Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е насочен към разширяване и подкрепа дейността на Звеното, създадено по процедура „Помощ в дома”, за почасово предоставяне на услуги за социално включване в община Долна Митрополия. Целта на проекта е да се отговори на нуждите на целевите групи в най-голяма степен, като се има предвид, че освен услугите, които се предоставят от действащия екип, ще се предостави възможност за срещи с психолог и специализирана помощ от медицинско лице. 
Звеното ще предоставя почасови услуги в домашна среда – за лична и здравна помощ, за социална подкрепа и за помощ при комунално-битови дейности, което да гарантира по-висока ефективност на предоставените услуги при използването на значително по-малък финансов ресурс чрез прилагане на гъвкави механизми за съчетано почасово ползване на различни социални услуги, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител.
Заявления да ползват услуги в предходната процедура по схема „Нови алтернативи" са подали 262 лица, вкл. над 65 годишна възраст, лица с увреждания и лица, които не могат да се обслужват самостоятелно. От този брой са включени 120 лица, обслужвани от същия брой асистенти.
При стартиране на дейностите по предоставяне на услуги ще бъдат сключени трудови договори с 3 лица, които ще формират екипа на звеното и с 5 други лица за предоставяне на почасови услуги в общността. През месец март 2016г., след приключване на дейностите по схема „Нови алтернативи", ще бъде извършена нова оценка на потребителите и допълнително ще бъде нает персонал за предоставяне на почасови услуги. По този начин ще се осигури устойчивост на социалните дейности в общината. Общо в края на проекта броят на назначените лица, предоставящи услуги в общността, ще бъде минимум 88.
Проектът предвижда да бъде проведено надграждащо обучение на лицата, които изпълняват интегрираната социална услуга, за да бъдат напълно подготвени и компетентни при предоставянето и.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще се състои от: ръководител на проекта, координатор по проекта и счетоводител. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектната идея. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляване; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Конкретните задачи пред екипа по проекта са: - Подбор и структуриране на екип за управление на Звено за услуги в домашна среда за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда; - Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори; - Изготвяне на Правила за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда; - Изготвяне на Методика за оценка на потребностите на желаещите да ползват услугите и комплект документи за кандидатстване; - Избор на физически лица за извършване на услуги по обучение; - Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта; - Провеждане на екипни срещи; - Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители; - Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта. Изпълнението на Дейността се основава на принципа: „добро управление на програми и проекти“. Целта е сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. 23 660.00 23 655.62
Изготвяне на оценка на потребностите – включително индивидуална социална оценка: Ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване. Благодарение на оценката на потребностите ще се осигури на представителите на целевата група достъп до адекватна здравно-социална грижа, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите. С оглед приключването на схема „Нови алтернативи“, ще бъде извършена повторна оценка на потребностите през март 2016 г. с цел присъединяване на лицата, които към настоящия момент ползват услуги по схемата. 2 000.00 1 841.55
Подкрепа за Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Изпълнението на тази дейност касае същината на настоящия проект, защото е посветена на разширяване дейността на съществуващо звено за предоставяне на социални услуги по начин, така че услугата да стане интегрирана и с по-голям обхват. Към момента в община Долна Митрополия социални услуги в общността ползват 120 души, от които 12 броя деца, а некласирани по предходната процедура остават 130 души. Общо услугите, които се предоставят са: - приготвяне на храна; - помощ при хранене; - помощ при хигиена; - обличане; - пазаруване; - закупуване на лекарства; - поддържане на хигиена в жилището, ползвано от потребителя; - стимулиране изпълнението на рутинни задължения от ежедневието; - придружаване и асистиране извън дома. Самото Звено се помещава на адрес ул. „Св. Св. Кирил и Методий“ № 68 в гр. Долна Митрополия и е с площ 16м2. Към момента в помещението има следното обзавеждане и оборудване, закупено по схема „Помощ в дома“: Работен стол – 1 бр.; Посетителки стол – 5 бр.; Бюро – 1 бр.; Метален офис шкаф – 1 бр.; Енергоспестяваща компютърна конфигурация - 1 бр.; Телефон/факс – 1 бр.; Мултифункционално устройство – 1 бр. За да се обезпечи технически разширяването на предоставяната услуга е необходимо да се закупят още: 2 енергоспестяващи компютъра, 2 бюра, 2 работни стола и шкаф за съхранение на документация. Благодарение на вече функциониращото Звено, по проекта няма да бъдат необходими дейности по извършване на СМР. С цел интегриране на новите наети лица и услуги към вече съществуващата дейност на Звеното и гарантиране на качество и мултидисциплинарен подход, от екипа по проекта ще бъдат разработени Правила за дейността на звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. 2 496.00 2 836.80
Предоставяне на интегрирана социална почасова услуга за социално включване в общността или в домашна среда: Независим живот означава възможност да живееш като всички останали. За лицата с трайни увреждания личната помощ е от жизненоважно значение, защото това е единственият начин за предоставяне на всички базисни условия, необходими за нормален живот. В рамките на тази дейност ще се извърши подбор на кандидати за персонал на Звеното, състоящ се от 2 лица сътрудник социални дейности и 1 лице, медицинска сестра. Сътрудниците ще изпълняват и организационни дейности, административно обслужване на наетите лица - доставчици на услугите във връзка с молби за отпуск, болнични и др., изготвяне на планове, графици, отчети, организиране на срещи, приемане на жалби. Медицинското лице ще извършва посещения на потребителите по график за предоставяне на здравни грижи. Ще се проведе процедура по подбор на кандидати за персонал. Първичният подбор ще се осъществи по документ. Следваща стъпка е провеждането на интервю с цел определяне мотивацията на кандидатите за работа, нагласите към предоставянето на грижи в домашни условия за различните целеви групи и потребностите от обучение и квалификация. Ще се изготвят и подпишат трудови договори с одобрените кандидати - за екип на Звеното и за предоставяне на услуги в домашна среда с ясно разписани права и задължения на двете страни. Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика. По проекта ще бъдат обхванати 130 потребители на социални услуги, за които ще се грижат общо 90 наети лица. Порядъкът на дейностите включва: 1. Сключване на договори между доставчика, потребителите и наетите, които регламентират правата и задълженията на трите страни, видовете дейности по предоставянето на услуги, времетраене и честота на извършване и т.н.; 2. На база изготвената първоначално оценка на потребностите на потребителите се изготвят индивидуални планове за предоставяне на услуги на потребителите, с описани дейности в съответствие с потребностите им; 3. Видове почасови услуги: - Почасова дейност за лична помощ – помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение и др.; - Почасова дейност за социална подкрепа и социално включване – помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на културни мероприятия др., помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции и други видове дейности в социалната работа с представителите на целевата група; - Почасова дейност за здравна помощ – извършване на назначени медицински манипулации за които потребителят има нужда от подкрепа, както и помощ при приемане на медикаментозно лечение; - Почасова дейност за помощ при комунално-битови дейности – пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др. Паралелно ще се провеждат консултации за потребителите. Предвид факта, че лицата, които ще предоставят услугата, имат опит и голяма част от тях са работили вече в проекти предоставяли подобни видове услуги, поради което ще се осъществи надграждащо обучение Всички назначени лица задължително ще преминат обучението. Целта му ще бъде надграждане на знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обучението ще се проведе в 1 ден и включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Допълнителна цел на това обучение е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата. 467 656.80 462 288.90
Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги. Осигуряване на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което обслужващото лице има нужда от професионална подкрепа. От друга страна, от адекватна психологическа подкрепа се нуждаят и лицата от уязвимите групи. Те ще получат съвети и подкрепа за преодоляване на конкретни социални нужди и проблеми, което ще доведе до по-високо качество на техния живот. Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставянето на психологическа подкрепа за потребителите на услугите според тяхната индивидуална потребност. За целта на описаното ще бъде ангажиран психолог, който е част от екипа на Център за обществена подкрепа (ЦОП) и има опит в сферата на социалните дейности. Лицата, които имат потребност от тази услуга, както и екипа на звеното, ще бъдат насочвани към него за оказване на психологическа подкрепа и мотивация. 1 104.00 873.88
Информиране и публичност: Пресконференциите са организирана форма за масово информиране, където присъствието на представители на медиите и другите заинтересовани страни осигурява публичен форум за поставяне във фокус актуалната проблематика, адресиране на послания и популяризиране на намерения за предприемане на целенасочени действия. Презентациите и печатните материали придружават проектното изпълнение в отделни негови части – екипни срещи, пресконференции, публични форуми, обучения и представяне на социалните услуги; позволяват фрагментиране на конкретиката; отразяват етапното развитие и онагледяват резултатите от осъществените инициативи. Публикациите са медиен инструментариум за въздействие в полза на проекта, за да бъде припознат от обществеността като приоритетен; имат характер на обяви, когато се отнасят до провеждането на предстоящи събития; притежават предимството да представят тематичната обвързаност на дейностите по уникален начин; позволяват поддържането на „горещи” рубрики по дадени проблеми. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: • Провеждане на пресконференция за стартиране на проекта; • Провеждане на пресконференция за приключване на проекта ; • Подготовка на 100 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник и химикалка с логото на проекта; • Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 500 копия и плакат в тираж 50 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС; • Изготвяне на информационна табела за звеното за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ 1 бр.; • Публикации в местната преса – 3 броя; • Периодично публикуване на страницата на Община Долна Митрополия на информация за напредъка на проекта и постигнатите резултати. 3 060.00 2 550.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.