Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение се реализира във връзка с предоставената на Община Русе възможност за кандидатстване по процедура BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“, която се финансира по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027. В периода от 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г. в рамките на 755 работни дни 250 лица от целевите групи ще получават топъл обяд чрез Общинско предприятие "Обществена трапезария и социални жилища“ /ОП ОТСЖ/ за потребители с настоящ адрес в община Русе. С предоставянето на възможността да получат топъл обяд лицата от целевите групи ще задоволят основни жизнени потребности от храна за осигуряване на подкрепа за задоволяване на базовата нужда и необходимостта те да получават социална закрила в най-висока степен.
С реализацията на проекта ще се осигури здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд на хора, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват такава. Ползвателите на „топъл обяд“ ще са лица които са идентифицирани като нуждаещите се. Те ще получават храната  целогодишно, в отговор на установени трайни и/или неотложни нужди. Услугата ще се предоставя в различни квартали на града и в населени места на Община Русе,  където хората изпитват още по-сериозни затруднения за осигуряване на прехраната си. Прясно приготвена топла храна, под формата на супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт ще се предоставя при спазване на изискванията тя да е: пълноценна и разнообразна, съобразно общоприети рецептурни норми в страната и при спазване на изискванията за безопасност на храните. Изпълнението на дейностите ще следва изискванията за намаляване на разхищението на храни и на използването на пластмасови изделия за еднократна употреба. Предоставянето на топъл обяд ще се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа, които ще са  като възникнала необходимост за оказване на необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд: Хранителните продукти се доставят по реда на ЗОП, чрез проведени открити процедура от община Русе. Сключени са договори за доставка на хранителни продукти по групи храни.Техническите спецификации и изискванията на обществената поръчка са съобразени с всички нормативни актове в областта на храните. По проекта топлият обяд ще се приготвя със собствен ресурс във функционираща една обществена трапезария, която разполага с необходимият капацитет, оборудване, обзавеждане, технически и човешки ресурс за приготвяне на храна за 250 лица, които ще получават храна. ОП ОТСЖ разполага с подходяща материална база и оборудване за приготвяне и разпространение на храната, включително и до домовете на крайните потребители, или на бездомни и скитащи лица за целия период на реализация на дейностите. Материалната база, в която ще се приготвя храната отговаря и е регистрирана съгласно Закона за храните. Обществената трапезария се намира в сградата на Средношколско общежитие с адрес в гр. Русе, бул. „Липник” № 117, съгласно Акт за собственост № 4223 от 15.07.2004 г. за общинска собственост и Акт за собственост № 7295 от 04.07.2014 г. за публична общинска собственост. Обществената трапезария разполага с обновена кухня и помещение за хранене, което разполага с необходимия капацитет от места и необходимите санитарни и складови помещения, съгласно изисквания на РЗИ и Агенцията по безопасност на храните. Представено е Удостоверение за регистрация № 04148 от 10.10.2012 г. от Областна дирекция по безопасност на храните. Помещенията са изцяло обновено по време на реализиране на проект „Социално предприятие – Обществена трапезария” по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG51PO001-5.1-02 „Нови възможности” по ОП РЧР. Работното време ще е съобразено с приготвянето на топъл обяд в Обществената трапезария, като до 10,00 часа храната е приготвена и разсипана в съдовете за хранене за еднократна употреба. Пакетира се в чанти за еднократна употреба и се подрежда в касети след което се експедира по съответните направления в различните квартали и населени места на община Русе. Част от потребителите получават храна на място в трапезарията, а на друга част които живеят в отдалечени квартали на града и в населените места на Общината храната се доставя до домовете им. Лицата, които ще разнасят храната до домовете на потребителите, са служители на обществената трапезария, на домашен социален патронаж или общински служители. Разносът на топлия обяд ще се извършва с автомобили на ОП ОТСЖ и при необходимост и на Домашен социален патронаж, на Детска млечна кухня и с допълнителен ресурс от автомобилния парк на Общината по съответните направления. При доставката ще се спазват изискванията за установените дезинфекционни мерки за автомобилите. Приготвената храна за обяд под формата на топъл обяд е питателна и прясно приготвена, здравословна и разнообразна. Храната включва: супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт. По целесъобразност менюта са изготвени на база Сборник рецепти за заведения за обществено хранене, в който са указани и количествата от влаганите продукти, за да се гарантира качеството на приготвяната храна. Работещите в трапезарията гарантират качеството и разнообразието на предоставяната храна, при зачитане на мнението и обратната връзка от крайните получатели на помощта. При възникване на непредвидени и извънредни обстоятелства и/или при предписание на националните и регионалните здравни органи в хода на изпълнение на договора, ще се създаде необходимата организация за промяна в доставките на храна като служителите които разнасят храната ще бъдат снабдени лични предпазни средства. 604 000.00 248 000.00
Предоставяне на топъл обяд: Приготвената храна под формата на топъл обяд ще се предоставя на нуждаещите се лица безвъзмездно. По проекта приготвената храна ще бъде раздавана комбинирано: на място в обществената трапезария и доставяна до домовете на потребителите в различни квартали на града и населените места на Община Русе. Дейностите по предоставяне на храна за обяд – супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт на 250 потребители ще се извършава спазвайки всички санитарно-хигиенни норми и изисквания на действащото законодателство и допълнителните предписания на здравните органи. При реализиране на дейността ще се отнасяме добросъвестно и с грижа за неговите потребители, т.к. те в този момент изпитват най-голяма нужда от помощ и подкрепа. Ще документираме по подходящ начин приетата информация чрез използвани гъвкави механизми за идентифициране на нуждаещите се лица. На база на подадени заявления за включване на проекта ще подава информация до ДСП Русе за предварителна проверка за принадлежност на лицата към целевите групи на процедурата. Това в по-голямата си част са лица в затруднено социално положение. При необходимост ще се използва и наличната база данни в общинската администрация. Ще се води регистър на постъпилите заявления-декларации и ще се изготвят поименни списъци на потребителите с посочени точни адреси и телефон за доставка на храната за обяд, които при нужда ще се актуализират. При реализация на дейността ще създадем организация и ще поддържаме съответната документална отчетност, с която да гарантираме, че подборът на потребителите е съобразен с изискванията за допустимост и е извършен по прозрачен и обективен начин, като за целта изготвим правила с ясни критерии. Ще се полага необходимата професионална грижа и компетентност за качествено изпълнение на дейността. За недопускане на двойно финансиране по време на изпълнение на дейностите ще се извършват проверки с други проекти, програми и други услуги, които предлагат хранене. Кореспонденцията ще се осъществява по електронна поща. Изготвените документи от извършените проверки ще се представят при проверки на място и при изготвените искания за плащане. При обработването и съхраняването на документите, съдържащи лични данни те ще бъдат обработвани от община Русе и Агенция за социално подпомагане като администратор на лични данни за целите на извършване на проверка за принадлежност към целевите групи, включваща проверка за наличие/липса на двойно финансиране и участие в процедура за подбор на крайни получатели на основанията, описани в Задължителната информация за правата на лицата по защита на личните данни и в съответствие с разпоредбите на Закона за защита на личните данни, на Регламент (ЕС) 2016/679 от Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 г. относно защита на физическите лица по отношение на обработване на лични данни и за свободното движение на такива данни (GDPR) и Регламент (ЕС) 2018/1725 на Европейския парламент и на Съвета от 23 октомври 2018 г. В изпълнение на проекта за разкриване на обществената трапезария по схема „Нови възможности“ бяха разработени менюта от лекар – диетолог, които ще бъдат използвани при прилагането на разнообразните седмични менюта за потребителите. 42 280.00 17 360.00
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще се реализират без участието на изпълнител. Ще бъде създадена организацията при реализирането на съпътстващите мерки да се оказва ндивидуалната подкрепа, която ще бъде реализирана в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация. Съпътстващите мерки се реализират през целия период на изпълнение на прокта и изцяло ще бъдат съобразени с специфичните нужди на лицата от целевите групи. Съпътстващите мерки ще се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Съпътстващите мерки, които ще предлага Община Русе ще включват помощни и консултантски услуги за подобряване достъпа на потребителите до основни обществени услуги насочени към нуждите от жилищното настаняване, социално благосъстояние, здравеопазване, образование и заетост, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение и въз основа на индивидуалната му нужда. Целта на съпътстващите мерки цели да бъдат поставени в „центъра" нуждите и потребностите на „отделния човек" чрез осигуряването на дейности, допринасящи за социалното приобщаване на най-нуждаещите се лица. Ще се разработи и прилага механизмите за отчитане на резултатите от предоставените съпътстващи мерки, съгласно Ръководство на конкретния бенефициент за изпълнение и управление на договори по Операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“. Ще информираме обществеността за получената финансова подкрепа от Агенция за социално подпомагане при всякакви контакти със средствата за осведомяване. Във всички публикации, свързани с проекта ще подчертаваме факта, че проектът е финансиран от Агенция за социално подпомагане. 42 280.00 17 360.00
Определяне на целевите групи: Община Русе е една от съставните общини на Област Русе и включва 14 населени места: Басарбово, Бъзън, Долно Абланово, Мартен, Николово, Ново село, Просена, Русе, Сандрово, Семерджиево, Тетово, Хотанца, Червена вода и Ястребово. От публикация на НСИ от юли 2015 година "Население и демографски процеси в област Русе през 2014 г. се казва: ... в община Русе - тук живеят 164 219 лица, или малко над 70% от общия брой за областта. В сравнение с края на 2013 г. броят на населението в община Русе намалява с 965 души. От всички големи населени места в страната най-много жители през 2021 година губят Добрич и Русе, сочи съпоставката на данните. Предоставяне на топлия обяд ще се реализира от Общинско предприятие "Обществена трапезария и социални жилища" - Русе, като в изпълнение на дейностите по проекта ще се предоставя топъл обяд, като местна дейност за лица от целеви групи, които по настоящата процедура са определени Раздел II, чл. 6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс Основна целева група за предоставяне на топъл обяд са: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Определянето на целевите групи и подбора на участниците в програмата ще се осъществи на няколко етапа при спазването на следния примерен механизъм: Етап І: Изготвяне на Процедура за подбор с ясни и проследими правила определящи критериите за подбор на конкретните представители на целевите групи, на които ще се предоставя топъл обяд. Етап ІІ: Със Заповед на Кмета на Община Русе ще се сформира постоянна комисия за приемане на заявления-декларации по образец и разглеждане на подадените заявки от желаещите кандидат потребители. Въз основа на изготвената и утвърдена Процедура се извършва подбор на потребителите. Взетите от комисията решения и списък на одобрените кандидати ще се отразява в съответните протоколи за определяне на потребители. Етап ІІІ: Поименното определяне на допустимите лица към целеви групи ще се извърши от съответната ДСП гр. Русе, като ще приложат критериите за подбор на целевите групи. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава въз основа на регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. Етап IV: Водене на регистър и сключване на индивидуални договори с утвърдените 250 лица за получаване на топъл обяд, включени в основния списък и до 50 индив. договора с лицата от резервния списък. Приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд се предоставя на други лица от допустимите целеви групи. Механизмът за определяне на нуждаещи се лица, които да получават приготвен, но неполучен топъл обяд е прилаган на "терен" и при реализиране на предходни проекти и програми успешно. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.