Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Общуване без граници" предлага целенасочен интегриран образователен подход към ученици от етнически малцинства, в т.ч. от ромски произход, за преодоляване на негативните им нагласи към училищното образование и обучение.Основната му цел е превенция на отпадане от образование и създаване на условия за социална реализация и интеграция на ученици от етническите малцинства, в т.ч. от ромски произход чрез подобряване на условията за равен достъп до образование и обучение.  Проектното предложение ще се реализира в партньорство между: Сдружение с обществена полза "Сдружение за защита на птиците- Виа Понтика"; НУ "Васил Левски", ОУ "Константин Арабаджиев" и Община Варна. В дейностите по проекта са включени общо 480 участници /ученици и техни родители/, от които 40,42 % от етнически малцинства /роми, етнически турци и др./. Дейностите са така подбрани, че да осигурят подходящи условия за развитие на потенциала на всеки ученик чрез разширяване на извънкласните и извънучилищните дейности и осигуряване възможности за пълноценна социална интеграция  на децата от различни етноси.  Активностите по проекта са в различни области на социалната сфера, науката, спорта и изкуствата- биологично образование, театрално изкуство /куклен театър и драматургия/, допълнителни обучения по български език, спорт, компютърно обучение, обучение на учениците в училищна медиация, психологически тренинги. Освен обичайните занимания в училищна среда има и предвидени уроци на открито, екскурзии, игри и забавления на обществени места като библиотека, читалище, ботанически градини, резервати, спортни площадки. Идеята е учене и социализация чрез откривателство и забавление, чрез карнавализиране на дейностите. Отчита се и фактът, че родителите са основна причина за ранното отпадане на децата от образователната система и е сложен фокус на социалната работа с тях. В проектното предложение са включени още: дейност по организация и управление и дейност по публичност и визуализация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Сформиране на клуб "Общуване без граници": Незадоволителното усвояване на преподавания учебен материал поради недостатъчно владеене на български език стои в основата на затруднената адаптация на децата от етническите малцинства в училищната общност. По тази причина овладяването на четенето и писането на български език се явява необходима предпоставка за насърчаване и повишаване на грамотността с оглед образователната им и социална интеграция в училищната общност. Целта на този модул е формиране и усъвършенстване на уменията на учениците да говорят и четат правилно и изразително, да пишат грамотно и четливо. Ще бъдат овладени на емпирично равнище начални знания за строежа на езика и езиковите и речевите единици за някои правоговорни, правописни, пунктуационни и граматически норми. Ще бъдат формирани начални умения за възприемане, осмисляне, интерпретация с помощта на учителя на кратки по обем и достъпни като съдържание литературни произведения; за споделяне на впечатления от чутото или прочетеното литературно произведение; за самостоятелно четене на художествени и научнопопулярни текстове, съобразени с възрастта. Занятията ще позволят на учениците да развият речта си и усвоят българския език чрез средствата на информационните технологии и художествената литература. Ще се създадат предпоставки за развиване на толерантност, взаимно уважение, уважаване и зачитане на мнението на другите. Учениците ще имат възможност да работят в екип. Ще бъдат проведени съвместни мероприятия с децата от двете училища- фолклорен празник, коледно-новогодишно тържество и празник на детето, на които учениците ще покажат придобитите умения. Придобиването на нови знания, развиването на езиковите компетентности, повишаването на мотивацията за посещаване на учебни занятия ще доведат до пълноценна интеграция на децата от различни етноси в една подобрена и комфортна учебна среда. По този начин ще се гарантира равен достъп до качествено образование на децата и учениците от различен етнически произход, участващи в дейността. Предвиждаме в дейността да се включат 60 деца на възраст между 7 и 14 години, за които българският език не е майчин- по 30 от всяко училище, които ще бъдат разпределени в общо 4 групи по 15 деца. Занятията ще се провеждат и през ваканциите с оглед пълноценното ангажиране на свободното време на учениците. 28 936.00 28 779.51
Сформиране на клуб "Откриватели и природозащитници": За да растат подрастващите в безопасна за тях среда те трябва да имат развито екологично мислене, основни познания в областта на природните науки и формирани умения за тяхното прилагане. Заниманията в този клуб са насочени към формиране на екологични култура, съзнание и поведение с оглед опазване на екологичното равновесие в природата. Обученията са структурирани в два модула: „Биолози” и „Метеоролози”. Съдържанието на първия модул е съсредоточено върху загубата на биоразнообразието и изменението на климата. На децата ще се даде възможност да проучват застрашени видове, да творят, да провеждат опити и да разбират какво представлява храната чрез използване на увлекателни занимания. Чрез поредица от образователни игри, сред опити и наблюдения, децата ще бъдат поощрени да формулират собствени въпроси, да наблюдават и проучват, да развиват уменията си за записване и запитване, да работят като учени, да дискутират в малки групи и да аргументират мнението си. По този начин те ще бъдат възпитавани в любов и грижа към природата. Обучението във втория модул също е съсредоточено върху промените в климата като резултат на човешката дейност. На децата ще се даде възможност да се научат да работят с термометър, влагомер, ветромер, барограф и др. и да правят „синоптични прогнози” по елементи от народната климатология. Така по един увлекателен за учениците начин те ще получат обща култура в сферата на метеорологията и ще знаят как да реагират при екстремни метеорологични явления. Част от заниманията ще се проведат на открито, извън класната стая. Ученето на открито е форма на естествено комуникиране със заобикалящия свят, което улеснява неговото разбиране. Прекият досег с природата ще доведе до извличане на образователни ползи за учениците. По тази причина предвиждаме част от заниманията да се проведат в ботанически градини, които се явяват едни от най-вдъхновяващите културни, научни и учебни институции на Европа. Ботаническите градини съдържат впечатляващо разнообразни сбирки от растения и растителни артефакти и пазят в себе си обширни ботанически, етно-ботанически и градинарски знания и умения. Те предлагат огромен обем живи органими с различни местообитания и този факт ще осмисли за учениците биоразнообразието като научен термин. Посещенията в ботаническите градини ще обогатят ежедневието на учениците и ще допринесат и улеснят прилагането на междупредметните връзки в обучението в контекста на "реалния живот". Ученето, основано на проучване ще даде възможност учениците да развият умения да предвиждат, разработват и провеждат свои собствени експерименти, да обясняват своите наблюдения и да използват доказателствата от тях. Така всеки ученик ще развие критично мислене, включващо проучване, наблюдение, анализ и способност да изразява своите заключения като използва подходящ научен стил. Освен заниманията в ботаническите градини предвиждаме изнесени на открито уроци в резерватите Шабла и Сребърна, където учениците ще могат да наблюдават в естествени условия защитени птици, тяхното поведение при хранене и размножаване. Така, докосвайки се до природата у учениците ще бъде развито екологично мислене, насочено към осъзнаване на значението от опазването, поддържането и възстановяването на популациите на диви птици в България и техните ареали. Предвидили сме и по едно занимание по море във Варненския залив, с цел повишаване морската култура на децата. По време на занятието освен, че ще се запознаят с естествената флора и фауна на Черно море, учениците ще преминат и кратък образователен практически курс за изграждане на основни морски навици, като опазване живота на море, първа помощ, спасителни средства. Децата ще се запознаят и с историята на корабоплаването и навигацията в Черно море. Провеждането на предвидените съвместни обучителни дейности, базирани на интерактивното учене и ученето посредством опит ще стимулира траен интерес към образователните дейности и по- пълноценно интегриране на малцинствените групи. 72 744.00 72 467.80
Сформиране на клуб "Драматургия": Приоритет на съвременното българско училище е гражданското образование, основна същност на което е възпитаване на нравствени ценности. Един от пътищата за това е диалогът с изкуството. Театърът може да докосне въображението, да породи любопитство или да запали артистичен импулс у децата. Съдържа в себе си изключителен ресурс, свързващ различни области на знанието: история, география, език и още много други. Театърът е комплексно изкуство, в което присъстват литературата, музиката, живописта, танца, архитектурата, дизайна. Именно поради тази своя специфика, досегът с театралното изкуство помага за духовното израстване на децата, формиране на усет към красивото, обогатява ценностната им система, художествен поглед, образно мислене и въображение. Театралните класове в училище учат децата на важни ценности като ангажираност и отдаденост. Освен че придобиват познания за театралното изкуство, те научават в действие кои са те и какво могат да правят. Най-важното е, че театърът учи децата как като пораснат и да станат възрастните, които биха искали да бъдат. Помага им също да се научат да разбират и приемат другите, независимо от техния пол, раса, цвят на кожата, етнически или социален произход, език, религия или убеждения и пр. Заниманията в клуб "Драматургия" представляват теоретико-практически модул, който има за цел да изгради базисно познание у детската публика за същността на театралното изкуство. В развлекателно-фактологичен формат ще бъде представено хронологично потапяне в историята на драматичното от първите прояви, свързани с театралното начало в Гърция до наши дни. Модулът ще позволи учениците да се запознаят с основните принципи, по които се създава драматургичен текст,чрез него те ще се опитат да сътворят своя драматургия по зададена тема, а финалният и не на последно място изключително важен елемент от работния процес е колективно създаване на драматургичен текст с цел публичен показ-сценическо изпълнение пред зрители. Разгръщането на познавателните възприятия за същността на театъра като изкуство утвърждава определени качества у всеки зрител и участник в творческия процес. При изграждането на две представления учениците ще имат възможност, работейки в екип да изработят съвместно реквизит, сценография и пр. Работата върху развитието на сценическо поведение, създаването на драматургичен текст и неговото публично интерпретиране пред публика ще подпомогне учениците в междуличностното общуване, ще създаде условия да обединят усилията си при представяне на театрална постановка, независимо от етническата им принадлежност . 33 846.00 33 164.09
Сформиране на клуб "Куклен театър": Кукленият театър е познат още от древността с неговия единствен, силно въздействащ художествен инструмент– театралната кукла. Тя отдавна е обект на вълнение със своето странно поведение на живо същество.В съвременната епоха на високотехнологични постижения и виртуална реалност кукленият театър със своето самобитно присъствие продължава да има свой неоспорим образователен и възпитателен потенциал. Кукленият театър е любимо за децата изкуство, което в особената атмосфера, която създава учи, възпитава, доставя наслада, забавлява. Целта на обученията в клуб „Куклен театър“ е да се формират творчески личности с индивидуален творчески почерк и собствен метод за създаване на сценически образ чрез кукла. Дейността в клуба ще бъде насочена към поставяне на куклени спектакли, като учениците ще преминат през целия процес- от изграждане на постановката, изработване на декор, кукли и костюми, репетиции и представление пред публика. Това ще е един достъпен и забавен начин за децата да възприемат училищната атмосфера, възможност за изява, проява на отговорност и работа в екип. Чрез театъра и куклите, много близки изразни средства за възрастта им, децата ще могат да намерят творческа провокация и ще приложат въображение. Срещата с кукленото изкуство има голям образователен ефект и ще обогати учебния процес. Клубът към всяко училище ще подготви по eдин куклен спектакъл, който ще се представя пред публика в края на проектните дейности. Спектаклите ще бъдат по драматизирани народни приказки, близки и познати като материал на децата- участници в клуба. Сценичното решение и заглавие на спектаклите ще бъде избрано от експерта по дейността, след запознаване с участниците в групите и съобразено с техните възможности. Основните дейности /репетиции, изработка на кукли и костюми/ ше се провеждат на територията на училищата, а представленията /премиерите/ ще се представят на професионална сцена, разполагаща с необходимите възможности за това /осветление, звук и инфраструктура/. 31 136.00 31 558.90
Сформиране на клуб "Училищен медиатор": Обученията в клуб "Училищен медиатор" ще се фокусират върху изграждане на компетенции в сферата на ефикасното междукултурно посредничество, използването на медиацията като подход при справяне с дискриминация, расизъм и защита правата на човека, управление на конфликти и междукултурно общуване и разбиране. Основна цел на дейността е стимулирането на етническите малцинства в неравностойно положение към редовно посещение на учебни занятия, подпомагането им и улесняване на достъпа до училище, запознаване с важната роля на училището за доброто им бъдеще. Обученията ще включват интерактивни занимания, ролеви игри, дискусии с цел запознаване на учениците с основите на правото, неговата функция като цяло и конкретно в живота на отделния човек, основните човешки права и тяхната защита, основния метод за разрешаване на спорове – исковия процес. Смисълът на това обучение е децата още от ранна възраст да осъзнаят, че всяко правно значимо човешко действие е регулирано и от извършването или неизвършването му произтичат съответните правни последици. По достъпен начин ще бъде представена и структурата на българската съдебна система. Учениците ще се запознаят с традиционните агресивни методи за решаване на спорове, както и с алтернативните способи за това. Това ще се реализира чрез беседи, решаване на психологически задачи, казуси и ролеви игри. Участниците ще придобият основни знания относно методиката на медиацията, възможностите й, предимствата й. Ще се научат да ползват медиаторските техники в ежедневието си и при общуването си. Успоредно с това, ползвайки методите на медиацията, ще се научат пълноценно да общуват помежду си - да излагат свободно позициите си, да се чуват и да се разбират, да извеждат, осъзнават и градират интересите си, да правят компромиси, да ценят себе си и другите като личности. Включването на ученици в ролята на медиатори в училище ще изгради у тях чувство за автономност и отговорност за своето поведение, ще ги направи равноправни участници в диалога. При разиграването на симулираните медиации, ролеви игри, всеки от участниците ще встъпва в различни образи и ще играе ролята на своя герой по предварително зададена поверителна информация или ще бъде медиатор между тях. По този начин, встъпвайки в различни роли и поглеждайки конфликта от различни гледни точки, учениците ще успеят да изградят в себе си способност за по- добро общуване, способност да изслушват насрещното мнение, да отстояват позиции, да търсят обективни критерии за преценка на ситуацията, възможност за вземане на най- благоприятното решение. Придобивайки и тренирайки тези качества, децата ще могат по- успешно се социализират и да се впишат в училищната общност. Предвид това, че ще се работи и с деца, представители на етнически и малцинствени групи, особено важно е усъвършенстването на общуването между тях и създаването на умения за работа в екип и провокиране на желанието и интереса им да бъдат част от училищната общност и училищния живот. Голяма част от участниците в клуба растат в двуезична среда. Неправилно произнасят някои звукове и думи от българския език, имат акцент или говорят с диалектни форми. Това ги различава от останалите деца в училище и е повод за разделение. Докато се провеждат заниманията под формата на игри, ще се осъществява и логопедичен тренинг на участниците. По този начин, неусетно, под формата на игра, ще се въздейства и върху техния правоговор, косвено върху правописа. 25 940.00 25 682.95
Сформиране на клуб "Изобразително изкуство": Целта на програмата по изобразителнo изкуство е да приобщи децата към света на изкуството, да им даде основни знания и по този начин ги подготви за по-нататъшно развитие и лесно възприемане в областта. Редица изследвания на физиологията на мозъка показват, че увеличаването на количеството на занимания с музика и живопис помагат на учениците в усвояването на езици и математика. Общото образование не включва достатъчно възпитателния и образователен потенциал на изобразителното изкуство и за много деца остават недостъпни цели пластове от културата на миналото и настоящето. Заниманията в тази област значително обогатяват духовния свят на човека още в най-ранна възраст, разширяват хоризонтите на мисленето и въображението, развиват художествения вкус и способността за критическо мислене. Осигуряването на благоприятна творческа среда ще даде възможност за развитие и насърчаване на деца с изявени интереси в изобразителното изкуство. Учениците ще усвояват както техники в изобразителното изкуство, така и теория на изкуството (история на изкуството), като материалът ще е предварително изготвян и представян на учениците под формата на прожекция или лектория. Децзтз ще бъдат въвличани в света на изкуството в различните периоди в историята му, ще се разглеждат автори и тяхното творчество от класиката до наши дни. В края на проектните дейности ще бъде направена 4- дневна изложба, която ще се проведе в наета за целта галерия, където учениците ще могат да представят на родителите си и на общността своите творби. 35 056.00 35 246.92
Сформиране на клуб "Музикална академия": Основна цел на сформирания клуб е развиване на отношение към българския фолклор, физическа активност и естетически умения. Клубът ще бъде среда за откриване и развиване на музикално-артистичните заложби на децата. Заниманията в него ще са насочени към ограмотяване на на децата от различни етноси на български език, обогатяване на речника им, създаване на трайни навици за етично общуване в процеса на работа, сплотяване на децата и създаване на трайни приятелски отношения, стимулиране на емоционално интелигентно отношение между децата. Във всяко от училищата ще бъде сформирана по една вокална група с по 15 ученици, в която децата ще имат възможността да се запознаят с музиката, обичаите и традициите на различните етноси, да се научат да свирят на различни музикални инструменти. Дейността ще подпомогне свободното общуване между момичета и момчета, ще насърчи физическата активност на младите хора, ще създаде естетически вкус и отношение към фолклорното наследство на различните етноси. Чрез съвместни занимания децата ще бъдат стимулирани към редовна посещаемост на извънкласните занимания и постигане на етническа толерантност между учениците. Работата с учениците ще бъде и в посока подобряване на комуникацията между различните етнически групи чрез езика на музикалното изкуство като универсален посредник. Ще се даде възможност на децата чрез интерактивни методи на работа с различни музикални инструменти да изразяват себе си и своите преживявания по един креативен начин. По един достъпен и забавен начин ще бъде развивана емоционалната интелигентност на децата. Предвиждаме провеждането на фолклорни празници – коледуване, лазаруване, коледно-новогодишно тържество, празник на детето, надпяване, на които учениците ще покажат придобитите нови умения.Чрез заниманията в този клуб децата ще придобият културни навици и поведение, ще се даде възможност за възпитаване на ценностни качества, развиване на толерантност и взаимно уважение. Занятията ще се провеждат и през ваканциите с оглед пълноценното ангажиране на свободното време на учениците. 39 942.00 37 530.55
Сформиране на клуб "Модерен балет": Зaнимaниятa c тaнци имaт мнoгo пpeдимcтвa. Πo-cпeциaлнo, тaнцитe ocигypявaт oтличнo нaтoвapвaнe нa cъpцeтo и ĸpъвoнocнитe cъдoвe, мycĸyлитe и cтaвитe нa тялoтo, ĸaтo ги тpeниpaт и yĸpeпвaт. Taнцът oтличнo ĸopигиpa гъpбa и укрепва гpъбнaчния cтълб. Дpyгo пpeдимcтвo e, че чрез танците се пpидoбивa ĸpacивa и плaвнa пoxoдĸa. Cиcтeмнитe зaнимaния c тaнци пoмaгaт зa paзвивaнe чyвcтoтo нa pитъм, координация и мyзиĸaлнocт. Ocвeн тoвa, вeчe дoĸaзaн фaĸт e, чe блaгoдapeниe нa тaнцитe дeтeтo ce paзвивa нe caмo на eмoциoнaлнo, нo и на интeлeĸтyaлнo ниво. Ето защо в клуб "Модерен балет" ще се работи върху ритмическите упражнения и игри; изпълнението на танци с имитация на различни звуци; с участието на ръцете, лицето, частите на тялото; с илюстрация или условно разиграване на сюжета; музикални игри и танци. Така дeцaта ще имат възможността дa ce дoĸocнaт дo вълшeбния cвят нa тaнцa, ĸoeтo бeзcпopнo ще ce oтpaзи и на вътpeшния, дyxoвен cвят нa дeтeтo. Чрез танците децата ще oфopмят и пpaвилнa cтoйĸa, лeĸa пoxoдĸa, бeзyпpeчнa фигypa, извaйвaйĸи я cтpoйнa, изпънaтa и гpaциoзнa. Moдepният бaлeт ще пoмогне нa дeцaтa в интepecнa игpoвa фopмa дa paзвият yмeния зa oбщyвaнe, чyвcтвo нa oтгoвopнocт зa ceбe cи и зa цeлия oтбop ĸaтo цялo, дa ce нayчaт дa paбoтят в eĸип, дa изpaзят cвoя твopчecĸи пoтeнциaл.Предвиждаме в дейността да се включат 30 деца на възраст между 7 и 10 години- по 20 от всяко училище, които ще сформират по една група на училище. Занятията ще се провеждат и през ваканциите с оглед пълноценното ангажиране на свободното време на учениците. По 10 от заниманията за всяка група ще се проведат извън училищата в специализирана зала за модерен балет. Така учениците ще имат възможността да се докоснат до истинска балетна зала, която да носи духа на съвременността. В рамките на проета ще бъдат представени по 2 балетни спектакъла във всяко училище, на които ще бъдат поканени и родители и близки на учениците. 30 720.00 30 540.65
Сформиране на клуб "Моето безопасно поведение на пътя": Обученията в този клуб имат за цел учениците да изградят форми за безопасно поведение на пътя. Да умеят да се ориентират в елементарна пътна ситуация. Да се движат самостоятелно и безопасно по маршрут от дома до училище. Да осъзнават значението на толерантност, етичност и дисциплина между участниците в движението. Да анализират собственото си поведение като пешеходци и велосипедисти.В нашето общество все по-актуален е въпросът за опазване на живота и здравето на децата и учениците. Извънкласната и извънучилищната дейност е една от възможностите за реализиране на този национален приоритет чрез разширяване възможностите на обучението на децата по Безопасност на движението по пътищата (БДП). Предвид факта, че това е възрастта, в която децата се учат или вече карат велосипед, предвижаме и практическо обучение за велосипедисти, което да се провежда в специализиран кабинет и на учебна площадка чрез симулиране на реални пътни условия. Поради това предвиждаме оборудване на кабинет по безопасност на движението във всяко училище и монтиране на учебна плщадка с пътни знаци в дворовете им. Децата и учениците ще изучават основните пътни знаци, видовете маркировки и светлинни сигнали чрез интерактивни методи. Ще се стимулира физическата и спортна култура и изграждане воля за индивидуална и колективна изява. Учениците ще придобият практически умения и навици за безопасно поведение в условията на интензивното пътно движение. Необходимо е да се задълбочат знанията на децата да бъдат самостоятелни участници в движението и да формират поведение като пешеходци и велосипедисти в реална пътна среда. Ще се изградят умения за учене чрез действие, инициативност и работа в екип. Клуб "Моето безопасно поведение на пътя" ще е една лаборатория за формиране на знания и умения за живот по темата ”Безопасност на движението”. Практическите занимания ще акцентират върху правилата за безопасно движение по пътищата и опазване на живота. Ще се изработи пакет от модули с различни експерименти, показващи и доказващи факторите за безопасността на движението. Учениците ще се запознаят с частите на велосипеда, преминаване на кръстовище с и без регулировчик. Ще се проведат състезания по велосипедизъм между отборите от двете училища, тържества „Моето безопасно поведение на пътя” и конкурс за рисунка по темата. Планираме в дейността да се включат общо 30 деца, разделени по 15 деца в две групи- по една група в училище. .Занятията ще се провеждат и през ваканциите с оглед пълноценното ангажиране на свободното време на учениците. Занятията ще се провеждат 21 месеца, като във всяко училище ще се сформира по 1 група от 15 деца. 39 756.00 39 993.74
Сформиране на клуб "Млад спортист": С навлизането на интернет технологиите много от учениците започнаха да водят заседнал начин на живот, стоейки всяка свободна минута пред компютъра, което обикновено от една страна води до социална изолация, а от друга до появата на наднормено тегло. Наднорменото тегло е сериозен проблем сред подрастващото поколение,а спортуването е един от най-важните компоненти за поддържане на теглото в здравословни граници. От друга страна формирането на навици за редовно спортуване, екипност и спортен дух помагат да се срещаме с хора, да намерим приятели и да повишим самочувствието си. Спортуването и поддържането на нормално тегло намаляват риска от развитие на някои болести, включително диабет и високо кръвно налягане, които в миналото бяха по-характерни за възрастните, а сега се срещат доста често и сред тийнейджърите. Доказано е, че децата, които участват в организирани спортни прояви са по-добри в училище, имат по-добри междуличностни отношения, по-ориентирани са към екипна дейност и като цяло са с по-добро здраве. Още повече, че спортуването е забавление, предлагащо ползи и поуки, които се отнасят до всички аспекти на живота. Предлаганите по проекта занимания са имат за цел развитие на личността чрез спорта; доразвиване на естествените заложби, дарби и таланти; по-широка изява и самоизява на емоционалните и физическите способности на учениците. Спортът предполага екипност, което ще даде възможност за интегриране на децата от различни етноси в училищната общност и ще способства за развиване на толерантност и желание за взаимопомощ у подрастващите. Учениците ще спортуват в извънучебно време като практикуват различни спортове – футбол, волейбол, баскетбол, народна топка, шах, тенис на маса, плуване, федербал, художествена гимнастика и др.Считаме, че участието им в колективни спортове ще доведе до прояви на отговорност у учениците и умения за работа в екип. Очакваме, че участието на децата в този клуб ще доведе до осъзната необходимост от водене на здравословен начин на живот и спортуване, ще повиши физическата им дееспособност. В рамките на дейността ще бъдат проведени състезания по шах, баскетбол, тенис на маса, футбол, волейбол и народна топка. В периода на проектните дейности ще се проведат на по два спортни празника във всяко училище, на които учениците ще демонстрират спортните си умения и дух. В дейността ще се вкючат общо 120 деца от двете училища, които ще бъдат от две възрастови групи- 60 деца на възраст 7- 11 години, и 60 деца на възраст 11-14 години. Занятията ще се провеждат в училище, в Морската градина /за децата от ОУ "К. Арабаджиев"/ и в парка на Аспарухово /за децата от "НУ "В. Левски"/, на спортни игрища и плувни басейни. За пълноценното и осмислено ангажиране на свободното време на учениците сме планирали занятията да се провеждат и през ваканциите. 40 266.00 41 442.85
Сформиране на клуб "Лудотека": Основна цел на заниманията в клуба е формиране на подходящ социалнопсихологически климат в училищната общност, основан на взаимно опознаване на основата на културното многообразие и общочовешките ценности. Лудотеката е място за игри, което не е непременно ситуирано в училище. Известно е, че децата на семейства от ромски произход и такива, които трудно си намират работа и препитание, често отпадат от образователната система, не посещават редовно училище и прекарват по-голямата част от времето си на улицата. Дейностите ще бъдат организирани в училище, в кварталното читалище, в кварталната библиотека, или на други обществени места, а при подходящи метеорологични условия и на открито. Ученето чрез опит и преживяване, чрез игри, активно слушане, динамични движения, мимики, жестове, танци, музика и театрализирани импровизации спомага за развитието на детето. Чрез тези техники децата споделят своите емоции, преживявания, изказвания. Тогава, когато не могат да се изразят добре чрез думи и писмен текст, те играят, пеят, танцуват и по този начин преодоляват трудностите в общуването. Заниманията в клуб «Лудотека» ще предоставят възможност на всяко дете да създаде връзки и отношения с другите деца; да посещава редовно училище; да почерпи опит от различни сфери на живота; да получи и да даде подкрепа на другите участници в групата. Децата ще бъдат подтиквани да споделят своите чувства, мисли, емоции, предложения, наблюдения, разбирания. Ако им е трудно да се изразят с думи, ще се използват танцът, мимиките, жестовете, песните. Те ще бъдат окуражавани да представят себе си, да намерят своето място сред другите, да експериментират със своите граници, да определят своята дистанция спрямо другите, съхранявайки и развивайки културната си идентичност. За по-пълноценното им включване ще бъдат използвани: сензорно-моторната игра и динамичните движения, игри за креативно писане, драматизиране на истории. Занимания ще приключат със спектакъл на тема: „Приказките – път към вълшебство и доброта”. Чрез приказните герои и куклите учениците ще научават , че всеки човек има свои чувства , че е уникален и неповторим. Негативните преживявания и прояви като: агресия, гняв, недоверие, страх, липса на дисциплина спрямо правила и норми – трябва да се изразяват и преработват, за да могат да се трансформират в позитивни . Друга техника, която ще бъде използвана е „Жива книга”. Това е метод, който позволява чрез активно включване да се заздрави социално-емоционалното развитие на всяко дете. Децата ще имат възможност активно да говорят за проблемите си, активно да се изслушват един друг и да предлагат свои решения за изход от тях. Всеки влиза в ролята на автор на книга и това е неговата житейска книга и в ролята на читател на историите на другите деца. Ще се проведе и състезание за най- активно присътвие на училищните занимания и връчване на приз „Шампион без отсъствия”. Въпросите и трудностите, с които се сблъскват родителите при отглеждането и възпитанието на децата, са едни и същи независимо от етноса, към който принадлежат. Общите трудности сближават и изглаждат различията, смекчават отрицателните нагласи едни към други. Ето защо, в рамките на дейността сме предвидили и индивидуална работа с родителите на учениците от различните клубове с цел приобщаването им към живота на децата им в училище и извън него. Ще се провеждат и консултации с родителите по желани от тях теми. Предвиждаме и провеждането на едно съвместно мероприятие за учниците от двете училища- празник, посветен на Св. Георги (светец, почитан, както от християни, така и от мюсюлмани и роми), празник на слънцето, цветята и веселието. Децата ще посетят конната база и Прабългарското селище във Варна. Ще се запознаят с тънкостите на грижата за животните, както и със стари занаяти като кошничарство, грънчарство и др. 32 976.00 31 963.99
Сформиране на клуб "Компютърно моделиране": В съвременното динамично общество владеенето и ползването на информационните и комуникационни технологии е съществен елемент от функционалната грамотност на всеки човек, която е необходимо условие за неговата лична и последваща професионална реализация и израстване. Основните цели на обученията в клуб "Компютърно моделиране" са формиране на умения и способности у учениците за преодоляване на стандартното мислене, развитие на творчески мисловни способности и логическо мислене.Чрез прилагане на иновационни методи и подходи в обучението се подобрява се качеството на образование, така че всички ученици да бъдат изцяло подготвени за информационното общество чрез постигане на компютърна и информационна грамотност. По време на заниманията ще се усъвършенстват уменията за работа с компютърни системи и информационни технологии, за използване на детски приложни програми и безопасна работа с Интернет. Учениците ще се научат да изготвят и представят презентации, да заснимат и редактират видео клипове, да изготвят анимационни фрагменти и др. Всичко това ще им даде възможност да покажат своята творческа страна и да ги накара да се замислят върху перспективите и ползите, които дават знанията в тази област. Познанията и уменията, добити по този начин ще останат за по-дълъг период от време благодарение на прякото въвличане на учениците в творческия процес. Активностите на дейността са разделени на три основни групи: възприемане на информация с помощта на мултимедийни средства (текст, графика, звук, анимация, видео), интерактивни презентации и образователен софтуер; създаване на комбинирана информация от текст и графика, създаване на компютърни презентации и клипчета, както и развитие на комуникативно-речеви умения при презентиране. Така информационните технологии ще станат част от учебна среда, в която ученето е свързано с преодоляване на предизвикателства, с елементи на изследователско търсене и с произвеждане на продукт. Учениците ще бъдат поощрявани да експериментират с идеите си и да използват разнообразни средства и технологии. Ще бъдат насърчавани да използват при работа елементи, присъщи за други учебни часове. Предвид това, че в двете училища няма специализирани компютърни кабинети, предвиждаме в рамките на дейността да бъдат съвременно оборудвани и обзаведени по един компютърен кабинет във всяко училище, който в бъдеще ще се ползва не само от представителите на целевата група, но и от всички останали ученици в часовете по информационни технологии. Планираме в дейността да се включат общо 30 деца, разделени в две групи- по една група в училище. Занятията ще се провеждат и през ваканциите с оглед пълноценното ангажиране на свободното време на учениците. 41 610.00 41 560.42
Провеждане на съвместни учебно- образователни мероприятия: Учебната екскурзия е форма на обучение, при която учениците непосредствено изучават предметите и явленията в тяхната естествена среда. Екскурзията има голямо образователно и възпитателно значение. Тя позволява на учениците да се запознаят с реалните предмети, явления и процеси, да разширят сетивния си опит с нови впечатления, с ярки представа за обкръжаващата ги действителност.Наблюдението на културни и исторически обекти е част от интерактивното обучение на учениците. В рамките на дейността предвиждаме организирането на тридневна екскурзия на тема „Старите български столици“ по маршрут Варна- Плиска- Мадара- Велики Преслав- Шумен- Велико Търново- Варна. Целта на учебната екскурзия е учениците да бъдат запознати с особеностите на античната култура по нашите земи, както и с историческото ни минало. По време на екскурзията учениците ще посетят НИАР Плиска, „Двор на кирилицата“ , НИАР Мадара, ИАР „Велики Преслав“ , ИАР „Шуменска крепост“ , Мемориален комплекс „Създатели на българската държава“ - Шумен, АИР „Царевец“ , Музея на восъчните фигури , музея „Възраждане и Учредително събрание“ , Археологическия музей и Самоводската чаршия. Така чрез посещения на историко-археологически резервати и музеи учениците ще станат съпричастни на моменти от славното минало на родината и ще се докоснат до уникалната българска природа. По време на екскурзията ще бъдат включени различни образователни активности в областта на историята, екологията, изкуствата и занаятите, здравето и физическата култура. В дейността ще се включат 90 ученици- по 45 от всяко училище. Така ще се създадат реални условия от една страна за сближаване на децата от различните етноси и от друга за повишаване на знанията им за културата, природата и историята. 12 400.00 12 400.00
Дейности по организация и управление на проекта: Дейностите за организация и управление имат за цел установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, чийто членове разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. В рамките на тази дейности ще бъдат организирани и провеждaни срещи на екипа за управление за разпределяне на конкретните задачи и отговорности, както и за разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта. По време на изпълнението на проекта ще бъде провеждан ежемесечен мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му. Екипът за организация и управление ще се състои от 6 души- ръководител проект, двама администратори на проекта /по един представител от всяко уилище/, счетоводител и експерт по ЗОП. Ръководителят на проекта ще организира, ръководи, координира и контролира цялостното изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, като следи за целесъобразното, законосъобразното, административното, техническото и финансовото изпълнение на проекта. Двамата администратори на проекта ще подпомагат ръководителя, счетоводителя и експерта административни дейности при разработването на месечните план-графици, междинните отчети и крайния отчет, както и ще отговарят за прекия контрол по изпълнение на дейностите във всяко училище, като ще извършват проверки на място. Счетоводителят по проекта ще осъществяват контрол върху финансовите операции като ще следят за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата по проекта; ще осъществяват контрол по разходването на средствата, съгласно утвърдения бюджет на проект; ще оформят всички необходими документи за извършените разходи и ще носят отговорност за съхранение на финансовата документация; ще участват в процеса по верификация на представените от изпълнителите по отделните договори фактури; ще подготвят финансовите отчети за изразходване на средствата. Експертът по ЗОП ще отговаря за подготовката на необходимите документи при провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители за доставки и услуги по проекта; ще участва в състава на оценителната комисия за разглеждане и оценка на подадени оферти в хода на провеждани обществени поръчки за избор на доставчици по проекта; ще подготвя договорите с избраните доставчици и ще участва при приемане на работата по вече сключени договори с доставчици. Дейността по организация и управление на проекта, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Дейността ще създаде условия за успешното планиране и навременната реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и индикатори. 45 812.00 44 477.15
Дейности по информиране и публичност: Основна цел на дейността е повишаване на информираността на обществото за планираните дейности и постигнатите резултати по проекта. Дейността е планирана съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвидени са мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните дейности, целенасочена работа за положителна промяна на обществените нагласи към малцинствените етнически групи,включително и достъпно разясняване за ползите от проекта върху представителите на целевата група. Всички материали за популяризиране на проектните дейности, публичните събития,закупеното по проекта оборудване и документите по проекта ще посочват приноса на Общността и ще съдържат всички реквизити, посочени в изискванията за информиране и комуникация. Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта ще се отразява, че проектът ще се осъществява с финансовата подкрепа на ОП НОИР, съфинансирана от Европейските структурни и инвестиционни фондове на Европейския съюз. Във всички документи и информационни материали, свързани с изпълнението на проекта, включително и присъствените списъци и другите доказателствени материали ще се посочва, че проектът се финансира по ОП НОИР с подкрепата на Европейските структурни и инвестиционни фондове.на Европейския съюз. По време на осъществяване на проекта обществеността ще бъде информирана за получената по ОП НОИР и Европейските структурни и инвестиционни фондове на Европейския съюз подкрепа като кратко описание на проектното предложение, включително неговите цели и резултати ще се включи в уеб- сайтовете на кандидатстващата и трите партньорски организации. 4 500.00 4 488.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.