Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 054 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящото проектно предложение се цели реализиране на дългосрочно обмислена идея за разширяване дейността на организация, специализирана в производството на бижута с индивидуален дизайн и модели. Надеждното развитие на бижутерската работилница с ръчно изработени модели и произведения изисква назначаване на достатъчно персонал, обучен в тясно специализирана сфера и спомагащ за производството и дистрибуцията по различни канали на готовата продукция. Чрез подкрепата на Схема “Ново работно място 2015” ще се идентифицират и активират  млади хора и безработни над 54 г. за назначаване в търговската фирма с непосредственото им включване в квалификационно обучение, ще се даде възможност на 2-ма младежи до 29 г. 2 безработни лица над 54 г. и на едно лице с увреждания да усвоят специфичен занаят и да получат перспективна работа с дълготрайна устойчивост. Ще се назначат общо пет лица на различни позиции, необходими за разширяване на фирмената дейност. Ангажирането на младежите в работния процес на длъжностите – Бижутер, Снабдител и Администратор, уеб сайт - ще бъде съчетано с учебния процес по различни професионални направления, според изискванията за всяка длъжност, необходими за усвояване на трайни знания и умения. Осигуряването на благоприятна работна среда и обособяване на работните позиции ще бъде застъпено с доставката на достатъчно оборудване и обзавеждане за бижутерската работа и организиране на дистрибуцията. Ще се закупят работни маси, столове, компютър, осветителни тела, ръчни инструменти и пособия за работа, както и лек автомобил за разнос на готовата продукция.  Новите работни места ще бъдат запазени поне за 12 месеца, а 60% от тях ще се задържат и след края на проекта за поне още една година, с което ще се осигури устойчива заетост за млади и креативно мислещи хора с желание за непрекъснато развитие и обучение.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Ефективно проектно управление: Основната цел на дейността се състои в организиране на ефективен мениджмънт при изпълнение на отделните дейности на проекта чрез привличане на отговорен екип от специалисти. Със стартиране на проекта и неговото изпълнение ще се сформира екип от ръководител и счетоводител, които текущо да проследяват и документират отделните дейности и под дейности, така че да се постигне коректно отчитане и постигане на заложените индикатори. Ще се подпишат договори с основните изпълнители и отговорните лица за целия период на проекта. Всеки участник ще попълва месечни отчети за свършена работа в резултат на поетите отговорности по проекта. Ще се подготвят темплейти, основни бланки и отчетни документи. Периодично ще се провеждат оперативни събрания за преглед на стартирали и приключили дейности по време на изпълнението на проекта, ще се съблюдават планираните индикатори и ще се провежда вътрешен мониторинг на проекта с цел оценка на напредъка и постигане на крайните резултати. За осъществяване на доставки и услуги с оглед спазване на ПМС 118/2014 и принципите на работа ще се подготви и планира график за изпълнение на отделни процедури. Ще се изготвят месечни справки за дейностите и разходите по проекта с цел наблюдаване на напредъка и ще се подготвят междинни и финален отчет по проекта. Ще се поддържа връзка с Договарящия орган и ще се подпомага администрирането и правилното изпълнение на проекта, съгласно изискванията и действащите нормативи. 9 090.00 8 970.00
Осигуряване на заетост за безработни или неактивни лица: Основната цел на дейността се състои в назначаване на общо 5 лица - 2 безработни или неактивни лица и младежи на възраст до 29 г. 2 безработни лица над 54 г. и едно лице с увреждане на следните длъжности: “Бижутер”, “Администратор, уеб сайт” и “Снабдител, доставчик” с условия за осигуряване на устойчива заетост в компанията и професионална защита. В рамките на дейността ще се започне с подбор на необходимия брой лица в планираните групи и възрасти, така че да отговарят на предварително зададените критерии за участие в проектните дейности и да отговарят на изискванията за длъжността, за която ще бъдат назначени. Ще се отпечатат информационни флаери, които да сътрудничат при намирането на желаещи представители на целевите групи, притежаващи достатъчна мотивация и желание за обучение и работа в бижутерския бранш. Ще се разработят длъжностни характеристики за всяка позиция и ще се очертаят основните задължения и отговорности, изисквания и възможности за реализация във фирма “Валрей” ООД. Ще се назначат на трудов договор общо 5 лица, като: - 3 лица ще заемат длъжността “Бижутер” на 8 часов трудов договор, от които 1 лице се планира да бъде с увреждане или специални потребности, но с възможност за работа в седнало положение, непротивопоказно за вида увреждане, 1 безработно лице над 54 г. и 1 лице безработен или неактивен младеж до 29 г. Тримата бижутери ще подпомогнат дейността на фирмата в отдел Производство, където към момента се констатира изключителен дефицит на работна ръка, която да обезпечи бързи и спешни поръчки, особено през активния летен сезон, когато се зарежда и сезонния обект с достатъчно готови изделия; - ще се назначи 1 лице на длъжност “Администратор уеб сайт” на пълен работен ден за период от 12 месеца, което ще бъде също представител на целева група безработни или неактивни младежи до 29 г. Необходимостта от служител на тази длъжност се обуславя от целите на дружеството за развитие на фирмения сайт с онлайн магазин за продажба на козметика и бижута – дейност, която е заложена в стратегията на фирмата, но за която все още не е бил наличен достатъчно свободен ресурс за развиване; - 1 лице на длъжност “Снабдител, доставчик” на пълен работен ден за период от 12 месеца и представител на целева група безработни лица над 54 г. Този служител ще спомогне за бързата и ефективна организация в разполагането и разнасянето на готовата продукция по заявки и предварително подадени поръчки на фирмата. Лицето ще следва да притежава свидетелство за правоспособност – управление на МПС поне категория В, така че да е самостоятелен шофьор и снабдител на фирмата. След качествения подбор и спазена процедура ще се подпишат с лицата трудови договори, ще се подпишат длъжностни характеристики, ще се оформят лични досиета на новите служители. За работата си по проекта новоназначените лица ще попълват месечни отчети за присъствие и свършена работа с цел постигане на обратна връзка за състоянието от поставени задачи и задължения през съответния месец. След приключване на проекта ще бъдат запазени поне 60% от създадените работни места за период от минимум 12 месеца, като създаденият екип ще продължи работата си в съответната област на фирмата. При създаването на новите работни места ще се ползват услугите на служба по трудова медицина за разработване на оценка на риска и обслужване на новоназначения персонал с оглед промяна в броя на работните места и новите изисквания за безопасност на работа с оборудване и ръчни инструменти. Дейността е предвидена да бъде 18 месеца, като първите шест месеца ще бъдат подготвителен период. Ще бъдат разработени обяви за работа с минималните изисквания за всяка длъжност и всякаква друга документация свързана с наемането на персонала. Субсидираната заетост ще бъде за период от 12 месеца. 46 408.39 46 308.39
Професионално обучение за новоназначените служители: Основната цел на дейността е провеждане на необходимото обучение за придобиване на професионална квалификация на новия персонал с цел усвояване на необходимите знания и умения в съответствие с изискванията на длъжностите на лицата Ще се подбере обучителна организация с валиден лиценз към НАПОО, която да предложи адаптиран учебен план, според работното време на лицата, да предостави учебни материали и издаде необходимите документи при успешно завършване на обученията. Новоназначените трима бижутери ще бъдат включени в професионално обучение за придобиване на Втора степен на професионална квалификация по професия “Бижутер” код 215030 и специалност “Бижутерия” код 2150301, където в рамките на 660 учебни часа ще получат необходимите знания и умения за моделиране и художествено изработване на ювелирни изделия от благородни метали, за ръководство и организация на производствения процес и човешките ресурси, за осъществяване на фирмена стратегия и мениджмънт на малкия бизнес. След завършване на обучението по професията обучаваните ще познават материалознанието и технологията за обработване на благородните метали, химичните технологии, които се прилагат за тяхното обработване и техните сплави, как се извършва термична обработка на благородните метали, ще познават пластичната и еластичната деформация на благородните метали и техните сплави, а от друга страна ще познават измервателните уреди и инструменти, които се използват в бижутерията, ще могат да проектират и да моделират ювелирни изделия. Съвместното обучение с изпълнение на служебните задължения ще спомогне за формиране на специфични компетенции за изпълнение на дейностите от профила на професията Бижутер, а именно - следване в технологична последователност на специфичните дейности по изработването на бижутерия, като спояване на сплави, валцоване на благородни метали, изготвяне на детайли за ювелирни изделия, пробиване и изрязване на ажури, запилване и шлифоване на ювелирни изделия, полиране на ювелирни изделия, огъване на заготовки и инструменти, извършване на химическо и механично почистване на изделия от благородни метали, прилагане на технология за изработване на щифтови, нитови и резбови съединения, познаване на художествено-техническите изисквания към изделията, матиране, проектиране и разпознаване. Разпределението на учебните часове ще бъде с предимство за практическата подготовка – 360 уч.ч. и 300 уч.ч. теория. В края на учебния процес ще се проведе Държавен изпит по теория и практика по специалността, а на успешно завършилите професионалното обучение ще бъдат издадени Свидетелства за професионална квалификация. В професионално обучение ще бъде включен и назначения Администратор, уеб сайт за придобиване на част от Трета степен на професионална квалификация по професия “Графичен дизайнер” код 213070, специалност “Графичен дизайн” код 2130701 с общ хорариум от 600 уч.ч. Учебната програма ще бъде одобрена от ръководството с превес на учебните часове по практика и разпределение от 360 уч.ч. практика и 240 уч.ч. теория с цел усвояване на практически умения в помощ на създаденото работно място. Необходимостта от допълнителна квалификация за тази длъжност произтича от нейната специфика и вероятността новоназначения служител да има известен опит или частични познания по уеб дизайн, но за да борави успешно с интернет сайта и специализирания електронен магазин е необходимо професионално усъвършенстване и надграждане на уменията в професията Графичен дизайн. При приключване на обучението ще се проведе финален изпит по теория и практика за проверка на знанията, а при успешно завършване на курса ще бъде издадено Удостоверение за част от трета квалификационна степен по професия “Графичен дизайнер”. Дейността ще стартира след като бъдат наети новите лица във фирмата. 4 725.00 4 725.00
Организиране и провеждане на обучения по ключови компетентности: Основната цел на дейността е подобряване и усъвършенстване на ключовите компетентности на наетите лица – обучение по чужд език и дигитална компетентност. Освен професионалното обучение, за част от новоназначения персонал се предвижда включване в обучения по ключови компетенции с оглед максимална пригодност на персонала в поетите отговорности и за улесняване на процеса при изпълнение на служебните задължения. Назначеното на длъжност “Бижутер” – 1 лице ще бъде включен в три нива на чуждоезиково обучение по английски език, където в рамките на 300 уч.ч. ще усъвършенства езиковите си умения за комуникация с клиенти и чуждестранни представители и партньори на бизнеса. Разпределени в 140 уч.ч. теория и 160 уч.ч. практика взетите часове ще осигурят на лицето стабилност в общуването и в осъществяването на връзки с чуждестранни контрагенти, особено през летния сезон, където английският език се е наложил като международен. В края на езиковия курс при успешно завършване курсистът ще получи Сертификат за защитени три нива на чуждоезиково обучение. Назначеният Администратор, уеб сайт се планира да премине през Ключова компетентност 4 на тема “Дигитална фотография”, където в рамките на 45 уч.ч. изцяло практически, служителят ще се запознае със спецификата на дигиталната фотография – сфера, необходима за усвояване на умения в използването на наличен снимков материал, изображения, проектиране на модели и съчетания на камъни с други материали в бижутерията и тяхната правилна обработка. Представянето на изображенията направо във вид на компютърни файлове, така че да могат да бъдат изпращани, копирани, обработвани компютърно без предварително сканиране, запазвани завинаги без загуба на качество е възможност за пестене на време и е необходимост в онлайн продажбата на бижута и изделия. Колкото по-реалистично е изображението и се доближава до реалния му вид, толкова по-бързо и лесно ще се извършва продажбения процес, без рекламации от страна на клиента. В края на обучението служителят ще получи Сертификат за придобитата компетентност по дигитална фотография. Дейността ще стартира след като бъдат наети служителите във фирмата. 950.00 950.00
Доставка на оборудване, обзавеждане, инвентар и транспортно средство за подсигуряване на новите работни места: „Следвайки основната цел на проекта за създаване на нови работни места, ще се осигури необходимото оборудване, ДМА (включително и транспортно средство), ДНА и стопански инвентар за обезпечаване на новоназначените лица.С оглед наемането на допълнително 3 лица – бижутери, ще се инвестира в оборудване на техните работни места. Ще се доставят две работни бюра с достатъчен капацитет за творческа дейност заедно с подходящи работни столове (1 брой), осигуряващи комфорт при продължителна работа в седнало положение. Важно за работата на бижутера е достатъчното осветление, което се планира да бъде подсилено с необходимите професионални осветителни тела и настолни лампи. За излагане на готовата продукция, нейното аранжиране, а и за съхранение преди продажба, ще се закупят 2 броя етажерки или шкафове към всяко работно място. За ръчния труд на всеки бижутер се изисква разполагането с ръчни работни инструменти, с комплект от които ще бъде снабдено всяко работно място. Във връзка с изработването на бижута, ще се закупи и специализирано оборудване: 2 бр. клещи сет; 1 бр. комплект сечене дискове; 1 бр. вал; 2 бр. висящ мотор; 1 бр. ел.чук; 1 бр. стойка за пробиване; 1бр. полир; 2 бр. фреза диамант сет; 1 бр. диамантено средло с отвори сет; 2 бр. диамантено средло сет; 1 бр. машина на шлифоване и полиране на камъни сет; 1 бр. сет от абразиви за полиране на камъни; 1 бр. хоризонтален шлайф за камъни; 1 бр. машина за рязане на камъни; 1 бр. диск за рязане; 1 бр.оксижен с ботилки; 1 бр. ултрасоник. Съответните уреди са изключително необходими за ръчната изработка на бижута, като съответно ще се използват от трите лица назначени на длъжност „Бижутер“. Създаването на допълнително работно място за администратора е продиктувано от необходимостта от отделен човек, който да поддържа и развива сайта на фирмата, така че да се поемат и онлайн заявки за бижута и козметика, които предлага и дистрибутира предприятието. Всеки уважаващ клиента си бизнес следва да развива позициите си в Интернет пространството, така че максимално да се доближи до клиента и да продуктова неговите потребности. Липсата на качествена техника и обучен специалист създава пречки за по-мащабно и бързо развитие на дейността чрез онлайн търговия. Предвижда се с назначаването на администратора да се закупи и компютър за обособяване на работното му място, заедно с периферия – мултифункционално устройство за отпечатване на фирмени материали и концепции за бижута. Освен това, ще се достави и полупрофесионален фотоапарат със специализирано оборудване за заснемане на готовите бижута, чийто снимки ще бъдат публикувани в електронния магазин. Производството на бижута и тяхната продажба не е възможна без осъществяване на надеждна дистрибуция с ефективна бързина и точност към клиента. Назначаването на Снабдител, доставчик ще облекчи и структурира организацията на операциите във фирмата, така че всеки отдел ще се специализира в определен кръг от дейности. За позицията снабдител се предвижда закупуване на лек автомобил за собствена сметка на фирмата-кандидат, способстващ за качествено дистрибутиране и разнос на готовата продукция и изделия. Изискването за лицето ще бъде да притежава правоспособност за управление на МПС, с което да осъществява бързи доставки до отделните обекти на фирмата, да обезпечава магазините с необходимите стоки – козметика и бижутерия, да следи за наличността и доставя на време нужните количества, произведени в бижутерската работилница.Цялото оборудване ще бъде застраховано с цел гарантиране на неговата цялост и наличност. Цялото горепосочено оборудване е необходимо във връзка с разширяване на дейността и създаването на устойчиви работни места на съответните длъжности. Изброеното оборудване ще спомогне за ефективното и качествено обслужване, спазването на кратки срокове в производствената дейност, а и ще послужи за създаване на професионална техническа база за новообучените специалисти, боравейки със съвременна техника и надграждане на своите умения. 27 827.82 26 684.88
Осигуряване на наставник за назначеното лице с увреждане: С цел осигуряване на възможност за работа на хора, представители от различни социални групи, към назначения координатор със специфични потребности ще бъде осигурен наставник – представител на фирмата. Наставникът ще отговаря за въвеждане в работата на новия служител и ще подпомага неговото успешно адаптиране на работното място. С наставникът ще бъде сключен договор или допълнително споразумение към настоящ такъв, на базата, на който в рамките на 3 месеца ще съдейства за успешното навлизане в работната среда, спокойното овладяване на навици и умения в сферата на бижутерския бизнес. Наставникът ще се включи в дейностите по проекта след като бъде назначено лицето със специфични потребности. 819.29 819.29
Визуализация и публичност по проекта: Основната цел на дейността се състои в допринасяне за ефективно изпълнение на проекта чрез осигуряване на информиране и публичност на всички заинтересовани страни и широката общественост. Със стартиране на проекта ще се организира публичността по проекта, така че информацията за неговото одобрение да достигне до колкото се може повече хора, организации и заинтересовани страни. Първоначално, спазвайки изискванията на ПМС 118, ще се одобри организация, която да разработи и отпечата информационните материали по проекта и да организира планираните публични събития. Предоставен ще й бъде Единния наръчник за бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., за да се спазят визуализиращите средства. При набиране на желаещи участници за включване в дейностите по проекта, по време на тяхното обучение и на място в бижутерската работилница ще се раздават информационни флаери, които ще съдържат данни за осигурената подкрепа от ЕС и ЕСФ, с логата на ЕС и ОП РЧР, слоган “Една посока, много възможности”, данни за период на изпълнение и стойност на проекта. Върху закупеното оборудване и транспортното средство ще се поставят самозалепващи стикери за обозначаване на осигурената подкрепа от ЕС, общото лого на програмния период 2014-2020 и номера на договора за БФП. Ще се организира конференция по проекта за представяне на изпълнените дейности, постигнатите резултати и индикатори пред партньори, медии, институции и контрагенти и други заинтересовани страни, където ще се отрази приноса на оказаната подкрепа за назначаването и обучението на нови служители, ще се даде пример за успешна практика в разширяване на бизнеса чрез създаване на нови подкрепени работни места, осигурената подкрепа на младежи за социално включване и трудова заетост с перспективи за развитие и овладяване на занаят с традиции, а от друга страна успешен подход за квалификация и преквалификация, усъвършенстване на познания за успешно встъпване в работната среда. Ще се даде пример и за разкриване на работни места за хора с увреждания, възможност за подкрепа и подпомагане на икономическата дейност във всеки тип бизнес. Всички документи, произтичащи от проекта ще бъдат визуализирани с логата на ЕС и единното лого на програмния период. 1 325.00 1 325.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.