Дейност 1 Създаване на административно тяло на клъстера и ресурсно обезпечаване: Дейност 1 е свързана с постигане на първата и втората специфични цели на проекта, които от своя страна са ключови за постигане на основната проектна цел.
Предвиждаме административното тяло на клъстера да бъде създадено в рамките на първи проектен месец, когато ще бъдат назначени Експерти Бизнес развитие и Експерти Разработване на образователни програми и курсове.
Екипът, ангажиран с дейностите по бизнес развитие на клъстера се предвижда да бъде назначен в гр. София, а този, ангажиран с анализа, актуализацията и разработването на образователни програми и/или курсове на обучение ще бъде назначен в гр. Велико Търново, което ще позволи пряк, бърз и улеснен достъп до кадрите и експертизата, съсредоточени във Великотърновски Университет (ВТУ).
Предвиждаме да бъде създаден екип от 4 Експерта Бизнес развитие на половин работен ден и екип от 5 Експерта Разработване на образователни програми и курсове на половин работен ден.
Двата екипа ще работят в рамките на седемнадесет месеца и се предвижда да бъдат ангажирани със следните дейности:
- Управление и администрация на клъстера;
- Участие в семинари, конференции и обучения, свързани с развитие на капацитета на екипа (описани подробно в Дейност 2);
- Координация на клъстерните дейности
Експертите Бизнес развитие ще бъдат ангажирани с
- Задълбочен анализ на продуктите и услугите на членовете на клъстера, разработване на съвместни продукти и услуги и клъстерни продукти и услуги;
- Анализ на източници и възможности за финансиране на дейностите и иновационните активности на клъстера и неговите членове (грантово финансиране, финансови инструменти) на национално и над-национално ниво;
- Анализ на възможности за популяризиране и продажба на продуктите и услугите на клъстера и неговите членове;
- Анализ на нуждите на пазара на знание-интензивни услуги и подпомагане на клъстера и неговите членове в посока разработване на съответните възможности за интензивно придобиване на значителни пазарни дялове на база качествени и конкурентни подходи към потребители и пазара като цяло;
- Поддръжка на интернет страницата на клъстера, създаване и поддръжка на страници в социални медии и други онлайн платформи за реклама и популяризиране на дейностите, продуктите и услугите на клъстера;
Експертите разработване на образователни програми и курсове ще бъдат ангажирани с:
- Анализ на необходимите знания, умения и компетенции на работната ръка
- Анализ на наличните компетенции на пазара на труда и пролуката между нуждите на клъстерните членове и наличната експертиза
- Анализ на съществуващите образователни програми във висшето образование свързани със знание-интензивните услуги във връзка с актуалните нужди на бизнес организациите
- Анализ на търсенето на дистанционно обучение и дистанционна работа;
- Анализ на компетенциите на преподавателите за подготовка на учебни материали за дистанционно обучение
- Разработване на курсове за дистанционно обучение по теми подбрани и одобрени от бизнеса и университета;
Дейността на административното тяло на клъстера ще бъде обезпечена чрез осигуряване на необходимото компютърно оборудване, работни помещения, телекомуникационни услуги и др. Работните помещения, ютилити и телекомуникационните услуги ще бъдат осигурени за сметка на клъстера
В изпълнение на дейността ще бъдат осигурени:
- 4 експерта Бизнес развитие и 5 експерта Образователни програми на непълно работно време – предвидените експерти са посочени в т. 9.
- Компютърно оборудване – между 1-ви и 2-ри проектен месец;
- Офис помещения –предоставяне на помещения от клъстера и негови членове - между 1-ви и 2-ри проектен месец;
- Телекомуникационни и ютилити услуги (за сметка на клъстера и неговите членове) - между 1-ви и 2-ри проектен месец; |
188 640.00
|
184 550.05
|
Дейност 2 Повишаване капацитета на административното тяло на клъстера за управление и координация на клъстера: Дейност 2 е свързана с постигането на третата специфична цел на проекта – осигуряване на участия в събития и обучения, чрез които да се укрепят експертизата, административния и управленски капацитет на назначените експерти в двете основни направления (бизнес развитие и висше образование).
Това ще бъде постигнато, като бъдат осигурени участия в следните видове събития и обучения:
1. Лидерски умения за високопроизводителни екипи – предвидено е участие на един новоназначен служител от екип Бизнес развитие (част от екипа, който развива продуктите и услугите на клъстера); Обучението ще се проведе в гр. Блед, Словения;
2. Умения за водене на преговори – предвидено е участие на един новоназначен служител от екип Бизнес развитие, който е ангажиран с анализа и разработването на предложения за предоставяне на продукти и услуги и проектни предложения за модернизация и развитие на нови продукти и услуги от клъстера и/или неговите членове; Обучението ще се проведе в гр. Блед, Словения;
3. Управление на комуникационни програми и отношенията с клиенти (CRM) – предвидено е участие на един служител, който ръководи маркетинговите активности в рамките на клъстера, вкл. раразработване на качествено съдържание за представяне на продуктите и услугите на клъстера на интернет страницата и профилите в социални медии на клъстера; обучението ще се проведе в гр. Лондон, Великобритания;
4. Коучинг – предвидено е обучението на един служител, част от екипа Образователни програми, с цел разработване на качествени програми и кариерно развитие; обучението ще се проведе в гр. София;
5. Обучение за разработване и управление на бизнес стратегии – предвидено е участието на един служител от екип Бизнес развитие, водещ в разработването на нови и актуализацията на съществуващи продукти и услуги на клъстера; обучението ще се проведе в гр. София;
За изпълнение на дейността, експертите ще идентифицират конкретни дати, локации и такси в предвидените събития. С цел използване на намаления на таксите тип “early bird” дейностите, свързани с идентифициране на конкретните събития и обучения ще започнат веднага след назначаване на екипа. Така, възможно най-бързо ще бъдат заплатени такси (когато е възможно с намалени цени), ще бъдат закупени самолетни билети (колкото по-рано, на толкова по-ниски цени) и осигурено настаняване.
В допълнение към горе посочените теми и събития, експерите ще проведат допълнително проучване на подходящи организации и събития, които могат да заменят вече предвидените, в случай, че са по-полезни за административното тяло.
Дейността ще бъде изпълнявана в рамките на 17 месеца (от 2-ри до 18-ти проектен месец). |
35 969.97
|
18 857.98
|
Дейност 3 Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове: Дейност 3 е насочена към постигане на четвъртата и петата специфични цели на проекта – участия в конференции, обучения и други събития за развитие на клъстера и привличане на нови членове и организиране и провеждане на поне едно събитие за представяне на дейностите, продуктите и услугите на клъстера и неговите членове.
Дейността ще бъде изпълнена, а специфични цели 4 и 5 постигнати, чрез изпълнение на следните активности:
1. Осигуряване на участие на представители на клъстера и/или негови членове в поредица събития, свързани със знание-интензивната индустрия: Участие в десет международно признати конференции и събития като Business intelligence and Media Summit, DevOps Days, PR Measurement Summit и други изключително важни за сектор знание-интензивни услуги събития;
2. Осигуряване на обучения на световно ниво, свързани с развитието на сегментите на знание-интензивните услуги – осигуряване на участия в най-малко три обучения по различни сегменти на знание-интензивните услуги – софтуерни разработки, управление на финансова информация, анализ и измерване на комуникациите;
3. Организиране и провеждане на поне едно събитие, свързано с дейности, продукти и услуги на клъстера и неговите членове – предвиждаме в рамките на проекта да организираме и проведем първото по рода си събитие за представяне на клъстера и прдуктите и услугите на клъстера и/или неговите членове.
Дейността ще бъде изпълнена до голяма степен самостоятелно, като по отношение на участията в събития и обучения, подобно на дейност 2, екипа на клъстера, подпомаган от представители на членовете на клъстера, ще изпълнят следните дейности:
1. Анализ на предвидените участия, вкл. необходим и наличен бюджет;
2. Проучване и подбор на други подходящи събития и обучения, които не са били ясни към момента на разработване на проектното предложение;
3. Подбор на най-подходящите събития и обучения в рамките на предвидения бюджет. Стремежът ще бъде представители на клъстера и неговите членове да посетят възможно най-голям брой и най-подходящи събития, които ще подпомогнат развитие и подобряване на продуктите и услугите на клъстера, създаване на голям брой качествени контакти и партньорства и възможности за привличане на нови членове;
4. Регистрация на участници от страна на клъстера и/или заплащане на такси за участие;
5. Осигуряване на транспорт и настаняване за периода на събитията, когато това е необходимо (самолетни билети или друг транспорт; осигуряване на хотелско настаняване) в съответствие с разпоредбите и ограниченията на Наредбите за командировки в страната и чужбина;
6. Подготовка на всички необходими документи и предоставяне на дневни командировъчни пари в съответствие с Наредбите за командировки в страната и чужбина;
Дейността ще се изпълнява в целия период на изпълнение на проекта, така че да бъдат посетени възможно най-голям брой качествени събития и обучения в рамките на предвидения бюджет.
Предвижда се разходите за участие в събития (за такси за участие, дневни, пътни, нощувки) да са около 92 хил. лв., а за участие в обучения – 25 хил. лв.
По отношение на т. 3 организиране на собствено събитие, предвиждаме събитието да бъде проведено през есента на 2018 г., а организацията му да продължи в рамките на шест месеца. Организацията на събитието ще включва: разработване на програма, разпращане на покани до популярни експерти и влиятелни лица от индустрията, разработване на презентационни, информационни и рекламни материали, включително онлайн информационна кампания, наем на зала и оборудване, наемане на модератори, осигуряване на кетъринг. По предварителни оценки за организация и провеждане на събитието ще е необходим бюджет от около 27 хил. лв, а организацията ще бъде възложена на външен изпълнител. |
120 251.72
|
115 855.91
|
Дейност 4 Насърчаване на клъстерния маркетинг, чрез популяризиране на продуктите/услугите на клъстера: В рамките на тази дейност двата екипа експерти, подпомагани от външен изпълнител ще изпълнят редица маркетингови активности за популяризиране на продуктите, услугите и дейностите на клъстера.
По-конкретно дейностите ще включват:
1. Актуализация, модернизация, обогатяване и поддръжка на интернет страницата на клъстера (kida.bg) включително:
Описание на предлагани продукти и услуги от клъстера; Ползи и добавена стойност; Акумилирана експертиза и знание; Значимост на работата с висшето образование; Полза от членството в клъстера; представяне на членовете на клъстера и техните продукти и услуги; Съвместни проекти и постижения на клъстера и неговите членове; брандиране, SEO и др.
2. Създаване и поддръжка на профили на клъстера в социални медии (Facebook, Twitter, LinkedIn); дигитален маркетинг;
3. Актуализация на наличната маркетингова стратегия на клъстера – въз основа на акумулирана информация, провеждани проучвания, участия в събития и обучения;
4. Разработване на информационни материали за изготявните програми за дистанционно обучение за експерти в знание-интензивните услуги;
5. Разработване на рекламни материали за клъстера, които ще бъдат разпространявани при участието на представители на клъстера и неговите членове в събития и обучения, както и при провеждане на други формални и неформални срещи и комуникация – брошури, визитки и др.;
6. Участие в поне едно международно изложение. Към настоящия етап е предвидено участие в изложение свързано с клауд услуги. На етап изпълнение на проекта, екипът ще прегледа за наличие на други подходящи събития в рамките на предвидения бюджет, така че да се гарантират максимум ползи за клъстера;
Дейност 4, заедно с дейност 3 водят до постигането на четвъртата и петата специфични цели на проекта. Докато дейност 3 е насочена към про-активно популяризиране на клъстера чрез директни контакти, презентации и комуникации, дейност 4 се грижи за това чрез изпълнение на редица интегрирани маркетингови (и рекламни) дейности, които са насочени и към много широки и по-голям брой целеви групи.
Разработваните материали и съдържание (дигитални или материални) ще бъдат насочени към двете основни целеви направления на проекта:
- Развитие на бизнеса, продуктите и услугите на клъстера и членовете му
- Развитие и осигуряване на качествена работна ръка, чрез разработване на контекстни и актуални програми за дистанционно обучение по теми и дисциплини необходими, определени и съгласувани между компаниите и университета.
Дейността ще бъде изпълнявана в рамките на 17 проектни месеца (2 – 18) от двата екипа по проекта и външен изпълнител (за изготвяне на рекламни материали по задание от клъстера).
(Продължава в начин на изпълнение) |
17 369.00
|
13 050.00
|
Дейност 5 Публичност и визуализация на проекта: Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта с цел изпълнение на произтичащите за клъстера задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти.
Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което клъстера и ръководителя на проекта са добре запознати.
В рамките на стандартната дейност на клъстера, на сайта kida.bg ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет чрез ОПИК.
Също така, в офисите, в които ще бъде изпълняван проекта ще бъдат поставени информационни табели. Затова в рамките на тази дейност ще бъде изработена и монтирана по утвърден дизайн от възложителя табела за гр.София и сходна за офиса в гр. Велико Търново. Така, необходимата информация и публичност ще бъдат осигурени съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020.
В допълнение е предвидено изработването и поставянето информационни стикери на предвиденото за закупуване компютърно оборудване (9 броя).
Също така, за предвиденото собствено събитие (описано в дейност 3 по-горе) ще бъдат изработени рекламни и визуализационни материали, които ще носят необходимите реквизити за популяризиране на получената финансова помощ. Материалите ще включват информационен плакат, банер, визуализационни реквизити за презентациите и др.
Дейността ще има три етапа:
Етап 1 – Разработване на образци на проектни документи и публикуване на новина за старта (а впоследствие и за края) на проекта;
Етап 2 - Събиране на три оферти и възлагане на изработка на информационни табели и стикери за проекта; Получаване на материалите за визуализация и поставяне на съответните места - информационни табели в помещенията в София и гр. Велико Търново и стикери на закупеното компютърно оборудване;
Етап 3 – Събиране на оферти, избор на изпълнител и изработване на информационни и материали за предвиденото собствено събитие. |
1 000.00
|
288.65
|