Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение цели да подобри качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване на хора с увреждания и хора над 65 години с невъзможност за самообслужване. По проекта ще бъде създаден Център за услуги в домашна среда, който ще предоставя интегрирани услуги, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включващи социални и здравни услуги в домашна среда.
От една страна ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, а от друга - ще се даде възможност на хората с увреждания да избират желания и необходим асистент. Всеки човек с увреждане, съобразно нуждите си, ще може да ползва различни услуги, според необходимостта и вида помощ.
В Центъра за услуги в домашна среда град Златоград ще бъдат назначени 20 Лични асистенти, 20 Социални асистенти и 23 Домашни помощника. Ще бъдат назначени и специалисти, които да предоставят психологическа, социална и медицинска подкрепа на потребителите.
Персоналът на Центъра ще бъде обучен и по време на реализация на проектните дейности ще му се предостави супервизия.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Сформиране на екип по проекта: Създаване на организация за ефективно управление и успешно реализиране на дейностите по проекта. Община Златоград, като бенефициент по проекта, е отговорна за правилното администриране и управление на дейностите по проекта, съответно за цялостното изпълнение на проекта. След одобрението на настоящото проектно предложение, съгласно действащите в Община Златоград одитни пътеки при управление и контрол на процедурите, документите и финансовите средства по проекти, финансирани от ЕС, със Заповед на кмета на Общината ще бъде определен екип за управление на проекта. С членовете на екипа за управление на проекта (ЕУП) ще се сключат договори. Функциите на членовете на екипа за управление на проекта, ще бъдат определени в длъжностните характеристики, неразделна част от договорите им с Община Златоград, ако са назначени по трудово правоотношение, или в самите договори във всички останали случаи, с които ще им бъде възложено управлението на проекта. Екипът за управлението на проекта ще бъде сформиран след одобрението на проекта и сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ с УО на ОПРЧР, през първия месец от неговото изпълнение и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. В екипа ще бъдат включени следните позиции: Ръководител, Координатор, Счетоводител, Технически сътрудник. Екипът за управление на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта, съобразно графика за изпълнение, вкл. ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите, възложени на външен изпълнител. Екипът ще изготвя междинните и окончателните технически доклади и финансови отчети, искания за плащане, както и други документи, свързани с изпълнението на проекта, изисквани от УО на ОПРЧР. Функциите на членовете за управление на проекта са както следва: 1.Ръководител на проекта: -Ръководи упражняването на контрола и наблюдението на изпълнение на проекта и прави препоръки -Ръководи проектния екип като разпределя работата между членовете -Отговаря за законосъобразното организиране и провеждане на процедурите за избор на изпълнители на проекта; -Представлява екипа по проекта пред медии и официални лица - Изготвя финален технически отчет -Докладва пред Кмета и го подпомага по всякакъв възможен начин, съгласно заложените клаузи в договора за финансиране. 2. Координатор -Води кореспонденцията с Управляващия орган -Координира и осигурява ресурсно работата на членовете на екипа -Извършва вътрешен мониторинг на проектното изпълнение и докладва за резултатите -Изготвя месечни технически отчети -Извършва комуникацията с фирмите изпълнители и с представителите на Община Златоград отговаря за контрола за спазването на условията по договорите с изпълнителите -Участва в заседанията на работната група; -Обобщава съвместно с техническия сътрудник предложенията към ИПГВР получени в резултат на обществените обсъждания и ги предоставя на работната група; -Разработва подробен план-график за реализация на проекта и следи за неговото изпълнение; -Извършва и други дейности, възложени от Ръководителя на проекта. 3.Счетоводител -Ръководи финансовото изпълнение на проекта -Изготвя всички финансови документи -Извършва плащания от проектния бюджет -Следи за допустимостта на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган; -Съдейства на мониториращите органи при извършването на проверки -Изготвя месечни финансови справки и финален финансов доклад 4. Технически сътрудник -Поддържа и съхранява досие на проекта; -Води протоколи от обсъжданията и взетите решения на работните срещи на екипа за управление на проекта; 41 256.00 39 784.40
Подбор и наемане на персонал – на трудови договори в Център за услуги в домашна среда град Златоград : В Центъра за услуги в домашна среда ще бъдат наети лица, които ще предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждания, като ще се съчетават комплексни действия, в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително социални и здравни услуги в домашна среда. Персоналът на Центъра ще се състои от Ръководител, той и социален работник, Психолог, медицинска сестра, 20 - Социални асистенти, 20 - Лични асистенти и 23 - Домашни помощника, като асистентите и домашните помощници ще бъдат подбирани на два етапа. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за предоставяне на интегрираните услуги от Центъра ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. През първия месец от стартиране на проекта ще се направи подбор на Ръководител, той и социален работник, психолог, медицинска сестра и на 10 лица, желаещи да предоставят услугата "Социален асистент", 10 лица, желаещи да предоставят услугата „Домашен помощник”. През месец Март 2016 година ще се направи подбор на 10 лица, желаещи да предоставят услугата „Социален асистент”, 13 лица, желаещи да предоставят услугата „Домашен помощник” и 20 лица, желаещи да представят услугата „Личен асистент”. Във втория етап на проекта ще може да кандидатстват, за предоставяне на услуги по настоящия проект, всички, ползващи услугите от проект „Нови възможности за грижа” по процедура „Нови алтернативи”. 0.00 21 219.18
Подаване на заявления и подбор на лицата, желаещи да ползват услуги от Център за услуги в домашна среда : Дейността има за цел да осигури достъп до кандидатстване за услугата на всяко лице от определената, в проекта, целева група и да извърши обективна оценка на потребностите му. Възрастните лица и хората с увреждания ще имат гарантирана възможност за избор на услуги и ще бъдат подпомагани при взимане на решение коя е услугата, която в максимална степен отговаря на техните потребности. Планувано е да бъдат извършени оценки на потребностите на 196 лица, идентифицирани като хора с увреждания и лица над 65 години в невъзможност за самообслужване, съгласно писмо от Дирекция "Социално подпомагане", гр. Златоград. Кандидат-потребителите подават заявления за включване в социалната услуга на два етапа. Първият етап стартира през първия месец от началото на проекта и е с продължителност един месец, а втори етап - през месец март 2016 г. и е с продължителност също 1 месец. Вторият етап от реализирането на тази дейност има за цел да обхване всички 68 потребители на социалната услуга от проект "Нови възможности за грижа" по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", Процедура за директно предоставяне 2014BG05М9ОР001-2.2015.001 „Нови алтернативи”, Агенцията за социално подпомагане, в партньорство с Община Златоград. 356.73 356.73
Обучение на кандидатите за предоставяне на услуги в домашна среда: За придобиване на познания и умения за работа с потребителите на услуги се предвижда провеждане на едно въвеждащо обучения на лицата, желаещи да предоставят социални услуги чрез Центъра за услуги в домашна среда, както и едно поддържащо обучение, което ще се проведе след втория етап от стартиране на проекта. Въвеждащото обучение е обвързано с първия етап на подаване на заявление от лицата, желаещи да предоставят социални услуги от Центъра, които не се преминали същото обучение по други процедури, финансирани по ОПРЧР и/или други програми и проекти, независимо от източника на финансиране. Обученията ще бъдат насочени към придобиване, усъвършенстване и разширяване на познанията и практическите умения на кандидатите за предоставяне на услуги в домашна среда и качествена грижа на хора с увреждания и възрастни хора. За придобиване на познания и умения за работа с потребителите на услуги се предвижда провеждане на въвеждащо и поддържащо/надграждащо обучение на лицата, предоставящи услугите. Целта на тази дейност е да се обучи качествен персонал на Центъра, който да бъде запознат със специфичните потребности на лицата от целевата група, начина на предоставяне на отделните социални услуги, така че да се предостави възможност за постигане на независимост и социална интеграция на възрастните лица над 65 години с невъзможност да се самообслужват и хората с увреждания. Обученията ще имат интерактивен характер и ще включват теоретични и практически подходи. Изборът на обучител, който да осъществи тази дейност, ще се извърши от екипа за управление на проекта, съгласно регламентираните нормативните изисквания, като кандидат-обучителят предварително представя обучителна програма, която се съгласува с екипа за управление на проекта и която е съобразена с Методиките за предоставяне на услугите "Социален асистент", "Личен асистент" и „Домашен помощник”. За провеждането на обученията ще бъде сключен граждански договор, при спазване на разпоредбите на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 – 2020. 1 280.00 0.00
Предоставяне на почасови услуги в Център за услуги в домашна среда: за лична помощ, комунално-битови дейности и почасови услуги за социално включване : В рамките на създадения Център за услуги в домашна среда ще се осигурят интегрирани услуги, според специфичните потребности на потребителите, въз основа на индивидуалната социална оценка. В Центъра ще бъдат назначени 66 лица на трудови договори, които ще предоставят услугите „Личен асистент”, „Социален асистент”, „Домашен помощник”, както и лица, които ще предоставят психологическа, социална и медицинска помощ, според индивидуалната потребност. Според идентифицираните потребности и желанията на потребителите, услугите ще се предоставят поотделно или заедно, в обем и начин (време), отразени в договора и плана. При промяна на потребностите и декларирано желание от потребителите ще се извършва своевременна промяна в организацията за предоставяне на услугите. Услугите ще се предоставят при зачитане на личното достойнство, с уважение към потребителите. В сградата на Център за социална рехабилитация и интеграция град Златоград ще бъде обособен офис на Центъра за услуги в домашна среда. С всеки потребител на центъра ще се сключи Договор за предоставяне на социални услуги, който се подписва от Кмета на общината и потребителя на Центъра. Договорът се изготвя от Ръководителя, той и социален работник. При евентуално напускане на служител на Центъра ще бъде прилаган механизъм за компенсиране на реализираната липса, като потребителят ще може сам да избере друг служител на центъра, който да му предостави услугата, която е получавал до момента. Част Социални асистенти, Домашни помощници и Лични асистенти по проекта, ще бъдат назначени на 4 часов работен ден, а друга част на 6 часов работен ден и ще предоставят услугите на минимум 1 потребител от целевата група.Ръководителят на центъра, той и социален работник и екипът на проекта извършват регулярни проверки на служителите на Центъра и вътрешен мониторинг на дейностите по проекта. 451 811.92 426 170.09
Супервизия на персонала, предоставящ услугите в Център за услуги в домашна среда.: Дейностите на Социалния асистент, Личния асистент и Домашния помощник са в групата на помагащите професии, с висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги: риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като основно средство за професионална подкрепа. Предвижда се възможност за супервизия да имат всички служители на Център за услуги в домашна среда град Златоград, които са ангажирани с реалното предоставяне на услугите. Супервизията е методически структурирана рефлексия на професионалната дейност както на когнитивно, така и на емоционално равнище. Тук акцентът пада върху рефлексията, т.е. върху възприемането, анализирането и осмислянето на собствените действия, психични състояния и отношения на участващите в супервизията. Тъй като в центъра на супервизията стои професията, чрез рефлексия се осмислят както практическия опит и теоретичните знания в съответното професионално поле, така и съпътстващите ги емоционални състояния и преживявания. За провеждането на супервизията ще бъде сключен граждански договор за услуга, при спазване на разпоредбите на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 – 2020. 2 285.07 2 241.07
Провеждане на информационни кампании и разработване на рекламно-информационни материали.: Тази дейност цели повишаване информираността на общността и промяна на обществените нагласи за право на избор за независим живот и социално включване на хората са увреждания и възрастните хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване. В рамките на проекта ще бъде предоставена информация в общността. Ще бъдат популяризирани услугите на Центъра за услуги в домашна среда и резултатите от проекта. 3 000.00 2 880.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.