Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект, в кореспондентност с основната цел на Процедура BG16FFPR002-3.007 - Техническа помощ за инвестиции в зоологически градини, е насочен към набавянето на нужните документи, свързани с дейността и развитието на зоологическата градина на Община Пловдив, едновременно с обстоятелството за осигуряването на нужните предпоставки за разработването на качествено/и проектно/и предложение/я, които ще позволят своевременното участие в относими процедури за кандидатстване и последващо финансиране на инвестиционни проекти по ПОС 2021-2027 за ремонт/реконструкция на зоологически градини с цел изпълнение на консервационната им роля. Посоченото ще се реализира чрез комплекс от взаимосвързани интервенции, съобразени с изискванията на приложимите нормативи - ЗБР и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, Директива 1999/22/ЕО и др., включващи: разработване на планови документи, свързани с развитието на зоологическата градина на територията на Община Пловдив като: план за развитие на зоологическата градина, план за колекция, в т.ч. – план за размножаване, план за консервационни дейности, план-график за изпълнение на дейностите за развитие на зоологическата градина при наличие на финансиране, техническо задание за инвестиционен проект, анализ на остойностяването, подготовка на документации за обществени поръчки, ведно с реализиране на мерки по управление на проекта и осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация.  При реализацията на дейностите ще се съблюдават относимите хоризонтални политики, както и принципът за "ненанасяне на значителни вреди".
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 - Разработване на планови документи, свързани с развитието на зоологическата градина на територията на Община Пловдив: Зоологическата градина на територията на Община Пловдив е общинска собственост, като същата се управлява от общинско предприятие "Зооветеринарен комплекс", създадено по реда на чл.52 от ЗОС, представляващо специализирано звено към общината за изпълнение на местни дейности и услуги, финансирани от общинския бюджет. Същото осъществява дейността си въз основа на правилници, приети от общинския съвет. Като, към момента на участие в Процедурата, ОП "ЗВК", на което е поверено управлението на зоопарка на гр. Пловдив, не събира входни такси и не реализира приходи от каквито и да било източници за посочената дейност, за което се предоставят и документи, съгласно изискванията на НК. Дейността е насочена към разработване на следните планови документи, които не са налични (или са с изтекла валидност, приложимост и съответствие с актуалните нормативи в областта) за зоологическата градина на територията на Община Пловдив, а именно: - План за развитие на зоологическата градина, вкл. предварителни и обемно-устройствени проучвания за определяне разположението на обект, доказване на нормативната му допустимост и целесъобразността на инвестиционната идея -с период на действие 10 г., като документът следва да предоставя информация за текущото състояние на зоологическата градина по изпълнение на изискванията на чл. 60, ал. 2 и 3 от Закона за биологичното разнообразие (ЗБР) и наредбата по чл. 61, ал. 1 от ЗБР; - План за колекция, който да включва и план за размножаване - с период на действие от 5 до 10г. Документът следва да посочва какви и колко са животните, живеещи в зоологическата градина, какви са наличните условия за отглеждането им и др.; - План за консервационни дейности - със срок на действие от 10 г. Документът включва описание на мерки, които допринасят за опазване на застрашени видове от фауната на България, съгласно Червената книга на Република България, в тяхната естествена среда на обитание и др.; - План-график за изпълнение на дейностите за развитие на зоологическата градина при наличие на финансиране - в краткосрочен и дългосрочен план – с отговорници, срокове и индикативни бюджети по отношение на краткосрочните дейности (3 до 5 години) - документът следва да съдържа специфични цели на всяка дейност, индикативни бюджети, отговорни служители, системи за оценяване на напредъка и системи за докладване; - Техническо задание за изготвяне на инвестиционен проект във фаза „технически проект“ за идентифицираните строителни дейности. Необходимостта от изготвяне на посочените по-горе документи в пълния им обем, съгласно описаните допустими дейности в НК, е продиктувано от обстоятелството, че, към настоящия момент, Община Пловдив не разполага с действащи/нормативно актуални такива. Посоченото ще допринесе за набавянето на нужните документи, свързани с дейността, функционирането и развитието на зоологическата градина на Община Пловдив, съгласно нормативните изисквания, едновременно с обстоятелството за осигуряването на нужните предпоставки за разработването на качествено/и проектно/и предложение/я, които ще позволят своевременното участие в относими процедури за кандидатстване и последващо финансиране на инвестиционни проекти по ПОС 2021-2027 за ремонт/реконструкция на зоологически градини с цел изпълнение на консервационната им роля. При реализацията на дейността ще се съблюдават относимите хоризонтални политики, принципът за "ненанасяне на значителни вреди" (съгл. приложимостта), както и изискванията на ЗБР и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, Директива 1999/22/ЕО и др. 179 240.00 0.00
Дейност 2 - Подготовка на проектното предложение: Дейността включва изготвянето на анализ на остойностяването на предвидените разходи по проекта. Съгласно изискванията на НК по Процедурата (стр.11-12), в анализа на остойностяването на дейностите следва да е посочено въз основа на какви документи, анализи или проучвания са остойностени дейностите и/или каква информация/ данни/ показатели/ оферти/ извлечения/ информация за вече сключени и изпълнени договори със сходни параметри и предмет, пазарни консултации по смисъла на ЗОП, пазарни проучвания и/или проучване в интернет са ползвани при остойностяването и др. Предвид същото, за настоящото проектно предложение, е избран подход на позоваване чрез извадка на подобни услуги/доставки от страницата на АОП (мин. 2 независими източника). Анализът е изготвен съобразно Приложение № 1 към НК, като същият е съобразен с последователността на дейностите, посочена в секция „План за изпълнение/Дейности по проекта“ от ФК. Целта на анализа, съгласно условията за кандидатстване по Процедурата, е да предостави нужната информация и да докаже целесъобразността на средствата, необходими за реализацията на преките проектни дейности и съответно – начина на определяне на прогнозната им стойност, заложена в съответната/ите обществена/и поръчка/и за избор на изпълнител/и. 0.00 0.00
Дейност 3 - Организация и управление, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки : В рамките на дейност 3 ще се осигури изпълнението на следните активности: 1. Организация и управление на проекта: за целта ще се сформира екип от двама вътрешни за Бенефициента служители, които ще изпълняват позициите: 1.1.Ръководител, с необходима квалификация: висше образование, ОКС: бакалавър или магистър, опит в изпълнението на сходни дейности. Лицето ще отговаря за: мениджмънта и мониторинга на проекта, комуникацията със заинтересовани страни, спазване на проектния план-график и проследяване на напредъка, вкл.- на договорите с изпълнители, изготвяне на МТО, ГТО, ТФО, предоставяне на информация до УО и контролни/одитиращи органи, участие в проверки на място, проследяване и мониторинг на изпълнението на мерките за публичност и информираност, поддържане на архив по проекта, провеждане на срещи на ЕУП, изготвяне на лични отчети и др.; 1.2. Счетоводител - квалификация: висше образование - в областта на счетоводството и контрола/финансите или еквивалентно. ОКС: бакалавър/магистър. Опит в осъществяването на сходни дейности. Счетоводителят ще: подготвя и представя за одобрение първични счетоводни и финансово отчетни документи; извършва разплащания; поддържа финансово-счетоводния архив на проекта; изготвя финансови отчети; съдейства и участва при проверки от УО и контролни органи, изготвя месечни отчети и др. Длъжността на счетоводителя е на пряко подчинение на мениджъра на проекта, като последният отчита своята дейност пред ръководител на Бенефициента. 2. Видимост, прозрачност и комуникация – изпълнението на мярката ще отговаря на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. При реализацията на същата, Бенефициентът ще указва произхода на финансирането чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики съгласно чл. 47 и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060. Община Пловдив ще спази и приложи разпоредбите на чл. 49, пар. 6 от Регл.(ЕС) 2021/1060, във вр. с чл. 22, ал. 2 от условията за изпълнение, в т.ч.- и при подготовка на документациите за обществените поръчки по реда на ЗОП и при сключване на договорите с изпълнители. Съгласно указаното в чл. чл. 50 от Регл.(ЕС) 2021/1060, Кандидатът се ангажира да осъществи следния минимум от активности: - да публикува на уебсайта си, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - да включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците; - постави на място, видимо за обществеността, на поне един плакат с минимален размер А3 или еквивалентен електронен дисплей с информация за операцията, подчертаваща подкрепата от фондовете. 3. Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки – изпълнението на мярката предвижда наемане на изпълнител за разработване на необходимите технически спецификации и документации за провеждане на приложимите процедури по ЗОП за целите на възлагането на обществените поръчки, свързани с Дейност 1 от ФК. 20 755.99 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.