Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта е съвкупност от взаимосвързани дейности, насочени към постигането на поставените цели и резултати, предприети от определена отправна точка, в рамките на определено време и с конкретни ресурси, отчитайки влиянието на вътрешната и външна среда на проекта. Важна характеристика в управлението на проекта е, че това не е рутинна дейност и решаване на определен конкретен проблем, а използването на различни управленски техники и методи и организацията на различни по вид ресурси.
Управлението на проекти като управленски подход предполага въвеждане на структурирани процеси, които са разбираеми и приемливи за всички заинтересовани страни по проекта. Това може да се постигне чрез въвеждане и прилагане на инструментариум за управление на проекти. Този инструментариум трябва да съответства преди всичко на изискванията на целите на проекта, на нормативната рамка и да бъде разработен съгласно нуждите и условностите на конкретния проект. Важно място в инструментариума заемат индикаторите, които са променливи величини и служат за измерване на настъпилите промени и степента на изпълнение на поставените дейности и цели.
Включване на тази дейност в проекта, цели прозрачно му управление и изпълнение, чрез прилагане на ефективни методи на мониторинг, контрол, верификация, разплащане, осчетоводяване на разходите, администриране и докладване за нередности.
Организацията и управлението на проекта е от изключително значение за постигане на поставените цели. Дейностите по него трябва да бъдат планирани и проектирани, така че да се осигури максимална сигурност за качественото му изпълнение.
За изпълнението на Дейност 1 от проекта ще бъде сформиран екип за организация и управление, който ще е пряко отговорен за качественото му изпълнението, в съответствие с изискванията Управляващия орган на ОП „Развитие на човешките ресурси”.
Екипът ще е отговорен за изпълнението на проекта и за неговото отчитане, за комуникацията с УО на ОП РЧР, в съответствие с длъжностните характеристики/работни задания на неговите членове. Екипът ще се състои от следните длъжности: Ръководител на проекта и Счетоводител. Заедно с посочените длъжности ще бъде избран външен изпълнител за организация на проекта, който ще трябва да отговаря за цялостната координация на изпълнението и установява ефективен контакт между екипа за организация и управление, външните изпълнители и представителите на целевата група, за коректното изпълнение на план-графика и включените дейности в него, с цел постигане на всички планирани индикатори по проекта. Избраният външен изпълнител пряко ще организира всяка една дейност и носи отговорност за качеството, сроковете и резултатите на дейностите. Също така оперативно организира дейностите по отчитането на проекта, осигурявайки необходимата документация, подготовка на проекти на доклади за изпълнението и други. Външният изпълнител ще организира месечните екипни срещи по проекта и изготвя протоколи от срещите на екипа, ще изготвя изходящата документация по проекта и приема входящата, отговаря пряко за подготовката и изпълнението на дейностите за информация и публичност, подпомага цялостно екипа при изготвяне на документи, справки, отчети и др. по проекта. |
25 466.12
|
25 363.53
|
Избор на изпълнители по проекта: Дейността е необходима и задължителна за спазване разпоредбите на глава IV от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ, изискванията на Условията за кандидатстване по процедура BG05M9OP001-1.008 „Добри и безопасни условия на труд“ и приложимото законодателство..
Кандидатът не е възложител по чл. 7 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) и при избора на изпълнители и доставчици по проекта следва да спазва разпоредбите на глава IV от ЗУСЕИФ.
По настоящия проект, се планира провеждането на две процедури чрез избор с публична покана, съгласно изискванията на чл. 50, ал. 2, т. 1 и т. 2 от ЗУСЕСИФ за СМР на стойност над 50 000 лв. и доставки на стойност над 30 000 лв. Планираната процедура за СМР ще е с предмет: Доставка и монтаж на система за общообменна вентилация, обособяване на парко място за хора с увреждания и текущ ремонт на помещение за почивка. Общата стойност на процедурата е 58311 лв.
Процедурата за доставки ще е с предмет: Доставка на пречиствателни устройства за металорежеща машина на обща стойност 123000.00 лв.
Останалите външни изпълнители по проекта ще бъдат избрани без провеждане на процедура на стойност под 30000.00 лв. за доставки и услуги, съгласно изискванията на чл. 50, ал. 2, т. 2 от ЗУСЕСИФ, а именно:
1. Доставка на оборудване и обзавеждане на стая за почивка и ергономичен стол на лице с увреждане на стойност от 2000.00 лв. без ДДС;
2. Доставка на мини пречиствател за отпадна вода на обща стойност 10000.00 лв. без ДДС
3. Доставка на мобилна алуминиева телескопична рампа на обща стойност 400.00 лв. без ДДС;
4. Доставка на гориво за осигуряване на транспорт със собствени средства на обща стойност 17849.66 лв. без ДДС;
5. Избор на изпълнител за организация и управление на проекта на обща стойност 10273.63 лв. без ДДС;
6. Избор на изпълнител за предоставяне на услуги оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) на обща стойност 5000 лв. без ДДС;
7. Избор на изпълнител за подготовка за внедряване на стандарт по за система за управление на здравето и безопасността при работа BS OHSAS 18001:2007 на стойност 19 155.00 лв. без ДДС;
8. Избор на изпълнител за сертифициране на система за управление на здравето и безопасността при работа BS OHSAS 18001:2007 на стойност 10 000.00 лв. без ДДС;
9. Избор на изпълнител за осигуряване на информиране и публичност на обща стойност 2915.00 лв. без ДДС”.
|
0.00
|
0.00
|
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси: Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси и по-конкретно на целевите групи по проекта. Необходимостта от промени в наличната в дружеството система за развитие на човешките ресурси следва поставените проблеми и цели за развитие обвързани със стратегията за развитие на предприятието, в която са определени следните критични фактори:
- намаляване квалифицираната работна ръка в резултат на вътрешна миграция и емиграция на кадри;
- основният персонал в дружеството е с дългогодишен стаж и голям практически опит, но и на възраст над 54 години;
- незадоволителен е броят на специалистите с висше образование;
- има недостиг квалифицирани кадри на ключови длъжности.
За преодоляване на съществуващите проблеми по отношение на човешките фактори, предприятието работи в следните насоки:
- Създаване на условия на труд по отношение на всички норми, характерни за водещите европейски производители;
- Постоянно осигуряване на възможности за повишаване на квалификацията на уменията на работещите. Използването на различни национални и международни програми, както и организация на съвместни производства, носещи със себе си съответния опит и иновации;
- Доразвиване на мотивационната система, чрез по-тясно обвързване на възнагражденията с количествени и качествени резултати.
За минимизиране на риска от влошаване качеството на човешките ресурси, в резултат от изпълнение на дейността ще бъдат разработени и внедрени следните социални иновации:
- оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот;
- въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години), които представляват над 28% от всички работещи в предприятието;
- въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда;
- въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане;
- въвеждане/подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот;
- политики за лесно връщане на работа след продължително заболяване.
Като основен резултат от въвеждането на иновативна социална политика по отношение управление на човешките ресурси ще доведе до повишаване производителността на труда и качеството на произведената продукция. |
5 000.00
|
5 000.00
|
Осигуряване на организиран транспорт от работодателя до и от работното място за заетите в съответното предприятие лица, за период от 12 месеца: С настоящия проект се осигурява организиран транспорт за собст. сметка на целевите групи по проекта, като местонахождението на раб. място е извън насел. място, където лицето е регистрирано по настоящ адрес,но не повече от 100км. в едната посока. Лицата вкл. в тази дейност не са командировани по смисъла на Наредбата за командировките в страната, трудовата им дейност не е обичайно свързана с пътуване, лицата не са наети да осъщ. дейности в сферата на селското стопанство, рибарството и аквакултурите. Всички лица, които ще ползват организират транспорт са наети на трудово правотношение от търг. дружество.
Броят на лицата, които ще бъдат включени в организиран транспорт са 26, от които 9 лица над 54 годишна възраст.
Трансп. схема на маршрутите, които са включени в дейността са:
Маршрут 1:Бяла–Стърмен–Ботров–Белцов и обратно с разстояние 20.75км. в едната посока или 41.5км. отиване и връщане. Маршрутът се изпълнява 2 пъти на ден (сутрин и вечер), 5 пъти в седмицата.Общото разстояние в км.,изчислено за 12мес. е на база 248 раб. дни в годината по 83км./ден или общо 20584км./год. Превозът по маршрута се извършва със собст. трансп. средство Форд Транзит 330, рег.№ Р7200РН със ср. разход на гориво 8.2л/100км.
Маршрут 2:Бяла–Пейчиново–Босилковци и обратно с разстояние 20.5км. в едната посока или 41км. отиване и връщане.Маршрутът се изпълнява 2 пъти на ден (сутрин и вечер), 5 пъти в седмицата.Общото разстояние в км.,изчислено за 12мес. е на база 248 раб. дни в годината по 82км./ден или общо 20336км. на година. Превозът по маршрута се извършва със собст. трансп. средство Мерцедес Спринтер 412D, рег.№ Р4659РМ със ср. разход на гориво 12.5л/100км.
Маршрут 3:Ресен–В. Търново–Бяла и обратно с разстояние 80км. в едната посока или 160км. отиване и връщане.Маршрутът се изпълнява един път на ден,пет пъти в седмицата.Общото разстояние в км., изчислено за 12мес. е на база 248 раб. дни в годината по 160км./ден или общо 39680км./год.Превозът по маршрута се извършва със собст. трансп. средство Рено Еспейс,рег.№ Р0967ВМ със ср. разход на гориво 8,5 л/100км.
Маршрут 4:Лясковец–Климентово-Бяла и обратно с разстояние 57.5км. в едната посока или 115км. отиване и връщане.Маршрутът се изпълнява 1 път на ден, 5 пъти в седмицата. Общото разстояние в км., изчислено за 12мес. е на база 248 раб. дни в годината по 115км./ден или общо 28520км./год.Превозът по маршрута се извършва със собст. трансп. средство Рено Канго, рег.№ Р6184ВС със ср. разход на гориво 6 л/100км.
За всеки маршрут е нает на труд. правотоншение шофьор,който да осиг. безпроблемен превоз на пътниците от насел. места,които живеят до раб. място и обратно.За целите на проекта за шофьорите е опред. възнаграждение,съгласно час. ставка по основното им труд. възнаграждение от 650лв./мес. Определената продълж. на всеки шофьор е на база проверка на превозното средство преди всяко тръгване (10мин.), времетраене на маршрута (в зависимост от разстоянието), престой за качване на пътниците (10мин.) и задължителна почивка (средно по 10мин./ч.). За всеки един от маршрутите са опред. следните раб. часове на шофьорите:
Маршрут 1:Бяла–Стърмен–Ботров–Белцов и обратно два пъти на ден с времетраене в една посока 1 час или общо за ден 4ч. За 1 год. общите час. на шофьора са изчислени на база 4248 раб.дни в годината по 4 ч./ден или 992 ч./година.
Маршрут 2:Бяла–Пейчиново–Босилковци и обратно два пъти на ден с времетраене в една посока 1 час или общо за ден 4ч. За 1 год. общите час. на шофьора са изчислени на база 248 раб.дни в годината по 4 ч./ден или 992 ч./година.
Маршрут 3:Ресен–В.Търново–Бяла и обратно 1 път на ден с времетраене в една посока 1 час и 20мин. или общо за ден 2ч.и40мин. За 1 год. общите час. на шофьора са изчислени на база 248 раб.дни или 660 ч./год.
Маршрут 4:Лясковец–Климентово-Бяла и обратно един път на ден с времетраене в една посока 1 час и 10 мин. или общо за ден 2ч. За 1 год. общите час. на шофьора са изчислена на база 248 раб.дни или 578 ч./год.
|
25 800.62
|
25 805.63
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: МОДУЛ АД има внедрена система за управление на качеството ISO 9001:2008. Във връзка осигуряването на изискванията на системата и националното законодателство, дружеството има сключен договор от 2005г. със СТМ. Със Заповед от Изп. директор се прилага „Програма за предприемане на мерки за предотвратяване,намаляване и ограничаване на риска на раб. места” 2016/2017г. и актуализация 2018/2019 г. Във връзка с Програмата, МОДУЛ АД кандидатства по настоящата процедура за финансиране на мерките, посочени за подобряване ЗБУТ и за повишаване професионалния и здравен статус на работниците и служителите,вкл.:
1.Идентифицирана област:Неблагоприятен микроклимат–поставяне на система за общоомбенна вентилация, представляваща СМР.Вентилацията в предприятието не е подменяна от неготово създаване през 60-те год. В момента тя е напълно амортизирана и негодна за употреба. За подобряване на микроклимата със средствата по проекта ще се подмени аспирацията в основния произв. цех.
2.Идентифицирана област:Неблагоприятна работна поза. Опасност от заболяване на мускулно-скелетна система-осигуряване на специализиран ергономичен стол към зъборежеща машина за лице с лумбално увреждане.
3. Идентифицирана област:Риск от неблагоприятно въздействие на факторите на работната среда–осветление-подмяна на старите халогенни лампи с LED осветителни тела за Производствен цех 1.
4.Идентифицирана област:Опасност от увреждане на горните дихателни пътища,дразнене и възпаление на лигавиците,алергии,увреждане на кожата,дерматити,екземи при вдишване на прах,аерозоли, в т.ч.:
1) Монтиране на пречиствател за отпадъчна вода в Ревизионна шахта,която се намира в непосредствена близост до осн. произв. цех и от която се отделя постоянна миризма,особено при топло време и дъждове,което води до раздразнение и психическо натоварване върху работещите в близост на шахтата.Необходимостта от поставяне на пречиствател за отпадъчна вода е за подобряване на условията на труд,както и на Координатора връзки с РИОСВ,който отговаря пряко и координира работата по опазване на ок. среда като провежда всекидневни проверки за нивото на замърсяване от шахтата.
2) Осигуряване на преч. у-ва за маслена мъгла за 20бр. металообр. машини. Към момента в предприятието са налични 139 металообр. машини, разделени в клас А и Б. Първите представляват 23бр. от всички и са сравнително нови с осигурени преч. у-ва и други филтри за опазване на чисто работно място и по-дълъг живот на машините. Металообр. машини от клас Б са над 100 бр. и са по-старо поколение, които не могат да осигурят в пълна или частична степен необходимата защита на раб. място,особено от вдишване на маслена мъгла.Маслената мъгла представлява замърсяване в резултат обичайната работа на машината, която може да доведе до сериозни рискове за здравето,ако разпръснатите във въздуха прах и стружки се вдишват от оператори на металообр. машини.Минимизирането на този риск ще предотврати дерматологични и респираторни заболявания и алергии,които са изключително опасни за работещите,особено в дългосрочен план. В тази връзка се планира закупуване на 20 бр. преч. у-ва, които ще се монтират на тези металорежещи машини, които замърсяват най-много. В зависимост от количеството на замърсяване и производителността на машината се планира поставяне на преч. у-ва с два различни дебита (10 бр. с дебит от 1200 м3/ч и 10 бр. с дебит от 2000 м3/ч). В допълнение към рисковете за безопасността на персонала, маслената мъгла замърсява и околните повърхности и на отделните части на машината, което може да доведе до технически повреди. Филтрирането на въздуха предотвратява трудови злополуки, причинени от хлъзгави повърхности и премахва риска от пожар предизвикан от охлаждащи масла и не на последно място опазване компон. на ок. среда.
3) Ремонт на системата за общоомбенна вентилация, попада и в тази идентифицирана опасност, поради невъзможност на съществуващата да филтрира въздуха от вредните частици, образуване по време на производството и най-вече от маслената мъгла. |
200 874.05
|
200 849.00
|
Придобиване на стандарт за безопасни условия на труд: За подобряване контрола в управлението на здравословните и безопасни условия на труд в МОДУЛ АД, по проекта се планира придобиване на BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety System) – Система за управление на здравето и безопасността при работа. Елементите на BS OHSAS 18001 включват политика и ангажираност; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. Всички тези елементи ще подобрят значително политиката на предприятието за осигуряване на добри и безопасни условия на труд, което от своя страна ще допринесе и за повишаване на социалната отговорност и конкурентоспособността на дружеството.
Ползите от внедряването на BS OHSAS 18001:2007 са:
- създаване на най-добрите възможни работни условия в предприятието;
- намаляване на заболеваемостта и травматизма и свързаните с тях разходи и намалена производителност;
- повишаване на мотивацията на персонала;
- изпълнение на нормативните изисквания по отношение на здравето и безопасността при работа, които са много на брой;
- разширяване на пазарите – чрез по-високи възможности за участие в обществени поръчки и стъпване на чуждестранни пазари;
- повишаване на имиджа на предприятието.
Съгласно поставените изисквания в Условията за кандидатстване и Заповед № РД-01-898 от 09/11.2015 г. на Министъра на труда и социалната политика, тази дейност е допустима, т.к. коефициента на трудов травматизъм за КИД на предприятието 28.15 Производство на лагери, предавки и съединители е 1.02, което е над средния коефициент за страната от 0.66.
За изпълнението на дейността е предвидено, както подготовка за внедряване на BS OHSAS 18001:2007, така и сертифицирането й от акредитиращ орган. |
29 155.00
|
29 155.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите: МОДУЛ АД социално ориентирано предприятие, като цени здравето и благополучието на служителите и техните семейства и разбира, че спокойствието на служителите по отношение на тяхното благополучие, влияе на представянето им на работното място. Ето защо МОДУЛ АД следва политика на предоставяне на социални придобивки, с цел удовлетворяване на част от нуждите на работещите в предприятието. Планираните по проекта мерки за подобряване на социалните иновации в предприятието са свързани с:
1. Поставяне на мобилна телескопична рампа за хора с увреждания:
В проектното предложение се планира осигуряване на социални придобивки за целевите групи по проекта. В предприятието ще бъде осигурен достъп на хората с увреждания и по-конкретно изграждане на мобилна алуминиева телескопична рампа до ет. 2 Административна сграда и ет. 3 Конструктори и Технолози в цех механичен. Достъпът до посочените помещения е необходим на лицето с лумбални увреждания за достъп до администрацията и достъп до конструкторите и технолозите, с цел получаване на по-добра комуникация и социална отговорност. За изграждането на рампата е предвидено закупуване мобилна алуминиева телескопична рампа за хора с увреждания.
2. Обособяване на място за паркиране на МПС за достъп хора с увреждания:
В продължение на социалната политика на предприятието, за лицето с увреждания ще бъде и обособено място за паркиране на МПС в близост до входа на предприятието за по-добър достъп на лицето с увреждане. За целта предприятието ще заравни определеното място за паркиране на МПС и ще го обозначи с ярка маркировка и съответния знак, съгласно изискванията при обособяване на места за паркиране на МПС за хора с увреждане.
3. Ремонт, оборудване и обзавеждане на място за почивка:
Определеното място за почивка на персонала в основния цех Механичен към момента на кандидатстване е в много лошо състояние. Стените са мръсни и част от мазилката е няма, мебелите и кухненските уреди са остарели и неудобни за използване. В тази връзка предприятието предвижда с изпълнението на проекта да подобри мястото за почивка, като осъзнава, че едно приветливо помещение и ново оборудване и обзавеждане ще спомогне на работниците да отпочинат пълноценно, да се разведрят и да намерят отмора от работното натоварването. |
2 761.00
|
2 761.00
|
Дейности за информация и публичност: Дейността е задължителна за осигуряване на максимална информираност и пълна публичност на проекта, с цел създаване на прозрачност при реализацията на проекта и с цел информиране на обществеността за приноса на Европейския социален фонд за изпълнение на целите на проекта и респективно на целите на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. Изпълнението на дейността ще бъде съгласно изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020
За да се осигури максимална публичност по проекта са предвидени следните дейности:
- изработване и разпространение на 4000 информационни листовки за запознаване на обществеността с проекта и проектните дейности, с целите, които той си поставя и резултатите, които ще бъдат постигнати след неговото изпълнение;
- изработване на 50 плакати с формат А3, показваща финансовата помощ на ЕСФ чрез ОП РЧР за реализиране на проекта;
- изработване на 100 информационни стикера, които ще се поставят върху закупеното оборудване по проекта и ще показват източника за финансиране;
- изработване на 100 тефтера и 100 химикала, които ще се раздават на обществеността с цел популяризиране на приноса на ЕФС и ОП РЧР за финансиране на дейностите по проекта;
- публикуване на 2 платени публикации в местната преса, за представяне на целите и дейностите на проекта, целевите групи, резултатите, към които той се стреми и на приноса на ЕСФ чрез ОП РЧР за реализиране на проекта;
- публикуване на подробна информация за проекта на интернет страницата на кандидата и периодично публикуване на актуална информация за отделните етапи от неговото изпълнение. |
2 500.00
|
2 500.00
|