Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът проучва и трансферира два успешни модела - от Полша и Уелс. Адаптира и въвежда две социални иновации, ориентирани към процеси - разработване на нови методи и подходи.
Първата иновация обхваща икономически неактивни и необхванати в обучение и образование младежи с ксенофобски и расистки нагласи, маргинализирани младежи с криминогенно поведение и ултраси. Моделът се трансферира от партньор „Асоциация Сазани“, Великобритания, с успехи при работата с младежи с подобни прояви. Чрез креативни алтернативни програми се постига приобщаване, желание за активно трудово участие и приемане на различията – качества, необходими за успешно интегриране на пазара на труда на младите хора. 
Втората иновация е свързана с разработка на комплексна програма за активизиране на неактивни младежи, които не търсят работа – една от акцентираните в Гаранцията за младежта уязвими групи. Практиките за създаване на иновацията се трансферират от партньор „Полски съвет на младежките организации“.  
Иновативни за България, двете социални практики ще покажат, че са нужни нови, стимулиращи дейности, които да изведат  младежите от изолация и да инвестират в самите тях и в успешната им трудова реализация. Организациите за младежи са изключително полезни за целта.
Проектното предложение е в обсега на ИП 2: Устойчиво интегриране на пазара на труда на младите хора, в частност тези, които не са ангажирани с трудова дейност, образование или обучение, включително младите хора, изложени на риск от социално изключване, и младите хора от маргинализирани общности, включително чрез прилагане на гаранцията за младежта (ЕСФ). Целевата група по проекта са Икономически неактивни младежи, които не са в образование и обучение, на възраст от 15 до 29 г. 
Чрез изпълнението на проекта се постига Специфичната цел по ИП2, а именно насърчаване на транснационалното сътрудничество по отношение на обмяна на опит, добри практики и модели за устойчиво интегриране на пазара на труда на младите хора до 29 години.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проучване и обмен на практики за трудово ангажиране и включване на младежи в риск чрез алтернативни програми: Дейността има два основни елемента: - Поддейност 1: Проучване на иновативни за България практики – прилагани в Уелс от партньора по проекта Sazani Associates, за трудово заангажиране и включване на младежи в риск, маргинализирани младежи с криминогенно поведение и ултраси чрез алтернативни програми за спорт, анималотерапия, занаято-предприемачество и музикотерапия. - Поддейност 2: Обмен за наблюдение и изучаване. Обменът в Кармартен, Уелс е с цел наблюдение и изучаване на практическото приложение на подходите на терен. Важността на тази дейност се базира на факта, че изключването, маргинализацията и радикализацията сред младите хора се превръща в новото предизвикателство пред Европа. Младежите, които не работят и не учат, са много по-лесно привличани от радикални организации, групи на ултраси и др. Липсата на качествени възможности за заетост заплашва все по-голям брой млади хора, които се чувстват изключени. Младежите с най-малко умения и с по-малко възможности са най-изложени на риск. Това е факт както в България, така и в останалата част от Европа. В последните години зачестяват случаите на противообществени и противоправни прояви сред млади хора. Според „Националната стратегия за младежта 2010-2020 г.“ всяка година над 17500 млади хора (14-29г.) биват осъждани от българските съдилища тоест 57.7% от общия брой на всички осъдени лица. Осъдените правонарушители на възраст между 14–17г. са 10.3%, тези между 18-24г. са 30.1%, а между 25-29г. са 17.3% от общия брой на осъдените лица през 2007г.(данни:НСИ). Около две трети от осъжданите всяка година младежи не учат и/или нямат работа. Запазва се висок процентът на рецидива (особено пенитенциарния) сред младите правонарушители. Много ниската степен на доверие и респект по отношение на правоохранителните и правораздавателните органи сред младите възпрепятства активната превенцията на престъпността. Тези тенденции се увеличават. Поради тези причини целевите групи в проекта са младежи, които не работят и не учат; младежи с криминогенно поведение и ултраси, младежи в риск от радикализация, които имат нужда да развият уменията си и да се справят с все по-разнообразния и глобализиран свят, въпреки трудния старт. Проучването на алтернативни иновативни практики за повишаване на пригодността за заетост на младите хора в риск е основата на тази дейност, защото в България младежите, които извършават някакво провинение биват наказвани напр. чрез изключване, апробация и т.н. Методите, които се базират на наказанието, са се утвърдили като основен подход за работа с тази не малка и важна за България целева група. Обратно, европейската тенденция е наказанието да не бъде основната форма за промяна на поведението. Все по-често в Западна Европа се набляга на пренасочване към алтернативни дейности за промяна на поведението и за заангажиране на по-трудно включващите се и намиращи си работа групи на младежи в риск, ултраси, маргинализирани групи и т.н. В тази посока е разработен иновативният подход на партниращата организация Sazani, прилаган в Уелс. Моделите, които ще бъдат проучени и трансферирани, целят достигане до трудово ангажиране, като първо се постигне обхващане, въздействие и включване на младежите в риск, маргинализирани младежи с криминогенно поведение и ултраси чрез алтернативни програми за спорт, анималотерапия, занаято-предприемачество и музикотерапия. Чрез проучването на успешния иновативен подход и обмена на терен се постига укрепване на капацитета на организациите: МОГА, Sazani, ИИОЗ при БАН, Фондация „ИИП“, Сдружение „Фуутура“ по отношение на професионална интеграция на младите хора в риск, на прилагането на ефективни механизми за координация и партньорство за постигане на младежка заетост. На база на проучванията и обмена ще бъде изготвен аналитичен доклад, който да послужи като подготвителен етап за трансфериране на подхода в България и за разработване на нова иновативна система, съобразена със българските специфики и базирана на уелския иновативен подход. 11 724.26 10 617.26
Адаптиране и разработка на иновативен подход за трудово заангажиране и включване на младежи в риск чрез алтернативни програми: Дейността представлява адаптиране и прототипиране на иновативния подход за трудово заангажиране и включване на младежи в риск, маргинализирани младежи, ултраси и младежи с криминогенно поведение чрез алтернативни програми за спорт, анималотерапия, занаято-предприемачество и музикотерапия в България спрямо националните ни специфики. Представлява втори етап от въвеждане на социални иновации. Младежите са сред най-уязвимите групи на пазара на труда - по данни на Евростат България е една от държавите в ЕС с най-висок дял на младежите, които нито учат, нито работят. Значителна част от безработните и неактивните младежи са младежи в риск - с ниско образование и без квалификация, понякога с криминогенно поведение, което в комбинация с липсата на трудов опит и трудови навици, възпрепятства намирането на работа и повишава риска от социална изолация и радикализация. Сред безработните младежи до 29г. най-многобройни и с най-голям относителен дял продължават да са тези без квалификация (62,1%). В образователната структура на безработните младежи най-голям е относителният дял на младежите с основно и по-ниско образование – 47,6 %. България продължава да е сред страните с висок процент младежка безработица в Европа. Нивото на младежката безработица трайно продължава да се увеличава. Безработните младежи струват на България над 2.4 млрд. лв. Страната ни е загубила 3.3% от БВП заради младите между 15 и 29г., които не работят, не учат и не посещават курсове. Последиците от изгубеното поколение не са само икономически, а и социални, като има риск младежите да се откажат от демократичното си участие в обществото. Проектното предложение напълно съответства с нуждите на целевата група в България, предприемайки стъпки за създаване на нови креативни модели, практики и дейности за трудово и социално включване и подкрепа на младежите в риск. Поддейност 1: Трансфериране на иновативния подход, извършаване на локални изследвания за събиране на данни, организиране на фокус-групи и брейнсторминг с младежи за обсъждане на подхода Дейността включва преглед и анализ на законодателството, регулиращо процеса на взимане на решения за ежедневието и живота на младежите в риск и изготвяне на препоръки за релевантни промени, позволяващи овластяването и социалната интеграция на младежи в риск; проучване на успешни модели за социално включване на младежи в риск и устойчивото им включване на пазара на труда в България. Тази дейност се базира на капацитета на: - МОГА за организиране на брейнсторминг с младежи и проучване. - партньорските организации Институт за изследване на обществата и знанието при БАН и Фондация „Институт за изследване на промяната“ за събиране на данни, провеждане на изследвания, осъществяване на проучвания и организиране на фокус-групи. Поддейност 2: Разработване на иновативна система, съобразена с българските специфики и базирана на великобританския иновативен опит На база аналитичните данни от изследванията на българските специфики и на проучения в предходната дейност иновативен подход на партньорската организация от Кармартен за трудово заангажиране и включване на младежи в риск, маргинализирани младежи, ултраси и такива с криминогенно поведение чрез алтернативни програми за спорт, анималотерапия, занаято-предприемачество и музикотерапия, ще бъде разработена първата за България иновативна система, която има характер на нова разработка, защото макар базирана на великобританския модел, тя е адаптирана и съобразена със спецификите на Българската социална и институционална среда и на целевата група у нас. Иновативната система ще осигури устойчиво интегриране на пазара на труда на младите хора, които не са ангажирани с трудова дейност, образование или обучение, в частност на младите хора, изложени на риск от социално изключване и от маргинализирани общности. Активно приобщаване на младежите в риск, ултраси и с криминогенно поведение е основна част от иновативната практика и ще бъде запазено при трансферирането на подхода в България. 23 798.20 23 693.99
Внедряване и апробиране на иновативен подход за трудово заангажиране и включване на младежи в риск чрез алтернативни програми : Иновативната система за трудово заангажиране и включване на младежи в риск, маргинализирани, с криминогенно поведение и ултраси чрез алтернативни програми за спорт, анималотерапия, занаято-предприемачество и музикотерапия ще представлява изцяло нов модел за България. Социалното включване и адаптирането към пазара на труда на специфичната целева група ще бъде постигнато чрез креативни и практически приложими дейности. Промяната в поведението на целевата група ще бъде постигнато не чрез наказание, както е до сега в България, а чрез насърчаване на тяхната физическа активност, креативност, предприемачески дух, артистизъм, според личните качества, умения и таланти на всеки един от младежите. Алтернативните програми са специфично разработени за успех с целевата група. С цел гарантиране ефективно достигане до целевата група при апробирането на подхода, МОГА има предпроектни договорки с Национална служба полиция и Националната комисия за борба с противообществените прояви, за включване на младежи в риск, с криминогенно поведение, неучещи и неработещи в проекта. Подд.1. Спортни дейности – футбол, тенис на маса и на корт Има доказана връзка между проблемите пред неактивните, недоволни младежи в неравностойно положение и липсата на физическа активност. Спортът играе голяма роля за подобряване желанието за участие в обществото и на пазара на труда. Основна част от иновативната системата е спортната програма. При реализирането на спортните дейности ще са включени МОГА (има капацитет при използването на спортни практики за интеграцията и включването на маргинализирани групи младежи) и Фуутура (има голям капацитет при организирането на спортни събития, турнири и иновативни спортни инициативи). Подд.2. Занаято-предприемачество Трудната реализация при младежите в риск, в частност на тези с криминогенно поведение, ултраси, се базира до голяма степен на липсата на активност от тяхна страна, усещането, че нямат с какво да допринесат на обществото и липсата на вяра в собствените им умения и качества. Иновативната система, която ще бъде адаптирана за българските условия, ще адресира именно тези проблеми като се организират 3 работилници, съчетани с дискусии за насърчаване на предприемаческия дух сред целевата група, за придобиване на практически умения и знания за започване на собствен бизнес или реализиране на лична идея сред участниците. Подд.3: Музикотерапия Музиката доказано помага при справяне с емоционални проблеми, в голямата си част целевата група имат такива. Иновативният подход използва музиката в съчетание с проактивната роля на младежите с криминогенно поведение, като се организират музикални сеанси и сесии със специалист. Музикотерапията има терапевтичен и включващ ефект, използван от психологията. Чрез креативната дейност младежите в риск стават по-лесно адаптивни, комуникативни и по-склонни да участват активно в труд и заетост. Подд.4: Анималотерапия Тя цели да подобри благосъстоянието, качеството на живот и социалното взаимодействие на участниците. Младежите в продължение на 4 месеца ще се грижат за група животни, като напр. бъдат доброволци към Приют за бездомни кучета. Грижата, отговорността и връзката с животното насърчават изразяването, комуникацията, активността, подобряват настроението, умствената стимулация, помагат за преодоляване на агресивността, стреса и тревожността сред младежите, което води до по-добро здраве и реализация на пазара на труда, повишат социалната подкрепа и самочувствието сред младежите в риск и намаляват чувството на изолация. Доброволческите дейности са една от работещите европейски практики за социално включване. Подд.5: Уъркшоп, семинар и „мозъчна атака” за прилагане на иновативния подход и новата система за България. Неформалните срещи между целевата група увеличават уменията и знанията им и спомагат за качествено включване на пазара на труда и в обществото. Дейността предвижда насърчаване на активност и овластяване на младежите чрез участието им в уъркшоп, семинар и „мозъчна атака”. 17 582.62 20 284.02
Проучване на методи за активизиране и заетост на неактивни младежи: Втората иновация, включена в проекта, отговаря на предложенията в рамките на Гаранцията за младежта. Гаранцията обхваща всички никъде неработещи, неучещи и необучаващи се млади хора (NEET). Тези млади хора обаче са хетерогенна група и могат да бъдат допълнително подразделени на две големи категории: - безработни никъде неработещи, неучещи и необучаващи се млади хора, които активно търсят работа, - и неактивни никъде неработещи, неучещи и необучаващи се млади хора, които не търсят работа. Дейността предвижда проучване и изследване на методите за въвеждане на полезни умения, необходими за активно участие в пазара на труда за неактивни младежи, които не търсят работа– система, прилагана от партньор „Полски съвет на младежките организации“. Полша, в сравнение със страните от Централна и Югоизточна Европа, бележи успехи по отношение на младежката безработица с индивидуални позитивни подходи към неактивни безработни до 29 г. В тази дейност ще бъде осъществен и първият етап от въвеждане на социалната иновация, а именно проучване на добрите практики и моделите за достигане до младите хора в най-уязвимо положение, включително тези с ниска квалификация и нерегистрираните неработещи, неучещи и необучаващи се. Ще бъде анализиран полския ефективен подход за достигане до неактивните и изправените пред много пречки млади хора, които се нуждаят от сложни и индивидуални намеси. За обмен в Полша ще пътуват 10 души–4-ма експерти от МОГА и 6 младежи от целевата група. Участието на младежите ще подпомогне процеса на проучване на модела и неговото прилагане на по-късен етап в български контекст, каквато е препоръката в Националния план за изпълнение на Европейската гаранция за младежта за инвестиране в младежките медиатори, чиято основна дейност е свързана с функцията на посредник между икономически неактивните младежи и институциите, които им предоставят подходящи социални, здравни, образователни и др. услуги. България е предприела стъпки за справяне с предизвикателството на младежката безработица в контекста на плана за изпълнение на Гаранцията, но предстои още работа, особено за нискоквалифицираните лица. Достигането до най-уязвимите продължава да бъде предизвикателство пред страната. По отношение на младежката заетост по-голяма част от мерките, които таргетират безработни младежи, се фокусират основно върху такива със средно или висше образование, а не върху нискоквалифицираните, младежите, които не търсят работа. Полският съвет на младежките организации обединява всички водещи младежки организации в страната с над 250 хиляди души членска маса. Всеки един от отделните членове на съвета прилагат разнообразие от мерки и политики за повишаване на заетостта на полските младежи. Предпроектните проучвания и разговори с партньора извеждат като изключително успешни похватите им за активиране на неработещите младежи, чрез идентифициране, мотивиране и активизиране на нерегистрираните никъде неработещи, неучещи и необучаващи се младежи на възраст и интегрирането им в заетост или обучение. Мерките, които полските младежки организации използват, са свързани с интегрирани и атрактивни за целевата група недидактични подходи, които постигат лично желание и интерес за активизиране и заетост. Методите, които ще бъдат проучени и в последствие ще бъдат адаптирани и приложени под формата на социална иновация ще използват изключително нов за България модел – от негативния опит да бъде създадена нова, позитивна посока на трудово поведение, с изготвяне на индивидуален подход за мотивиране и определяне на потребностите, в зависимост от индивидуалните материални и психологически бариери и ограничения. Като младежките организации и в България са двигател и вдъхновител на процеса за активизиране на неактивните младежи, но в системата координирано участват целевите групи, както и работодатели и заинтересовани специалисти. Двама представители на полския партньор ще вземат активно участие в обмена и ще осъществят координацията на място. 13 837.79 11 868.68
Създаване на иновативен подход за активизиране на неактивни младежи, чрез идентифициране, мотивиране и участие: Дейността има за своя основна цел трансфериране на полския модел за превръщане на негативния житейски опит при неактивни никъде неработещи, неучещи и необучаващи се млади хора, които не търсят работа - в лична активност, необходима за успешното им интегриране на пазара на труда, съобразявайки се с локалните специфики. Трансферирането на иновацията от Полския партньор отговаря изцяло на Европейската гаранция за младежта - ангажимент, поет от всички страни от ЕС, за да се гарантира: Ранна намеса и активиране на младите хора; Подкрепящи мерки за интеграция на пазара на труда; Подобряване на схемите за борба с младежката безработица. Поддейност 1: Локално изследване на неактивните младежи у нас В рамките на настоящата дейност партньора “Институт за изследване на обществата и знанието“ при БАН ще организира изследване, чрез анкетно допитване сред 110 български неучещи и незаети в трудова дейност младежи, които не търсят работа. Изследването ще фокусира върху причините, стоящи в основата на факта, че целевата група на дейността не е активна, не търси работа, води живот на бездействие, апатия и незаинтересованост, което наред с проученото полско ноу-хау ще предостави необходимата информация за най-доброто адаптиране на добрите практики в български условия. С икономически неактивните и необхванати от образование пълнолетни младежи до 29 годишна възраст, страната ни губи значителна част от своята работна сила. Зад тревожните цифри се крият системни проблеми, които остават незабелязани под повърхността. Изследването ще търси причините младежите да бъдат самоизолиращи се от пазара на труда; да бъдат неактивни; както и готовността им да се включат в конкретни подкрепящи мерки; нагласите им за приемане на трансферираните полски практики; начините, по които могат да бъдат обхванати и мотивирани - като всички получени данни ще бъдат включени в подробен анализ, който наред с останалите материали ще послужи за най-доброто адаптиране на иновацията, отчитайки в пълнота спецификите на целевата група в България. Поддейност 2: Разработване на иновативна система за активизиране на неактивни неработещи младежи Разработената социална иновация, базирана на трансферираното партньорско ноу-хау, ще се фокусира върху пет ключови компонента: - Неактивните младежи се вдъхновяват и активизират при наличие на индивидуален подход (следващ причините им за изолация), с подкрепа от други младежи и вдъхновители; - За постигане на целите на Гаранцията за младежта, неактивните младежи не може да се третират само като потребители на услуги, те трябва да бъдат мотивирани и привлечени като участници в процеса; - Методите за активизиране на неработещите и неучещи младежи е необходимо да следват съвременните тенденции и похвати за провокиране на интерес и включване, които самата целева група припознава като свои; - Всеки един индивидуален успех за промяна може да бъде пример и вдъхновение за други представители на целевата група; - За по-добър резултат е необходимо вътрешно сътрудничество: младежки организации–неактивни младежи-работодатели–институции. Смисълът на иновацията е: да бъде разгърнат потенциала на младите хора, възрастните, младежките организации и общности, за да се включат заедно в създаването на справедливо и равнопоставено общество за всички младежи. Младежките организации (за и от младежи) са силни и способни да преследват и да споделят иновативни решения за трудни проблеми в конкретните целеви групи. Неактивните и неработещите млади хора са ценни ресурси и партньори във всяка насочена към тях практика, могат да бъдат привлечени като участници и вдъхновени в преследването на социална и икономическа справедливост и личен просперитет. При създаването на подхода експерти от полския партньор активно ще участват в обсъжданията, разработките и създаването на инструментите, чрез размяна на материали, конферентни връзки, телефонно и онлайн разискване. 13 255.38 12 763.31
Валидиране и апробиране на иновативната система за активизиране на неактивни младежи: Тази дейност представлява третия етап за въвеждане на социалната иновация. Чрез различни подходи ще бъдат набрани 15 – 20 младежи, които не са активни, не работят и не са заети в образование или обучение. Ще бъде достигнато до местата, където те прекарват времето си. Ще бъде акцентирано върху тяхната мотивация за включване в дейности, които ще стимулират желанието и активизирането им за трудова заетост, като гарант за успешно прилагане на социалната иновация и тяхната интеграция на пазара на труда. Полският успешен опит сочи, че – за постигане на успех и заетост, към целевата група трябва да се подхожда индивидуално, интерактивно, подкрепящо и с доверено съдействие. Обществените правила и похвати, които са довели младежите до неактивност, не могат да бъдат използвани за активизирането им. Европейската комисия констатира, че повишаването на дела на дългосрочната безработица при младежите се свързва основно с ограничения обхват на програмите за активизиране. Иновативната практика залага на активизирането на целевата група, чрез подкрепа, посредничество, медиация и създаване на доверена връзка, използване на иновативни похвати, включване на самата целева група в процеса. Държавните институции трудно достигат до тези младежи, защото най-често те не са регистрирани в бюрата по труда или в други подходящи бази от данни. Негативния житейски опит ги е обезкуражил и демотивирал, вследствие на което те са приели позицията на жертви без каквото и да било желание за участие за трудова реализация. Работата с тях ще спомогне да бъдат ангажирани в полезни надграждащи уменията групови и индивидуални дейности, които са първи стъпка за интегрирането им на пазара на труда. Да се срещнат със специалисти, които да помогнат в преработването на негативния им житейски опит и да им съдействат да изградят умения, необходими за интегрирането им в заетост. Ще се работи с техните страхове, тяхната демотивация, с усещането, че нещата не могат да бъдат променени и ще се създават нови умения, като постоянство, увереност, иновативни подходи за търсене на решения, екипност и др. За целите на дейността ще бъдат разработени иновативни обучителни материали, наръчник и Паспорт на успеха. Провеждането на социални експерименти с младежите ще предостави ценна информация за прилагането на иновативната система и за напредъка й. Част от семинарите с младежи ще бъдат в изнесено пространство, в неказионна среда, която да способства за създаване на доверителна връзка с целевата група. Изнесените занимания са една добра работеща европейска практика, свързана с неформалните методи. Подходът за авторско фото и видео заснемане на постиженията, лично документиране на промяната, ще допринесе за включването на неактивните младежи като „участници в процеса“ – това е една от констатираните препоръки на ЕК към страната ни за включване и активиране на неактивните младежи. Организирането на срещи с работодателите ще провери в конкретна трудова среда готовността на младежите да започнат активно включване в пазара на труда. Работодателите ще покажат до каква степен са готови да приемат на работа или стаж безработни, неактивни младежи. Тази предвидена колизия с работодатели ще спомогне за преодоляването на бариерите пред младежите, както и за набиране на информация какви трудови умения се ценят, за да могат да бъдат развивани, чрез групова и индивидуална работа. Ще бъде извършена вътрешна оценка на приложената иновацията, за да се гарантира нейното ефективно и ефикасно трансфериране. 25 633.24 26 554.23
Повишаване на капацитета на партньорите и заинтересовани страни, чрез организиране на кръгла маса: Ще бъде организирана Кръгла маса за 35 души, на която ще бъдат представени двете основни концепции - за въвличане на младежите в риск и маргинализация, както и за активизиране на неактивните младежи в подходящи и иновативни дейности, така че всички партньори и участващи заинтересовани страни да могат да ги приложат в своята работа, чрез цикъла на постоянното усъвършенстване. Кръглата маса има за цел постигане на постоянство във възприетата насока за интегриране на младите хора на пазара на труда в България. Тя ще формира ентусиазъм и въвличане на партньорите и заинтересованите страни в процесите на усъвършенстване на подходите на трудова интеграция у нас. Ще представи системен обмен и споделяне на чужд опит. Ще фокусира върху внимателното определяне на приоритетите и ще обърне внимание, че в следствие на въвеждането на двете социални иновации, се предоставя много по-голям потенциал по отношение на знания, умения и способности за активизиране на неработещите и интегриране на младежите в риск в реална работна среда. Форумът ще обедини мненията на представителите на целевата група, на партньорите, експертите, специалисти от НПО, държавни институции и други заинтересовани страни. Чрез организираната Кръгла маса ще бъде постигнато повишаване на капацитета на партньорите и заинтересовани страни по проекта по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на двете иновации, с цел насърчаване обмена на опит, обмен на информация, добри практики и иновативни подходи за успешно интегриране на младежите в България на пазара на труда. За участие в кръглата маса до България ще пътуват по двама експерти от чуждите партньори – 2 от Полша и 2 от Уелс. Международните експерти, чрез участие при въвеждането на двете създадени в проекта иновативни практики и чрез участие в кръглата маса, ще споделят своя опит по отношение на двете приложени социални въведения. Ще бъде дадена широка гласност на постигнатите резултати, като самите младежи от целевата група ще имат активно участие в този процес. Те ще споделят за своите трудности, успехи, малки крачки, предизвикателства, нови приятелства, научени трудови и социални компетенции, договорени стажове, работа, връзки с работодатели и др. Дейността ще спомогне за придобиване на нови знания за иновативни методи на интегриране на младежите в риск в България, както и изграждане на мрежа от експерти и организации, които да способстват за по-доброто прилагане на иновациите в контекста на проекта и след неговото приключване Кръглата маса е възможност за повишаване капацитета на партньорите и заинтересованите страни за прилагане на двете въведени в проекта иновации. 4 499.95 3 705.00
Разпространение на постигнатите иновативни резултати : Днес повече от всякога хората и в частност младежите боравят с информацията твърде умело, като тя има ключова роля в техния дигитализиран свят. Това състояние на постоянен прием на информация често води до претоварване на човешкия мозък и пропускане на съществено важни съобщения. Настоящата дейност цели да предостави резултатите от проекта по един иновативен и креативен начин, съотнасяйки информацията към съответната целева група и обществеността. Добрите примери често остават скрити от обществото, а младежите губят възможността да се поучат от връстниците си. Това, което обикновено изпитват върху себе си или виждат върху своите приятели е, че когато не се държат по правилата те са наказвани от всички. Така вместо да получат подкрепа, те затвърждават своята линия на негативно и обществено неприемливо поведение и не проявяват активност да променят ситуацията, в която не правят нищо – нито работят, нито учат. Медиите и социалните мрежи непрекъснато показват новини с провинили се деца и младежи, които са обвинявани от всички и са сочени като лоши. Това подсилва усещането за самота у младежите в риск и вероятността да се измъкнат от омагьосания кръг е твърде ниска. Липсват позитивни примери, които да мотивират нищо неправещите младежи да бъдат активни и да променят своя живот, започвайки работа. Ето защо тази дейност ще покаже двата подхода към тези младежи, които не обвиняват, не съдят и не поставят етикета „лош“, некадърен и т.н. Ще бъдат представени на заинтересовани страни иновативни подходи, които предлагат на младежите алтернативи – работа с техните емоции, изграждане на умения за успешно интегриране на пазара на труда, спортни, креативни и музикални дейности. Именно това позитивно пренасочване и неговото влияние върху младежите в риск и неактивните за труд младежи ще бъде широко разпространено в рамките на дейността. Експерт комуникации ще подпомага процеса на информиране на всички заинтересовани страни и ще координира отделните активности, залегнали в настоящата дейност. - Двуезичен сайт ще бъде разработен по един иновативен и прецизен начин, предоставяйки информация за резултатите от проекта на заинтересованите страни и обществеността. В специалната секция за младежите, целева група по проекта ще бъде публикувана информация, относно графика на всяка една семинарна среща, уъркшоп, спортна тренировка, креативна дейност и др. така, че информацията да бъде лесно достъпна за тях. Секцията за професионалисти ще съдържа анализи, доклади, работни материали, наръчници, брошури и др. изготвени в рамките на проекта. - Ще бъде заснет филм, който ще представя резултатите от проучените и приложени две иновации, за да мотивира неработещите неактивни младежи и младежите в маргинализация и риск в България да бъдат търсещи, активни и мотивирани за позитивни промени в трудов контекст. Филмът, с избран подизпълнител, ще бъде изготвен по сценарий, ще бъдат организирани професионални заснемания на процесите на промяната при целевите групи. Във филма ще бъдат вплетени и професионално преработени и кратките клипове, заснети от младежите по време на активностите при прилагане на иновациите. Филмът ще служи за пример и вдъхновение на останалите младежи в страната, които са целева група на проекта, както и на работодателите, младежките организации и др. участници в процеса по интегриране на съответните младежи. След неговата официална премиера, той ще бъде излъчен в телевизия, в сайта на проекта, фейсбук страниците на МОГА и партньорите, както и в YouTube, за да достигне до широката аудитория. - Експертите по проекта също ще спомогнат за най-качественото разпространение на постигнатите резултати. Те ще споделят своя опит от всеки един етап от проучването и прилагането на двете социални иновации. Чрез международните партньори резултатите от проекта ще станат достояние и на международната общност, особено в страните, от които се трансферират иновациите. 47 041.90 28 414.00
Дейност за оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на неговите иновативни елементи : Цел на дейността е да бъде проследена логическата връзка между заложеното във Формуляра за кандидатстване и неговото реално изпълнение. Предвидената оценка е насочена към ефективността и отчетността, ефикасността и качеството на изпълнението на заложените проектни цели и дейности. По отношение на ефективността основните въпроси са колко успешни са трансферираните и валидирани иновативни практики, постигнали ли са те своите цели, какви са техните положителни и отрицателни въздействия. Оценка на ефикасността дава възможност да се прецени как се разпределят и използват ресурсите и адекватни ли са направените разходи на получените резултати. При оценка на качеството на изпълнението важните проблеми на оценката се отнасят до ефективното функциониране на структурата на проекта, правилното поставените цели, осигуряването на качествени резултати, спазването на времевите графици и т.н. Кандидатът приема, че заложената оценка, която ще бъде реализирана от външен изпълнител, е преди всичко инструмент за развитие. Обратната връзка от въвеждане на практиките и препоръките са от полза за утвърждаването на въведените модели и механизми. Сдружение МОГА има мисия за дългосрочно въздействие за устойчива промяна при неактивните младежи, както и при младежите в риск - маргинализирани, социално изключени и др. Ключовите въпроси, на които ще се търсят отговори в оценката, са съобразени с потребностите за преосмисляне и подобряване на националните политики. Практическата полза от оценката ще се гарантира от представените препоръки за подобряване на програмите и на подходите за осъществяване на дългосрочните и краткосрочните цели на проекта и Кандидата. Сдружение МОГА очаква да открие и да осмисли добрите практики и научените уроци в хода на изпълнението на проекта. Бенефициенти на оценката ще бъдат и целевите групи, които ще се възползват от новите възможности за развитие на своя потенциал и изравняване на перспективите за обществена и трудова реализация. Същевременно, усъвършенстваните политики и практики на двете въведени иновации ще дадат съществен принос за цялостното качествено подобряване на капацитета на човешките ресурси, прието като стратегически приоритет в развитието на България. 3 100.00 2 500.00
Информация и комуникация: При всички мерки за информация и комуникация, предприети от МОГА, ще бъде указано финансирането от ОП РЧР. Ще бъде поставена емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, споменаване на Европейския съюз, както и общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. На специално разработения за проекта уеб-сайт в Дейност „Разпространение на постигнатите резултати“ ще бъде публикувана информация за описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като ще бъде откроена финансовата подкрепа от Европейския съюз /ОП РЧР/. Задължителните лога съгласно с единния наръчник за визуализация ще бъдат поставени пълноцветни на видимо място, още при неговото отваряне, така че да не е нужно съответния потребител да мести надолу в страницата/сайта На условията за визуализация ще бъде отговорено и чрез отпечатването на информационни плакати, които да популяризират донорската подкрепа. Плакатът ще съдържа всички необходими реквизити, лога, име на проекта, период на изпълнение и др. Във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите, който ще се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал по проекта, ще се посочва, че се финансира от ОП РЧР. По време на информационното събитие ще бъде поставен транспарант на винилова стойка на проекта. Информация за събитието ще бъде разпространена към медиите и други заинтересовани страни от Експерт Комуникации. Информационните дипляни освен задължителните лога ще съдържат и адреса на Единния информационен портал. До два дни от подписване на договора за БФП МОГА ще публикува информация за проекта съгласно единния наръчник за визуализация на своята фейсбук страница. Тази информация ще бъде публикувана и на сайта, веднага след като той бъде създаден. В началото и в края на филма, който ще бъде заснет в дейност „Разпространение на постигнатите резултати“ чрез заставка или друг подходящ начин ще бъде показана финансовата подкрепа на ОП РЧР и приноса на ЕС. Върху всички материали, независимо дали става въпрос за доклади, обучителни материали, материали за информационното събитие и др. ще бъдат поставени задължителните реквизити за визуализация. 2 660.06 2 645.50
Управление на проекта: Тази дейност ще осигури качественото и навременно изпълнение на дейностите по проекта, съгласно времевия график. Осигуряване на необходимите условия, организация и ресурси за успешно изпълнение на проектните дейности. Организационна подготовка за стартиране на проекта, както и формиране на екип и създаване на правила за работа. Предвижда се обучение на екипите за организация и управление и за изпълнение на проекта по Оперативна програма Развитие на човешките ресурси. Планиране на управлението и изпълнението на дейностите. Провеждане на работни срещи на екипа за управление и координатори на изпълнението на основни дейности. Подробен график за изпълнение на дейностите и допълнително съгласуване с партньорите по проекта. График за докладване на хода на изпълнението и резултатите на проекта. Създаване на вътрешна система за оценка и критерии за постигане на резултатите, наблюдение и контрол вкл. от страна ръководителя на проекта и координатора. Подготовка на междинен и краен финансов и технически отчети в съответствие с изискванията. 16 313.34 14 304.60

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.