Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Обща цел на проекта e да се подобрят качеството на живот и  достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на представителите на целевата група с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността.За да се постигнат заложените цели по проекта ще се изпълнят следните дейности: Организация и управление на проекта;Информация и публичност;Създаване  на Център за почасово предоставяне на услуги за социално  включване в общността или в домашна среда;Въвеждащо обучение на новоназначения персонал в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда;Закупуване на специализиран транспорт за транспортиране на потребителите на Центъра;Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги;Оценка на потребностите на лицата от целевата група;Функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.Очаквани резултати:подписани договори с членовете на екип по управление на проекта;срещи на екипа за управление на проекта–22;проведени на процедури за избор на външни изпълнители;проведена заключителна среща;публикация в медиите;информация за проекта на интернет страница на община Божурище; инф. табела-1;1 инф. стикер;нает персонал в Центъра–78л.;изработена Методология за дейността на Центъра;набрани потребители на Центъра–85л.;проведено тридневно обучение;обучен персонал-15л.,3 дни;закупено СПС–1;предоставена психологическа подкрепа и консултации на 73л. от персонала на Центъра х 2 консултации в рамките на проекта; наети две външни лица–социални работници;изготвена оценка на потребностите на 85л. от ЦГ;изготвени 85 доклада-предложение за подходящите услуги за всеки един потребител;функциониращ Център–18м.;осигурен транспорт на представителите на ЦГ;предоставени  комплекс от социални, здравни услуги и услуги, допринасящи за социалното включване на 85 представители на ЦГ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. Организация и управление на проекта : Целта е да се създадат предпоставки за ефективно и ефикасно управление на средствата от програмата, с цел гарантиране на ефективен контрол по изпълнение на дейностите, контрол по подготовка на отчетните документи и процедурите за избор на външни изпълнители. Настоящата дейност ще обхваща целия период на изпълнение на проекта и включва следните етапи: 1. Формиране на екип за управление дейностите по проекта При стартиране изпълнението на проекта ще се подготви заповед за възлагане на отговорности на служителите, отговорни за изпълнение на проектните дейности и отчитането им пред УО. Екипът за управление на проекта ще се състои от: - Ръководител на проекта - Ръководи цялостния процес на изпълнение на проекта, координира членовете на екипа и експертите, организира набирането и координира участието на представителите на целевата група в проектните дейности. Запознава се, прилага и тълкува всички нормативни актове, указателни писма и други документи на УО, свързани с посочения по-горе проект; Организира, методически ръководи и контролира изпълнението на проекта в общината; Поддържа оперативна връзка с координатора и попълва месечната отчетна форма за извършената работа по проекта за предходния месец; - Координатор на проекта - Координира планираните по проекта дейности, предоставя нужната информация за проекта на заинтересовани страни, подпомага работата на останалите членове на екипа и експертите, изготвя техническите отчети по проекта, координира дейностите на външните изпълнители по проекта, следи за спазване на план-графика за изпълнение на дейностите, участва в набирането и класирането на потребителите, следи и контролира работата на персонала на Центъра; - Счетоводител - Контролира разходването на средствата по проекта съобразно правилата на договарящия орган и законодателството на страната. Извършва разплащания с външните изпълнители. Отговаря за цялостната счетоводна отчетност и финансовото управление на проекта. Изготвя финансовите справки и отчети. 2. Организиране на работни срещи за управление на проекта - За по-ефективното управление на проекта ще се изготви План за действие, в който ще се заложат срокове за изпълнение и лица, които са отговорни за всяка дейност. Екипът ще се събира на работни срещи ежемесечно, а периодично ще се провеждат разширени работни срещи с участието на експерти от Центъра. 3. Провеждане на процедури за избор на външни изпълнители за дейностите по проекта - Изборът на външни изпълнителите на дейностите по проекта ще се проведат при спазване разпоредбите на ЗОП. 4. Провеждане на заключителна среща за отчитане резултатите от проектните дейности Целта е разпределяне на отговорности по подготовка на финалния отчет към УО и организиране и съхранение за архив на документацията по проекта. 32 887.26 29 906.43
2. Информация и публичност : Целите на дейността са: - да се популяризира финансовата помощ от ОПРЧР; - да се популяризират дейностите по проекта, постигнатия напредък, постижения и резултати; - резултатите от проекта да достигнат до представителите на целевата група и широк кръг от заинтересовани лица. В рамките на тази дейност е предвидено: - публикация в медиите, отразяващи напредъка и резултатите от проекта; - информация за проекта, качена на интернет страница на oбщина Божурище. На страницата регулярно ще се качва информация за хода на проекта, предстоящите за изпълнение дейности и конкурси; - 1 бр. информационен стикер за закупеното по проекта МСП, визуализиращ финансовата подкрепа на ЕС; - информационна табела – 1 бр., отразяваща финансовата помощ на ЕС, която ще бъде поставена на сградата на община Божурище. Дейността предвижда популяризирането на дейностите по проекта и информиране на широката общественост и заинтересованите структури за предстоящите дейности и услуги. Дейността е заложена в проекта съгласно изискванията на програмата. 636.00 200.00
3. Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : С цел осигуряване на ефективно функциониране на Центъра и предоставянето на качествени услуги на потенциалните потребители са предвидени следните поддейности: 3.1 Наемане на персонал в Центъра: Центърът ще предоставя комплекс от услуги в рамките на 18 месеца. За целта е необходимо наемането на персонал на трудови договори, които ще предоставят здравни, социални и други услуги на потребителите, според техните специфични нужди и проблеми и въз основа на изготвената индивидуална социална оценка. Екипът на Центъра ще включва експерти, които имат различен профил на компетентност - социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите. Екипът, отговорен за управлението и функционирането на Центъра включва: - Ръководител на Центъра - отговаря за управлението на ежедневните дейности в Центъра, осъществява връзка с доставчици на различните услуги и координира дейността на останалите експерти. Носи цялостна отговорност за планирането, координирането, оперативното изпълнение и гладкото протичане на планираните дейности на Центъра и предоставянето на качествени услуги, планирани по проекта. Участва в подбора на персонала на Центъра; Приема заявления за ползване на услугата; Води дневник за подадените заявления от кандидат-потребителите за предоставяне на услугата; Участва в среща между всеки класиран за включване кандидат -потребител на определения етап; участва в изготвянето на индивидуален план на всеки потребител с активното му участие или на неговия законен представител, който включва договорените услуги, които ще получава; Участва в изработване на Методология за дейността на Центъра; Извършва проверки в дома на потребителя и отразява резултатите в Дневника на потребителя; Координира дейността на персонала на Центъра и следи за изпълнението на ежедневните им ангажименти. Ще бъде нает шофьор на закупеното по проекта специализирано транспортно средство. Персоналът, предоставящ услугите в Центъра включва: - Експерт, предоставящ психологическа подкрепа – 18 м, ; 354 човекочаса; - Рехабилитатор (ще предоставя услуги и по домовете на потребителите) - 18 м., 419 човекочаса; - Медицинска сестра - 18 м., 4 часа; - Персонал, ангажиран с предоставянето на услугата «личен асистент» - 28 лица, 3 часа/ден, 18 месеца и 3 лица, 6 часа/ден, 18 месеца; - Персонал, ангажиран с предоставянето на услугата «социален асистент» - 28 лица, 3 часа/ден , 18 месеца и 4 лица по 6 часа/ден; - Персонал, ангажиран с предоставянето на услугата «домашен помощник» - 10 лица, 2 часа/ден, 18 месеца. Персоналът на Центъра ще бъде избран съобразно КТ и изискванията за квалификация и опит за всяка една длъжност и специфичните потребности на потребителите. 3.2 Изработване на Методология за дейността на Центъра – Ще се изготви от екипа на проекта и Ръководителя на Центъра, като целта е да се разработят детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. 3.3 Набиране на потребители на Центъра - След популяризиране на проекта сред местното население, в определен от Ръководителя на центъра срок, кандидатите за потребители ще подадат заявление за ползване на услугите, предоставяни от Центъра и необходимите документи. Подборът на потребители ще се извърши от Ръководителя на Центъра и екипа по управление на проекта. Ръководителят на Центъра ще определи комисия, която ще направи оценка и изготви класиране на желаещите потребители по определени критерии. 708.60 708.60
4 . Въвеждащо обучение на новоназначения персонал в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: С цел осигуряване на ефективно функциониране на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и предоставянето на качествени услуги на потенциалните потребители, е предвидено обучение за новоназначения по проекта персонал, който няма опит и не е преминавал през подобни обучения. То ще бъде извършено от външни експерти, които ще бъдат избрани съобразно ЗОП и изискванията на ДО. В обучението ще бъдат включени 18 лица от новоназначения персонал и ще се извърши в рамките на 3 дни. 540.00 254.13
5. Закупуване на специализиран транспорт за транспортиране на потребителите на Центъра: За постигане целите на проекта е необходимо осигуряване на ново специализирано транспортно средство, пригодено за превоз на хора с увреждания и над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. В рамките на проекта услуги за социално включване в общността или в домашна среда ще получават 85 лица. Въз основа на предварително проучване на нуждите на целевите групи е констатирана необходимостта от осигуряване на транспорт за 12 деца и 10 възрастни лица със заболявания и увреждания, които не позволяват те да използват градски транспорт или личен автомобил, за да достигнат до отдалечени места от дома си, като: специализирани здравни заведения, рехабилитационни центрове, лични лекари, достъп до други социални услуги, посещения на кино, театър, клубове по интереси и др.. С цел подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни в рамките на проекта ще се осигури специализирано транспортно средство, посредством което лицата от целевата група ще бъдат транспортирани от дома им до съответните места, съобразно специфичните им нужди, като - здравни заведения, социални служби, рехабилитационни центрове, клубове, осигуряване на достъп до културни и социални мероприятия и др. Транспортното средство ще се използва съобразно разработен от екипа на проекта и ръководителя на Центъра график. Местата до които ще се извозват лицата са както в пределите на община Божурище, така и извън нея, като в повечето случай ще е необходимо лицата да бъдат извозени до гр. София. 72 900.00 62 075.81
6. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги: Психологическа подкрепа ще се предоставя на членовете на персонала, предоставящ социални услуги. Подкрепата ще се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Целта е да се изгради модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. 1 825.00 1 821.75
7. Оценка на потребностите на лицата от целевата група : В проекта ще се включат 85 лица от целевата група. От тях 34 лица, ползватели на услуги по процедура „Нови алтернативи” ще бъдат включени в дейностите по настоящия проект. На всички лица (включително на потребителите, които са ползвали услуги по процедура „Нови алтернативи“), ще се направи оценка на потребностите. Външни лица – социални работници, наети на граждански договор, които притежават нужният опит, ще извършат индивидуална социална оценка въз основа на подаденото заявление, приложените документи и по методика, одобрена от екипа по проекта. Оценката на потребностите от социални и здравни услуги включва: кратка история на лицето и описание на общото му физическо и психическо състояние, образователно ниво/степен, способност за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи, социална активност и интереси, взаимоотношения със семейството, други социални контакти, битови условия на живот, изисквания за медикаментозно лечение и диети, други потребности, свързани със специфични състояния, безопасност и рискове. Резултатите от оценката се отразяват в доклад-предложение за подходящите услуги. Въз основа на изготвената оценка на потребностите на всеки потребител ще се изработи индивидуален план за работа с всеки потребител. 4 200.00 1 334.49
8. Функциониране на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : Целта на дейността е да се предоставят комплекс от качествени и интегрирани услуги на потребителите на Центъра, чрез които да се допринесе за тяхното социално включване в общността. 8.1. Изготвяне на индивидуални планове за работа с потребителите на услугите в Центъра - Индивидуалният план за работа се изготвя от Ръководителя на Центъра и двамата външни експерти, изготвили Оценка на потребностите на лицата от целевата група на база на изготвен доклад-предложение за подходящите услуги за всеки един потребител Индивидуалният план ще се изготви след предварително обсъждане и след дискусия с лицето, за което се съставя. За всеки един от потребителите ще се изготви график за домашни посещения и предоставяне на различни услуги, който ще бъде съобразен с индивидуалните му потребности и изготвената оценка. 8.2. Услуги за социално включване в общността Услугата "Личен асистент" включва предоставяне на постоянни грижи за задоволяване на ежедневните потребности на потребителя. Услугата "Социален асистент" включва предоставяне на комплекс от услуги, насочени към социална работа и консултации на потребителите и свързани със задоволяване на потребностите от организация на свободното време и осъществяване на контакти. Услугата "Домашен помощник" е насочена към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности. 8.3. Рехабилитационни дейности - Тази услуга ще се предоставя от рехабилитатора към Центъра и е предназначена за подпомагане на хора, които още не са преодолели пост травматичния стрес и все още не са придобили умения за самостоятелност в новото си състояние, настъпило след травмата или заболяването, предизвикало дефицита. Услугата се предоставя в домашна среда и включва: възстановяване или подобряване на засегнатите двигателни и др. функции; говорна и зрителна терапия за възстановяване или подобряване на засегнатите функции; подобряване и стабилизиране на двигателния апарат и за по-висока степен на самообслужване; развиване и подобряване на фината моторика; трениране на загубените или увредените физически, психически и когнитивни функции и др. 8.4. Здравни услуги – Услугата се предоставя от медицинска сестра и включва: Медицинската сестра извършва всички медицински манипулации, свързани с лечението на потребителя, назначено от лекар – поставяне на инжекции, смяна на превръзки, обработка на рани, смяна на конци и т.н.; Поддържа тясна връзка с близките на болния като редовно ги информира за здравословното му състояние; Следи за повишаване на жизнения статус на потребителите и подобряване на здравословното им състояние. 8.5. Психологическа подкрепа – В рамките на проекта е предвидено предоставяне на индивидуални психологически консултации за потребителите и тяхното близко обкръжение. Те ще се извършват в домовете на потребителите от наетия в Центъра експерт, предоставящ психологическа подкрепа. Консултациите ще бъдат съобразени с техните специфични нужди и потребности. Целта на всяка консултация ще бъде да помогне потребителя и неговите близки да открият ефективно решение на своя проблем. Потребителите ще бъдат подпомагани да изразят своите преживявания и мотивирани да променят възприятията си и поведенческите си стратегии, за да открият възможности за справяне с ежедневните трудности. Целта е подобряване на социалната градимост и възможностите за адаптация и развитие на потенциалите. Акцент ще се постави върху тренинг на себеувереността, да се развият умения за споделяне, изграждане на доверие, за подаване и приемане на обратна връзка. 385 099.06 322 556.50

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.