Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е разработен с цел да се гарантира наличието и развитието на такива социални услуги, които да отговарят на конкретните потребности на хората от целевите групи по настоящата процедура на територията на община Тополовград: икономически неактивни лица; хора с увреждания и техните семейства; семейства с деца с увреждания и деца и възрастни в риск. Дейностите, заложени в него са определени на база Общинската стратегия за развитие на социалните услуги на община Тополовград, разработена въз основа Анализа на ситуацията и оценката на потребностите от социални услуги в община Тополовград, приет с решение на Общински съвет № 570/30.06.2015г., в процес на партньорство между всички заинтересовани страни в общината (Общинска администрация, Общински съвет, Д”СП”, Д”БТ”, Детска педагогическа стая, специализирани институции и услуги в общността). Всички дейности в проекта са разработени в синхрон с националните приоритети на социалната политика, измененията в Закона за социално подпомагане, промените в Правилника за прилагането на ЗСП. С реализирането на проекта и разкриването на „Център за активно включване в община Тополовград” се оформя иновативен модел на планиране, развиване и предоставяне на социални услуги на общинско ниво с цел повишаване на ефективността и ефикасността на системата за социални услуги. Представени накратко дейностите в проекта доведат до следните резултати: ще формулират конкретните потребности от социалните услуги; ще проследят до каква степен са задоволени тези потребности; ще предоставят нови социални услуги в общността за рисковите групи в община Тополовград; ще повишат възможностите за връщане на пазара на труда на социалните групи в риск от изключване и изолация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности по организация и управление на проекта: Дейността ще стартира със създаване на eкип за организация и управление на проекта. Екипът ще се състои от: ръководител, координатор, счетоводител и 2 бр. технически сътрудници. Дейността ще се изразява в: провеждане на планови и извънредни работни срещи на екипа; разпределение на конкретните длъжности и персонални задачи на всеки един от участниците и определяне на срокове за тяхното изпълнение, определяне на начините и формулярите за отчетност; ежемесечни заседания на екипа за преглед на резултатите и възлагане на оперативни задачи; изграждане на ефективна система за комуникации между екипа за организация и управление на проекта и целевите групи; водене на цялостна документация на проекта, съхранение и архивиране. По време на целия проект епипът ще осъществява мониторинг и контрол на изпълнението на проекта. При необходимост, ще се вземат своевременни коригиращи мерки. Дейността ще включва и текуща отчетност на проекта: отчети за дейността – пред УО, месечни отчети от членовете на екипите и др. За качественото изпълнение на дейността се предвиждат за обезпечаване на: разходите за възнагражденията, в т.ч. и осигурителните вноски за сметка на работодател на екипа за организация и управление на проекта, състоящ се от 5 човека в размер на 2 000 лв. на месец за 18 месеца, разходите за които са съобразени с ,,Методология за регламентиране на възнагражденията по Оперативна програма Развитие на човешките ресурси 2014-2020 г“. В стойността на дейността са калкулирани и административните разходи, свързани с управлението на проекта - консумативи (тонери) и материали (хартия, химикалки и др.) – 1520 лв., разходи за командировки на екипа – 80 лв., външни услуги, като изготвяне на тръжни досиета – 1 500 лв. и др. в общ размер до 10 на сто от общите допустими разходи по проекта. Разходите за командировки на персонала (пътни, дневни, квартирни), са планирани съгласно Наредбата за командировките в страната и Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина и в съответствие с утвърдените нормативи на община Тополовград, както и при избор на най-икономичен маршрут и превозно средство. Чрез тази дейност ще се реализира цялостното администриране на проекта. 39 100.00 38 042.95
Дейности по информиране и публичност по проект: Дейностите по информиране и публичност по проекта ще са в пълно съответствие с условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. При всички мерки за информиране и публичност по проекта изрично ще се указва съфинансирането от ЕС. На уебсайта на общината ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултатите, и ще бъде откроена финансовата подкрепа от ЕС. На входа на сградата на общината и Центъра за активно включване ще бъдат поставени информационни табели, а на територията на общината ще бъдат поставени плакати с информация за проекта. Бенефициентът ще приложи необходимите комуникационни мерки участниците в проекта да бъдат информирани за съфинансиране му от ЕС. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал ще се посочва, че ОП РЧР 2014-2020 се осъществява с подкрепата на ЕСФ. За по-добро популяризиране на проекта на територията на общината ще бъдат разпространени информационни брошури. Предвиждат се и публикации в местен вестник, както и пресконференция, оповестяваща началото на проекта. Дейността възлиза на 3 900 лв. В нея са предвидени дизайн и отпечатване/изработване на 2 бр. информационни табели, 20 бр. плакати, 1 000 бр. брошури, организиране и провеждане на пресконференция за старта на проекта, 4 бр. публикации в пресата. 3 900.00 3 900.00
Реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства и подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето чрез иновативни междусекторни услуги в общността и в домашна среда, според индивидуалните потребности на човека с увреждане в община Тополовград.: Реализирането на проектното предложение е насочено към всички лица от целевата група (икономически неактивни лица; хора с увреждания и техните семейства; семейства с деца с увреждания и деца и възрастни в риск). За да отговори адекватно на индивидуалните им потребности то ще бъде разгърнато в комплекс от дейности и в пакет от конкретни стъпки за реализация на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства и подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето чрез иновативни междусекторни услуги в общността и в домашна среда, според индивидуалните потребности на представителите на целевите групи в община Тополовград. За целта на територията на общината с помощта на проекта ще бъде създаден Център за активно включване, който ще гарантира предлагането на интегриран подход, чрез реализиране на дейности, насочени едновременно към членовете на семейства, зависими от грижи и лицата, които полагат грижи за тях. Наред с това центъра ще предоставя интегрирани комплексни мерки и подкрепящи иновативни услуги в общността, чрез които: медицински специалисти и специалистите в областта на социалните услуги ще предоставят здравни грижи и медицинско наблюдение и осъществяват социална работа, включително в домашна среда, в подкрепа на представителите на целевите групи. Реализирането на тази дейност е в пълен синхрон с Общинският план за развитие на община Тополовград за периода 2014–2020 г. (ОПР) и с Общинската стратегия за развитие на социалните услуги в община Тополовград (2016 – 2020 г.), в съответствие с приетата Областна стратегия за развитие на социалните услуги на област Хасково (2016-2020г). Дейността е съобразена с нормативната и институционална среда за нейното прилагане, изпълнение, наблюдение и оценка. При разработването й са приложени следните подходи: - Дефиниране на нуждите и планиране на услугите в съответствие с идентифицираните потребности; - Равен достъп до услуги, недискриминация, обществена солидарност и толерантност към всички представители на целевите групи; - Ефективност и ефикасност на социалните услуги; - Изпълнимост и приложимост на планираните социални услуги и мерки; – Водещи интереси на потребители при планиране и предоставяне на социални услуги; – Създаване на гъвкави услуги, съобразени с конкретните нужди и потребности на потребителите; – Иновативност в процеса на планиране и предоставяне на социални услуги; – Насърчаване на услугите в общността; – Предоставяне на възможност за участие на потребителите в процеса на планиране и потребление на услугите; – Ефективност и прозрачност при усвояване на финансовите средства; – Надграждане и усъвършенстване на съществуващи практики, опити и услуги; – Подкрепа на персонала за развитие на професионалната квалификация и умения в съответствие с новите изисквания и стандарти; 0.00 0.00
Идентифициране на конкретните представители на целевите групи по проекта : Постигането на целите на проекта за разширяване на възможностите за подобряване качеството на живот на хората с увреждания и техните семейства в община Тополовград и подобряване на достъпа до услуги, изисква от страна на бенефициента да бъдат положени значителни усилия в посока мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лицата, полагащи грижи за зависими членове на семейства /деца, вкл. и с увреждания, възрастни хора, зависими от грижи, пълнолетни лица с увреждания/ на територията на община Тополовград с цел да им бъде оказана адекватна подкрепа за започване на работа. В дейността по мотивиране и насърчаване на социално уязвимите групи в община Тополовград, обаче, основен риск още в самото начало е идентифицирането им и осъществяването на контакт с тях. В тази връзка, реализацията на дейността е от съществено значение за постигане на целите на проекта. При разработването й е отчетено и обстоятелството, че редица представители на социално уязвимите групи в общината не са информирани за възможностите, които предоставят институциите и в частност настоящия проект и ОП РЧР. Посредством реализирането на дейността община Тополовград ще изпълни всички действия, с чиято помощ може да се осъществи контакт с представителите на целевите групи: поименно определяне на икономически неактивните лица на територията на общината, членове на семейства с хора с увреждания, семействата на деца с увреждания, както и деца и възрастни в риск, заедно с адрес за осъществяване на контакт с всички тях. По този начин услугите по проекта ще могат да се разгърнат не само за членовете на семействата, зависими от грижи, но и лицата, които полагат грижи за тях. Дейността на представителите на целевите групи е фокусирана върху нуждите от социални услуги, разглеждани в общия контекст на социално-икономическите проблеми, политики и мерки за социално включване на уязвимите общности и групи от населението в област Хасково. Дейността обединява различни инструменти за привличане на икономически неактивни лица и възрастните в риск, които полагат грижи за зависим член на семейството за регистрация и ползване на услугите на бюрата по труда, агенциите за временна работа и частните трудови посредници, както и предоставяне на специализирани индивидуални и интегрирани услуги, в т.ч. почасови грижи за лицата с увреждания и възрастни хора, психологическо подпомагане, мотивационно обучение, насочване към подходящи услуги, предоставяни от специално обучени специалисти за членовете на техните семейства и др. След първоначалното проучване с идентифицираните лица ще се проведат анкетни проучвания въз основа на предварително разработена за целта анкета. Разработените анкетни карти ще съдържат общи въпроси, които ще бъдат базата за определяне на минимум 30 семейства и техните членове, които да бъдат включени в по - нататъшните проектни дейности. Предвижда се в последствие да бъдат проведени индивидуални входящи интервюта. На база тях ще се извлекат конкретни данни за членовете на семейства, ще бъдат определена необходимостта от предоставяне на иновативна социална услуга, предоставяне на мотивационна, психологическа или друг тип подкрепа, индивидуалните възможности за насочване към обучение – мотивационно, обучение за придобиване на ключови компетентности или професионална квалификация и към реални възможности за започване на работа или установена необходимост от предоставяне на други специфични услуги, с оглед индивидуалните им потребности. При реализирането на дейността по мотивиране и насърчаване на социално уязвимите групи в община Тополовград, ще бъдат отчитани спецификата за работа с различните представители на целевите групи. За реализиране на дейността ще бъдат необходими средства в размер на 15 000 лв. 15 000.00 15 000.00
Разработване на правила за работа на Център за активно включване в община Тополовград : Дейността предвижда създаването на правила за работа на Центъра за активно включване в община Тополовград, който да уреди всички аспекти от функционирането му. За да гарантират качеството на предоставяните от Центъра услуги и техния интегриран подход, правилата ще съдържат конкретни изисквания за услугите и начина за тяхното предоставяне. В Правилата ще има нарочен раздел за съответствието им с приетата областна стратегия за развитие на социалните услуги, общинската стратегия за развитието на социалните услуги в община Тополовград, методическите ръководства/методики/методологии за условията и реда на предоставяне на услуги. Правилата ще съдържат разработена форма за индивидуална социална оценка на целевите групи, която да гарантира съответствието на дадената социална услуга с конкретните потребности на хората от целевите групи. В допълнение правилата ще съдържат: описание на предмета на дейност на Центъра, управлението и персонала, които могат да бъдат наемани за функционирането му, процедури за предоставяне на услугите, вътрешен мониторинг; процедури за жалби и сигнали; процедури за своевременно сигнализиране и компетентна намеса в случаи на насилие и дискриминация и др. Освен това в Правилата ще залегнат не само услугите, предоставяни на териоторията на Центъра, но и мобилните форми на услуги, които се предоставят на мястото, на което живеят идентифицираните рискови целеви групи по предходната дейност. Целта на документа ще бъде да опише правила, според които осигуряването на подкрепа за уязвимите групи да се прилага при реално отчитане на техните специфични особености и съчетанието на разнороден по характер мерки и да се осъществява интегрирано и в координация, за да гарантира преодоляване на изолацията на целевите групи, реален достъп до необходимите им услуги и изграждане на достъпна среда. В допълнение, предвид факта че Центърът ще предоставя иновативни комплексни услуги, разработените Правила ще съдържат и разработена форма за социална оценка на потребностите на потребителите на услугите, която ще е съобразена с интегрирания подход за предоставянето им. За осъществяване на дейността са необходими средства в размер на 15 000 лв. Чрез реализирането на й ще се положат основите на гарантиране на адекватно задоволяване на индивидуалните потребности на потребителите на услугите – чрез персонал, социална работа и др. 20 000.00 20 000.00
Ремонт, оборудване, обзавеждане и материално обезпечаване на Център за активно включване в община Тополовград: Дейността предвижда обновяване и текущ ремонт на помещенията, в които ще се предоставят услугите и доставка на подходящо оборудване и обзавеждане, във връзка с индивидуалното предоставяне на социални/интегрирани услуги в Центъра за активно включване в община Тополовград. Необходимостта от дейността е законово предопределена от стандартите и критериите за предоставяне на социални услуги и необходимостта те да предлагат достъпна и добре поддържана битова и околна среда. Нещо повече стандартите за предоставяне на социални услуги изискват: помещенията да са мебелирани и оборудвани по подходящ начин, съобразно потребностите на лицата и различните видове дейности по предоставяне на услугата; да са налице съответните зали и оборудване, за предоставяне на услугите; да бъде осигурено отопление, осветление, снабдяване с вода и вентилация на помещенията, съобразно санитарните норми и изисквания за безопасност; на потребителите да бъде осигурено съдействие за получаване на помощ от служители с нужното образование, които са отговорни за изпълнението на стандартите и критериите за социални услуги; осигурен достъп до информация; възможност за създаване на нови социални контакти; възможност за участие в културни мероприятия. Наред със законовата аргументация, необходимостта от извършването дейността има пряка връзка с предоставяне на услугите в Центъра: в сграда общинска собственост ще бъде извършен ремонт на коридора и двете помещения, в които ще се предоставят част от интегрираните услуги на центъра като мотивационни обучения на идентифицираните лица, психологическа подкрепа и др. подкрепа според идентифицираните потребности на целевите групи и др. За целта и с цел осигуряване на безопасна и сигурна среда за лицата от целевата група в съответствие с изискванията на нормативната уредба на помещенията с обща площ около 80 кв.м ще бъде извършен текущ ремонт, който ще включва следните дейности: демонтажни работи (балатум, врати, мазилка, прозорци, стара инсталация, ключове, контакти, осветителни тела, первази, розетки), електро (кабели, канали, разклонителни кутии, контакти, ключове и LED осветление за вграждане, преработка електромери, доставка и монтаж на ап.табла, доставка и монтаж на 2 инверторни климатика), АС Част (бетонконтакти, замаска, обръщане на прозорци, окачени тавани от пожароустойчив гипсокартон, вата, шпаковка - стени и тавани, шлайфане, грунд, латекс, теракотни плочи за коридора и ламинат AC4 за 2 те стаи, цокъл, PVC первази, доставка и монтаж на двукрилови PVC прозорци, комарници, AL хоризонтални щори, вътрешни интериорни врати, лайсни) и др. Дейността е изключително необходима за реализиране на основната дейност в настоящото проектно предложение, а именно: същинското предоставяне на интегрираната услуга, защото планираните ремонтни дейности ще се извършат именно в помещенията, в които ще се предоставят услугите за целевата група. За постигане на целите на проекта и функциониране на новата интегрирана услуга, ще бъде осигурено подходящо оборудване и обзавеждане (столове, бюра, кошчета за боклук, шкафове, принтери, компютри и др.) за обезпечаване на помещенията за провеждане на мотивационни обучения, психологическа подкрепа, консултиране или друг тип подкрепа на потребителите на услугите, според индивидуалните им потребности, помещение за персонала. За реализирането на дейността са необходими средства в размер на 35 000лв. за ремонт на помещенията, в които ще се предоставят услугите на Центъра и разходи за закупуване на обзавеждане и оборудване на коридора и 2те помещения за провеждане на мотивационни обучения, психологическа подкрепа, консултиране или друг тип подкрепа на потребителите на услугите, според индивидуалните им потребности (бюра , шкафове, контейнери, офис столове, 2 бр. компютри, 2 принтера, 1 бр. мултимедия и др.) в размер на 8 000 лв. Застраховки на придобитото обзавеждане и оборудване за периода на изпълнение на проекта в размер на 1 000 лв. 44 000.00 43 865.36
Извършване на социални оценки на идентифицираните лица за предоставяне на иновативната интегрирана социална услуга в Център за активно включване: Оценката на потребностите при предоставянето на социални и интегрирани услуги в общността е основа за гарантиране на тяхната целенасоченост, ефективност и качество. Тя е необходима, за да може услугите да отговорят на реалните нужди на рисковите групи и в по-широк план да подпомага дългосрочните тенденции в развитието на услугите в общината. Ето защо дейността е иновативна по своя характер и цели адекватно предоставяне на социалните услуги за лицата от целевите групи по проекта. Още при извършването на оценката на представителите на целевите групи, на база разработената към правилата за работа на Центъра за активно включване в община Тополовград нова форма за оценка, ще бъде предоставена възможност за избор на услуги и ще се осигури тяхното подпомагане при вземане на решение коя е услугата, която в максимална степен отговаря на техните потребности. Дейността ще стартира с обявяване на период за набиране на молби на желаещи да ползват социалните услуги в Центъра. На всяко лице, подало молба за ползване на социалната услуга ще се разработва индивидуална оценка по утвърден стандарт. Изборът на потребители на социалните услуги, предлагани от Центъра ще се извърши от назначена за целта комисия. Индивидуалната оценка на потребителите ще се извърши от 4 лица, определени от общината. За всеки потребител ще се изготвя индивидуален график с негово участие, а когато това е невъзможно – с участието на негов роднина, близък или законен представител. За изпълнението на дейността се предвиждат средства в размер на 2 000 лв,. които да обезпечават средствата за възнаграждения на 4 те лица, определени от общината, които ще извършват оценките. Благодарение на реализирането на дейността, предоставянето на услугите по проекта ще се осъществява въз основа на идентифицираните нужди и специфични потребности на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. По време на изготвяне на социалните оценки на потребителите, екипа, който ще я осъществи ще следи и за демаркацията между конкретните представители на целевата група с цел избягване на двойно финансиране. 2 000.00 1 993.48
Подбор и назначаване на персонала за предоставяне на услугите на идентифицираните лица : Дейността ще стартира с подбор на административния състав на Центъра за активно включване в община Тополовград. Дейността включва подбор и класиране на кандидатите за работа в Центъра, които ще предоставят услугите на потребителите. За тази цел ще се организира конкурс за подбор на квалифициран персонал. Информацията за конкурса ще се изнесе чрез средствата за масова информация и чрез „Бюрото по труда”. Комисия ще разгледа постъпилите молби и ще направи подбор на квалифициран персонал по предварително обявена методика. Началото на дейността ще бъде поставено обявяване на период, в който всички кандидати за работа в Центъра подават молби. Екипът на проекта разглежда подадените молби, кандидатите задължително се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа, след което се извършва окончателен подбор. Предвид с целта на проекта да предостави интегрирани услуги за целевата група – за деца, вкл. с увреждания, възрастни в невъзможност да се самообслужват, лица с увреждания и членовете на техните семейства, вкл. и социални и здравни услуги в общността или в домашна среда и възможност на представителите на целевата група сами да избират желаните и необходими услуги съобразно нуждите си, екипът на Центъра ще включва експерти, с различен профил на компетентността си – социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация. При подбора и назначаването на служителите на Центъра, които ще предоставят услугите е допустимо всеки един от предоставящите услуги да отговаря за различни по вид дейности, в зависимост от решението на потребителя. Предвидено е екипа на Центъра да се състои от минимум следните специалисти: 1. Ръководител на Центъра 2. Психолог 3. Сътрудници социални дейности в социална услуга – 2 бр. 4. Медицинско лице 5. Персонални помощници – 30 бр. Дейностите по подбор на лицата за работа в Центъра ще се осъществят от екипа по проекта. Непосредствено след това ще се пристъпи към назначаване на специализирания персонал, който /в зависимост от извършените социални оценки/ ще предоставя социалните услуги за гражданите на територията на община Тополовград. Структурата на персонала, реализиращ дейностите за подкрепа и качественото предоставяне на услугите в Центъра ще бъдат съобразени с целевите групи и потребностите на ползвателите. Индивидуалната и групова работа се осъществяват от персонален помощник, психолог, медицинска сестра, сътрудници социални дейности в социална услуга. За дейностите по подбор не се предвиждат разходи. 0.00 0.00
Предоставяне на почасови услуги за лицата с увреждания : Дейността е израз на интегрирания подход, който ще се прилага при предоставянето на услугите за целевите групи. Тя обединява мерките, насочени към лицата, предоставящи грижа и тези към зависимите от грижа лица. Дейността е естествено продължение на идентифицираните нужди и проблеми на целевите групи, както и назначения, след селекция квалифициран и допълнително обучен персонал на Центъра и дава увереност, че чрез избрания механизъм услугите, които ще бъдат разкрити в Центъра ще бъдат предоставяни на действително нуждаещите се лица. Необходимостта от реализиране на дейността е отзвук проучването на нуждите на местно ниво, съгласно Общинската стратегия за развитие на социалните услуги в община Тополовград (2016 – 2020 г.), в съответствие с приетата Областна стратегия за развитие на социалните услуги на област Хасково (2016-2020г). Тя ще се изпълнява в съответствие с Методиката за работа на центъра, което ще гарантира: спазването на стандартите за предоставяне на социални услуги; качествено предоставяне на интегрирана/иновативна социална услуга, задоволяване на индивидуалните потребности на потребителите. Дейността ще осигури предоставянето на персонален помощник на лицата с увреждания, според индивидуалните им потребности. Ангажименти на тези помощници ще бъдат: активното участие в живота на подпомагания човек, според конкретните му потребности с цел придобиване на умения за самостоятелно справяне със самообслужването си и грижата за дома, развиване на полезни навици, подобряване на социалната среда и др. Наред с това персоналния помощник ще организира и осъществява ежедневните дейности, осигуряващи битови и социални условия на потребителите и ще се грижи за личите нужди и персоналните потребности, необходими за протичането на нормалния му живот. В зависимост от индивидуалните потребности на потребителите, персоналния помощник може: да предоставя комплекс от услуги, включващи социална работа, консултиране и обгрижване на нуждаещия се в личен, социален и комунално-битов аспект. При изпълнение на задълженията си, персоналния помощник ще спазва, разработени към правилата за работа на центъра - Правила за етично поведение, които ще се основават на следните принципи: съобразяване с правилата на живот в дома и останалите обитатели; отговорно отношение към работата; оптимално и ефективно използва материалите и консумативите; опазване на поверителна информация от личен характер, която би накърнила достойнството на потребителя; емпатия, търпение и емоционална стабилност; поддържане на връзка със семейството на потребителя като предоставя текуща информация за състоянието му; своевременно информиране за възникнали спешни случаи или извънредни ситуации. За изпълнението на дейността са необходими средства в размер на 193 600 лв., които да обезпечат: разходите за възнагражденията, в т.ч. и осигурителните вноски за сметка на работодател на 30 бр. персонални помощници за 12 месеца, които са съобразени с ,,Методология за регламентиране на възнагражденията по Оперативна програма Развитие на човешките ресурси 2014-2020 г“ и е взето предвид предстоящото увеличение на МРЗ през 2017 и 2018г., съответно и на МОД. Предоставяната по дейността почасова подкрепа за лицата с увреждания ще осигури възможност за членовете на техните семейства, които до момента са полагали грижи за тях да се включат в почасовите услуги предоставяни в Центъра, които ще им помогнат за възвръщане на самочувствието, ще ги изведат от социалната изолация, ще им се предостави възможност за индивидуална и групова работа, което ще доведе до подобряване на достъпа им до пазара на труда и включването в заетост. 193 600.00 208 189.95
Предоставяне на психологическа подкрепа и здравно – социални услуги за целевите групи : Дейността по психологическа подкрепа на целевите групи ще се осъществява, според тяхната индивидуална потребност. За целта в Центъра ще бъде ангажиран психолог, който ще работи с потребителите в посока създаване на възможност за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот. Реализирането на дейността допълва спектъра на предлаганите, чрез реализирането на проекта подкрепящи и интегрирани и иновативни услуги, който потребителите ще ползват в зависимост от решението си и въз основата на индивидуална оценка на потребностите. Освен към текущо подпомагане, дейността на психолога ще е насочена и към превенция на рисковете по отношение на индивидуалните потребители на услугите на звеното и техните семейства. За да надгради интегрирания подход в предоставянето на услугите по проекта в полза на целевата група, както и с цел да разшири мрежата от подкрепящи социални услуги в общината, бенефициентът залага настоящата дейност, която предвижда назначаването на медицинско лице и 2 бр. сътрудници социални дейности в социална услуга, които според идентифицираните нужди в резултат на предходните дейности по проекта ще извършват посещения в домовете на нуждаещите се лица и ще им предоставят медицински услуги на място. Дейностите, осъществявани от медицинското лице и сътрудниците социални дейности, целят подобряване качеството на живот на представителите на целевата група, чрез оказване на медико-социална и психологическа подкрепа за здравословен начин на живот. Грижите на медицинското лице и сътрудници социални дейности ще са насочени преди всичко към осигуряване на добро физическо и социално-психологическо състояние на лицата. Предвижда се освен стандартните медицински услуги, които могат да се предоставят в дома на потребителите, медицинското лице и сътрудниците да следят и за: дозировката и навременния прием на предписаните медикаменти (когато е приложимо); поява на нежелани реакции от медикаментите; промени в здравословното и психологическото състояние и адекватна реакция; в случай на необходимост, измерване на телесната температура; психологическия и емоционален комфорт на потребителите и др. Дейността ще съпътства целия период на предоставяне на услугите и ще се изразява в: консултиране, медицинска, социална, образователна и психологическа подкрепа на целевите групи по проекта – лица с увреждания, вкл. и деца, възрастни, зависими от грижа и членовете на техните семейства, който полагат грижи за тях – възрастни в риск и икономически неактивни лица с цел подобряване на достъпа до пазара на труда и подобряване на социалния им статус. Дейностите по предоставяне на психологическа подкрепа и здравно – социални услуги за целевите групи ще бъдат осъществявани по предварително утвърден от Ръководителя на центъра график в домовете на потребителите и в Центъра в зависимост от идентифицираните нужди на лицата. Контролът по предоставянето на услугата ще се извършва от Ръководителя на Центъра, който ще осъществява текущ мониторинг на предоставяните услуги и при необходимост и възникнала промяна в състоянието на лицата от целевата група ще предприема своевременни действия за актуализация на графиците за предоставяне на услугите. 25 500.00 0.00
Мотивационно обучение на членовете на идентифицираните семейства, които ще получават услугите на Центъра за активно включване в община Тополовград: След идентифициране на конкретните представители на целевата група, община Тополовград ще продължи с реализиране на следващата дейност от проекта, допринасяща за повишаване на мотивацията им за независим и самостоятелен начин на живот. За идентифицираните лица, които ще получават услугите на Центъра, ще бъдат организирани и проведени мотивационни обучения и индивидуална подкрепа под формата на разработване и прилагане на индивидуални програми с цел подобряване на достъпа до пазара на труда, придобиване на умения за самостоятелен живот и за социална интеграция и др. Чрез реализиране на дейността представителите на целевата група по проекта – икономически неактивни лица и възрастни в риск ще бъдат включени в мотивационно обучение за стимулиране и насочване към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване на професионална квалификация и/или заетост. Мотивационното обучение ще бъде проведено така, че лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост. Дейността ще бъде реализирана в следните компоненти: • Подготовка на материалите за извършване на мотивационните обучения – учебна програма и учебни материали. • Организиране на мотивационното обучение. Изработване на График на обученията; • Провеждане на обученията. Ще бъдат проведени минимум 4 двудневни обучения за общо 40 човека. Ще бъдат оформени присъствени списъци и осигурен снимков материал. Ще бъдат съставени анкети за постигната удовлетвореност от проведените обучения. На всеки обучаем ще бъдат предоставени учебни материали. На всеки обучаем ще бъде предоставен сертификат за преминато обучение. В дейността се предвижда текущо провеждане на мотивационни обучения за социална интеграция за активиране към заетост и връщане на трудовия пазар на икономически неактивните лица и възрастните в риск, които до момента са полагали грижи за зависим член на семейството. В резултат на предходните дейности, лицата преминали през различните форми на индивидуални програми за консултиране, социална, образователна, психологическа и друга подкрепа, поетапно ще бъдат включвани в мотивационни обучения, провеждани в Центъра за активно включване. Мотивационните обучения ще бъдат проведени с цел да формират активно поведение на пазара на труда на икономически неактивните лица и възрастните в риск от целевата група, с последващи дейности за включване в заетост. Целта е да се помогне и улесни прехода от безработица и неактивност към заетост през обучение чрез мотивиране и активно поведение чрез извършването на следните дейности: 1. Индивидуално консултиране чрез използване на специфични психологически техники за снижаване на напрежението и преодоляване на първоначалните трудности при провеждане на консултации с безработни лица, изслушване на лицата, идентифициране на проблеми, работа върху личностни бариери за тяхното преодоляване, подпомагане на безработните лица при вземане на решения, оценяване на постигнатите резултати от набелязаните действия по време на предишни консултации, приемане на решения за нови действия, водещи до постигане на конкретни резултати и разрешаване на съществуващи проблеми и др. 2. Мотивационен тренинг за социална интеграция за търсене и започване на работа, който ще включва стимулиране и мотивиране на лицата, изработване на групови правила и норми на поведение, установяване на причините за липса на работа и професионална реализация, оценка на самочувствието и възможностите за себепредставяне на членовете в групата, определяне на стъпките и начините за започване на работа, оценка на уменията за работа в екип и справяне с конфликти, дискусии и др. Като резултат от проведената дейност и на база комплекса от услуги, които ще се предоставят на икономически неактивните лица и възрастните в риск, кандидатът Община Тополовград ще осигури субсидирана заетост на поне 10 лица от целевата група за период до 6 месеца. 15 000.00 15 000.00
Осигуряване на субсидирана заетост до 6 месеца на лицата, които полагат грижи за зависими членове на семейството - лица с увреждания или възрастни, зависими от грижа: Дейността е производна на целите на бенефициента за предоставяне на конкретни възможности за връщането на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания или възрастни зависими от грижа. След успешното реализиране на предходните дейностите по проекта на част от представителите на целевата група, ще бъде осигурена възможност за заетост в реална работна среда в община Тополовград. Тази дейност е от съществено значение за постигане на целите на проекта, защото пряко ще допринесе за подобряване достъпа до заетост на идентифицираните лица и ще даде възможност за тяхното интегриране на пазара на труда. Нещо повече, дейността пряко ще допринесе за постигане на една от специфичните цели на ОП РЧР и настоящата процедура, а именно: увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивни лица на възраст между 30 и 54 г. и тези над 54 годишна възраст и увеличаване на броя на членовете на семейства с деца /включително с увреждания/, които са започнали да търсят работа или са в заетост, след предоставени интегрирани мерки за социално включване Реализирането на дейността възлиза на обща стойност: 33 000лв. В тях са калкулирани разходите за разходите за възнаграждения на 10 лица, включени в заетост при работодател за период от 6 месеца, съгласно единичните групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. База за изчисляването им е 100 % от сумата на МОД за съответната длъжност и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгл. изискванията на КТ и КСО. Предвижда се лицата да бъдат назначени по код от НКПД 96220001. В размера на планираните средства за възнаграждения на лицата е отчетено повишаването на минималната работна заплата през 2017 и 2018 г., респективно размера на МОД за съответните длъжности. 33 000.00 32 311.22

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.