Организация и управление на проекта: С изпълнението на дейност "Организация и управление на проекта" ще бъде осигурено ефективно управление на проекта, координация, мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите, идентифициране и преодоляване на евентуални трудности, които биха подложили на риск очакваните резултати. Дейността ще осигури изпълнение на проекта при пълно спазване на приложимите европейски и национални правила. В рамките на дейността ще бъде осъществена цялостна координация, наблюдение и контрол по отношение изпълнението на проекта.
Съществена част от изпълнението на дейността ще бъде осигуряването на координация с мисии на МОМ в страни членки на ЕС/ЕИП и държави на произход за осигуряване на съгласуваност и организиране на работните посещения с цел обмен на добри практики в съответните държави, включително организиране на срещи със съответни институции от тези държави, както и осигуряване на експерти с опит в доброволното връщане от публични институции или неправителствени и международни организации за лектори в обученията за повишаване капацитета на институциите в България.
Дейностите по управление на проекта ще гарантират:
- съгласуваност и координация на изпълнението на отделните етапи и работата на експертите от екипа на проекта;
- спазване на времевия график;
- изпълнение на предвидените дейности при осигурена хронологична съгласуваност;
- своевременно оценяване на възникналите рискове и критични моменти при изпълнението на дейностите и предприемане на мерки за тяхното преодоляване;
- изпълнение на проектните дейности при пълно спазване на предвидения бюджет и правила за допустимост на разходите;
- спазване на правилата за избор на подизпълнители и всички приложими към проектните дейности национални и европейски правила;
- правилно и точно документиране на извършените дейности и отчитане на разходите и подготовка на необходимите междинни и окончателни технически и финансови отчети. |
62 280.00
|
50 414.42
|
Повишаване на информираността на граждани на Армения, Грузия и Молдова: Дейността ще се извършва на територията на Армения, Грузия и Молдова с цел да се повиши осведомеността на гражданите, включително представителите на институции и организации, с компетенции в областта на трудовата миграция в на тези страни чрез предоставяне на информация за живот и работа в България.
В началото ще се проведе проучване, в България сред трудови мигранти от трите страни, което ще очертае кои са основните сектори, в които работят хора от тези държави, има ли концентрация на хора от конкретни региони в Армения/Грузия/Молдова, какви са основните трудности, с които се сблъскват след пристигането си в България, включително по отношение на тяхната заетост, легален престой, достъп до обществени услуги и т.н.
Това проучване ще бъде използвано за фокусиране на обхвата на бенефициентите и съдържанието на информацията, която ще се предоставя на хората от трите страни. Резултатите ще бъдат обсъждани на координационни срещи в Армения/Грузия/Молдова с цел по-добро фокусиране на информационните кампании и информацията, която ще бъде представена на лицата от целевата група. В работните срещи за координация ще участват експерти от България, Армения, Грузия и Молдова, за да анализират и планират подходящ набор от дейности за повишаване на осведомеността. Ще бъдат обхванати конкретни въпроси, свързани с миграцията и условията за работа в България, в това число предизвикателства и рискове, нивото на осведоменост по темата за миграцията към страните от ЕС, и в частност България.
Впоследствие ще се проведат информационни кампании на територията на Армения, Грузия и Молдова. Кампаниите ще имат за цел да информират, да повишат информираността и да отговорят на въпроси на хората, както и да адресират някои популярни митове за миграцията, в това число относно правните аспекти на работа в България, като например нужда от разрешителни за работа, основни разпоредби на Кодекса на труда по отношение на трудовите договори и процедури за назначаване и уволнение, признаване на квалификация, необходимост от предоставяне на такива документи на местните работодатели, особености на българския пазар на труда, равнище на безработица, минимални и / или средни нива на заплати за различните сектори, достъп до социални и здравни услуги, данъци и социални плащания, рискове и предотвратяване на трудовата експлоатация и т.н.
Информационните сесии ще обхващат и последиците от нарушаването на националното законодателство по отношение на пребиваване, живот и работа в България.
При определяне на съдържанието на информационните материали и дневния ред на информационните сесии ще бъде поставен акцент върху споразуменията, сключени от България и Армения, Грузия и Молдова за регулиране на трудовата миграция и защитата и правата, които тези споразумения предоставят на ГТС.
Информацията, предоставяна в рамките на кампаниите ще се съобрази с идентифицираните нужди в рамките на проучването, проведено в България сред законни мигранти, включително от тези три държави.
Информационни сесии, работни срещи и други дейности за повишаване на осведомеността ще се провеждат с участието на представители на НПО и публични организации от трите държави.
Ще се проведат по 21 информационни сесии с цел да се осигури адекватна информация за условията за живот и работа в България. Информационните сесии и уеб материали ще достигнат до 1500 граждани и представителите на институции, с компетенции в областта на трудовата миграция в Армения, Грузия и Молдова.
Възможните канали за комуникация за повишаване на осведомеността на населението ще включват, както разпространение на брошури, плакати, стикери., така и уеб базирани информационни материали, като уеб банери и публикации в Интернет и социалните медии. Използването на социални медии ще бъде приложено, за да достигне информацията до повече хора, да се осъществи обмен на съвети и информация.
В рамките на кампаниите ще се разпространят както информационни материали на хартия, така и в уеб формат чрез интернет и социални медии. |
582 018.95
|
556 745.34
|
Информация и публичност: С изпълнението на тази дейност ще се постигне повишаване информираността и осигуряване на публичност на дейностите на проекта, видимост на неговите резултати и популяризиране на приноса на ЕС, чрез ФУМИ 2014-2020.
В рамките на дейността ще бъдат:
Разработени информационни материали и съответно разпространени сред целевата група от екипа по проекта и представители на публични и неправителствени организации в България, Армения, Грузия и Молдова.
В допълнение ще се осъществява пряко разпространение на информационни материали на лица от целевата група по проекта, при осъществяването на информационни сесии по проекта в Армения, Грузия и Молдова.
Така ще се гарантира прилагането фокусиран подход към целевата група и разпространение на информацията сред институции и организации, ангажирани с трудовата миграция.
На всички материали и документи създавани и използвани в рамките на проекта ще бъде поставяно логото на ЕС, с информация че проектът е финансиран по Националната програма на България, с подкрепата на ФУМИ 2014-2020 и българското правителство, при пълно спазване на изискванията и указанията за мерките за информация и публичност, съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията. Тази информация ще бъде отразявана също и във във вътрешни и годишни доклади, както и в каквито и да са документи, свързани с изпълнението на проекта.
Информация за целите, дейностите и резултатите от проекта ще бъде публикувана на интернет страницата на МОМ, като се спазват изискванията на информация и публичност по ФУМИ.
Ще бъде изготвена информационна табела за офиса на проекта, указваща наименованието на проекта и подкрепата по националната програма, осигурена от ФУМИ и българското правителство.
Ще се изготвят информационни банери с информация за проекта, подкрепата от ФУМИ и Република България, които ще се използват при проведане на събития по проекта за осигуряване на публичност на подкрепата от ФУМИ.
В края на проекта ще бъде изготвен нарочен информационен материал със снимки и информация за дейностите по проекта, постигнатите резултати и добрите практики, установени и предложени за прилагане при управлението на трудовата миграция към България в изпълнение на двустранни спогодби за регулиране на трудовата заетост.
Всяка публикация на МОМ под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, в това число и интернет, ще съдържа следното заявление:
“Този документ е създаден с финансовата подкрепа на фонд „Убежище, миграция и интеграция“, съфинансиран от Европейския съюз. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от МОМ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Отговорния орган.” |
4 640.75
|
1 290.00
|