Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Стимулиране на икономическата активност и създаване на заетост в община Елена чрез прилагане на иновативни подходи" предвижда създаването на Център за подкрепа на  бизнеса  в община Елена с цел повишаване на икономическата активност и предотвратяване на трудовата миграция. Предвижда се осъществяване на дейности по текущ ремонт и оборудване на помещенията за Центъра, както и осигуряването на заетост на 3 лица,  които ще осигурят функционирането му.  Основен акцент в работата на центъра ще бъде създаването и развитието на интегриран софтуерен продукт „Електронната борса на традиционни продукти и услуги от Еленския балкан“, който ще представлява, платформа за маркетинг и реклама,  инструмент  на местния бизнес за реализация на техните стоки и възможност за заявяване на консултации от страна на потребителите  на услуги. Във връзка с подкрепата за реализацията на  стоките на местния бизнес  се предвижда и закупуване на 1 брой  лекотоварен автомобил. Проекта предвижда и предоставяне на  специализирани обучения на 30 безработни лица , организиране на 4 трудови борси,  подкрепа за кандидатстване за работа на 30 безработни лица и организиране на обучение на 20 работодатели за устойчиво развитие на техния бизнес.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта и информация и публичност : Дейността по управление на проекта ще осигури ефективното изпълнение на проекта, постигане на заложените цели и резултати, както достигане на индикаторите. За тази цел ще бъде сформиран екип от Ръководител на проекта, Координатор, Счетоводител, Експерт обществени поръчки и Експерт строителство. На ръководителя на проекта ще бъде възложена отговорност за цялостната организация на проектните дейности, комуникация с УО, организиране на отчетност съгласно правилата на УО. На координатора ще бъде възложено да подпомага дейността на Ръководителя на проекта, съставя документи, отчети и доклади, да участва в изготвянето на междинните и окончателен технически отчети и искане за плащане, да комуникира с изпълнителите на дейности и целевата група във връзка с ефективното изпълнение на проекта. На счетоводителя на проекта ще бъде възложено счетоводно и финансово отчитане на дейностите по проекта, изготвяне на междинни и окончателен финансов отчет по проекта. На експерт обществени поръчки ще бъде възложено разработване на документация по подбор на изпълнители, организиране подбор и организиране сключването на договори с изпълнители .Експерт строителство ще следи за организацията и качественото изпълнение на планираните ремонтни дейности. Подготвя необходимите документи и отчети във връзка с тях. Дейностите по информация и публичност ще бъдат осъществени на основата на разработения комуникационен план и включват : Разработване на уеб-сайт (вкл. домейн, хостинг, разходи за разработване и поддържане на съдържанието, включително и на английски език), организиране на две информационни събития(откриващо и закриващо), изработка на листовки 200 броя и информационна табела. 38 235.20 39 919.44
СКД 2 Инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост: В рамките на проекта ще бъде създаден Център за подкрепа на бизнеса в община Елена. Центърът ще осъществява своята дейност чрез пакет от мерки, насочени към представителите на вече работещия бизнес, както и такива, които стартират такъв на територията на община Елена в различни икономически сектори, като селско стопанство, животновъдство, преработваща промишленост (вкл. хранително-вкусова) и туризъм (в т.ч. хотелиерство и ресторантьорство и туристическа анимация). Проектната идея кореспондира от една страна с предоставената и одобрена от община Елена концепция за развитие, а от друга с резултатите от проведените емпирични и кабинетни проучвания, които установиха нуждата на местния бизнес от специализирана подкрепа в две основни направления: маркетинг на продуктите и услугите и изграждане на капацитет за повишаване на конкурентоспособността на местния бизнес. Проектната идея е в пълно съответствие и с идентифицирания ключов потенциал на територията, свързан с развитие на икономика, базирана на съществуващи природни ресурси и създаване и промотиране на местни стандарти за качество. За ефективното функциониране на Центъра ще бъде извършен текущ ремонт на две офис помещения, заседателна зала и санитарен възел . Ще бъдат закупени 3 климатика Центърът ще бъде оборудван с два преносими компютъра, три мултифункционални устройства и един проектор . Ще бъдат обособени две работни места, като за целта се закупят две бюра, два офис стола и пет посетителски стола. В центъра ще бъде оборудвана и една заседателна зала, за която по проекта ще се доставят една заседателна маса и 10 стола. Центърът ще работи в двете основни направления – маркетинг на продуктите и услугите и изграждане на капацитет за повишаване на конкурентоспособността на местния бизнес. За постигане на тези цели, в центъра ще бъдат назначени двама служители на постоянни трудови договори, които ще изпълняват менторски и координационни функции – по един служител за всяко от двете направления - Специалист маркетинг и Експерт Бизнес развитие . Основен акцент в работата на центъра ще бъде създаването и развитието на интегриран софтуерен продукт „Електронната борса на традиционни продукти и услуги от Еленския балкан“, който ще представлява, платформа за маркетинг и реклама, инструмент на местния бизнес за реализация на техните стоки и възможност за заявяване на консултации от страна на потребителите на услуги . Във връзка с подкрепата за реализацията на стоките на местния бизнес се предвижда и закупуване на 1 брой лекотоварен автомобил, а за неговото опериране ще бъде назначен служител - шофьор на трудов договор. 274 814.59 242 067.54
СКД 3 – Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за работодатели и търсещи работа: В рамките на дейността ще бъдат организирани 4 трудови борси и ще бъде предоставена подкрепа на 30 лица при кандидатстване за работа. 1 Организацията и провеждането на трудовата борса включва: - Осигуряване на организатор и координатор. - Времетраене – 1 ден – 6 часа; - Осигуряване на зала с подходящ капацитет; - Осигуряване технически средства, включващи като минимум мултимедия, лаптоп, флипчарт; - Подготовка на залата – подредба на местата в залата, поставяне технически средства, в т.ч. презентационно оборудване, брандиране на залата; - Секретариат – уточняване дневен ред /програма/, изпращане на покани до потенциални участници, изготвяне на присъствен списък; подготовка на табелки с имена на участниците; - Предоставяне на освежителни напитки (минерална вода); - Снимки – минимум 10 бр., предоставени на хартиен и електронен носител; - Изготвяне и разпространение на платена реклама; 2. Подкрепа при кандидатстване за работа ще бъде организирана при 30уч.ч. продължителност. По време на обучението участниците ще бъдат консултирани от психолог и кариерен консултант. 43 200.00 35 500.00
СКД 4 – Обучения за безработни – дълготрайно безработни, възрастни хора в предпенсионна възраст, млади хора, млади майки, самотни родители, хора с увреждания, ниско квалифицирани лица, вкл. представители на ромско и турско малцинства: В рамките на дейността ще бъдат организирани специализирани обучения за 30 безработни лица –дълготрайно безработни, възрастни хора в предпенсионна възраст, млади хора, млади майки, самотни родители, хора с увреждания, ниско квалифицирани лица, вкл. представители на ромско и турско малцинства. Предвиждат се следните обучения 1.Биоземеделие и предприемачество – 90уч.ч. • Модул 1 Въведение в Селското стопанство – 30уч.ч. • Модул 2 Биоземеделие и добри практики – 30 уч.ч. • Модул 2 Предприемачество в растениевъдството – 30уч.ч. 2. Биоживотновъдство и предприемачество – 90 уч.ч. • Модул 1 Въведение в Селското стопанство – 30уч.ч. • Модул 2 Биоживотновъдство и добри практики – 30 уч.ч. • Модул 3 Предприемачество в животновъдството – 30уч.ч. 3. Местен туризъм и предприемачество – 90 уч.ч. • Модул 1 Въведение в Туризма – 30уч.ч. • Модул 2 Алтернативни форми на туризъм в община Елена – 30 уч.ч. • Модул 3 Предприемачество в туризма– 30уч.ч. Обученията са подбрани така, че да отговорят на изискванията на местните работодатели. Ще бъдат издадени сертификати на всеки обучаем. 50 400.00 41 500.00
СКД 5 – Обучения за работодатели за устойчиво развитие на техния бизнес: В рамките на дейността се предвижда провеждането на обучение на 20 работодатели . Планирани са следните теми : 1. Методи за оценка на инвестиционни проекти. 2. Управление на паричните потоци. 3. Управление на резултатите. 4. Управление на риска. 5. Иновационен процес. 6. Процес на непрекъснато подобрение. Непрекъснато подобрение в производството. 7. Износ – как да го организираме и осигурим външни пазари. 8. Иновативни и гъвкави схеми за подбор на персонал. Предвид заетостта на работодателите обучението ще бъде организирано онлайн. Ще бъдат издадени сертификати на всеки от участниците . Партньорът по проекта ще се включи активно при набирането на целевата група по проекта 38 400.00 31 500.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.