Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проекта има за цел да се въздейства положително на представителите на целевата група в него от гледна точка на тяхната успешна социална интеграция и реализация на пазара на труда. Две са основните дейности с редица съпътстващи елементи. Едната, това е професионално обучение. Към нея съпътстващ елемент ще бъде и реализация на пазара на труда и осигуряване на заетост. Лицата в тази дейност ще получат своята нова професия и ще бъдат назначени със средства по проекта на работа за срок от 6 месеца. Другата основна дейност ще бъде  предоставяне на нова иновативна социална услуга-"Мобилен екип за социална и здравна работа на терен". Специалистите и консултантите от мобилното звено ще могат да достигнат и до най-отдалечените и изолирани места и случаи, като окажат съдействие съобразно потребностите на потребителите на тази услуга. В цялото си разнообразие тази иновативна социална услуга ще предлага консултации и работа свързана с целевата група. В нея ще се включат психолози, социални работници, логопеди, терапевти, трудови консултанти, здравни работници, юристи, икономисти. Не на последно място ще бъде и работата с работодателите в региона. Те ще бъдат запознати с възможностите които представя проекта, връзката им с лицата от целевата група по него и тяхното представяне с цел реализацията им на пазара на труда. Всичко това ще бъде съпътствано и с популяризиране на проекта, информационна кампания и социологическо изследване. Целта е продуктите и услугите следствие на дейностите по проекта да се използват дългосрочно, целесъобразно, ефективно и устойчиво.
Дейности: 1. Управление; 2. Публичност; 3. Социологическо изследване; 4. Разкриване на иновативна социална услуга; 5. Предоставяне на иновативната социална услуга; 6. Мотивационна и психологическа подкрепа; 7. Мотивация за кариера и супервизия; 8. Обучение за квалификация и заетост; 9. СМР и доставка на оборудване; 10. Разяснителна кампания за работодатели; 11. Заснемане на филм; 12. Мониторинг и контрол; 13. Отчитане.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване на организация за протичане на дейностите по проекта. Управление на проекта: Целта е да се сформиране на професионален административен екип, гаранция за успешното протичане на дейностите по проекта. Това ще бъде постигнато чрез осигуряване на най-подходящите в качествено и икономическо отношение изпълнители на доставки СМР и услуги. Тук ще се включва и управление на проектните дейности, насочено към ефективно изпълнение на заложените индикатори. Ще се извършва наблюдение на навременното и в пълнота изпълнение на планираните дейности по проекта и качеството на предоставяната услуга. Ще има редовна отчетност за удостоверяване на административните, технически и физически аспекти на дейностите по проекта, ще се извършва идентифициране и проследяване на разходите, следене за документалната обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходените средства и избягване на всякакви финансови злоупотреби. В дейността се включва: -Създаване на организация за протичане на дейностите по проекта, подбор на административния екип за управление– ръководител проект, администратор, счетоводител. Ще бъде изготвен График за възлагане на обществени поръчки по ЗОП, и съобразно заложените в него срокове ще бъдат разработени тръжни документации и проведени тръжни процедури за избор на изпълнители на доставки, СМР и услуги. Ще бъде назначена тръжна комисия, която да определи най-подходящите изпълнители от гледна точка на качество на извършваните дейности и икономическа ефективност на разходите, като това ще бъде осигурено чрез изискванията и критериите, заложени в тръжните документации. Видовете, броя и количеството ще бъдат описани подробно в дейността. Параметрите и видовете материали, консумативи и услуги ще бъдат съобразени според качеството на доставките, нуждите от подобен род консумативи, материали и оборудване и естеството на дейностите заложени в проекта. -Ще се провеждат редовни месечни заседания на административния екип, на които ще бъдат разпределяни задачите за следващия месец – за целта ще бъдат изготвяни „Месечни планове за действия” и „Протоколи от заседания”. При необходимост ще се провеждат и извънредни заседания. Ще бъде оказвано съдействие на представителите на Управляващия орган при документални и проверки на място. Ще бъде създадено Проектно досие, включващо всички договори, анекси, тръжна документация, доклади, разходно оправдателни документи, приемо-предавателни протоколи за извършени дейности от изпълнителите, искания за плащане и приложения, доклади от проверките на място, данни за предприетите мерки за публичност, кореспонденция с Управляващия орган. Ще се изготвят месечни отчети от отделните членове на екипа за управление. Ще бъдат изготвяни прецизни и редовни междинни отчети с необходимите приложения към Управляващия орган. Ще бъде изготвен окончателен отчет относно изпълнението на целите на проекта, постигнатите резултати и реални стойности на заложените индикатори, срещнатите трудности и тяхното преодоляване. 37 308.84 37 242.02
Публичност: Целта е да се осигури прозрачност и разгласа в публичното пространство на целите и резултатите на проекта и на настоящата схема за безвъзмездно финансиране, популяризиране на подкрепата от ЕСФ. Дейността ще включва: През месец 1 и 2 на проекта ще бъде разработен “План за информация и публичност”, който има следните задачи: - Определяне на реда и средствата за информиране на заинтересованите лица и институции - Разработване на необходимите информационни материали и организиране на информационните събития - Осигуряване на публичност на дейностите по проект чрез разпространение на информационните материали и провеждане на информационните събития - Осигуряване на активно съдействие от страна на заинтересованите страни за постигане целите на проекта Информирането на обществото за целите на проекта, настоящата схема за безвъзмездно финансиране по ОП „Развитие на човешките ресурси“, процедура „Активно включване” както и за процесите на реализация на проектните дейности и постигнатите резултати ще се осъществява чрез използване на различни инструменти като: - провеждане на пресконференции - поради продължителността на проекта- 19 месеца, ще бъдат организирани и проведени 3 пресконференции - 1 в началото на проекта за запознаване на обществеността с целите на проекта- през проектен месец 2, и 2 в процеса на изпълнение за информиране относно хода на проектните дейности- през месеци 12 и 19 на проекта. - изготвяне и разпространяване на 1000 броя брошури в населените места в общините Бяла и Долни чифлик за информиране през месеци 3 и 4 на проекта. - изработване и поставяне на 3 информационни табели-банер- 2 в сградата на общинските администрации в Бяла и Долни чифлик и 1 в офиса за управление на проекта. Комбинирането на различните инструменти има за цел да осигури желаното информационно покритие на целевата аудитория, като едновременно се осигурява нужната информация чрез подходящ брой единични актове на въздействие върху публиката при паралелен стремеж за точна ориентация на посланията към заинтересованите страни. Дейностите по информиране и публичност ще допринесат за поддържане на перманентна обратна връзка с общинската администрация, гражданското общество и бизнеса, като се разчита на инициатива и активно участие от страна на всички заинтересовани страни в проекта. Всички информационни материали и събития ще бъдат съобразени с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” Дейността ще се изпълнява в рамките на всичките 19 месеца, съобразно посочените по-горе етапи. 3 450.00 3 450.00
Социологическо изследване.: С цел установяване на нагласите на целевата група по проекта и възприемането на новите моменти чрез реализацията на проектните дейности ще се организира социологическо изследване. То ще послужи като изследователски материал с който да се напипат нагласите на целевата група по проекта и вижданията относно бъдещи действия като цяло в сферата на социалните услуги, включване и реализиране на пазара на труда и отношението на работодателите към представителите на целевите групи по проекта. Изследването ще се извърши в началото на проекта, като ще се цели с неговите данни да се определят потребностите и възможностите за сътрудничество на няколко страни които ще се включат в проекта. От една страна общините като предоставящи социални и интеграционни услуги, от друга страна представителите на НПО, като посредници и действащи лица в тези услуги, и от трета страна работодателите от региона с техните виждания, очаквания и възможности за предлагане на работни места на лицата от целевата група по проекта. Не на последно място, е важно и мнението и вижданията на самите представители на целевата група по проекта. Какво желаят, какво ги мотивира и какво им липсва за да могат те да се интегрират и да се включат пълноценно и да се реализират успешно на пазара на труда. Това са основните аспекти които ще бъдат предложени за провеждане на социологическо изследване. Неговите резултати ще са важни за плановете на развитие в социалната сфера на двете общини партньори по проекта. Цялото социологическо изследване ще бъде оформено в социологически доклад. Той ще бъде ценен експертен документ като основа за изследване или коригиращи действия в социалните политики на двете общини – Бяла и Долни чифлик. Разходът е по Компонент 1. 22 000.00 22 000.00
Разкриване на иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална и Здравна работа на Терен (МЕКСЗТ) в общините Долни чифлик и Бяла: Наименованието и една от основните дейности в предложението за проект е създаване на нова социална услуга. Това е „Мобилен екип за социална и здравна работа на терен“ (МЕКСЗТ). За да бъде предоставена тя и това да бъде ефективно ще се пристъпи към разработване на детайлни правила и изисквания за комплекса от интегрирани услуги, които ще се предоставят в МЕКСЗТ. Това ще е гаранцията за качество и мултидисциплинарен подход. Ще се заложат ясни, коректни и точни регламентирани права и задължения на заетите от МЕКСЗТ. Ще се осигури равен достъп на лица от целевите групи до предоставяните услуги, а също и осигуряване на пълна прозрачност при техния подбор. Ще се разработи Методология за иновативната социална услуга "МЕКСЗТ" в общините Долни чифлик и Бяла. Тя ще се основава на практиката и натрупания опит по изпълнявани предходни социални проекти от кандидата и партньорите. Тя ще включва: 1. Цели на социалната услуга. Съответствие с национални и регионални стратегически документи, с конкретните нужди и проблеми на региона. 2. Същност на социалната услуга. Принципи при предоставяне. 3. Целева група 4. Етапи 5. Материални и човешки ресурси 6. Заинтересовани страни 7. Мониторинг на качеството на социалната услуга 8. Информиране на обществеността за социалната услуга 9. Документация в МЕКСЗТ. Методологията ще съответства на законодателството в социалната сфера с оглед приемането на нов закон за социалните услуги, планиран от МТСП. Тя ще се мониторира в рамките на процеса на осигуряване на качеството на услугата, което ще гарантира интегрираността на социалните услуги. Целта е да бъдат търсени все по-модерни и резултатни начини, да бъдат удовлетворявани потребностите на уязвимите групи. Експерт "Човешки ресурси" ще разработи „Методика за подбор на специалисти от МЕКСЗТ” за следните позиции: експерт "психо-социална подкрепа", консултант за професионално развитие, социален консултант, медицинска сестра, логопед, рехабилитатор-кинезитерапевт, трудо/арт терапевт, педагог, консултант юрист, консултант маркетинг и мениджмънт. След изготвяне на методиката кандидатите ще представят заявление и придружаващи документи. Те ще се вписват в регистър. Подборът ще се извърши от комисия, съставена от екипа за управление и експерт 'Човешки ресурси". Подбраните лица подписват договори. Подборът на специалисти от МЕКСЗТ и сключване на договори ще бъдат извършени първоначално през месец 1, 2 и 3 на проекта и текущо. Потребители от целевите групи ще бъдат информирани относно условията за включване в услугите, на които екипът за управление на проекта и експертът "психо-социална подкрепа", социалният консултант и медицинската сестра ще ги запознават с начина на организация на работа на МЕКСЗТ–специалисти, честота на предоставяне на услугите, проектодоговора, необходимите документи за кандидатстване и ще ги подпомага при тяхното комплектоване. Ще бъде изготвена „Методика за подбор на потребители на МЕКСЗТ” с необходимите документи за кандидатстване и критериите за подбор. Лицата от целевите групи ще подават заявления и придружаващи документи, които социалния консултант приема и води регистър, и въз основа на които експертът "психо-социална подкрепа", социалният консултант и мед. сестра извършват първоначална оценка на потребностите, актуализирана всеки 6 месеца при необходимост. Комисия извършва първоначален подбор на 60 лица, съобразно изготвената методика, а при отпадане на потребител подбор ще бъде извършван и текущо. С подбраните лица се сключват договори с посочени услуги, обхват и времетраене, съобразно оценката на потребностите и предпочитанията на потребителите. Ще се изготви регистър на подбраните потребители. Разходът е по Компонент 2. 6 850.00 8 185.03
Предоставяне на иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална и Здравна работа на Терен (МЕКСЗТ) в общините Долни чифлик и Бяла: Разширяване на възможностите за подобряване качеството на живот на хората с увреждания и техните семейства. Осигуряване на качествена грижа за потребителите съобразно техните потребности. Дейността стартира с изготвяне на оценки на риска за здравето и безопасността на потребителя. На база оценка на индивидуалните потребности и оценка на риска се изготвят индивидуални планове за потребителите, съдържащи подробно описание на услугите. Съгласно разработена "Методология за дейността на МЕКСЗТ" и в зависимост от индивидуалния план на всеки потребител в периода 5-19 месец ще бъдат предоставяни следните услуги: 1 РАБОТА ЗА СОЦИАЛНА ИНТЕГРАЦИЯ И АКТИВНО УЧАСТИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ В ЖИВОТА НА ОБЩНОСТТА- планиране и извършване на дейности по социалната интеграция чрез лични и групови срещи със социален консултант- поради спецификата на различните представители на уязвимите социални групи са налице затруднения в извършването на физически и психически дейности, което води до ниска самооценка, неудовлетвореност и други негативни чувства у тях, а промяната в социалния статус ограничава социалните контакти. Индивидуалните контакти със социалния консултант са изключително подходящи за хората, които имат проблеми в общуването в резултат на дълга изолираност и са първа крачка към възвръщане на социалните умения, ресоциализация, реадаптиране след период на изключване и изолаци. Ще се наблегне на работата „на терен”, близо до потребителите. Организиране и предоставяне на индивидуални консултации от специалисти по право, маркетинг и мениджмънт за придобиване на мотивация за стартиране на бизнес, включване в пазара на труда, управленски умения и нагласи за ръководене на собствен бизнес, реализация на своите идеи и проекти, помощ при попълване на документи, имуществени въпроси. 2 РАБОТА СЪС СЕМЕЙСТВА И БЛИЗКИ– запознаване на близките с индивидуалните планове за работа с всеки потребител, провеждане на индивидуални и групови правни, социални и други консултации от специалистите. Консултации на деца и семейства в семейна среда за преодоляване на различни проблеми в съвместния им живот, превенция на отпадането от училище, подкрепа на семейства за справяне с кризисни и конфликтни ситуации и намаляване риска от тяхното задълбочаване. 3 ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ВРЪЗКИ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА- срещи с доброволци, деца и младежи от местните училища, с представителите на местната и държавната власт, известни личности, посещаващи региона, продължаване на работата по промяна на нагласата към лицата в неравностойно положение. 4 ОРГАНИЗИРАНЕ НА СВОБОДНОТО ВРЕМЕ, ОТДИХА И РАЗВЛЕЧЕНИЯТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ-леки физически занимания; честване на лични и национални празници; логически игри; организиране на екскурзии и излети до исторически забележителности; организиране на посещение на кино и театрални постановки, спортни и други прояви сред природата. 5 РЕХАБИЛИТАЦИОННА РАБОТА- двигателна, социална, логопедична рехабилитация 6 АРТТЕРАПИЯ-музикална терапия, театър и литература, изобразително изкуство 7 ТРУДОТЕРАПИЯ- цветарство, градинарство, зоотерапия, шивачество, битови умения 8 ЗДРАВНИ УСЛУГИ-медицински прегледи на потребителите с цел установяване на техните здравни потребности, първа и доболнична медицинска помощ, хигиенни грижи, здравни консултации- здравословен начин на живот, лична и обществена хигиена, предпазване от инфекциозни заболявания, сексуална култура и семейно планиране, вреда от употреба на алкохол и други наркотици, в достъпни за потребителите форми, следене на регулярното вземане на лекарства, мерене на кръвно, организиране и подпомагане посещения на личния лекар, манипулации, помощ при рехабилитационни или други специализирани услуги, придружаване до болнични заведения. Посочените дейности се провеждат на терен в домовете на потребителите, в помещението на МЕКСЗТ в град Долни чифлик, както и сред близките природни забележителности. Ще се закупят материали и консумативи за терапиите и здравето на потребителите на МЕКСЗТ. Разходът е по Компонент 2. 118 280.98 92 069.74
Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална и Здравна работа на Терен (МЕКСЗТ) в общините Долни чифлик и Бяла.: Тази дейност е обвързана с работата на МЕКСЗТ. Тя е обособена като отделна дейност, защото е важно мястото и ролята на психологическото въздействие спрямо лицата от целевата група по проекта. Основното ще бъде установяване на нагласите на потребителите на МЕКСЗТ - полагащи грижи за зависим член на семейството и лица с увреждания, засилване на мотивацията им с цел създаване на предприемачески нагласи и реализация на пазара на труда. Създаване на приятелска и непринудена атмосфера между потребителите и екипа на МЕКСЗТ, изграждане на взаимно доверие и задоволяване по най-ефективен начин на идентифицираните потребности. Представяне на възможностите на хората с увреждания и позитивната им роля в обществото. Идентифицираните в раздел 11.3 нужди и проблеми на целевите групи в общините Долни чифлик и Бяла, както и недоверието, което те изпитват към социалните услуги, налагат разработване на алтернативни форми на тези услуги в съответствие с разбирането, че лицата от тези групи са национален капитал, източник на сигурност, опора и бъдеще, а не социално бреме за нацията. Хората от уязвимите социални групи осъзнават своите потребности и това, че се нуждаят от помощ, но желаят тя да им бъде предоставена, зачитайки достойнството им. В малките населени места има и друга особеност, при която ползващите социални услуги са възприемани като аутсайдери, които не са способни да се справят сами, въпреки че за положението на нуждаещите се лица има обективни причини. Това налага необходимостта от настоящата дейност, в която ще бъдат включени всички потребители - 50 лица: Оценка за ниво на интелектуални възможности с цел прецизиране възможностите за подходящо насочване към индивидуално (групово) обучение за усвояване на умения и навици. Провеждане на психологична рехабилитация - изследване психологичните процеси и структурата на личността на потребителя, развиване на познавателните процеси, работа по възстановяване и по моделиране на поведението, провеждане на тестове, групови беседи, провеждане на индивидуална работа, коректурни проби, анализиране влиянието на МЕКСЗТ спрямо потребителите и техния статус. Оценка на емоционално състояние – провежда се психологическо изследване относно емоционалната стабилност, фрустрация или невротичност на клиента, с цел използване в работата на подходящи психотерапевтични техники и занимания; включване в подходяща трудова терапия или арттерапия, както и други занимания се провежда беседа с потребителя и негови близки относно емоционалността и активността му. Мотивационна работа при отчетена неудовлетвореност от услугите- по отношение на вътрешната мотивация, която настъпва, когато потребителят е вътрешно мотивиран от нещо, което предизвиква задоволство у него; по отношение на външна мотивация – когато потребителите са мотивирани от външно задоволство като парично изражение на получените услуги, оценки, от друга личност (обикновено по-силна психически). Подкрепа при първоначалната криза- особенно необходима, когато увреждането е придобито в по-късна възраст и е свързано със сериозен стрес и неприемане. Компенсаторно пренасочване и мотивиране- пренасочване силата на негативизма на човека с увреждане към личностна мотивация и преспектива за самостоятелен живот. Подготовка и адаптиране към нови роли и сфери- съдействие за привикване към независим личен живот и роля в обществото. Преоценка на житейски събития и ситуации- лицата с увреждания изграждат една защитна стена, чрез която не допускат хора до себе си, срамуват се, страхуват се, изграждат негативен образ за държавата, за обкръжението си. Овластяване и мотивиране към активно включване- човекът с увреждане трябва да усеща възможността сам да взема самостоятелни решения и да се справя с всекидневието, и не бива да става обект на състрадание и щадящ режим около себе си. Посочените дейности се провеждат на терен в домовете на потребителите, в помещенията на МЕКСЗТ в град Долни чифлик, както и сред близките природни забележителности. Разходът е по Компонент 2. 5 400.00 5 078.23
Мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда и подкрепа за намиране на работа. Супервизия за екипа предоставящ социалните услуги. : Мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда и подкрепа за намиране на работа на потребителите на иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална и Здравна работа на Терен (МЕКСЗТ) в общините Бяла и Долни чифлик. Това ще включва предоставяне на актуална информация относно заетостта и изискванията за обучение и квалификации, повишаване на професионалната компетентност. В дейността ще бъдат включени 50 лица от лицата измежду заявилите интерес и мотивация представители на целевите групи по проекта: 1. възрастни в риск и членовете на техните семейства; 2. Хора с увреждания и техните семейства; 3. Икономически неактивни лица, които полагат грижи за зависими членове на семейството. Ще се работи основно чрез извършване на консултиране на потребителите на МЕКСЗТ в трудоспособна възраст и подкрепа за професионалното им развитие чрез: -Оказване на помощ и улесняване на процеса на професионално ориентиране. -Информация за пазара на труда. -Оценяване в процеса на професионално развитие. -Работа с представители на различни социални групи и културни общности. Етични и правни въпроси. -Теоретични модели на професионално развитие. -Умения за намиране и задържане на работа. -Подкрепена заетост- оказване на съдействие на безработни лица с трайни увреждания и на безработни от други групи в неравностойно положение на пазара на труда, съобразно специфичните им потребности за работа на несубсидирани работни места, съгласно определението в Закона за насърчаване на заетостта. Тези дейности ще се провеждат на терен в домовете на потребителите, в помещенията на МЕКСЗТ в град Долни чифлик, в Бюрата по труда, при срещи с потенциални работодатели. Супервизия на екипа предоставящ социалните услуги по Компонент 2. Супервизия- целта и е снемане на напрежението в трудни работни ситуации чрез: Групова супервизия- профилактика на взаимоотношенията в екипа; ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на удовлетвореност, съставя се протокол. Индивидуална супервизия, при която се дава възможност на всеки да прегледа своята работа, да провери усещанията и чувствата си, да изясни ролите и очакванията си, съставя се протокол. Подпомагане преодоляването на кризисни ситуации при нужда, осъществяване на дейности, насочени към разрешаването на проблеми в процеса на работа, осигуряващи професионализъм и качество при работа и оптимизиране на контактите. Посочената дейност ще се провежда в офиса на Кандидата и помещенията предоставени по проекта от общините Бяла и Долни чифлик. Рзаходът е по Компонент 2 7 200.00 7 200.00
Обучение за професионална квалификация и осигуряване на заетост.: Осигуряване на заетост на лицата от целевата група по проекта. В тази връзка ще се направи подбор на 35 лица от целевата група по проекта, от които 30 ще се обучават за част от професията като "Социален асистент" и 5 лица ще бъдат обучени в професията "Озеленител". След успешно приключване на обучението си лицата от целевата група ще бъдат назначени на трудов договор при работодатели /партньорите по проекта/ за срок от 6 месеца. В тази дейност ще има две основни поддейности: 1. Професионално квалификация. -Професионално обучение за част от професия по втора квалификационна степен, с продължителност не по-малка от 300 учебни часа. 1. Наименование на професията - Социален асистент; код на професията - 762040; код на специалността - 7620402 - Подпомагане на възрастни. 2. Хорариум на обучението - 300 часа. 2.1. Теория 100 учебни часа. 2.2. Практика 200 учебни часа. 3. Брой на обучаваните лица - 30 лица от целевата група по проекта, /10 от община Бяла и 20 от община Дони чифлик/. 4. Документ доказващ завършеното обучение - Удостоверение Образец 3-37 на МОН за част от професията. -Професионално обучение по специалност по първа степен, с продължителност не по-малка от 300 учебни часа. 1. Наименование на професията - Работник в озеленяването; код на професията - 622030; код на специалността - 6220301 - Озеленяване и цветарство. 2. Хорариум на обучението - 300 часа. 2.1. Теория 128 учебни часа. 2.2. Практика 172 учебни часа. 3. Брой на обучаваните лица - 5 лица от целевата група по проекта, /5 от община Дони чифлик/. 4. Документ доказващ завършеното обучение - Свидетелство за професионална квалификация образец 3-54 на МОН . 2. Осигуряване на заетост. Лицата успешно положили и издържали изпита и получили удостоверение за това ще бъдат назначени на работа като социални асистенти и озеленители съответно в общините Бяла и Долни чифлик. Това ще бъдат общо 35 лица, като от тях 10 лица ще бъдат от община Бяла и 25 лица ще бъдат от община Долни чифлик. Те ще бъдат назначени на трудов договор за срок от 6 месеца. Разходът е по Компонент 1. 153 658.62 149 361.31
СМР и доставка на оборудване : За техническото и материално обезпечаване на проекта се предвижда доставка на техника и СМР. Това ще е нужно за пълноценно организиране и провеждане на дейностите свързани с предоставяне на социалната услуга "Мобилен екип за социална и здравна работа на терен". В тази връзка въпреки че екипа ще действа "на терен", то за него е необходимо помещение къде да координира своите действия, планира графиците за посещение и извършва индивидуални консултации. За извършването на индивидуалните консултации помещението което ще се ремонтира е от важно значение. Често при работата с психолог или друг терапевт е нужно изолиране, усамотяване и "скриване" от другите участници в проекта и най-вече от другите лица от целевата група по проекта. Необходимо за по-тежки случаи да се осигурява независима и изолирана работна среда, да се осигурява дискретност. В тази връзка е необходимо и помещение. То се предоставя от община Долни чифлик за нуждите на проекта. Това е една стая с площ от 13,43 кв. м. и свързаните с нея коридор и санитарно помещение (WC). Те са общинска собственост по силата на Акт за общинска частна собственост 160 от 24.03.2000 г. Общинската собственост е предоставена с Решение на Общински съвет град Долни чифлик съгласно изискванията на Условията за кандидатстване по настоящата процедура. Ще бъде извършен ремонт и помещението ще се обзаведе със средства по проекта. Подобно помещение в Бяла има и то ще бъде предоставено от читалището в град Бяла абсолютно безвъзмездно. Това е в следствие на добрите партньорски отношение по други проекти с община Бяла. Предвижда се и доставка на техника, която да обезпечава работата на екипа на мобилния център. Това е предимно преносими компютри, мултимедия и принтер мултифункционален. Преносимите компютри ще се използват при работата на екипа "на терен", а също и при тяхната предварителна подготовка. Мултимедията ще се използва при нагледни визуализирани обучения също от екипа при работа "на терен". Тя ще бъде ценен агитационен помощник включително и при разпространение на филма заснет по проекта, а също и за презентиране в населените места на дейностите по проекта. Мултифункционалния принтер ще е необходим за разпечатване на лекции, теми, анкети, материали за обучение, въпросници, задачи и други материали свързани с работата на мобилния екип. СМР и доставката на оборудване ще допринесат до по висока ефективност в прилаганите дейности, а също и ще спомогнат за устойчивото развитие на социалната услуга "Мобилен екип за социална и здравна работа на терен" да продължи да се развива и след финализиране на проекта. При извършване на СМР ще се осигури и достъпна среда за помещението и санитарния възел. 14 616.00 16 615.95
Разяснителна кампания и работа с работодателите от община Бяла и община Долни чифлик. : Предвижда се по проекта да се проведе широка разяснителна кампания за информиране и представяне на възможностите на хората с увреждания. Ще се представи тяхната позитивна роля в обществото, като целта е разчупване на стереотипите и промяна на нагласата на обществото и работодателите спрямо тях, чрез информирането им в достатъчна степен за възможностите на хората с увреждания. В тази връзка ще се планира и организира една обща среща-семинар с работно мото " И за нас мисията е възможна". На нея ще бъдат поканени от една страна работодатели от региона на двете общини, представители на местната влас, социалните институции и представители на Бюрата по труда в Бяла и Долни чифлик. От друга страна ще бъдат поканени лица в неравностойно положение от целевата група по проекта, НПО и специалисти работещи с тази проблематика. На тази еднодневна среща семинар ще се запознаят двете страни и взаимно ще се презентират. Работодателите ще представят своята дейност и бизнес, като също ще презентират това което имат или очакват като свободни работни места. Те също така ще се запознаят от специалистите на НПО за данъчните преференции и програмите и нормативната база която да им помага в насока наемане на лица от целевата група по проекта. Общинските власи също ще представят своите социални обекти и услугите които предлагат, а Бюрото по труда ще даде информация за търсенето и предлагането на работна сила в момента в региона на двете общини. Тенденциите, развитието и нагласите в тази насока. предлагането. На тази среща-семинар под формата на дискусия ще се маркират проблемите свързани с предлагането на работна сила и реализацията на пазара на труда. Ще се представят резултатите от социологическото изследване и ще бъде показан филма заснет по проекта. Срещата семинар ще бъде еднодневна с около 35 участника от всички заинтересовани страни. Тя ще се проведе в някой от туристическите комплекси на територията на община Бяла. Разходът е по Компонент 1. 4 800.00 4 800.00
Заснемане и изработване на филм за социалните услуги и бизнеса в региона на общините Бяла и Долни чифлик.: Ще се заснеме и изработи образователен филм за социалните дейности, материална база и услугите които се предлагат за включване в тях на лица в неравностойно социално положение и представители на целевата група по проекта. Ще се популяризират възможностите за включване на лицата в неравностойно положение от двете общини. Ще се заснемат и представят също и работодатели с техните дейности които развиват и предлагат и възможностите на пазара на труда вкл. и на представителите на целевата група по проекта. Ще се получи презентиране от една страна на социалната политика на двете общини спрямо тези които желаят да си намерят и търсят усилено работа. Представяне в тази насока и на работодателите, НПО и Бюрото по труда с техните възможности и начини за оказване на съдействие. От друга страна ще се презентират работници и служители които вече работят и са се реализирали успешно на пазара на труда след мотивация и обучение от тяхна страна. Филма ще бъде мощен стимул за желаещите и мотивираните лица от целевата група по проекта да се реализират на пазара на труда и да ползват социалните услуги които се предлагат от общините и институциите в тях. Не на последно място ще бъде и споделен опита и добрата практика от редица социални проекти които са се реализирали на териториите на двете общини и те ще бъдат пример за положителното въздействие на средствата дадени за социални цели и осигуряване на заетост в общините по програми финансирани от Европейски съюз. Филмът ще се разпространява свободно и ще бъде предложен на медиите за отразяване в техните предавания. Ще бъде излъчван и чрез местните кабелни оператори, а също и ще бъде качен на сайтовете на двете общини. Филма ще бъде с продължителност до 40 минути на Full HD. Ще се изготвят и 200 броя мини DVD диска които ще се разпространяват свободно. Разходът е по Компонент 1. 8 000.00 8 000.00
Мониторинг и контрол: Мониторингът и оценката на дейностите ще бъде непрекъснат процес по време на целия проект. Ще се наблюдават и оценяват всички етапи на реализиране на проекта. Това включва: мониторинг и оценка на отговорното и качественото извършване на дейностите от всеки член на екипа, подизпълнителите, количеството и качеството на доставките и оборудването, спазване на разработените графици и изпълнението на заложените дейности. Ще се провеждат редовни месечни заседания на административния екип, на които ще бъдат разпределяни задачите за следващия месец – за целта ще бъдат изготвяни „Месечни планове за действия” и „Протоколи от заседания”. При необходимост ще се провеждат и извънредни заседания. Ще бъде разработена система за вътрешен мониторинг, чрез която се оценява напредъка на дейностите по проекта. Ще се изготви и месечен „План за мониторинг”, като ще се извършват периодични оценки от екипа за управление на степента на изпълнение на дейностите съобразно графика, като при евентуални несъответствия ще се назначават коригиращи действия и ще се следи за резултата от тях. Ще бъде оказвано съдействие на представителите на Управляващия орган при документални и проверки на място. Ще бъде създадено Проектно досие, включващо всички договори, анекси, тръжна документация, доклади, разходооправдателни документи, приемо-предавателни протоколи за извършени дейности от изпълнителите, искания за плащане и приложения, доклади от проверките на място, данни за предприетите мерки за публичност, кореспонденция с Управляващия орган. 0.00 0.00
Отчитане на дейностите : Ще се изготвят месечни отчети от отделните членове на екипа за спазването на разработените план-графици. При възникване на евентуални конфликти ще се търси успешен начин за тяхното преодоляване. Изготвяне на прецизни и редовни междинни отчети по образец с необходимите приложения. Изготвяне на окончателни технически и финансов отчет по образец относно изпълнението на целите на проекта, постигнатите резултати и реални стойности на заложените индикатори, срещаните трудности и тяхното преодоляване. Създаване на проектно досие, включващо всички договори, тръжна документация, доклади, разходооправдателни документи, приемо - предавателни протоколи за извършени от изпълнителите дейности, искания за плащане и приложения, докладите от проверките на място, данни за предприетите мерки за публичност, одитни доклади, кореспонденция с Управляващия орган. Ще се извършва месечно отчитане на изразходваните средства, тяхното счетоводно отразяване в регистри, начисляване и изплащане на възнагражденията, превеждане на дължимите суми за социални и други осигуровки на бюджета, внасянето на дължимите данъци и следене за документалната обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходваните средства. Ще бъдат осъществявани насрещни проверки при изразходване на средствата с цел избягване на всякакви финансови злоупотреби. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.