Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът 'KРOА ВИА' има за цел създаване на център за обучение и бизнес инкубатор за 11 лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, желаещи да стартират личен социален 'он-лайн бизнес дружества' и/или 'социален информационен портал'. Създаването на такъв тип 'он-лайн' социално-търговски предложения е уникална възможност за трайно незаети хора за икономическа активност и независимост от националния пазар на труда, тъй-като може да се извършва от различно местоположение на работещите и само с наличието на добра интернетна вразка. За създаването на такива 'он-лайн' предложения се изисква освен начален капитал, познания в социалната сфера, дигитални познания и бизнес умения. Проектът предвижда обучение и предоставяне на заетост за период от 12 месеца на 11 лица от горе посочените групи и менторска помощ по 'е-брандинг'- включващо, но не лимиторано до 'он-лайн' продуктово формулиране, позициониране, маркетинг и управление , което е различно от това, когато фирмата има физически офис или интерфейс. Проектът предвижда като конкретна цел създаване поне на една социална платформа и/или един социален 'е-бранд' за предоставяне на социална услуга и/или продукт. Проектът предвижда селекция и обучение на 11 лица от целевата група; анализ и разработка на социална идея, обучение по създаване на уеб страница или платформа, менторство по горе изброените умения и разработка на ефективни канали на дистрибуция; маркетинг и реклама чрез социално-мрежови инструменти; обслужване на клиенти и изграждането на фирмена репутация, дейности, които се различават от 'традиционните' такива за създаване на 'бранд'. Това още повече се усложнява от факта, че тези предложения ще касаят социалната сфера и ще подпомагат социалната интегреция чрез независима икономическа активност на бенефициентите. За целта проекта предвижда наемането на помещения дългосрочно; привеждането им във вид удобен за обучение и споделено офис пространство; оборудване на 11 работни станции.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на лица от целевата група (лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица) и създаване на заетост до 12 м.: Целта на тази дейност е да бъде организиран подбора, интервютата и назначаването на лицата от целевата група за период от 12 м. Дейността ще бъде организирана на 4 етапа: 1. Подготовка за подбор и назначаване на лица от целевата група: Екип на бенефициента съвместно с назначен за целта консултант подкрепена заетост ще изготвят профили на потенциалните кандидати и ще подготвят процедурата за подбор и назначаване. 2. Популяризиране и оповестяване на възможностт за подкрепена заетост и набиране на лица от целевата група за включване в заетост. Подборът ще се стреми да селектира 11 лица от групата лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Поради характера на социалното предприятие сме се насочили към следните подгрупи от гореспоменатата група: * безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, в които се включват: безработни младежи (това са младежи до 29 годишна възраст включително). * безработни младежи от социални заведения, завършили образованието си; * продължително безработни лица (това са лица, които са безработни в период, по-дълъг от 12 месеца); * безработни лица - самотни родители (осиновители) и/или майки (осиновителки) с деца до 5-годишна възраст; * безработни лица, изтърпели наказание лишаване от свобода; * безработни над 54-годишна възраст; * лица, пострадали от насилие  Представители на гореспоменатите групи биха могли успешно да се интегрират в една работна среда; да им се повишат уменията за работа с Интернет; да бъдат психологически подпомогнати и мотивирани, обучени и напътствани да откриват възможности за икономическа активност за самите себе си и прилагането на собствените си познания и опит в глобален мащаб, без да са зависими от пазара на труда в България чрез дигитално продуктово предлагане със социална цел. Периодът от субсидирана заетост е достатъчно продължителен, за да могат селектираните лица да преминат през етап на адаптация, мотивация, обучение и приложение на уменията им.   3. Провеждане на подбор, интервюта и пробен период. При провеждането на интервюто е необходимо да има участници със специфични професионални умения в областта на хората с увреждания, интеграцията на пазара на труда и психологическа специфика. Проведеното интервю ще се води от един от участниците – интервюиращи- а друг ще документира какво се случва и ще изготвя профил на лицето. За кандидатите, преминали на следващо ниво – ще бъде задълбочено изготвянето на трудовия профил. Той включва въпроси като способности и умения, мотивация, силни и слаби страни, опит или не от трудова дейност, и имат за цел да подпомогнат екипа за изработване на правилна стратегия за интегриране на работното място. На следващо ниво се провеждат разговори с родителите на лицата с интелектуални затруднения и техните близки, с екипа, който подкрепя безработните младежи и др. свързани лица – с тях се коментира възможността и готовността да оказват подкрепа на лицето за неговото трудово вписване. 4. Включване в трудова заетост за период от 12 м. На последно място се провежда пробен период – в който младежът или кандидатът ще бъде включен в реален работен процес, ще му бъдат поставяни задачи и ще бъде наблюдаван за способностите и уменията, както и за готовността да се учи и да се развива. Предвижда се да бъдат подбрани 11 лица от целевите групи за следните позиции: 3-ма експерти изследователи - код 2422-5089 3-ма анализаттори - проучване на пазара - код 2431-6001 3-ма експертии продажби - код 2421-5028 2-ма експерти маркетинг - 2431-6002 След като бъдат подбрани, те ще бъдат включени в заетост за 12 месеца. . 0.00 15 862.42
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика и обучение на заетите лица: Планирано е това да се постигне с мероприятия за психологическата мотивация, обучения по дигитални умения. Тази дейност предвижда да бъдат насочени специални усилия и да се работи непрекъснато с лицата от целевата група наред с трудовата им заетост, за да се постигне социална и професионална интеграция. В процеса на функциониране на социалното предприятие е предвидено да има индивидуална социална програма за всеки от включените представители на целевата група. За разлика от наставничеството в дейност 3, което е ориентирано към изпълнение на задачите и дейността в предприятието, социалната програма е насочена към развитие на личностните качества на назначения персонал. Предвижда се да се провеждат индивидуални периодични срещи и да се подпомагат новоназначените служители в тяхното психологическо адаптиране, в изграждането на трудов образ и да се подкрепи подпомага готовността им за вписване и приучаване на трудова дисциплина и трудов ред. Психологът трудов терапевт, който ще работи с лицата от целевата група, ще подпомага развитието на различни навици и умения за живот, намиране и прилагане на стратегии за преодоляване на конфликти. Тази подкрепа трябва да бъде продължителна и да продължи през целия период на изпълнение на проекта. Като част от тази дейност ще бъдат включени мерки, насочени към поощряване участието на наетите лица от целевите групи в социалния и професионалния живот, съобразени със спецификите на всеки отделен случай. Това може да бъде постигнато чрез (но не само): Развитие на умения за общуване и работа в група; Развитие на различни навици и умения за живот; Придружаване и подкрепа в процеса на обучение и/или по време на работа; Организиране на свободното време, отдих и развлечения (в т.ч. културни и развлекателни дейности, любителски и професионален спорт и др.); Професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици, съдействие за намиране на подходяща работа; Дейности, които поощряват автономността и независимостта (помагате на лицето да поддържа личната си автономност, помагате на лицето да осъзнае индивидуалните си способности и ресурси, помагате на лицето да намира собственото си жизнено пространство); Разработване на индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевите групи и тяхното прилагане. За изпълнение на тази дейност ще бъдат назначени двама консултанти - експерт обучение, код 2424-6002. Консултант обучение ще бъде назначен за на трудов договор за общо 9 месеца, като първите 3 месеца ще бъде назначен с 8 часов работен ден, а следващите 6 месеца, ще бъде на 4 часов работен ден. Консултант подкрепена заетост, код 3333-3005 на трудов договор, като първите 3 месеца ще бъде назначен с 8 часов работен ден, а следващите 6 месеца, ще бъде на 4 часов работен ден. 0.00 3 470.04
Осигуряване на наставници за заетите лица: Наставничеството е доказано като по­продуктивна форма на прилагане и по ­нататъшно повишаване на квалификации, знания и умения, тъй като е индивидуално насочено и в съответствие с възникващите работни нужди. Планирани са 3ма наставници общо за период от 6 месеца, като основните сфери на подпомагане ще бъдат бизнес умения; бизнес анализ и изследвания; онлайн търговски знания и опитност; продуктово формулиране и позициониране; продажби и писмената комуникация с бъдещи клиенти и/или доставчици на социалната услуга или стока. Наставничеството е процес на споделеност на опитност, което се определя от бизнес средата; условията на съответната бизнес активност и от уменията на наставлявания/ните. То е строго индивидуално и се оформя с план, който би търпял промени в хода на процеса на наставление. 0.00 0.00
Приспособяване на работната среда, оборудване и обзавеждане: За целите на проекта ще бъде наето помещение, което ще бъде приспособено за целите на проекта и превръщането на помещението/ята в зали за обучение и работа. За създаването на функционална, уютна и в съответствие на изискванията за охрана на труда офис среда и в предвид на нуждите на целевата група се предвижда оборудване и инсталиране на мрежа от 11 работни станции, със съответната компютърна, електрическа и електронна инфраструктура; обзавеждането им с офис техника и свързването на станциите с мултифункционално офис устройство; инсталирането на сървър за нуждите на мрежата. Планира се оборудване и обзавеждане на зала за групови обучения и конферентни дейности за всички участващи в проекта. 0.00 11 199.00
Създаване на социалното предприятие: Дейността предвижда да бъде обезпечен и екипа, необходим за управление на новосъздаденото социално предприятие. Екипът ще се състои от Управител на социалното предприятие, Финансов мениджър/счетоводител; Консултант ИТ поддръжка и консултант Маркетинг. Очаква се този екип да е достатъчен за нуждите на предприятието и неговите планирани дейности. С финансирането по Процедурата Кандидатът ще разкрие по Проекта Социално предприятие с развиваща се дейност, имаща изразен социален ефект спрямо лицата от уязвими групи в най-широк смисъл с цел: -Подобряване на жизненото им равнище -Осигуряване на заетост -Предоставяне на услуги и други форми на пряка подкрепа, чиито краен резултат е ефективното им социално включване. Управлението на приходите на Социалното предприятие ще бъдат използвани единствено за постигане на определените в Устройствения му акт цели без възможност за разпределение на печалба. Ще бъдат спазени изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 1296/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 декември 2013 година относно Програма на Европейския съюз за заетост и социални иновации („EaSI“) и за изменение на Решение № 283/2010/ЕС за създаване на Европейски механизъм за микрофинансиране, както и съществуващите законови понятия в Българското законодателство. За да функционира социалното предприятие то ще бъде обезпечено с екип, който се състои от: управител - код 1321-3001 счетоводител - код 2411-6004 консултант бизнес развитие - код 2431-6002 специалист интернет - код 3512-3010 0.00 8 665.04

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.