Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

В рамките на този проект МОМ ще предоставя административна, правна, здравна, психологическа и социална помощ на лица търсещи международна закрила (ЛТМЗ) или получили международна закрила в България (ЛПМЗ) със спeциално внимание към нуждите на уязвимите групи. Екипът от експерти, включително психолог, социален работник и юрист ще предоставя услуги в РПЦ на ДАБ и в офисите на МОМ в София и Харманли. С цел подобряване на комуникацията с институциите, предоставящи услуги на целевата група и създаване на механизъм за ефективно взаимодействие и интеграция на бенефициентите, екипът ще включва и експерти предоставящи подкрепа по административни и правни въпроси. Екипът по проекта ще осигури планиране и насрочване на консултации с общини, социални услуги на местно и централно ниво, училища, полиция, бюра по труда и други в зависимост от нужите на целевата група. Екип от преводачи от редки езици ще подкрепя процеса на работа. 
Експертите ще предоставят индивидуални консултации (психологически, социални и правни), оценки на уязвимостта и подкрепа в достъпа до здравни и социални услуги. Опитът на МОМ е доказал, че такава композиция на експерти предлага най-всеoбхватна и комплексна грижа. Правните консултации ще покриват въпроси свързани с подготовка на документи или процедури, предоставяне на информация и правна помощ; психологическата помощ ще адресира психичните нужди на ЛТМЗ и ЛПМЗ, предоставя грижа за непридружени деци и други уязвими лица, и в съдействие със социалния работник, предоставя подкрепа, насоки и промоция на здравословни практики и насочване към специалист. Като част от работата в РПЦ и в общността, екипът от експерти ще организира информационни сесии, промоция на хигиенни практики и други теми от интерес спрямо нуждите на целевата група. 
Предвижда се най-малко 1300 лица (ЛТМЗ и ЛПМЗ) да получат административна, правна, здравна, психологическа и социална помощ с цел подобряване на достъпа им до услуги, социално включване и интеграция в българското общество.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта: С изпълнението на дейност "Управление на проекта" ще бъде осигурено ефективно управление на проекта, координация, мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите, идентифициране и преодоляване на евентуални трудности, които биха подложили на риск очакваните резултати. Изпълнение на проекта при пълно спазване на приложимите европейски и национални правила.В рамките на дейността ще бъде осъществена цялостна координация , наблюдение и контрол по отношение изпълнението на проекта. Дейностите по управление на проекта ще гарантират: - съгласуваност и координация на изпълнението на отделните етапи и работата на екпертите от екипа на проекта; - спазване на времевия график; - изпълнение на предвидените дейности при осигурена хронологична съгласуваност; - своевременно оценяване на възникналите рискове и критични моменти при изпълнението на дейностите и предприемане на мерки за тяхното преодоляване; - изпълнение на проектните дейности при пълно спазване на предвидения бюджет и правила за допустимост на разходите; - спазване на правилата за избор на подизпълнители и всички приложими към проектните дейности национални и европейски правила; - правилно и точно документиране на извършените дейности и отчитане на разходите и подготовка на необходимите междинни и окончателни технически и финансови отчети; 60 468.29 63 743.13
„Подкрепа за улeсняване достъпа до административна, правна, здравна, психологическа и социална помощ с цел социално включване и успешна реализация на гражданите на трети страни”: С изпълнението на тази дейност се оказва подкрепа за достъп до административна, правна, здравна, психологическа и социална помощ на гражданите на трети страни, които пребивават законно в България, включително ЛТМЗ и лица, на които е предоставена международна закрила, в особена степен уязвимите лица, с цел социалното им включване и успешна реализация. Непознаването на институционалното устройство на българската държава и административните специфики на социалната, здравната, образователната и др. системи, както съществуващата езикова бариера, създават трудно преодолими пречки пред успешната интеграция на мигрантите и достъп до услуги. В резултат, ГТС изпитват сериозни трудности за намиране на работа, наем на жилище, записване при общопрактикуващ лекар, хоспитализация и/или посещение при специалист, плащане на здравни и социални осигуровки, откриване на банкова сметка, изваждане на лични документи, както и цялостна адаптация към новата среда. Консултирането от екип от експерти ще осигури така нужната подкрепа и предоставяне на информация на ГТС, поднесена с помощта на преводач и адаптирана към нуждите на целевата група. Индивидуални консултации, оценка на уязвимостта, реферирането към услуги на базата на разработен индивидуален план за интеграция, придружаване и помощ при достъп до различни институции на централно и местно ниво ще бъдат основните услуги, които МОМ ще предоставя на мигранти в РПЦ София, Харманли, Пъстрогор и Баня, както и в офисите на МОМ в София и Харманли за живущите в общността. Консултациите ще бъдат мултидисциплинарни, предоставяни от екип от юрист, социален работник, психолог и подкрепени от трима експерти, отговарящи за решаване на административни въпроси и контакт с институциите в София и Харманли: медицински учреждения, общопрактикуващи лекари, социални структури, училища, полиция, бюра по труда, НАП, НОИ и други структури на централно и местно ниво. Главният експерт по проекта осъществява също така дейности по организиране и контролиране на дейността на мобилния екип и експертите в Сигурна зона за непридружени деца в РПЦ – София, кв. Овча купел. Експертът по осъществяване на дейности по предоставяне на подкрепа на ГТС и осъществяване на други дейности по проекта е базиран в РПЦ – София, кв. Овча Купел, Сигурна зона за непридружени деца, където оказва подкрепа за интеграцията на деца мигранти, в това число и административната, правна, здравна, психологическа и социална подкрепа за деца, търсещи и получили международна закрила с цел интегриране в живота след напускане на зоната. Социалните работници към Сигурна зона за непридружени деца, базирани в РПЦ – София, кв. Овча Купел, предоставят социална подкрепа, организират индивидуални и общи сесии за запознаване с културата на България, поддържат регулярна връзка със законните представители, както и предоставят помощ при изготвяне на документи, свързани с процедурите на бенефициентите, идентифицират и проследяват образователни и здравни потребности с цел подкрепа адаптацията на децата, настанени в зоната към живота в България. Този подход ще засили чувството на доверие и готовност за диалог по въпросите на интеграцията и ще увеличи удовлетворението на ГТС от предоставяните услуги,а също така ще помогне на институциите, преодставящи услуги да комуникират съответни правила и изисквания към ГТС. Индивидуалните консултации включват правна помощ по въпроси свързани с подготовка на документи или административни процедури, предоставяне на информация, писане на молби и кореспонденция, превод на документи; психологическата помощ ще адресира психичните нужди на бенефициентите, предоставя грижа за непридружени деци и други уязвими лица, и в съдействие със социалния работник, предоставя подкрепа, насоки и промоция на социално включване и насочване към специалист. 502 309.02 513 067.77
Осигуряване на информация и публичност: С изпълнението на тази дейност ще се постигне повишаване информираността на целевите групи и осигуряване на публичност на дейностите на проекта, видимост на неговите резултати и популяризиране на приноса на ЕС, чрез ФУМИ 2014-2020.. В рамките на дейността ще бъдат:  Разработени информационна брошура и информационен плакат, отпечатани съответно в 10000 и 500 бр. на различни езици  Проведена кампания за разпространение на тези информационни материали на територията на България сред представители на целевата група; С цел популяризиране на възможностите за подкрепа за улесняване на интеграцията и осигуряване на публичност и повишаване на информираността на целевите групи ще бъдат разработени информационна брошура и плакат на различни езици, в това число най-малко на български, английски и арабски език. Брошурата и плакатът ще бъдат разпространени до институции и организации, посещавани от граждани от целевата група, чрез информационна кампания за тяхното разпространение, в това число във всички центрове за мигранти на ДАБ и дирекция „Миграция”-МВР, ВКБООН, Български хелзинкски комитет и други организации, регулярно работещи с мигранти в България. В допълнение екипът по проекта ще осъществява пряко разпространение на информационни материали на лица от целевата група по проекта, при посещения в центровете за настаняване на граждани на трети страни на ДАБ, както и при индивидуални срещи с лица от целевата група в офиса на проекта в София. Част от информационните материали ще се разпространят, чрез мигрантски организации в България на базата на дългогодишните партньорски отношения на МОМ с тези организации. Така ще се осигури по-голяма степен на доверие на ГТС към информацията в материалите по проекта, тъй като им се предоставят пряко от техни сънародници. Друга част от материалите ще се разпространят със съдействието на НПО и международни организации , които работят регулярно с мигранти и с които МОМ има трайни партньорски отношения. Така ще се гарантира прилагането на методи, осигуряващи фокусиран подход към целевите групи и разпространение на информацията сред общността на ГТС. На всички материали и документи създавани и използвани в рамките на проекта ще бъде поставяно логото на ЕС, с информация че проектът е финансиран по Националната програма на България, с подкрепата на ФУМИ 2014-2020 и българското правителство, при пълно спазване на изискванията и указанията за мерките за информация и публичност, съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията. Тази информация ще бъде отразявана също и във във вътрешни и годишни доклади, както и в каквито и да са документи, свързани с изпълнението на дадена процедура за избор на подизпълнител или документи за подкрепа, предоставена на лица от целевите групи. Информация за целите, дейностите и резултатите от проекта ще бъде публикувана на специалната интернет страницата на МОМ за подкрепа за интеграция на имигранти. Всички проведени дейности и информационни сесии и събития ще се отразяват с новини и снимков материал на уеб-сайта на проекта на страницата на МОМ, като се спазват изискванията на информация и публичност по ФУМИ. Ще бъде изготвена информационна табела за офиса на проекта, указваща наименованието на проекта и подкрепата по националната програма, осигурена от ФУМИ и българското правителство. Всяка публикация на МОМ под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, в това число и интернет, ще съдържа следното заявление: “Този документ е създаден с финансовата подкрепа на фонд „Убежище, миграция и интеграция“, съфинансиран от Европейския съюз. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от МОМ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Отговорния орган.” 3 610.02 3 609.60
Одит: С изпълнението на дейността ще се гарантира спазването на приложимите европейски и национални правила за законосъобразно разходване на средствата по проекта. В рамките на дейността ще бъде извършена независима одитна проверка относно спазването на правилата за финансово-счетоводно отчитане на разходите по проекта и допустимостта на разходите, в съответствие с договора и бюджета към него. Независимата одитна проверка от специализиран външен одитор ще представи информация, позволяваща да се удостовери, че разходите, заявени от МОМ във финансовия отчет са действително извършени, точни и допустими в съответствие с договора и приложимите правила. Одитната проверката ще установи дали: - декларираните разходи са действително извършени и допустими; - първичните счетоводни документи и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни; - всички транзакции по проекта са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила, както и че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. 6 049.85 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.