Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проект - Въвеждане на ЕСМ за рехабилитация и модернизация на уличното осветление в район „Централен“ и район „Южен“ на Община Пловдив“, по ФМ на ЕИП 2014-2021, цели изграждането на модернизирана общинска система за изкуствено външно осветление (СУО) чрез въвеждане на мерки за ЕЕ в два района на град Пловдив – „Централен“ (между бул.„Копривщица“, бул.„Марица-юг“, бул. „Руски“ и бул.„Христо Ботев“) и „Южен“ (между ул.„Коматевско шосе“, ул. „Академик Петър Динеков“,бул.„Македония“ и бул.„Никола Вапцаров“). Специфичните цели на проекта ще бъдат реализирани чрез изпълнение на предвидените в него синергични дейности, а именно: 1. Организация и управление на проекта; 2. Осигуряване на информация и комуникация по проекта; 3. Извършване на инженеринг за изграждане на ЕЕ СУО; 4. Извършване на строителен надзор и оценка на съответствието; 5. Финансов одит; 6.Организиране и провеждане на дейности по обмен на опит и трансфер на знания в областта на ЕЕ. Предвиденият комплекс от дейности ще осигури качественото, прозрачно и ефективно реализиране на проекта, което ще доведе до: подмяната на 1913бр. осветителни тела със съвременни LED такива, част от СУО в двата пловдивски района; изграждане на система за автоматизирано управление и контрол и въвеждане на ВЕИ-базирано захранване за СУО. С настоящия проект, Община Пловдив ще има възможността да намали емисиите на CO2, енергийното потребление и финансовите разходи за ел.енергия, както и да подобри условията за живот на населението, пряко засегнато от проектните интервенции или - 165818д., както и, в дългосрочен план - на жителите и гостите на града. Проектът е в пълна кореспондентност на водещи стратегически планове в национален и европейски контекст, като допринася за намаляване на енергийното потребление, зависимост от внос на енергийни ресурси и замърсяване с вредни емисии; повишаването на ЕЕ и ползването на ВЕИ и др.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта/Organization and management of the project: С Д1 ще се гарантира изпълнението на проекта в съответствие с изискванията на ФМ на ЕИП 2014-2021, ПО, АДБФП и приложимите условия по Програмата, при спазване принципите за добро управление. Проектното управление ще бъде поверено на екип (ЕУП) от квалифицирани специалисти, вкл.: ръководител, координатор, технически експерт-ТЕ, Експерт Правна помощ-ПП и счетоводител. ЕУП ще осигури коректното изпълнение на предвидените дейности, постигането на целите, административното и финансово отчитане пред ПО.Съобразно графика на проекта, ще се провеждат месечни срещи за отразяване напредъка и при необходимост–ще се предприемат мерки за коригиране на отклоненията. Бенефициентът ще предоставя на ПО и/или упълномощени от него лица, цялата изискуема информация относно изпълнението на проекта. Ще се изготвят технически доклади, съгл. образците и определените от ПО срокове.Ръководителят ще проследява цялостното административно и техническо изпълнение на проекта и ще информира регулярно Бенефициента и ПО за напредъка.Координаторът ще подпомага Ръководителя в: координация на дейности, мониторинг и докладване, проследяване изпълнението на мерките за публичност и комуникация и архивиране на документация. ТЕ ще бъде ангажиран изцяло с дейности по наблюдение и контрол на подмяната на СУО, като ще мониторира и работата на съответните външни изпълнители на всеки етап.Експертът ПП ще осигури: безпроблемно и законосъобразно провеждане на процедурите за избор на изпълнители, изготвянето на съответните договори и предоставянето на правни консултации на ЕУП. Счетоводителят ще отговаря за цялостното финансово-счетоводно управление и отчитане. Подробно описание на функциите на ЕУП е дадено в т.9 Екип. ЕУП ще гарантира коректна и стриктна счетоводна и техническа отчетност. При всички дейности ще се спазват принципите: равенство, върховенство на закона, капацитет и компетенции и отговорност към нуждите на общността. A.1 will ensure the implementation of the project in accordance with the requirements of the EEA FM 2014-2021, PO, Grant Agr.(GA) and applicable conditions of the program, according to the principles of good governance. The project management will be entrusted to a team (PMT) of qualified experts, incl.: Manager-PM, Coordinator, Technical Expert-TE, Legal Aid Expert-LA and Accountant. The main task of the PMT is to ensure the correct implementation of the envisaged activities, the achievement of the objectives, the administrative and financial reporting to the PO. According to the project schedule, monthly meetings will be held to reflect progress and, if necessary, measures will be taken to correct deviations. The Beneficiary will provide the PO and/or their authorized persons with all required information regarding the project implementation. Technical reports will be prepared in accordance with the templates and the time limits set by the PO. The PM will monitor the overall administrative and technical implementation of the project and will regularly inform the Beneficiary and the PO of the progress. The Coordinator will assist the PM in: coordination of activities, monitoring and reporting, monitoring of the implementation of publicity and communication measures and archiving of documentation. The TE will be fully involved in the monitoring and control activities of the replacement of the SEAL, and will monitor the work of the relevant external contractors at each stage. The PP expert will ensure the unproblematic and lawful execution of the procedures for selecting the contractors, drawing up the relevant contracts and providing legal advice to the PMT. The accountant will be responsible for the overall financial management and accounting. A detailed description of the PMT functions is given in Item 9 Team. The PMT will ensure correct and rigorous accounting and technical reporting. All activities will uphold and respect the principles of equality, the rule of law, capacity and competence, and accountability to the needs of the community. 54 180.00 69 811.49
Осъществяване на мерки за информираност и публичност/Conduction of measures for information and publicity: В рамките на Д2 ще се организират и реализират мерки за комуникация и информация, съгласно изискванията от Анекс 3 на Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП 2014-2021 и на Програмата. Целта е да се повиши обществената осведоменост и ангажираност относно проекта, да се подчертае финансовият принос на ФМ на ЕИП за осъществяването му и за насърчаването на двустранните отношения. Основните похвати, залегнали в План за информираност и публичност (, разписан в т.11 от АФ), се основават на принципите за: прозрачност, достъпност, равнопоставеност, овластяване на заинтересованите страни и интерактивност. Предвидените комуникационни мерки са фокусирани върху: интензивна интеракция с медии; разработка и поддръжка на уеб базирани и мултимедийни ресурси – сайт, социални мрежи и др.; разработване и разпространение на рекламни и промотационни материали; организиране и провеждане на публично-информационни събития - пресконференции, разяснителни кампании и т.н. За допълване изпълнението на мерките за комуникация и информация по проекта ще се изработят и разпространят и различни материали за осведомяване и визуализация: платени публикации, билборди/информационни табели, рекламни материали (тефтери, брошури и др.) и т.н. Основна целева група на публично-информационните кампании са гражданите на територията на Община Пловдив. Вторична целева група са: представители на НПО-сектора, експерти в областта на ЕЕ и възобновяемите източници, еколози и др. заинтересовани страни. Чрез Д2 ще се осигури пълно информационно и комуникационно покритие за популяризацията на проекта, както и ще се предостави възможност на обществеността за осъществяване на ефективна публична регулация и мониторинг на изпълнението му. Подробна информация за планираните мерки е налична в т. 11 „План за информираност и публичност“./ Within Activity 2(A.2), communication and information measures will be organized and implemented in accordance with the requirements of Annex 3 of the EEA FM Implementation Regulation 2014-2021 and the Program. The aim is to raise public awareness and commitment to the project, to highlight the EEA FM's financial contribution to its implementation and to the promotion of bilateral relations. The basic measures set out in the Information and Communication Plan (described in Item 11 of the AF) are based on the principles of: transparency, accessibility, equality, stakeholder empowerment and interactivity. The communication measures envisaged are focused on: intensive interaction with the media; development and support of web-based and multimedia resources - website, social media pages, etc .; development and distribution of advertising and promotional materials; organizing and conducting public information events - press conferences, awareness campaigns, etc. To complement the implementation of the communication and information measures of the project, various information and visualization materials will be developed and disseminated: paid publications, billboards/ information boards, advertising materials (notebooks, brochures, etc.), etc. The main target group of public information campaigns are the citizens on the territory of Plovdiv Municipality. Secondary target group are: representatives of the NGO sector, experts in the field of EE and renewable sources, environmentalists and other stakeholders. Through A.2, full information and communication coverage will be provided for the popularization of the project, as well as an opportunity for the public to carry out effective public regulation and monitor its implementation. Detailed information on the planned measures is available in item 11 " Information and Communication Plan ". 17 915.00 8 376.00
Извършване на инженеринг за въвеждане на ЕСМ в СУО на район "Централен" и район "Южен" на Община Пловдив / Engineering for the introduction of ECM in the SEAL of the Central and South districts of Plovdiv Municipality: В рамките на Д3 ще се извърши подмяна на съществуващо улично осветление на територията на два района на Пловдив, а именно–„Централен“ и „Южен“. Интервенциите ще обхванат локациите – за р-н „Централен“ ( СУО 1)–м/у бул.„Копривщица“,бул. „Марица-юг“,бул. „Руски“ и бул.„Христо Ботев“, а за р-н „Южен“(СУО 2)–м/у ул.„Коматевско шосе“, ул. „Академик Петър Динеков“,бул.„Македония“ и бул.„Никола Вапцаров“.За целите на кандидатстването по Процедурата, съгл. изискванията на ЗЕЕ (чл. 57 и чл. 59), е изготвен Доклад за обследване на ЕЕ на системи за външно изкуствено улично осветление и са изведени препоръчителни ЕСМ. Докладът е съгласуван с АЕУР и има издадено положително становище за същия.Вследствие на Доклада е установено, че СУО на двата района: използват предимно натриеви лампи с високо налягане (НЛВН – 50 и 70W) и такива с компактни луминисцентни (КЛЛ – 2X18W);липсва автоматична и програмируема система за управление на уличното осветление;липсва система за автоматизиран мониторинг на консумираната ел.енергия от СУО, както и ВЕИ за захранване на СУО и др.До момента не са извършвани интервенции за повишаване на ЕЕ върху СУО 1 и 2. Обследваните осветителни тела възлизат 1863бр.(СУО1- 1192бр. и СУО2-671бр.). Проучените СУО засягат постоянно живущите на територията на 2 района -165 818 д., пряко засегнати от функционирането и ползите на СУО 1 и 2, а като цяло – и населението на Пловдив (337922 души) и гостите на града. За рехабилитацията и модернизирането на съществуващите две СУО е необходимо извършването на следните ЕСМ: 1. Подмяна на съществуващите осветителни тела с LED осветители с ефективност над 120 lm/W и димируем драйвер за по-мощните от тях; 2. Въвеждане на ефективно автоматично управление и контрол на СУО и енергиен мониторинг на СУО; 3. Въвеждане на възобновяеми енергийни източници за електрозахранване на СУО. Всички мерки и параметри на предложените ЕСМ за СУО са подробно количествено и качествено определени в приложения към проекта Доклад за ЕЕ. В резултат на изпълнението на заложените мерки и интервенции се очаква постигането на годишна икономия на ел.енергия 1069463,79 kWh/год. и намаление на отделяния в атмосферата газ CO2 с 1261,97 ton/год. Бенефициентът успешно е реализирал на местно ниво Национална програма за ЕЕ на многофамилни жилищни сгради, чрез която над 72 сгради бяха изцяло санирани и бяха въведени мерки за ЕЕ. С различни проекти по ОП „Региони в растеж“ 2014-2020, бяха и се осъществяват интервенции за ефикасното намаляване на: потреблението на енергия, излъчваните в атмосферата замърсители и т.н. Такива са проектите за ЕЕ и облагородяване на градската екосистема като: BG16RFOP0011.003-0001 „Образователна инфраструктура“ – изграждане и обновяване на училища, детски градини и ясли в град Пловдив“, “Подобряване на градската среда в община Пловдив“, BG16RFOP001-3.002-0034-C01 “Модернизация на инфраструктурата и подобряване качеството на образователната среда в ПГХТТ – гр. Пловдив“ и други. Посоченото представя усилията на общината за прилагането на политики за подобряване на градското екологично състояние и промяна в нагласите на населението по отношение на замърсителите, ползата от ЕЕ решения и др. С Проекта ще се постигне допълняемост на мерки и политики в областта на опазване на околната среда и ЕЕ, както и ще се осигури синергично и ефективно използване на ресурсите по линия на разл. оперативни и донорски програми. Ще се допринесе за: последователност на действията в областта на ЕЕ и екологията, целесъобразност и ефикасност на вложените финансови ресурси, комплексност на интервенциите и др. Настоящият проект е изцяло съобразен с планираните и осъществявани мерки чрез други местни/международни инициативи, като същите са ясно демаркирани помежду си по начин, позволяващ лесното им диференциране, но и – интегрираност, с оглед комплексното им изпълнение да окаже необходимото трайно положително въздействие върху ЕЕ и околната среда в гр.Пловдив. Пълното описание на АЕ е представено в т.11. 982 956.13 982 956.13
Извършване на оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор / Conformity assessment of investment projects and Construction supervision: В рамките на Д4, по реда на ЗОП, ще бъде определен изпълнител за извършване на оценка на съответствието на инвестиционите проекти и упражняване на строителен надзор за обекта на интервенция по настоящия проект – СУО в районите „Южен“ и „Централен“. Д4 е планирана в съответствие с действащото законодателство. Оценката на съответствието следва да включва проверка на: спазване изискванията на действащите нормативни актове за проучване и проектиране, към момента на изработване на проекта; пълнота и структурно съответствие на инженерните и др. изчисления съобразно нормативните изисквания. Строителният надзор включва и реализиране на цялостен контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Квалифицирани специалисти по съответните части стриктно ще следят за качеството на влаганите материали и на извършваните строително–монтажни работи. Ангажиментите на надзора включват и откриване на строителната площадка,заверка на заповедна книга,пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; издаване на технически паспорт на обекта; изготвяне на окончателен доклад; подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на обектите в експлоатация. Ангажимент на изпълнителя ще е и защитата на интересите на Възложителя при осъществяване на предвидените интервенции, проследяването за правилното и точно изпълнение на работите предвидени в инвестиционните проекти, спазването на нормативните разпоредби за изпълняваните работ, при дефекти появили се по време на гаранционния срок./ Within A.4, in accordance with the PPL, a contractor will be appointed to carry out the assessment of the conformity of the investment projects and to execute construction supervision for the object of intervention under the present project - SEAL in the South and Central regions. A4 is planned in accordance with the applicable legislation. Conformity assessment should include verification of: compliance with the requirements of the current regulations for research and design, at the time of designing the project; completeness and structural conformity of engineering and other calculations according to regulatory requirements. Construction supervision also includes the execution of complete control over the construction process and preparation of the necessary documentation-from the opening of the construction site to the commissioning of the site. Qualified specialists in the relevant fields will strictly monitor the quality of input materials and of construction and assembly works. Supervision commitments also include the opening of the construction site, certification of the order book, completeness and correct drafting of acts and protocols during construction; issuance of a technical passport of the site; preparation of a final report; preparation of a complete set of documentation for the commissioning of the sites. The contractor's commitment will also be to protect the interests of the Contracting Authority in carrying out the planned interventions, to monitor the correct and accurate execution of the works envisaged in the investment projects, to comply with the normative provisions for the performed works, in case of defects that occurred during the warranty period. 31 000.00 8 988.00
Извършване на финансов одит /Execution of financial audit: Дейността включва реализирането на финансов одит по проекта, съгласно Ръководството за бенефициента за изпълнение на проекти по Процедура „BGENERGY-2.001 - Рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление на общините”, финансирана от Финансовия механизъм на европейското икономическо пространство 2014-2021. Целта е да се осигури допълнителна увереност по отношение на законосъобразността и целесъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и на спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС, както и потвърждаване, че отчетените от бенефициента разходи са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната финансова помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в АДБФП. Финансовият одит ще бъде възложен за осъществяване от външен изпълнител, избран по реда на действащото законодателство чрез нарочна процедура, като същия ще следва да представи като краен резултат от работата си 1 междинен одиторски доклад в края на първата проектна година и 1 обобщен доклад за цялостното финансово изпълнение на проекта. Целта е да се реализира пълна проверка на съответствието на планираните с реално извършените разходи, както и да се докаже целесъобразността им по отношение на ползвания по линия на ФМ на ЕИП 2014-2021 финансов ресурс./ The activity includes the implementation of a financial audit of the project, in accordance with the Beneficiary's Guide for the implementation of projects under Procedure "BGENERGY-2.001 - Rehabilitation and Modernization of Municipal Infrastructure - Systems for External Artificial Lighting of Municipalities”, financed by the Financial Mechanism of the European Economic Area 2014-2021. The purpose is to provide additional assurance as to the legality and appropriateness of expenditures, the effective and efficient implementation of project activities and compliance with specific EU regulatory requirements, as well as to confirm that the costs reported by the beneficiary are actually incurred, accurate and eligible. Eligibility of expenditures is defined as the accurate and correct disbursement of the grant in accordance with the terms, conditions and requirements laid down in the Grant agreement. The financial audit will be commissioned to an external contractor selected in accordance with the applicable legislation through a deliberate procedure, which will submit as a final result 1 interim audit report at the end of the first project year and 1 summarised report of the overall financial project execution. The purpose is to carry out a complete inspection of the conformity of the planned expenses with the actual incurred ones, as well as to prove their expediency with regard to the financial resources used under the EEA FM 2014-2021. 8 000.00 2 160.00
Организиране и провеждане на дейности по обмен на опит и трансфер на знания в областта на ЕЕ/Organization and conduction of activities for exchange of experience and transfer of knowledge in the field of Energy efficiency: Дейността е фокусирана върху обмена на опит чрез провеждане на специфични обучения за развитие и надграждане капацитета на Бенефициента и експертния му персонал в областта на ЕЕ и прилагането на ЕСМ в градовете. За целта ще бъдат проведени следните обучения: 1. „Управление на проекти за ЕЕ и ВЕИ за публичния сектор"-с фокус: представянето на успешни модели и добри практики от страни-донори в областта на прилагането на ЕСМ мерки в градовете, в т.ч.-социално-икономическо изражение на прилаганите модели в краткосрочен и дългосрочен план;възможности за външно финансиране; процедури по енергиен одит, мениджмънт на ЕЕ и иновативни бизнес решения, прилагане на съвременни ВЕИ продукти и технологии и др.; 2. "Ефективни решения за "зелени" и "умни" градове"- с фокус: разглеждане на световни добри практики, иновации и тенденции в областта на ЕЕ за градове и интегрирането им в т.нар."умни" решения за градските условия. Двете обучения ще са с продължителност по два дни и ще се проведат в гр.Пловдив, РБ от представителите на екипа на партньора с необходимата експертиза в областта на ЕЕ,изграждането на капацитет и трансфера на ноу-хау.В модулите ще се включат членовете на екипа за управление - 5д. (ЕУП), както и експерти от администрацията на Бенефициента (мин. -10 д.), ангажирани с дейности по ЕЕ и ВЕИ. По този начин ще се предостави възможност за по-широк трансфер на знания и обмен на опит между бенефициери и донори, както и по-голям брой общински експерти ще имат достъп до информация за успешните практики/решения в областта на ЕЕ/ВЕИ, прилагани по света.Планираните обучения ще целят не само подобряване на професионалните умения и компетенции на Бенефициента в областта на ЕЕ и ВЕИ, прилагането на ЕСМ и т.н., но и ще стимулират "съвместното учене", засилване ролята на менторството и обмена на опит между организациите, в т.ч. - от страни-донори, както и ще насърчат изпълнението на бъдещи общи инициативи в областта на ЕЕ, проектите и международното сътрудничество. A6 is focused on the exchange of experience through conducting specific trainings for the development and upgrading of the capacity of the Beneficiary and its expert staff in the field of EE and the implementation of ECM. The following trainings will be conducted: 1.Management of EE and RES projects for the public sector-with focus on: presentation of successful models and good practices from donor countries in the field of implementation of ECM measures in the cities, including socio-economic expression of the models applied in the short and long term, opportunities for external financing, energy audit procedures, EE management and innovative business solutions, implementation of modern RES products and technologies, etc. 2.Effective solutions for green and smart cities - with focus on: examination of global best practices, innovation and trends in EE for cities and their integration into so-called "smart" urban solutions. The two trainings will last for two days each and will be held in Plovdiv,BG by representatives of the partner's team with the necessary expertise in the field of EE, capacity building and transfer of know-how. The members of the management team–5 ppl. (PMT), as well as experts from the Beneficiary administration (min. 10 ppl.) engaged in EE and RES activities will take part in the modules. This will provide an opportunity for wider knowledge transfer and exchange of experience between beneficiaries and donors, as well as more municipal experts will have access to information on successful EE/RES practices/solutions applied around the world. The planned trainings will not only improve the beneficiary's professional skills and competences in the field of EE and RES, the implementation of the ECM, etc., but will also stimulate "co-learning", enhancing the role of mentoring and exchange of experience between organizations, including-from donor countries, and will encourage the implementation of future joint EE initiatives, projects and international cooperation 32 948.56 8 663.44

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.