средства за продължаване на дейността Личен асистент по Проект "Нови възможности за грижа" от месец март 2016 година. Дейностите ще се предоставят както по домовете на потребителите, така и в сградите, в които се помещават услугите от резидентен тип ЦНСТ за възрастни хора и Домашен социален патронаж.По желание на потребителите, услугите ще бъдат ежедневни, седмични, или само при необходимост, като се предвижда по проекта да бъдат обслужвани най-малко 90 потребители, като един потребител ще е допустимо да ползва максимум 126 часа месечно / максимум 6 часа на ден/.Този гъвкав подход на оценка на потребностите ще позволи да се обслужват възможно максимален брой потребители, като едно наето лице ще може да обслужва двама, трима или дори повече потребители, в зависимост от оценката на потребностите им и личните им желания.Всяко лице ще има изготвен индивидуален план, който ще се актуализира на всеки шест месеца или при необходимост, като по този начин адекватно и обективно ще се оценяват потребностите на потребителите и при нужда ще се актуализират. 440 484.28 445 663.49
Възлагане на обществена поръчка за закупуване и доставка на оборудване на центъра и за закупуване и доставка на материали и консумативи/работно облекло/ на наетия персонал.: По проекта са предвидени дейности по закупуване и доставка на оборудване на центъра и за закупуване и доставка на материали и консумативи/работно облекло/ на наетия персонал. Персоналът ще ползва помещения - общинска собственост в сградата на Домашен социален патронаж в град Беловои Център за настаняване от семеен тип за възрастни хора в с.Дъбравите. 1. Дейности по закупуване и доставка на оборудване на центъра : ще бъдат закупени преносими компютри , принтер, скенер и ксерокс на персонала, нает в центъра : техническите сътрудници, психолог, медицински персонал. Техниката, с която в момента се работи в община Белово към настоящия момент е остаряла и недостатъчна за да се ползва и за нуждите на проекта, имайки предвид, че ще бъдат обслужвани ежедневно около 50 лица - нает персонал и около 80 потребители. Ежемесечно ще бъдат изготвяни документи, които ще са необходими за ефективното изпълнение на дейностите по проекта - графици, дневници, индивидуални планове, оценки на риска, посещения по домовете - планирано или при необходимост, присъствени форми, регистри, досиета на потребителите и на наетия персонал. По-съвременната техника ще позволи изпълненията на дейностите по проекта да протича по- бързо и ефективно за всички заинтересовани страни - персонал, потребители, асистенти, помощници. 2. Дейности по закупуване и доставка на материали и консумативи/работно облекло/ на наетия персонал - на основание чл. 284, ал. 1 КТ, работодателят е длъжен да предоставя безплатно специално работно облекло и лични предпазни средства на работниците и служителите. Във връзка с това община Белово ще се стеми да осигури необходимите лични предпазни средства на наетия персонал за целия период на проекта, състоящи се в : престилки, работни обувки, ръкавици за ежедневно ползване, маски, шапки за коси, гумени ръкавици. По този начин ще се осигури защитена и здравословна работна среда на наетия персонал и на потребителите, повечето от които ще имат нужда от ежедневни грижи по личната хигиена и поддържане на чистота в обитаваните помещения. 3.Ще се извърши дейност по възлагане на обществена поръчка чрез пряко договаряне. 10 560.00 6 490.76
Информиране и публичност: Разработване на информационни материали и бюлетини; публични кампании и срещи съвместно с не правителствени организации; целогодишни консултации със специалисти от общинска администрация; поставяне на два броя табели за визуализация и осигуряване на публичност;провеждане на информационни кампании сред населението и потенциалните потребители;провеждане на информационни кампании из всички населени места на територията на община Белово. Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с целите на проекта и заложените в проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им-при стартиране на проекта. Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на Проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му-при завършване на дейностите по проекта.. 1 000.00 0.00
Мониторинг и оценка на предоставяните услуги.: Посещения веднъж месечно на място част от потребителите за да се мониторира предоставянето на социалните услугите; Ежедневно наблюдение работата на персонала на центъра; системна работа за осигуряване качество на социалните услуги;В хода на реализирането на Проекта ще се осъществява мониторинг на всички дейности от Екипа на проекта, контрол по отношение на качеството на предоставянето на услугата от специалистите, персонала и помощния персонал. Екипът ще извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от личните асистенти чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен месечен график. Месечно ще се извършва мониторинг на най - малко 10 % от назначения персонал и одобрени потребители. Проверките ще се извършват в дома на потребителя на социалната услуга, или в услугата в общността, която посещават, като резултатите ще се вписват в Дневника на потребителя . При констатиране на пропуски или проблеми ще се предприемат необходимите действия за отстраняването им. В рамките на осъществявания мониторинг екипа ще отбелязва, анализира и констатираните добри практики с цел описание и подготовка за мултиплицирането им. 0.00 0.00
Психологическа подкрепа и супервизия на персонала, предоставящ услугите.: Психологическата подкрепа е насочена към персонала, предоставящ социалните услуги. Тази дейност се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Нейна цел е изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. За целта ще бъде назначен психолог - консултант на 4 часов работен ден, който ежедневно ще е на разположение на наетия персонал.Специалистът ще има необходимата квалификация и опит и ще познава специфичните параметри на услугата . Персоналът ще получава екипна, групова или индивидуална супервизия и тя ще се осъществява в две направления : в хода на работата или по определен случай. Дейностите по супервизията ще се протоколират. Протоколите ще съставляват част от документацията по отчитането. 15 544.16 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.